Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg syns Molde-kampen var bra også fra Supporternes side. Vi lalalalalalla og danset (kunne kanskje forsøkt å få dansinga/hoppinga mer i rytme så politi og andre sikkerhetsvakter slipper å tro at det opptøyer på ståtribunen hver gang halvparten ramler...) og hadde det gøy.

 

Samtidig fikk vi fram "velartikulerte" og "intelligente" kampsanger som til og med inspirerte overskrifter på Internett.

 

Jeg er for variasjoner i uttrykksformen; og jeg skal være med å bidra til ropert til Finn den dagen hans innebygde ropert begynner å fuske.

 

Jeg har sett Moldekampen et par ganger, og vi høres godt, og det høres forbausende bra ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så nettopp på kampen mellom Eintracht Frankfurt og Palermo fra Uefa-cupen og der runget Pippi-sangen.. Helt sykt kult. Sikkert 10-15000 som hoppet og sang samtidig. Til og med kommentatoren påpekte det. Håper vi kan få denne sangen til å funke. Anbefaler forøvrig folk å søke på Fenerbache og Galatasaray fans på youtube.com. Der er det mange bra sanger å kopiere..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Besiktas-sangen har jeg forelsket meg helt i. Samme melodi som Over alt fra nord til sør. Tenk om vi hadde fått til den skikkelig bra! Om vi får med mange (altså folk utenom feltet vårt) til å løfte armene også, vil de jo kanskje ha lavere terskel for å være med å synge og hoppe?

 

Åååååååååååååååååååååååååååååååååååhysssssssjjjj........

 

Tre! To! En!

Alle hopper nå, hey!

La la lalalala laaaaa!

Heeeeia de Blaaaaa!

 

La la lalalala laaaaa!

Heeeeia de Blaaaaa!

 

La la lalalala laaaaa!

Heeeeia de Blaaaaa!

 

La la lalalala laaaaa!

Heeeeia de Blaaaaa!

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers var jo den ralle-sangen vi prøvde såvidt i Trondheim grei:

 

 

Hopp for Stabæk, hopp for Stabæk, hopp hopp hopp hopp

Hopp for Stabæk, hopp for Stabæk, hopp hopp hopp hopp

 

 

Trenger litt hjelp(øl) til å få starta den ordentlig, da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pippi-melodien funker som faen! Ikke forandre den!

 

 

Det er ikke noe poeng i å endre melodien (selv om jeg er overbevist om at den går på autorepeat i helvete) Jeg etterlyste noe mer syngbart - gjerne med litt humor - i stedet for lalallalalalalalalalallalalalalalalalallalala

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vers:

Jon og Jens og Håkon, Mike og Markus og Morten Morisbak

Ulrik, Tom og Bjørnar og Henning og Inge André

 

Ref:

Vi er Stabæk Fotball

Shalala shalala shalalalala

Vi er Stabæk Fotball

Fra Bærum kommer vi

 

Nah, det ble kronglete å få alle navnene til å passe inn og dumt at det må byttes ut for hver spiller som kommer eller går. Gir opp, noen andre kan prøve.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har dere anledning til å stille opp og vise litt interesse.

 

Det blir maling av banner på lørdag fra klokken 12 på Nadderud, bak hovedtribunen.

 

De av dere som har har lyst til å bidra litt fremover med tifo arbeid bør stille opp her. Kanskje kan dere dele noen ideer, engasjere hverandre og på den måten få til noe tifo neste sesong.

 

Tifo er hardt arbeid. Krever både tid og organisering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pippi-melodien funker som faen! Ikke forandre den!

Det er ikke noe poeng i å endre melodien (selv om jeg er overbevist om at den går på autorepeat i helvete) Jeg etterlyste noe mer syngbart - gjerne med litt humor - i stedet for lalallalalalalalalalallalalalalalalalallalala

Beklager at jeg var upresis. Jeg mener selvfølgelig at teksten vi bruker nå

 

"Vi er Stabæk Fotball lalalalala

Vi er Stabæk Fotball lalalalala

Lalalalallalalalalalalalalalalalalalalalalalalala.. osv."

