Gå til innhold

Stallen 2015


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Tenkte å ta en diskusjon som har foregått i «Nye spillere»-tråden litt videre. Følgende spillere er på utgående kontrakt:

Borger Thomas – lån ferdig
Jon Inge Høiland – legger opp
Magne Hoseth – resigner!
Andrew Jacobson – lån ferdig
Tomasz Sokolowski – resigner!
Stian Sortevik – resigner?
Fredrik Brustad – til AIK

 

Sikre i 2015:

Målvakter:
Mande Sayouba
Gurpreet Singh Sandu

Forsvar:
Jørgen Hammer
Ville Jalasto
Timmi Johansen
Birger Meling
Morten Morisbak Skjønsberg
Nicolai Næss
Thor Lange – tilbake fra lån

Eirik Haugstad

Daniel Granli

 

Midtbane:
Emil Dahle
Giorgi Gorozia
Craig Henderson
Luc Kassi
Michael Stephens
Anders Trondsen

Jesper Espung

Angrep:
Franck Boli

Jeg teller 17 under kontrakt. Av disse tipper jeg klubben har lyst å få Craig Henderson ut.

NB! Jeg baserer dette på stabak.no, så jeg har sannsynligvis glemt noen.

I mine øyne er behovet klart størst for en spiss. Her kommer mye an på hva slags spillestil Bob vil ha neste sesong. Deretter trenger vi bredde på stopperplass – Skjønsberg-Næss er en god duo, men har ingenting bak seg i køen. Ellers er jeg spent på hva vi gjør på midtbanen – men resignerer vi Soko og Hoseth er det vel først og fremst snakk om bredde der også. Sist, men ikke minst er det nok fornuftig å ha en tredjekeeper i stallen, men han kan godt komme fra juniornivå.

 

Min ønskeliste blir derfor:
Målvakter: Tredjekeeper
Forsvar: 1-2 nye, avhengig av hva vi ønsker oss på backplass
Midtbane: 1-3 nye, avhengig av hvem som resignerer
Angrep: 1-2 nye

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spent på hva som skjer med Timmi og Hammer. De har jo ikke akkurat spilt fast i år.

 

Liker at vi for en gang skyld ikke starter med helt blanke ark i januar. Får man på plass ny kontrakt med Hoseth og Soko før nyttår er jo store deler stammen i laget på plass før overgangvinduet åpner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som har en viss peiling på hvilke juniorspillere som helt sikkert/trolig/muligens kommer til å få en rolle i a-stallen neste år? Det kan jo ha en viss betydning for hva vi behøver av breddeforsterkninger og hvilke spillere det er naturlig å forlenge med.

 

Ellers skal vel kanskje Eirik Haugstad primært regnes med som høyreback nå? Det er i hvert fall det han kaller seg selv i portrettintervjuet på stabak.no.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daniel Granli er vel under kontrakt ut 2015? http://www.transfermarkt.com/daniel-granli/profil/spieler/266615

 

Jupp.

"Unggutten Granli (født 1. mai 1994) har vært en del av A-stallen på amatørkontrakt gjennom hele vinteren, men før bortemøte med Fredrikstad signerte midtbanespilleren en proffkontrakt ut 2015-sesongen for Stabæk." http://www.stabak.no/news/article/x66cjyrnqrlq1nvks0dk4za21/title/daniel-granli-tar-steget
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Daniel Granli er vel under kontrakt ut 2015? http://www.transfermarkt.com/daniel-granli/profil/spieler/266615

 

Jupp.

"Unggutten Granli (født 1. mai 1994) har vært en del av A-stallen på amatørkontrakt gjennom hele vinteren, men før bortemøte med Fredrikstad signerte midtbanespilleren en proffkontrakt ut 2015-sesongen for Stabæk." http://www.stabak.no/news/article/x66cjyrnqrlq1nvks0dk4za21/title/daniel-granli-tar-steget

 

 

Fixed. Da har vi vel fem (Meling, Timmi, Lange, Granli, Trondsen i ønsket rekkefølge) som kan spille på venstrebacken og fire (Jalasto, Granli, Haugstad, Næss) som kan spille på høyrebacken. Grei dekning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som har noe info på Hammer? Har han lagt opp eller er det fortsatt skade som er grunnen til at han ikke er i noen kamptropper?

Ifølge denne så er han skadet. Kunne godt fått litt info fra klubben her, særlig når han har vært ute så lenge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det for sent for meg å redigere åpningsinnlegget, men bare så alle har dette klart for seg når de tenker på nye signeringer:

 

Utenlandskvoten går ikke på pass i det hele tatt. Det eneste som teller er hvorvidt spilleren har tilbrakt minimum tre (3) år i norske klubber, mellom fylte 15 og 21.

 

- Thor Lange går som norsk selv om han har dansk pass, fordi han aldri har spilt fotball for noe annet enn norske klubber.

- Magnus Wolff Eikrem har bare norsk pass, men flyttet til England da han var 16, og kom ikke tilbake før han var 21. Ergo vil han alltid gå som utlending i Tippeligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hepp

 

Jeg er mest spent på om vi kommer til å gå for flere 6-12 mnd kontrakter og leieløsninger, eller om vi får mer permanente løsninger så vi slipper å starte på scrach igjen i sommer/neste vinter...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var inne å kikket litt på Herrer spillere på hjemmesiden og der er det ikke mange igjen, selv om den lista ikke er helt oppdatert, bl.a Grossman, Kirisov.

