Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Sandviken - 19.06.2018, kl.17:30


gwestlund
 Del

Anbefalte innlegg


I morgen Tirsdag den 19. Juni klokken 17:30 spiller Chixas sin andre kamp i årets NM, de møter Sandviken hjemme på Nadderud.

Dette blir helt klart en tøffere kamp en mot Hallingdal, men Sandviken skal slås!

Endret av gwestlund
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I morgen Tirsdag den 19. Juni klokken 17:30 spiller Chixas sin andre kamp i årets NM, de møter Sandviken hjemme på Nadderud.

Dette blir helt klart en tøffere kamp en mot Hallingdal, men Sandviken skal slås!

Da gjetter jeg at sesongkort ikke gjelder, hva blir billettprisen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

I morgen Tirsdag den 19. Juni klokken 17:30 spiller Chixas sin andre kamp i årets NM, de møter Sandviken hjemme på Nadderud.

Dette blir helt klart en tøffere kamp en mot Hallingdal, men Sandviken skal slås!

Da gjetter jeg at sesongkort ikke gjelder, hva blir billettprisen?
Korrekt sesongkort gjelder ikke på cupkamper.

 

Prisen er kr.100,- for voksene, barn under 16 år kommer inn gratis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sandviken har siden braknederlaget mot LAK Kvinner i mars vunnet ni kamper på rad (serie og cup). Møtte dem jo nylig på Telenor, og da ble det 0-1. Sannsynligvis stiller vi med samme lag som i den kampen med et mulig unntak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Budstikka+ skriver følgende om kampen i går:

 

Både Stabæk og ØHIL ut av cupen

Artikkeltags

STABÆK FOTBALL KVINNER STABÆK FOTBALL FOTBALL SPORT SPORT

SKUFFET: Det ville seg ikke for Siri Nordeide Grønli og Stabæk mot Sandviken.

SKUFFET: Det ville seg ikke for Siri Nordeide Grønli og Stabæk mot Sandviken. Foto: KARL BRAANAAS

Av Anders Aspelund

Publisert:19. juni 2018, kl. 16:59

Stabæk styrte det meste av spillet mot Sandviken tirsdag - men fikk ikke hull på byllen. Nå er cupevetyret over - og det samme gjelder for ØHIL.

DEL

 

STABÆK - SANDVIKEN 0-1

 

KLEPP - ØHIL 2-0

 

Få nyhetene servert i innboksen.

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

– Jeg synes vi fortjente å vinne. De skapte ikke mange sjanser. Samtidig spilte vi godt, med mye energi, og skapte et par muligheter. Det var skuffende, men vi kan bygge på spillet, sier Stabæk-trener Vanja Stefanovic.

 

På Nadderud Stadion ble det nemlig en kamp der Stabæk hadde ballen mesteparten av tiden - og der Sandviken lå fokusert i forsvar og avventet kontringsmulighetene. Stabæk skapte et par gode muligheter, men det var Sandviken som scoret kampens eneste mål da de gjorde 1-0 rett før pause. Den gode angriperen Ajara Njoya var dyktig og heldig da hun dro med seg ballen i en duell - før den spratt perfekt for henne, slik at hun kunne dytte inn 1-0.

 

Stabæk hadde altså styrt den første omgangen, og var også best etter pause. Mot slutten av kampen skapte de Blaa to store målsjanser.

 

Først da Andrea Wilmann fant en upresset Synne Jensen i feltet. Jensen dro til på volley, men Sandviken-keeper Nora Gjøen vartet opp med en meget god redning.

 

Så to minutter før slutt, da en Ellingsen-corner endte i beina på innbytter Rikke Pedersen - som fra to meter dyttet ballen mot mål. Men Sandviken-keeper Gjøen reddet også dette skuddet - og Stabæk måtte innse at det ikke gikk veien i dag.

 

– Dette er surt.Vi er bedre i dag, selv om vi også har ting å gå på, sier Synne Jensen

 

Hun hadde altså muligheten til å utligne minutter før slutt.

