Gå til innhold

La Manga 2014


kristh0707
 Del

Anbefalte innlegg


Stephens sa han var glad og stolt over å være i Stabæk og jeg fortalte om spleisslaget som gjør det mulig. Han sa "I'll make you all proud".

 

På denne formuleringen høres det ut som han er praktisk talt klar for oss. Eller misforstår jeg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Stephens sa han var glad og stolt over å være i Stabæk og jeg fortalte om spleisslaget som gjør det mulig. Han sa "I'll make you all proud".

 

På denne formuleringen høres det ut som han er praktisk talt klar for oss. Eller misforstår jeg?

Ening med deg der!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Stephens sa han var glad og stolt over å være i Stabæk og jeg fortalte om spleisslaget som gjør det mulig. Han sa "I'll make you all proud".

På denne formuleringen høres det ut som han er praktisk talt klar for oss. Eller misforstår jeg?

Ening med deg der!

 

Tror han bare nyter en god ferie på spleiselagets regning :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svake greier, se også på klubbens offisielle hjemmeside: Står at vi skal spille mot VIF imorgen kl.19.

 

Følges pent opp med Adeccoliga-lagene i 2014 til høyre på siden, praktfullt!

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vårt treningsopplegg i dag med spill uten tacklinger kalte forøvrig Tomic "the Italian way", de gjør visst dette veldig mye der. Nå gjør vi det også :-)

 

Fornuftig, ikke bare for å unngå unødvendige skader på trening, men sikkert primært fordi det tvinger spillerne til å bli smartere når de ikke kan redde seg unna en situasjon med en panisk takling. Trenden har vært tydelig i flere år: Det blir færre og færre taklinger i internasjonal fotball. En naturlig, og helt sikkert villet, konsekvens av at listen for akseptable taklinger har blitt lagt stadig lavere er at det handler stadig mer om å stoppe ballen enn mannen, og dermed økte krav til posisjonering, press og evne til å lese spillet riktig.

 

Flott med skikkelige oppdateringer fra treningene og alt annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens oppdatering fra treningene i la Manga. Det vil si, jeg så ikke den første på formiddagen, da hakket jeg i stykket en golfbane, men ettermiddagsøkta så vi og den meget fascinerende. Tror jeg må ha vært med på eller sett på 4.000-5.000 fotballtreninger, men en som denne hadde jeg aldri sett før. Bob drillet offensivt angrepsmønster, ville at spillerne skulle se nye muligheter, få i deer og også del i hans egne synspunkter underveis. Derfor besto økta av to x 10 spillere (waoow, og alle er ganske gode synes vi - noen til og med kjempegode!) som spilte mot hverandre på halv bane og med store mål. Det laget som til envher tid hadde ballen, skulle angripe gjennom oppspill, vendinger, stikkballer og innlegg, mens det forsvarende laget skulle spille forsvar UTEN Å TACKLE. Forsvarsspillerne beveget seg, nektet rom og ga angriperende en følelse av hvordan det er å skulle bryte ned et forsvar, men angriperne fikk tid til å ta inn kula og skape noe uten risiko for å bli sparket ned bakfra. Flrst 50% intensitet, deretter 75% og på slutten nesten 100, men hele tiden med tacklingsforbud. Det var lov "to intercept, stop the ball and win it to counterattack", men altså ikke til å skli inn med knottene først. Det ble mye fint spill ut av det, tror spillerne så noen effektive mønstre, det ble scoret en del goaler og begge lag fikk altså prøve begge roller kontinuerlig - balltap = defensivt, ballvinn = offensivt. Likte veldig godt det vi fikk se av Adu, Stephens, Trondsen, Kassi, Hendersen og Luc på det ene laget, men det var mye bra fra Ville, Timmi, Nicolai, Thorsby og Sortvik (bl.a.) på det andre laget også. Høiland trente for fullt og så ganske pigg ut, han spilte midtstopper sammen med fysiologisk trener Tomic på laget til Adu, Stephens & Co. Peter Byers spilte spiss på laget til Ville, Nicolai og den gjengen. Han var kommet fra Antigua i natt og hadde i følge Bob "broken the world record for jet-lag", med en 30-timers reise fra Antigua via Miami og New York til Hamburg og Alicante. Han var stor og sterk og headet inn et fint mål, tror han kan være vond å spille mot, men "we must give him time and see what he stands for when he knows where in the world he is".

 

Vålerenga trente på banen ved siden, men Rekdal sto hele treninga og så storøyd med hva Stabæk drev på med, noen VIF-fans bytta bane for å se på oss i stedet og Freddy Dos kom bort og satte seg hos for å slå av en prat og fritte ut litt. Fin fyr, forøvrig. Det knytter seg spenning til Stabæk folkens. En spiss nå, så. Bob er nok nøktern til Byers, men har lyst til å se ham når han har landet, på ordentlig.

 

Kamp mot Mjøndalen i morra kl 15, gutta skal ha en lett morgenøkt først. Bob sløser ikke bort tiden. Har aldri sett en trener som er mer engasjert, intens og ambisiøs på feltet, men Bob selv mente at Mourinho nok ligner litt. Vårt treningsopplegg i dag med spill uten tacklinger kalte forøvrig Tomic "the Italian way", de gjør visst dette veldig mye der. Nå gjør vi det også :-)

 

OK, tid for middag, dere hører fra meg.

 

Ingo

Setter utrolig pris på oppdatering :) fortsett sånn

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Kamp mot Mjøndalen i morra kl 15, gutta skal ha en lett morgenøkt først. Bob sløser ikke bort tiden. Har aldri sett en trener som er mer engasjert, intens og ambisiøs på feltet, men Bob selv mente at Mourinho nok ligner litt.

 

Ingo

Den med Mourinho var ikke snau, da er det bare å snu rekken med kamper uten uttelling og gjøre en knallmatch imorgen! :)

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

La Manga 2014
×
×
  • Opprett ny...