 

funker som faen! Noen sanger kan man gjøre kompliserte, andre kan man gjøre enkle. Denne er enkel. Alle blir med. Den funker!

 

Gjør er tanke-eksperiment: - Tenk på en tekst med litt snerten humor som aldri gjentar seg. Eller tenk at vi i sangen ramser opp alle fornavnene på Stabækspillerne.

 

Så: Se denne videoen av Eintracht Frankfurt-fansen som synger samme sang

 

Hvor mange hadde sunget med dersom teksten var mer komplisert?

 

Vi synger tilnærmet det samme som Eintracht Frankfurt-fansen.

Den fungerte OK første gang på Ullevaal mot Enga.

Den fungerte bra i begynnelsen av 2. gang mot Molde.

Den fungerte veldig bra i midten av 2. omgang mot Molde.

Den kommer til å fungere supert år etter år.

 

Gladlåt fra helvete!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir så utrolig flau over den Pippi-sangen.

 

Håper folk heller bruker tid på andre melodier.

Saklig! Hold deg på hovis!

 

Ok. Da får jeg ta den da.

 

Jeg blir så utrolig flau over den Pippi-sangen.

 

Håper folk heller bruker tid på andre melodier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor synge i det hele tatt? Vi kan jo stå der som en gjeng saltstøtter og holde kjeft?

 

Hvorfor stå? Vi kan jo bare sitte. Kanskje vi skulle be Stabæk om å få setene tilbake?

 

eller: Jeg støtter Pippi-sangen, og andre sanger som er lettsyngelig. Så får Pedagogen holde kjeft under den sangen, og Slum får sitte på Hovis og gremme seg...

 

EDIT: tror jeg også har perioden min...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir så utrolig flau over den Pippi-sangen.

 

Akkurat her mener jeg et av våre største problemer ligger: Folk blir så sykt flaue hele tiden! Det er lov å drite seg litt ut på kamp. Synge ting man kanskje syns er litt rart, og hoppe og danse. Hva som er mer flaut med pippi-sangen enn andre sanger forstår jeg ærlig talt ikke.

Skjønner ikke folk at det viktigste er at vi lager liv, ikke nødvendigvis hva vi synger for å lage det livet? Alle hører hvor bra trøkk vi faktisk klarer å lage på de enkle sangene, som f. eks. "beste laget er?" "STABÆK!!"

Det er fordi alle tør å være med og synge ut på de enkle ropene. Hadde alle vært med på hver eneste sang ville vi vært en mye bedre supportergjeng enn vi er i dag.

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir så utrolig flau over den Pippi-sangen.

 

Akkurat her mener jeg et av våre største problemer ligger: Folk blir så sykt flaue hele tiden! Det er lov å drite seg litt ut på kamp. Synge ting man kanskje syns er litt rart, og hoppe og danse. Hva som er mer flaut med pippi-sangen enn andre sanger forstår jeg ærlig talt ikke.

Skjønner ikke folk at det viktigste er at vi lager liv, ikke nødvendigvis hva vi synger for å lage det livet? Alle hører hvor bra trøkk vi faktisk klarer å lage på de enkle sangene, som f. eks. "beste laget er?" "STABÆK!!"

Det er fordi alle tør å være med og synge ut på de enkle ropene. Hadde alle vært med på hver eneste sang ville vi vært en mye bedre supportergjeng enn vi er i dag.

 

Hør hør! Skjønner uansett ikke hva som er flaut når det står 100 stykker og gjør akkurat det samme..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Registrerer at faren for å tråkke folk på tærne her inne har blitt betydelig mindre i det siste. Har man en mening ( i dette tilfellet kanskje ikke godt nok begrunnet fra min side ) som går på tvers av hva andre måtte mene, ja da kommer pisken både fra den ene og den andre kanten umiddelbart. Å antyde at man ikke kan ha noen mening uten først å bidra til fellesskapet er i og for seg betimelig. Men jeg føler meg over hodet ikke truffet. Jeg mener at både jeg, og i særdeleshet Slum har bidratt over tid til fellesskapets beste. Hva grinebitere angår så velger jeg å avstå fra ytterligere kommentar.

