Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Strømsgodset


Hanse
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Nadderud stadion

Tid: lørdag 16.9 kl 18.00

 

Vi er 5-1-2 mot godset siden vi rykket opp igjen (totalt serie og cup) samt 2-0-1 hjemme

 

Med spillere ute med skade og karantene samt et par spillere tilbake fra det samme så blir det iallefall en del endringer på laget.

 

Bakerst er det vel rimelig sikkert at Løven starter mens Hanche går inn på laget igjen. Mer usikkerhet på backplassene og om evnt noen av de bak er aktuell for en plass på defensiv midtbane. Spent på om Hernandez starter igjen på bekostning av Skogseid. Selv håper/tror jeg på følgende firer bak:

 

Henandez - Hache - Skjønsberg - Moe

 

På defensiv midt så er er vel Vetlesen bankers mens jeg tipper Kassi tar den andre plassen dersom han er tilbake igjen. Alternativer her er vel Sæther og evnt Granli? Vi har iallefall ingen som har mye erfaring fra denne plassen på seniornivå. Er det flere som kan bekle denne plassen? Østvold er vel akkurat tilbake på andrelaget? Bohinen er vel for offensivt anlagt?

 

Brochmann og Gyasi er vel bankers på to av plassene bak spissen og Njie er vel neppe matchfit til å starte? Dette er vel dermed plassene det er mest usikkerhet rundt? Hadde håpet på Seb fra start, men om han spilte hele juniorkampen i dag er han vel neppe aktuell fra start. Boli er vel neppe fit til mer enn 60 min, men tipper han tar en av de offensive plassene og at Rubio, bohinen og Mauritz kjemper om den siste plassen. El amrani kan muligens være en joker?

 

Dette blir bare ren synsing fra min side, men det blir iallefall nok av endringer.

 

El Amrani?? Er han aktuell på en av plassene eller vil han nok en gang være en mulig joker fra benken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meldt litt kjærkommen sol, men kjølig (8-9 grader). Når det gjelder Godset fikk vel alle de tre førende offensive spillerne Jradi, Pedersen og Tokmac seg en solid smell mot Rosenborg, kan vi håpe at de mangler noen av dem?

 

Ledige billetter:

Hovis øvre: 248 (minus felt 202 og 203)
Jr Support: 171
Hovis nedre: 440 (minus felt 107 og 108)
Stabæktribunen: 290

 

Totalt: 1149

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han gjør jo sitt til å forvirre oss...

 

Jeg vet ikke helt om det er noen definisjon av sentrallinja, men det er vel oftest de som spiller sentralt? I en 4-2-3-1 vil jeg tro det for vår del er:

 

MMS - Hanche

Lumanza - Vetlesen

Kassi

Ohi

 

I så fall er det 2 eller 3 ute (Lumanza, Ohi og kanskje Kassi). Men så sier jo Arni at 66% må erstattes, og da henger jeg ikke med..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk kkh94!

 

Sentrallinje er ikke de som spiller sentralt, men nøkkelspillerne I forsvar/midtbane/angrep som driver spillsystemet. Når ting butter har de ansvaret for å få igang "maskinen" igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Moe klar for fight igjen? Hvordan ligger moussa an? Er det sannsynlig at sæter og hugo starter på sentral midtbane, eller er det mer logisk å la kassi ta Lumanza sin plass? Kunne vært interessant å ha Brochmann på CAM fremfor venstre kant der sæter kan spille og muligens kassi på DM med Hugo, gitt at Raymond starter. Enig med Boli, han har bra fart - tror at det er kassi, gyassi og Brochmann som er mest sannsynlige målscorere da

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir veldig interessant å se hvem som starter med Kassi ute. Vi har en hel del spillere som kan starte, men som antageligvis ikke er fit for 90 min. Og da tenker jeg på Boli, Njie og Rubin.

 

Gyasi klarer kanskje å bekle venstre? Da kan jo Hernandez eller El-Amrani ta høyrekanten og Brochmann bak spissen. Blir nok Sæter og Vetlesen sentralt tipper jeg. Moe kan jo også bekle venstre kant med Granli på backen. Jeg håper å se:

 

Sayouba

 

Hernandez - MMS- Hanche - Moe

 

El-Amrani - Vetlesen - Sæter - Gyasi

 

Brochmann

 

Boli

 

Bytt innpå Njie for Gyasi, Mauritz for Boli og Rubin for Brochmann eller El-Amrani etterhvert. Trenger vi å trygge inn en ledelse håper jeg Granli kommer innpå en av de sentrale midtbaneplassene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det vil kanskje noen anse som på grensen til jinxing, men her er Godsets bortestatistikk i Eliteserien i år:

 

0 seire (!), 5 uavgjorte og 5 tap

 

Kun 4 scorede mål (!) og 15 baklengs

 

De er det eneste laget som har scoret færre bortemål enn Odd, og i den scoringsformen Odd har hatt i hele år så sier det ganske mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayouba - Hernández, Skjønsberg, Hanche Olsen, Moe - Vetlesen, Sæter - Gyasi, Brochmann, Njie - Boli. https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=6650120

 

Hvis Boli og Njie er i god form og står bortimot 90 min, så ser jo dette veldig bra ut. Her vi mangler altså Eliteseriens suverene toppscorer, Eliteseriens assistkonge og en av Eliteseriens aller beste midtbanespillere. Herregud Enga skal få kjørt seg i vår neste kamp på Nadderud. Hvis vi er PÅ, da....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det vil kanskje noen anse som på grensen til jinxing, men her er Godsets bortestatistikk i Eliteserien i år:

 

0 seire (!), 5 uavgjorte og 5 tap

 

Kun 4 scorede mål (!) og 15 baklengs

 

De er det eneste laget som har scoret færre bortemål enn Odd, og i den scoringsformen Odd har hatt i hele år så sier det ganske mye.

 

Tror ikke det spiller noen rolle om det er jinx eller ikke. Med den statistikken vil alt annet enn total rævkjøring og seriens største borteseier for sesongen sjokkere meg. En gang må det løsne for Godset, så selvsagt blir det mot oss. Vi er tross alt Stabæk.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Strømsgodset
×
×
  • Opprett ny...