Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Strømsgodset


Hanse
 Del

Anbefalte innlegg


Tungt å være ES svakeste hjemmelag sammen med Viking

 

??

 

Vi har tatt 17 poeng på 12 hjemmekamper. 5 lag har tatt færre enn 17 poeng på hjemmebane. Langt fra bunn.

Hvis du tenker på poenger per hjemmekamp, så har vi 1,42 poeng per hjemmekamp. AaFK har 1,36, TIL har 1,11 og Viking har 0,9. Over kvalikkplassen også her.

 

Greit nok at vi har tapt 4 hjemmekamper på de siste 6, men fakta er også greit å få med seg.

 

Vi er jo i tillegg mer enn anstendige borte. Med 1,30 poeng i snitt per bortekamp er kun tre lag foran oss der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Tungt å være ES svakeste hjemmelag sammen med Viking

??

 

Vi har tatt 17 poeng på 12 hjemmekamper. 5 lag har tatt færre enn 17 poeng på hjemmebane. Langt fra bunn.

Hvis du tenker på poenger per hjemmekamp, så har vi 1,42 poeng per hjemmekamp. AaFK har 1,36, TIL har 1,11 og Viking har 0,9. Over kvalikkplassen også her.

 

Greit nok at vi har tapt 4 hjemmekamper på de siste 6, men fakta er også greit å få med seg.

 

Vi er jo i tillegg mer enn anstendige borte. Med 1,30 poeng i snitt per bortekamp er kun tre lag foran oss der.

Godt å bli korrigert, hengte meg i farten opp en melding fra VG om at vi tangerte tabelljumbo Viking med fem hjemmetap denne sesongen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Tungt å være ES svakeste hjemmelag sammen med Viking

??

 

Vi har tatt 17 poeng på 12 hjemmekamper. 5 lag har tatt færre enn 17 poeng på hjemmebane. Langt fra bunn.

Hvis du tenker på poenger per hjemmekamp, så har vi 1,42 poeng per hjemmekamp. AaFK har 1,36, TIL har 1,11 og Viking har 0,9. Over kvalikkplassen også her.

 

Greit nok at vi har tapt 4 hjemmekamper på de siste 6, men fakta er også greit å få med seg.

 

Vi er jo i tillegg mer enn anstendige borte. Med 1,30 poeng i snitt per bortekamp er kun tre lag foran oss der.

Godt å bli korrigert, hengte meg i farten opp en melding fra VG om at vi tangerte tabelljumbo Viking med fem hjemmetap denne sesongen

 

 

Husk at vi nesten ikke spiller uavgjort. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra kamp av Morten, lurt av Toni å vente såpass lenge med byttene når vi ligger under, og aldri kjedelig med Mande i mål. Det oppsummerer min mening om kvelden. I tillegg til at jeg må huske å ta på mere klær før neste hjemmekamp.

Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Slapp av litt da! De kan jo ikke blåse straffe i hver runde heller akkurat!

Klart de kan, og skal, dersom situasjonene tilsier det!

Det var et forsøk på humor fra min side, men tydeligvis ikke bra nok. Er selvfølgelig enig i at det var straffe. Artig å se denne opp mot den vi fikk imot forrige runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på hvor alle supporterne var? Hjemmematch mot Strømsgodset burde dra mer enn (ca 2000 i følge Budstikka) Det var mye bedre stemning i Drammen enn på Nadderud. Drit dårlig, nå får vi rette fokus mot Kristiansund away og lage STEMNING!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på hvor alle supporterne var? Hjemmematch mot Strømsgodset burde dra mer enn (ca 2000 i følge Budstikka) Det var mye bedre stemning i Drammen enn på Nadderud. Drit dårlig, nå får vi rette fokus mot Kristiansund away og lage STEMNING!

Åh, du vet... lørdagskamp, meldt sol og lite vind på YR i ytre Oslofjord og videre sydover, grilling og hyttekos, bedt inn hyttenaboer på skalldyrsfest, vennefest med hvitvin og champis på plattingen, osv osv. Ikke rart det ikke var flere på kamp, det er tross alt noe som er viktigere enn fotball for de "fleste ekte bæringer"!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på hvor alle supporterne var? Hjemmematch mot Strømsgodset burde dra mer enn (ca 2000 i følge Budstikka) Det var mye bedre stemning i Drammen enn på Nadderud. Drit dårlig, nå får vi rette fokus mot Kristiansund away og lage STEMNING!