 

Som en liten saksopplysning (og et forsvar) Jeg var med å synge Pippi-sangen jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Registrerer at faren for å tråkke folk på tærne her inne har blitt betydelig mindre i det siste. Har man en mening ( i dette tilfellet kanskje ikke godt nok begrunnet fra min side ) som går på tvers av hva andre måtte mene, ja da kommer pisken både fra den ene og den andre kanten umiddelbart. Å antyde at man ikke kan ha noen mening uten først å bidra til fellesskapet er i og for seg betimelig. Men jeg føler meg over hodet ikke truffet. Jeg mener at både jeg, og i særdeleshet Slum har bidratt over tid til fellesskapets beste. Hva grinebitere angår så velger jeg å avstå fra ytterligere kommentar.

 

Som en liten saksopplysning (og et forsvar) Jeg var med å synge Pippi-sangen jeg.

Ok du har selfølgelig rett. mente egentlig mer generelt enn akkurat dere. Det var selfølgelig litt ubetenksomt av meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Registrerer at faren for å tråkke folk på tærne her inne har blitt betydelig mindre i det siste. Har man en mening ( i dette tilfellet kanskje ikke godt nok begrunnet fra min side ) som går på tvers av hva andre måtte mene, ja da kommer pisken både fra den ene og den andre kanten umiddelbart. Å antyde at man ikke kan ha noen mening uten først å bidra til fellesskapet er i og for seg betimelig. Men jeg føler meg over hodet ikke truffet. Jeg mener at både jeg, og i særdeleshet Slum har bidratt over tid til fellesskapets beste. Hva grinebitere angår så velger jeg å avstå fra ytterligere kommentar.

 

Som en liten saksopplysning (og et forsvar) Jeg var med å synge Pippi-sangen jeg.

 

Føler meg overhode ikke tråkket på tærne, men har heller ikke på noen måte ment å kritisere Pedagogens, Slums eller noen annens innsats, hverken mot Molde eller gjennom tidene. Dere har begge bidratt i langt større grad enn meg, både på og utenfor tribunen, i år og gjennom tidene.

 

Ble nok bare revet med av tonen som har vært på forumet i det siste.. Har noen en annen mening enn deg, så er det beste å komme med personlig kritikk.... :) Sier meg ferdig med dette!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Registrerer at faren for å tråkke folk på tærne her inne har blitt betydelig mindre i det siste. Har man en mening ( i dette tilfellet kanskje ikke godt nok begrunnet fra min side ) som går på tvers av hva andre måtte mene, ja da kommer pisken både fra den ene og den andre kanten umiddelbart. Å antyde at man ikke kan ha noen mening uten først å bidra til fellesskapet er i og for seg betimelig. Men jeg føler meg over hodet ikke truffet. Jeg mener at både jeg, og i særdeleshet Slum har bidratt over tid til fellesskapets beste. Hva grinebitere angår så velger jeg å avstå fra ytterligere kommentar.

 

Som en liten saksopplysning (og et forsvar) Jeg var med å synge Pippi-sangen jeg.

 

Var ikke ment som kritikk mot deg Pedagogen! Vet at du stiller opp for Stabæk(husker med glede en viss biltur hjem fra Mandal). Var bare et poeng jeg ønsket å gjøre ut av din kommentar om at pippi-sangen gjorde deg flau..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, disse to sidene var jo bare rørende lesning :) Omtrent som en episode av "Under samme tak"!

 

I love you Jessie!

*Publikum* Aaaaaaaoooooooowwwwww.....!

Oh, I love you too DJ!

*Publikum* Aaaaaaaoooooooowwwwww.....!

I love you too daddy"

*Publikum* Aaaaaaaoooooooowwwwww.....!

Oh, I love you too, come here, gimme a hug.

*Publikum* Aaaaaaaoooooooowwwwww.....!

 

 

19793full-house.jpg

Everywhere you go, every place you see, there's a heart (there's a heart) a hand to hold on too!

 

 

 

 

Ok, nå ble jeg litt revet med her, jeg innrømmer det.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...