 

– Det er ekstra surt når jeg bommer på den. Jeg må jo score der. Jeg kjenner veldig på det nå, sier hun.

 

LES OGSÅ: Siri Nordeide Grønli (34) har vært fulltidsstudent og fotballspiller siden 2009: – Herregud, tenk at jeg er lege!

 

 

– Positiv kamp

 

Også Siri Nordeide Grønli, som spilte venstreback, høyrekant og venstrekant i løpet av kampen sier at tapet var ekstremt bittert.

 

– Vi har initativet. Det er vi som har ballen og det er vi som styrer kampen. Så er vi dessverre litt for upresise når det gjelder. Jeg synes egentlig vi spiller ganske godt bakover og, sier hun.

 

For Sandviken lå fryktelig dypt - spilt dypt av Stabæk. Vertene spilte nemlig godt - men den avgjørende pasningen eller avgjørelsen ble for ofte akkurat for svak. Derfor er ikke Grønli utelukkende negativ.

 

– Vi mangler litt rutine på det å styre kampene. Derfor er det en litt gledelig kamp sånn sett, fordi jeg synes vi er ganske gode til det i store deler av kampen i dag. Hvis vi klarer å se bort fra resultatet, som egentlig er ganske vanskelig siden det er det som betyr noe i dag, så synes jeg egentlig vi spiller en ganske god kamp. Det er gledelig. Det får vi håpe at holder seg utover, og at vi kan ta med oss det, mener Grønli.

 

Hun får støtte fra Vanja Stefanovic.

 

– Jeg tror ikke de ønsket å være så defensive. Jeg tror de ville ha ballen, styre spillet, skape sjanser og spille god fotball. Men jeg tror vi spilte så godt at de aldri fikk etablert det spillet. De er ikke et lag som legger seg veldig dypt. Jeg tror dette var en god erfaring for oss. Det var tøft når man ikke får rommene, men jeg synes vi spilte veldig godt, sier Stabæk-treneren.

 

LES OGSÅ: Dette har Stabæk-keeper aldri gjort tidligere

 

Etter kampen fortalte Sandvikens trener Alexander Johann Straus at han synes laget sitt var heldige.

 

– Opplever dere at dere er uheldige?

 

– De har kanskje hellet på sin side, men samtidig er ikke vi gode nok i de avgjørende situasjonene. Men vi styrer kampen, men må være enda mer presise i angrepsspillet, sier Synne Jensen.

 

– Jeg vet ikke om de var heldige, jeg synes vi var uheldige. Vi hadde tre-fire sjanser i dag, men vi kunne ikke sette ballen i mål. Men det er slik fotball er. Noen ganger får du resultatet, andre ganger ikke, mener Stefanovic.

 

ØHIL UTE

 

Øvrevoll Hosle hadde tirsdag tatt turen til Hæren, for å møte Klepp, som ligger på tredje plass i Eliteserien. Og ØHIL holdt nesten følge med hjemmelaget kampen gjennom. Det sto 0-0 helt til det 87. minutt, da Klepp tok ledelsen. På overtid satte så Klepp 2-0.

 

KAMPFAKTA

 

Stabæk 0 (0)

Sandviken 1 (1)

 

Fotball, NM kvinner

 

Mål: 0–1 Ajara Nchout Njoya (44.)

 

Stabæks lag: Ingrid Hjelmseth – Silje Bjørneboe, Guro Bergsvand, Carlotta Fennefoss, Siri Nordeide Grønli –Kelly Fitzgerald, Heidi Ellingsen – Rebecca Mykland, Synne Jensen, Andrea Wilmann – Cornelia Remme Fladberg

 

Innbytter Stabæk: Rikke Pederse i 58. min for Fladberg, Thea Loennecken i 67. min for Mykland.

 

Gule kort: Ingen

 

Dommer: Fatemeh Zangeneh, Nordstrand

 

Tilskuere: 126 på Nadderud

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Sandviken - 19.06.2018, kl.17:30
×
×
  • Opprett ny...