Jeg var hjemme med bronkitt, første hjemmekamp jeg har gått glipp av på 3 sesonger. Så kampen på Eurosport Player. Synes vi glapp på midtbanen med mye feilpasninger. Vår nye mann fra Venezuela var ujevn, men er i alle fall full av energi. Han blir nok bra etter hvert. El Amrani er sterk offensivt, men ikke så bra defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strålende første 10 så mister vi det helt. Midtbanen blir for lett, Boli detter for mye, Morten har en dårlig kamp, Bytter kommer alt for sent og vi har strengt tatt ikke så mye å bytte inn på heller. Alt var svakt. Dommeren og Stømsgodeset også. El Amrani virker å ha konstant overtenning, mye vilje, men litt usikkker på kvalititen. Men det var ikke hans feil dette altså. Merker selvsagt at våre tre beste spillere er borte. Venter forstatt på poengene som gjør oss helt trygge.

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er sikker på at vi får de poengene som gjør oss helt trygge. Har sett på kampen på nytt i dag. Det virker som om dommer har god sikt til straffesituasjonen. Tror han var redd for å dømme straffe. Godset protesterte på nesten alle avgjørelser og han ble etterhvert litt usikker. En del dommere blåser nesten aldri straffe hvis det ikke er en klar målsjanse i bildet - hvilket er klart feil naturligvis. Bortsett fra straffen og at han ble satt ut av Godsets sutring, får dommer 2 på terningen fra meg. Jeg mener ellers at norske dommere generelt er svake. Noen utlendinger som følger norsk fotball mener at norske fotballdommere er omtrent like svake som norsk fotball internasjonalt sett. Personlig mener jeg norske dommere er dårligere enn norsk fotball generelt. Norske dommere er godt lønnet og jeg tror problemet er at det stilles alt for lave krav til toppdommere i Norge.

Endret av JeanClaude
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er bra Ordinas ikke sutrer over dommeren, men her kunne kanskje IA turt å være litt krass. Aalesund kunne blitt seier og gårsdagen uavgjort hvis de to straffesituasjonene hadde vært dømt riktig. Dommerne har potensielt frarøvet oss 3 poeng på to runder nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Bortsett fra straffen og at han ble satt ut av Godsets sutring, får dommer 2 på terningen fra meg.

 

VGs vurdering:

 

Eliteserien, 22. runde

Nadderud Stadion: 3677

Dommer: Kristoffer Hagenes (6p)

 

Hehe - det eneste som er å stole på der i VG er vel at dette var runde 22. ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er sikker på at vi får de poengene som gjør oss helt trygge. Har sett på kampen på nytt i dag. Det virker som om dommer har god sikt til straffesituasjonen. Tror han var redd for å dømme straffe. Godset protesterte på nesten alle avgjørelser og han ble etterhvert litt usikker. En del dommere blåser nesten aldri straffe hvis det ikke er en klar målsjanse i bildet - hvilket er klart feil naturligvis. Bortsett fra straffen og at han ble satt ut av Godsets sutring, får dommer 2 på terningen fra meg. Jeg mener ellers at norske dommere generelt er svake. Noen utlendinger som følger norsk fotball mener at norske fotballdommere er omtrent like svake som norsk fotball internasjonalt sett. Personlig mener jeg norske dommere er dårligere enn norsk fotball generelt. Norske dommere er godt lønnet og jeg tror problemet er at det stilles alt for lave krav til toppdommere i Norge.

Jeg er enig i dette, selv om vi ikke tapte på grunn av dommeren, men vi kunne ha berget 1 poeng. For alle oss som følger internasjonal fotball, er dette med norske dommere ganske klart. De er ganske svake og noen blåser hele tida, noen nesten aldri og noen hver gang en spiller faller. En såkalt fast linje er helt fraværende. Ellers har jeg holdt meg unna Forumet i de siste fordi det er mye usakelig tøv her. Det skal være takhøyde her, men en slår stadig hue i taket uten å oppdage det selv. Honnør til dem som setter visse grenser !

Endret av Vivian
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Strømsgodset
×
×
  • Opprett ny...