Gå til innhold

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Rykker opp?

 

 

Før vi vet stort om vi klarer å holde på stammen av det vi har, og om vi får inn en skikkelig god trener, så handler vel dette foreløpig om å prøve å telle opp lag som kommer bak oss.

 

 

Jerv/Start (uansett hvem som vinner play-off) dette blir kamp mot nedrykk

Aalesund : har imponert meg minimalt i år. Flaks er ikke noe som gjenskapes år for år. de har brukt om flere årsrasjoner bare på dette ene året. Sunnmøringene synes sikkert bare det er positivt å spare seg rett ned i knokkelligaen

Sogndal : hører rett og slett hjemme i knokkelligaen. Intet sikkert nedrykk, men bombesikkert at de ikke havner langt over nedrykksstreken.

 

Sånn, det var 3. Der har vi berget plassen allerede, og det uten at jeg har behøvd å dra fram lag som Glimt, Sarp og FKH.

 

Om vi kommer spesielt langt opp på tabellen har jeg derimot ikke så stor tro på. Topp 6 er kanskje en fin målsetting?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik det ser ut nå, skal medaljekampen i utgangspunktet stå mellom Rosenborg, Molde og Godset. Bak der kommer et sjikte med lag som kan blande seg, avhengig av mye rart: Viking, Vålerenga, Odd, oss, Lillestrøm, Sarpsborg 08. Bak der igjen kommer nedrykkskandidatene: Jerv/Start, Tromsø, Bodø/Glimt, Haugesund, Brann, Sogndal, Aalesund.

 

Foreløpig optimistisk tips: 5. plassen blir vår igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke vi er med i medaljekampen neste år, blir litt for mange utskiftninger og vi kan ikke regne med at laget setter seg like raskt som i år, hvor dette jo gikk veldig raskt. Vi kan nok heller ikke regne med å få på plass en så klinisk spiss som Dio, selv om det er lov å håpe på at Ohi leverer og at IAO igjen finner gull. Realistisk med topp 6, kanskje kjempe om fjerdeplass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viff tar en kamp av gangen, fokuserer på arbeidsoppgavene og havner midt på tabellen sammen med RBK, Mode og Godset.

 

Ivar Morten Nordmark, Teitur Thordarson og Sture Fladmark takker alle nei til trenerjobb i Stabæk, og vi må ta til takke med Henning Berg.

 

Berg går på smilekurs hos Ingo og fremstår plutselig som mer sjarmerende enn Jan Tore Sanner. Berg henter inn Obi John Mikel, rett foran nesa på ManU. Sammen med Erik Haugstad, klarer de to å finne en kjemi, vi ikke har sett siden brennevin ble til for første gang.

 

Før siste kamp er gullet sikret allerede og har vi ingen ting å spille for. Men like vel klarer vi å vinne mot Brann, som igjen rykker ned til det som i 2017 kommer til å hete UDI-ligaen.

 

Spådommen hadde holdt vann om du ikke hadde påstått at noen kan få Henning Berg til å smile. Der røyk det for meg gitt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Apropos det over her... Er det stemning for buss til Glenn og Glenn og Glenn i februar? Jeg vet hvertfall at jeg skal på den kampen.

Niklas og Niklas og Niklas

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Valentinesdagen..ja det er det og, men jammen får den komme i andre rekke denne gangen, er ikke ofte man opplever å kunne se favoritt-laget i Sverige spille mot favoritt-laget i Norge.. Det blir helt klart en road-trip nedover til herlige Gøteborg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er Norsk Tipping ute med foreløpige odds:

Slik er oddsen for Tippeligaen 2016:

2015 Odds vinner Tippeliga 2016 Rosenborg 1. plass 2,1 Molde 6. plass 2,5 Strømsgodset 2. plass 7,5 Vålerenga 7. plass 12 Odd 4. plass 15 Viking 5. plass 18 Stabæk 3. plass 20 Lillestrøm 8. plass 25 Brann Opprykk fra OBOS 30 Bodø/Glimt 9. plass 40 Aalesund 10. plass 50 Haugesund 12. plass 75 Sarpsborg 08 11. plass 75 Tromsø 13. plass 100 Sogndal Opprykk fra OBOS 200 Start Beholdt plassen etter kvalik. 250
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tok meg friheten til å rydde litt i oppsettet.

 #. Lag                  2015        Odds
-----------------------------------------
 1. Rosenborg        1. plass 	      2,1
 2. Molde            6. plass	      2,5
 3. Strømsgodset     2. plass         7,5
 4. Vålerenga        7. plass	     12
 5. Odd              4. plass	     15
 6. Viking           5. plass	     18
 7. Stabæk           3. plass	     20
 8. Lillestrøm       8. plass	     25
 9. Brann             Opprykk  	     30 
10. Bodø/Glimt       9. plass	     40 
11. Aalesund        10. plass	     50 
12. Haugesund       12. plass	     75
13. Sarpsborg 08    11. plass	     75
14. Tromsø          13. plass	    100
15. Sogndal           Opprykk	    200
16. Start           14. plass	    250

Ingen store overraskelser her. Stabæk er i følge NT det laget som kommer til å falle mest på tabellen i 2016.

Endret av bergo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har allerede begynt å planlegge valentinsdagen i Gøteborg med kjæresten samt klubben i mitt hjerte. Om det blir organisert tur hadde det vært awesome

 

Screw orga tur, tog og hotell bestilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...