Gå til innhold

Kamptråd Stabæk-Rosenborg 3/8


fexter
 Del

Anbefalte innlegg


Vi gikk på et surt tap mandag mot VIF. Vi skal revansjere tapet med å komme sterkere tilbake mot RBK. Det er noe positivt å ta med fra VIF-kampen. Brustad scorer mål, viljen til å vinne er der og Mande står en god kamp. Det som trengs inn før kampen mot RBK er å jobb med forsvaret og få opp agressiviteten i midtbaneleddet. Tenker at formasjonen blir som her:

 

 

Mande

Næss-Skjønsberg-Høiland-Granli

Kassi-Trondsen-Soko-Stephens-Brustad

Boli

 

Setter inn Næss for VIlle, som hadde en svak kamp mot VIF. På midten settes Trondsen og Soko ned med Offensive Kassi, Stephens og Brustad. Brustad kan ha en litt mer fri rolle og utnytte farten sin.

 

 

Så hva tror vi mot RBK? Begge kommer fra sviende tap, RBK 3-1 bort mot Molde. Vi mot VIF 3-2. Vi klarte å slå RBK i Lerkendal 16.mai. Begge i svak formkurve, RBK med ny trener og vi har mistet litt siden siste oppgjøret. Tror dog at det kan bli mer jevnt enn hva folk tror, og at vi tar det hjem med 2-1 der Brustad vil løpe i senk bartfanden.

 

 

  • rep_up.png
  • 1
Endret av fexter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Interessant å leke med lagoppstillingen nå. Kan tenke meg at Bob velger noe ala dette:

 

Mande

Granli-MMS-JIH-Trondsen

Soko-AJ

Stephens-Hoseth-Kassi

Brustad

 

(Hvis AJ er i form da)

Hmmm, mener det er to ting som er viktig nå:

1. Sikre plassen

2. Sikre økonomien

 

Når dette er oppfylt kan vi tenke langsiktig. Forhåpentligvis så raskt som mulig. Da må vi bygge laget rundt Næss, Trondsen, Granli og de som skal skinne for oss i lang tid i den vakre blaa drakta, eller i en større klubb (og gi oss penger i kassa).

 

Synes det er litt trist at Trondsen spiller back jeg også, og antar at Timmi enten har gjort noe galt eller har holdninger BB ikke aksepterer. Eller han har forfalt svært mye ferdighetsmessig siden i fjor (tviler på det). Enda mer trist er det at Næss ikke får spille. Se på siste målet til Enga og hva JIH gjør: Nada. Det er uakseptabelt, og han er rufsete ellers i kampen. En kaptein som holder og bruker armene flittig med gult kort fra før er dumt og risikofylt, Edvardsen eller ei.

 

Håper det blir disse mot RBK:

Mande - Granli, Næss, Morten, Timmi - Soko, Trondsen - Brustad, Stevens, Hoseth - Boli.

Endret av Wilmar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hoseth var strengt tatt ikke med å slå RBK, han kom aldri innpå.

 

Faktum er at han kun har fått 195 minutter i Eliteserien i år. Med mindre han har värt ufattelig skadeplaget, betyr vel det at Skullerud ikke har spesielt tro på ham. Det er vel også grunnen til at han forlater klubben. Hvor han fikk sin Tippeligadebut i 1999. Mot nettopp Stabäk.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter hva jeg forstår har Hoseth to problemer i Molde i år. Det ene er selvfølgelig at han begynner å bli eldre. Det andre er at han ikke passer inn i Skulleruds 4-4-2, der det forventes at de sentrale midtbanespillerne bidrar med flere defensive fibre enn hva han er komfortabel med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svensson og Søderlund er ute, kanskje også Strandberg...

Uff da :-)

 

Selv om Søderlund nok ikke er den mest effektive spissen for tiden er det likefullt fint for oss. Hvilke alternativer har de på topp nå egentlig, ettersom Bille er vekk også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra RBKs forum:

 

Vi kan bli avkledd hvis Stabæk får utnytta farta si mot oss. En Hoseth som strør pasninger høres skummelt ut i mine øre.

 

:D

Da vi knuste RBK i vår så utnyttet vi farten til Bolli og Brustad. Dog var RBK inneffektive. Brustad som scorte 2 mot VIF er i form om dagen, så om vi gir han rommet for løp så kan det bli riktig så artig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke vi skal glede oss allverdens over skadene i Rosenborg. De har alltids noe annet överbetalt å sette utpå istedet.

 

 

Ikke misforstå, jeg gleder meg alltids over skader i Rosenborg, men tror ikke disse kommer til å hjelpe oss nevneverdig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg er spent på hvordan han velger å bruke Hoseth.

 

Som du korrekt påpekte i Stephens tråden har vi vært best i 433 i år. Helt siden preseason faktisk. Jeg var litt overrasket da Bob la tilbake til 4231 etter å ha sett laget i 433.

 

Men uansett valg av formasjon, så vil jeg helst se Næss sammen med MMS i midtforsvaret. Høiland er ikke i form.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Ikke helt uventet. Virker som om Næss nesten befinner seg i samme kategori som Timmi og Dahle... Uansett, håper Høiland er mer på mot RBK. Vi er vel kanskje tilbake i 4231 også?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper på:

Løven

Ville - Messi - Næss - Granli

AJ - Soko - Trondsen

Hoseth

Boli - Brustad

 

Da har vi plutselig noen gode innbyttere på benken også. Legg merke til at dette er det jeg håper på, tror Stephens starter og da blir det vel fort back på Trondsen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper på:

Løven

Ville - Messi - Næss - Granli

AJ - Soko - Trondsen

Hoseth

Boli - Brustad

 

Da har vi plutselig noen gode innbyttere på benken også. Legg merke til at dette er det jeg håper på, tror Stephens starter og da blir det vel fort back på Trondsen?

Enig med at Stephens ikke burde starte. Hemmer det offensive spillet med flere støttepasninger enn pasninger fremmover. Hadde vært en spennende lagoppstilling. Hoseth kommer på rett tidspunkt, hvor vi trenger en som kan skyte. Trondsen, Soko og Kassi kan skyte, men har sett altfor lite av det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Stabæk-Rosenborg 3/8
×
×
  • Opprett ny...