Hvis vi ser bort fra Trondsen som trapper ned i 08, Lange som er på vei til lån i Strømmen, Timmi som ikke fikk være med lenger og Henderson som (etter de som vet noe om det) ikke er i stallen/troppen, er det langt igjen til 20 spillere som vi vel må ha i troppen før seriestart.

 

For hvis jeg har forstått saken riktig er dettte gjeldende bestemmesler i dag, eller er dette feil?

"Spillertroppen for sesongen 2015 skal inneholde maksimalt 25 spillere både i Tippeligaen og OBOS-ligaen og samtidig minimum 20 spillere i Tippeligaen og minimum 18 spillere i OBOS-ligaen."

Endret av guttensindet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatering:

 

Borger Thomas – lån ferdig
Jon Inge Høiland – legger opp
Magne Hoseth – til Viking
Andrew Jacobson – lån ferdig
Tomasz Sokolowski –
Stian Sortevik –

Timmi Johansen -
Fredrik Brustad – til AIK
Michael Stephens – til Chicago Fire
Franck Boli – til Liaoning Whowin
Anders Trondsen – til Sarpsborg 08
Craig Henderson - til NAV (lån)

 

Sikre i 2015:

Målvakter:
Mande Sayouba
Gurpreet Singh Sandu

Forsvar:
Jørgen Hammer
Ville Jalasto
Birger Meling
Morten Morisbak Skjønsberg
Nicolai Næss
Thor Lange – tilbake fra lån
Eirik Haugstad
Daniel Granli
Jevgenij Kirisov – fra Domodedovo (lån)

 

Midtbane:
Emil Dahle
Giorgi Gorozia
Luc Kassi
Jesper Espung
Cornelius Bencsik
Cole Grossman – fra Real Salt Lake
Kamal Issah – fra FC Nordsjælland

Angrep:
Emil Ekblom – fra Syracuse University

 

Sum: 2 målvakter, 9 forsvarsspillere, 7 midtbanespillere, 1 angrepsspiller

 

Behov:
1 tredjekeeper - trolig Christian Mørch
1-2 midtbanespillere
1-2 angrepsspillere

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatering:

 

Borger Thomas lån ferdig

Jon Inge Høiland legger opp

Magne Hoseth til Viking

Andrew Jacobson lån ferdig

Tomasz Sokolowski

Stian Sortevik

Timmi Johansen -

Fredrik Brustad til AIK

Michael Stephens til Chicago Fire

Franck Boli til Liaoning Whowin

Anders Trondsen til Sarpsborg 08

Craig Henderson - til NAV (lån)

 

Sikre i 2015:

 

Målvakter:

Mande Sayouba

Gurpreet Singh Sandu

 

Forsvar:

Jørgen Hammer

Ville Jalasto

Birger Meling

Morten Morisbak Skjønsberg

Nicolai Næss

Thor Lange tilbake fra lån

Eirik Haugstad

Daniel Granli

Jevgenij Kirisov fra Domodedovo (lån)

 

Midtbane:

Emil Dahle

Giorgi Gorozia

Luc Kassi

Jesper Espung

Cornelius Bencsik

Cole Grossman fra Real Salt Lake

Kamal Issah fra FC Nordsjælland

 

Angrep:

Emil Ekblom fra Syracuse University

 

Sum: 2 målvakter, 9 forsvarsspillere, 7 midtbanespillere, 1 angrepsspiller

 

Behov:

1 tredjekeeper

1-2 midtbanespillere

1-2 angrepsspillere

. Bra oversikt! Kirisov kan vel også brukes som kant og kan således også dekke behov på midtbanen. Lange er vel på vei på utlån til Strømmen. I disse rydding av stallendager er jeg litt spent på hva som skjer med Dahle ... Er vel ikke utenkelig at han også kan forsvinne med den utviklingen han har hatt i sin tid i Stabæk?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatering:

 

Borger Thomas lån ferdig

Jon Inge Høiland legger opp

Magne Hoseth til Viking

Andrew Jacobson lån ferdig

Tomasz Sokolowski

Stian Sortevik

Timmi Johansen -

Fredrik Brustad til AIK

Michael Stephens til Chicago Fire

Franck Boli til Liaoning Whowin

Anders Trondsen til Sarpsborg 08

Craig Henderson - til NAV (lån)

 

Sikre i 2015:

 

Målvakter:

Mande Sayouba

Gurpreet Singh Sandu

 

Forsvar:

Jørgen Hammer

Ville Jalasto

Birger Meling

Morten Morisbak Skjønsberg

Nicolai Næss

Thor Lange tilbake fra lån

Eirik Haugstad

Daniel Granli

Jevgenij Kirisov fra Domodedovo (lån)

 

Midtbane:

Emil Dahle

Giorgi Gorozia

Luc Kassi

Jesper Espung

Cornelius Bencsik

Cole Grossman fra Real Salt Lake

Kamal Issah fra FC Nordsjælland

 

Angrep:

Emil Ekblom fra Syracuse University

 

Sum: 2 målvakter, 9 forsvarsspillere, 7 midtbanespillere, 1 angrepsspiller

 

Behov:

1 tredjekeeper

1-2 midtbanespillere

1-2 angrepsspillere

. Bra oversikt! Kirisov kan vel også brukes som kant og kan således også dekke behov på midtbanen. Lange er vel på vei på utlån til Strømmen. I disse rydding av stallendager er jeg litt spent på hva som skjer med Dahle ... Er vel ikke utenkelig at han også kan forsvinne med den utviklingen han har hatt i sin tid i Stabæk?
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stallen 2015
×
×
  • Opprett ny...