Gå til innhold

Ingrid Hjelmseth


Anbefalte innlegg


Asker ser jeg at jeg har blingset på. Mea culpa, jeg har ikke sett på dette på et år. Imidlertid endte Asker-Bjørnar i 8. runde i 1998 8-1, så dermed ryker den også. Den andre står, og det blir nøyaktig 500 minutter. Dermed står Ingrids rekord for den.

 

Har heller ikke funnet stort som hjelper Røas eller Kolbotns sak; begge hadde noen stints på rundt 480 minutter. Dermed ser det ut til at også fjerdeplassen tilhører Hjelmseth.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Asker ser jeg at jeg har blingset på. Mea culpa, jeg har ikke sett på dette på et år. Imidlertid endte Asker-Bjørnar i 8. runde i 1998 8-1, så dermed ryker den også. Den andre står, og det blir nøyaktig 500 minutter. Dermed står Ingrids rekord for den.

 

Har heller ikke funnet stort som hjelper Røas eller Kolbotns sak; begge hadde noen stints på rundt 480 minutter. Dermed ser det ut til at også fjerdeplassen tilhører Hjelmseth.

 

 

Hos min kilde står det 8-0, men jeg ser på målforskjellen i tabellen at de må ha sluppet inn et mål i en av de kampene, ja.

 

 

Hvor henter de dine data fra?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Null baklengs i serien hjemme i år. Uslåelig rekord! (Kongetakling av Ina på overtid i dag i egen 16...)

 

Mener Ingrid sa det er 1061 minutter uten baklengs på hjemmebane. Respekt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joa, men hvordan var det med Champions League og cupen etter kvartfinale? Nei, hun har ikke spilt der. Korrekt.

 

 

Her krangler du med Alz, men det er Ingrid det går ut over. Hun er verdens beste keeper. Period.

Ta ut frustrasjonen din et annet sted, er du snill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 baklengsmål for hele sesongen (alle i bortekamper, null hjemme) . . fantastisk prestasjon. Til slutt sitter Ingrid med stjernene. Det kan sammenlignes med Nadine Angerer og hennes null baklengs i VM2007 sluttspill (7 kamper) for Tyskland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Fant denne tråden på side 6 (!), med siste innlegg for nøyaktig et år siden.

 

Tusen takk for NM-gullet. Står prikkfritt hele kampen, og er etter hver eneste straffe. Var aldri redd vi skulle tape straffekonken, selv om ryktene sier at hun ikke er god på straffer. Det ble motbevist i går.

 

Soleklart MVP, og en høyst fortjent utmerkelse på banketten.

 

Gratulerer!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...

Opptil flere timer før det er gått 1 år siden siste post i denne tråden kommer det et nytt inlegg.

 

I henhold til oppslag i media har Ingrid Hjelmseth nettop forlenget med Stabæk for ytterliger ett år.

http://fotballmagasi...e=news&id=26110 Da kommer vi til å ha lanslagskeeperen mellom stengene også til neste år, i tilegg til at vi har norges beste reserve målvakt på benken fra før av.

Endret av Buss1 Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fantastisk semifinale av Hjelmseth!

 

Dette er din finale!

 

Så får vi håpe resten av laget hever seg noen hakk til finalen

 

(og drömme om en norsk landslagssjef som faktisk lar spillerne sine spille fotball - halve landslaget er jo tross alt fra et lag som er godt vant til ballbesittelse)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...

Fra Budstikka+

 

Hjelmseth kjemper kamp mot klokken - tvilsom til naboderby

Artikkeltags

SPORT FOTBALL STABÆK FOTBALL KVINNER INGRID HJELMSETH VANJA STEFANOVIC

KRAFTIG SMELL: Her får Ingrid Hjelmseth (gul drakt) behandling etter å ha landet tungt på den venstre skulderen i kampen mot Avaldsnes. Nå står kampen mot naborival Røa i fare for å spilles uten Hjelmseth.

KRAFTIG SMELL: Her får Ingrid Hjelmseth (gul drakt) behandling etter å ha landet tungt på den venstre skulderen i kampen mot Avaldsnes. Nå står kampen mot naborival Røa i fare for å spilles uten Hjelmseth. Foto: EVA GROVEN

Av Erik Sergio Auklend

Publisert:02. mai 2018, kl. 13:50

En svært uheldig landing gjør at Stabæks landslagskeeper er høyst tvilsom til nabooppgjøret mot Røa søndag.

DEL

 

– Akkurat nå går det greit når jeg står her og henger med armene rett ned. Vi får se. Det er ikke sånn kjempelovende med tanke på søndag.

 

Det er trolig blant det verste som kunne skje Stabæks kvinnelag. Kaptein og superveteran Ingrid Hjelmseth (38) måtte tåle flere harde sammenstøt i løpet av kampen mot Avaldsnes – og etter en episode i andre omgang, ble hun liggende med store smerter.

 

Få nyhetene servert i innboksen.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hun hadde fremdeles tydelig vondt etter kampslutt.

 

– Jeg går opp og slår ballen i tverrliggeren. Etterpå lander jeg ganske tungt på venstre skulder, sier keeperen med 122 landskamper for Norge.

 

– Vi får sette det medisinske apparatet i arbeid.

 

– Du tørr ikke melde deg frisk til Røa-kampen søndag?

 

– Nei, det tørr jeg ikke.

 

LES OGSÅ: Fulgte opp herrenes seier mot LSK - endelig løsnet det for Stabæk-chixa

 

Utfordrende å mangle én

 

Liten tvil er det også om at Hjelmseth er en av Stabæks viktigste spillere, i det som ser ut til å bli en kamp for å overleve i toppdivisjonen.

