Gå til innhold

Kamptråd: Sarpsborg 08-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Tidspunkt: Søndag 26.10 kl 15:30
Sted: Sarpsborg stadion
Vær: Elendig
Vi stiller: 18 spillere, én hovedtrener, to assistenter, en materialforvalter, tre SS-busser og én frivilligbuss.

 

Jeg mente at Viking hjemme var en sikker trepoenger, vi klarte til slutt å få en litt heldig straffe mot slutten og fikk med oss ett. Da passer det vel fint at jeg anser denne kampen for å være relativt vanskelig. Sarpsborg spiller egentlig ikke veldig ulikt oss, samtidig som Brian Deane er en relativt klok type som vet å finne svakhetene våre.

 

Med Ville og AJ tilbake fra karantene går vi vel tilbake til det jeg anser som vår beste ellever, dvs:
Mande
Jalasto - Næss - Skjønsberg - Trondsen
Sokolowski - Jacobson

Stephens - Hoseth - Boli

Brustad

 

Sarpsborg kommer fra en helt ok borteseier i Bergen. I 1. omg var det ganske jevnt, med et visst overtak til Brann, mens østfoldingene tok over etter pause og hjemmelaget kollapset. Der stilte de følgende lag:

Kongshavn

Berge - Heieren Hansen - Nordvik - Thomassen

Breive - Thorarinsson

Tokstad - Wiig - Kronberg

Castro

 

Av disse vil jeg trekke fram Gudmund Kongshavn i mål (ustabil, men når han er god er han veldig god), Gudmundur Thorarinsson (som alle fotballspillere på Island i disse dager er han imponerende) og Kristoffer Tokstad på høyrekanten. I tillegg er det ikke umulig at de erstatter Thomassen med den erfarne franskmannen Jeremy Berthod, og selvfølgelig må vi ikke glemme Bojan Zajic som trolig starter på benken.

 

Kamptips: Vi taper 1-2, mål av Hoseth

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gleder meg skikkelig til å få følelsen av hjemmebane i Sarp! Regner med at det vil være en ekstra trigger for spillerne at det blir så stort oppmøte til denne kampen. Bob kommer nok også til å bruke det i motivasjonstalene sine.

 

Håper vi kan prøve ut noen som ikke har fått så mange muligheter i år. Ville likt å se f.eks Dahle, Giorgi, Sortebill, Timmi eller Haugstad fra start. Eller en lovende junior Holter eller Espung som innbytter.

 

F.eks en lagoppstilling som

 

Løven

Ville Næss Messi Timmi

Soko Trondsen

Haugstad Hoseth Dahle

Boli

 

Regner med at det ikke kommer til å se ut som det men lov å håpe at Trondsen får spilt på midten en gang i år hvertfall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gleder meg skikkelig til å få følelsen av hjemmebane i Sarp! Regner med at det vil være en ekstra trigger for spillerne at det blir så stort oppmøte til denne kampen. Bob kommer nok også til å bruke det i motivasjonstalene sine.

 

Håper vi kan prøve ut noen som ikke har fått så mange muligheter i år. Ville likt å se f.eks Dahle, Giorgi, Sortebill, Timmi eller Haugstad fra start. Eller en lovende junior Holter eller Espung som innbytter.

 

F.eks en lagoppstilling som

 

Løven

Ville Næss Messi Timmi

Soko Trondsen

Haugstad Hoseth Dahle

Boli

 

Regner med at det ikke kommer til å se ut som det men lov å håpe at Trondsen får spilt på midten en gang i år hvertfall.

Espung er på treningsopphold i AC Milan denne uken med retur søndag...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan informere om at Sarpsborg 08s assistenttrener går til Viking. Det er lov å håpe på å at det påvirker 08-spillerne negativt. De mister altså mesteparten av trenerteamet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Emil Dahle har fått mye pepper igjennom sesongen for å ikke levere det vi trodde. Det har stort sett vært fortjent og han har også levert dårlig på andrelaget. Den siste måneden synes jeg derimot han har kommet seg og levert bra for reservene og håper på noen innhopp i eliteserien også. God for andrelaget har også Birger Meling vært

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ang. de gule kortene så er Morten nå på sitt andre, Boli på sitt fjerde. Kassi fikk sitt tredje, men jeg regner med at det bare er snakk om å flytte ham fra benk til tribune.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kassi, Boli og Skjønsberg fikk gult sist, noen av de som må stå over med karantene? Så vidt jeg veit var vel det Kassi sitt tredje..

Sjekket på fotball.no:

Morten har 2 og Boli 4, så de må ikke stå over, men såvidt jeg kan se fikk Kassi sitt tredje, så han må nok stå over:

http://www.fotball.no/System-pages/Gulerode-kort/?tournamentId=138918

 

Noen statistikk-sider viser både tippeliga og nm, så da kan antallet bli feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kongshavn mister de tre siste kampene denne sesongen grunnet en strekk.

 

Da blir det bamse-Kerr i målet, da. Han er jo svær nok til å dekke halve målet uten å røre på seg, men det er også den eneste styrken hans såvidt jeg har fått med meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan informere om at Sarpsborg 08s assistenttrener går til Viking. Det er lov å håpe på å at det påvirker 08-spillerne negativt. De mister altså mesteparten av trenerteamet.

 

Og i dag lanseres Geir Bakke som Sarpsborgs neste hovedtrener. Kan håpe på at klubben får en mental sesongavslutning på pressekonferansen halv to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle farger er fine. Bortsett fra at kaoset av reklamemerker ødelegger drakten, synes jeg det er mye bedre med noe sånt som det der enn de hvite bortedraktene. (Hvitt er ålret hvis det er helhvitt som Leeds eller Real Madrid.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ole Heieren Hansen er veldig sikker på at Sarpsborg slår Stabæk. Han gjentar flere ganger at de er bedre enn oss og "soleklare favoritter" Kom igjen gutta, gi OHH og Sarpsborg bank på søndag!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Der steg Ole Heieren Hansen litt i kurs hos meg iallfall. Alle toppidrettsutøvere skal ha den innstillingen. Jeg blir helt oppgitt når de snakker om at "det blir kjempetøft, motstanderen er et veldig godt lag" og alt sånt tull før kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Sarpsborg 08-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...