 

Syv spillere i Stabæk-troppen har ikke erfaring fra landets øverste liga. Troppen i seieren mot Avaldsnes (4–2) talte kun 15 spillere, inkludert to keepere.

 

– Det er helt klart utfordrende for oss. Samtidig viser de unge spillerne en enorm motivasjon, og en enorm lyst til å vise seg frem. Innsatsen er deretter. Jeg syns de nye spillerne har tatt nivået fort, selv om de garantert vil svinge en del prestasjonsmessig i år. Jeg syns vi har fått til mye bra ut fra den stallen vi har, og med litt mer erfaring for hver kamp som kommer, tar vi også nye steg for hver kamp, sier Hjelmseth, som håper at seieren mot Avaldsnes kan gi et lite pusterom på tabellen.

 

– Det er mye som har vært bra, men det har også vært mye stang ut. Det var deilig å endelig vinne – for alle på laget. Nå kan vi slippe skuldrene nedpå.

 

LES OGSÅ: To bytter på fem kamper: – Vi har ikke penger til forsterkninger

 

Naboduell i vente

 

Søndag tar Stabæk imot naboen Røa, til det som før sesongen var ventet å være en toppkamp.

 

Så langt har både Røa og Stabæk slitt i serien. Røa står med en seier og tre tap på en 10.-plass. Stabæk ligger like foran med ett poeng mer.

 

Stabæk-trener Vanja Stefanovic håper å ha Hjelmseth klar til krig til helgen.

 

– Foreløpig vet jeg ikke hvordan det ser ut. Vi får vente til det medisinske personellet har sjekket henne, sier treneren.

 

– Forhåpentligvis er det noe muskulært, og da kan det hende at jeg blir klar til søndagen, sier Hjelmseth.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fra budstikka+

 

 

Dette har Stabæk-keeper aldri gjort tidligere

Artikkeltags

SPORT INGRID HJELMSETH STABÆK FOTBALL KVINNER TELENOR ARENA

FORSØKTE: Ingrid Hjelmseth gjorde noe hun aldri hadde gjort før i kampen mot Sandviken i Telenor Arena. Hun ble med opp i angrep. Uten at hun lykkes med å score.

FORSØKTE: Ingrid Hjelmseth gjorde noe hun aldri hadde gjort før i kampen mot Sandviken i Telenor Arena. Hun ble med opp i angrep. Uten at hun lykkes med å score. Foto: KARL BRAANAAS

Av Tor Bjørnar Holmlund

Publisert:26. mai 2018, kl. 20:35

Ingrid Hjelmseth (38) har spilt toppfotball i 20 år. Men hun har aldri vært med opp i angrep før – uten at det hjalp Stabæk til poeng.

DEL

 

Stabæk - Sandviken 0-1

 

Hjemmelaget Stabæk spilte tidvis godt mot medaljejagende Sandviken i Telenor Arena lørdag.

 

Få nyhetene servert i innboksen.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Og bare sekunder før overtiden var over, kunne Stabæk-keeper Ingrid Hjelmseth blitt den store helten. På stillingen 0-1 (som også ble sluttresulatet), løp keeperen opp i angrep på en Stabæk-corner bare sekunder før dommer Malin Øiseth blåste av kampen. I et desperat forsøk på en utligning og ett poeng.

 

Det har 38-åringen aldri gjort i hele sin karriere.

 

– Jeg har spilt toppfotball i 20 år, men aldri gjort det før, sier hun.

 

– Om vi taper 0-1 eller 0-2 har ikke noen betydning. Det var Vanja (Stefanovic, Stabæk-trener) som sa jeg skulle løpe opp. Jeg tror hun var mer sikker på hvor mye tid det var igjen, forteller Hjelmseth etter kampen.

 

Og corneren gikk også i retning av landslagskeeperen. Men hun rakk aldri opp i hodeduellen.

 

 

Ville ha mål

 

– Når du så ballen komme i din retning. Trodde du et kvart sekund at du kunne bli helten på overtid?

 

– Nei, jeg gjorde ikke det. Men når det er sagt: Jeg gikk inn i den 16-meteren med et klart mål om å være med på å presse den ballen i mål. Dessverre gikk ikke det, sier hun.

 

Dommeren blåste av kampen rett etter corneren, selv om kampens eneste målscorer, Sandvikens Ajara Nchout Njoya, kunne fått en enkel vei til å bli tomålsscorer.

 

– Jeg ble ikke stresset da jeg så at hun kunne fått den muligheten. Det var et valg vi hadde tatt, sier Ingrid Hjelmseth.

 

– Er dette noe du kommer til å gjøre igjen?

 

– Jeg håper jeg slipper det, sier hun.

 

LES OGSÅ: Full fotballserierunde i Telenor Arena: – Lettet over streikeslutt i NRK

 

Reddet straffe

 

Stabæk-keeperen bemerket seg også i den andre enden av banen. Fem minutter etter hvilen reddet hun en straffe fra Sandvikens Marije Brummel på stillingen 0-0.

 

– Det er alltid en god følelse for en keeper å redde straffe, sier Hjelmseth.

 

Men minutter senere måtte hun kapitulere da Nchout scoret kampens eneste mål.

 

– Jeg er selvfølgelig skuffet over at vi taper kampen. Vi var ikke helt på i begynnelsen av den andre omgangen, og det kostet oss dyrt.

 

– Men vi er et ungt lag, og vi vil svinge i prestasjonene, sier Ingrid Hjelmseth.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ingrid Hjelmseth
×
×
  • Opprett ny...