Gå til innhold

Strømsgodset-Stabæk


fyR
 Del

Anbefalte innlegg

1 706

Hadde vært deilig med en ny 3 poenger dagen før nasjonaldagen! Hvor får man tak i billett til ss feltet i drammen?

Endret av fyR
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Inn med begge, ja:

 

JK

VEH-TMG-JIH-BOE

JA-HH-PF-EH

DN-VPG

 

 

Steike så fort den skadekrisa ble avblåst, godset kan få skikkelig bank av det her.

 

Nå håper jeg at forsvaret kan få starte med denne oppsetningen i en del kamper, så vi virkelig kan begynne å mure igjen bakover - baklengsmålet i går burde vært unngått, og endret øyeblikkelig kampbildet til det verre for oss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Never change a winning team, eller inn med Nannskog og Farnis? Jeg synes i hvertfall Farnerud burde være bankers

 

Ingen tvil om at Farnerud er meget god. Jeg synes likevel Mix er et meget godt alternativ fordi resten av laget lett blir passive og ser på PF når noe skal skje. Med Mix tar alle tak og jobber, noe som totalt sett kanskje gir et bedre lag?

 

Minner litt om TSL på 90-tallet. Vi hevet oss mye med Kolle i stedet da TSL var skadet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Never change a winning team, eller inn med Nannskog og Farnis? Jeg synes i hvertfall Farnerud burde være bankers

 

Ingen tvil om at Farnerud er meget god. Jeg synes likevel Mix er et meget godt alternativ fordi resten av laget lett blir passive og ser på PF når noe skal skje. Med Mix tar alle tak og jobber, noe som totalt sett kanskje gir et bedre lag?

 

Minner litt om TSL på 90-tallet. Vi hevet oss mye med Kolle i stedet da TSL var skadet.

 

 

Du sier vel nesten her at Mix bør spille fordi Farnerud er bedre? B)

 

 

For øvrig enig i at Farnerud er bedre, men at Mix viser gode takter på sentral midtbane - og dermed er et godt alternativ

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk før Godset-Stabæk

16. mai, fotballens nasjonaldag! Motstanderen er det ikke noe å si på, nok en motstander vi pleier å slå, men arenaen kunne ikke vært verre. Bare en gang tidligere har vi slått Strømsgodset på Marienlyst Stadion i Tippeligaen!

Strømsgodet hadde sin storhetstid på begynnelsen av 70 tallet med seriemesterskapet i -70 og cupgull i -69, -70, -73. De fulgte opp den gode cuptradisjonen med gull også i -91 og var tapende finalist i -93 og -97. Siste seriemedalje var bronsen som kom i -97. Etter noen år med heistilværelse, rykket de igjen opp i Tippeligaen til 2007, og har således hatt gleden av å overvære Stabæks medaljer på nært hold.

 

Seieren mot Brann var viktig, og kanskje vendepunktet i årets serie, slik Tromsø-kampen i fjorårets Tippeliga var vendepunktet i 12. runde. Fra 13. runde og ut, tapte vi kun 3 kamper i fjor. Nå har vi 2 poeng mer enn på samme tid i fjor...

 

Tabeller

Tabellen

8. Godset 5-1-5, 17-23, 16p

11. Stabæk 3-4-4, 12-14, 13p

Hjemmetabell

2. Godset 5-0-1, 12-8, 15p

Bortetabell

8. Stabæk 1-2-2, 5-8, 5p

Formtabellen

10. Stabæk 7p (3-0-0-1-0-3)

12. Godset 6p (0-3-0-3-0-0)

 

Innbyrdes oppgjør

Hjemme 7-0-1, 26-5

Borte 1-2-5, 12-13

Totalt 8-2-6, 38-18

 

Ettersom statistikken på bortebane er elendig, ser jeg meg nødt til å ta på meg mine blaa briller, og ser nærmere på alle Jönsson sine kamper mot Godset, inkl Adecco, NM og Tippeligakamper

Jönsson vs Godset

Hjemme: 5-0-0, 19-5

Borte: 4-1-1, 13-4

Totalt: 9-1-1, 32-9

 

Største seier: 6-0 Nadderud 2008

Største og eneste borteseier: 5-0 2007

Største tap 0-2, Marienlyst 1997

 

Gutta bør tenke på at det er en cupkamp de skal spille, for både i -05 og -08 ble det seier i cupen på nettopp marienlyst, det samme klarte de i Adeccoåret -05.

 

Stabæks toppscorere mot Godset

Daniel Nannskog 8

Veigar Pall Gunnarson 3

Johan Andersson 2

Henning Hauger 1

Jon Inge Høiland 1

 

Daniel Nannskog liker tydeligvis å spille mot Godset, hva passer vel bedre enn at han friskmeldes og er tilbake mot sin "drømmemotstander"

 

Mål og sjanser

Stabæk har hatt 51 sjanser (snitt 4.64) for og 42 (snitt 3.82) i mot

Stabæk har scoret 14 mål (utnyttelse 23,5%) og sluppet inn 14 (avverging 66,7%)

Godset har hatt 42 sjanser (snitt 3.82) for og 59 (snitt 5.36) i mot

Godset har scoret 17 mål (utnyttelse 40,5%) og sluppet inn 23 (avverging 61%)

 

Var seieren mot Brann et blaff? Det får vi svaret på når vi møter landets nest beste hjemmelag til dyst på nasjonaldagen. Forhåpentligvis har skadelisten skrumpet ytterligere, slik at Stabæk endelig kan stillle toppet lag igjen. Godset har gått på en ørliten smell, og det blir spennende å se hvordan ungguttene til Deila takler motgang. Stabæk har under Jönssons ledelse hatt et meget godt tak på Godset. Vinner vi denne kampen, er det igjen lov å se oppover på tabellen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Inn med begge, ja:

 

JK

VEH-TMG-JIH-BOE

JA-HH-PF-EH

DN-VPG

 

 

Steike så fort den skadekrisa ble avblåst, godset kan få skikkelig bank av det her.

 

Nå håper jeg at forsvaret kan få starte med denne oppsetningen i en del kamper, så vi virkelig kan begynne å mure igjen bakover - baklengsmålet i går burde vært unngått, og endret øyeblikkelig kampbildet til det verre for oss

Her er problemet Roger Finnjord stadig kommer borti, vi kan bare ha 11 spillere på banen.

Når vi supportere vil ha inn en spesifikk spiller, er det ikke alltid vi tenker på hvem som skal ut.

Og all den tid jeg er enig i lagoppstillingen din her, geirti, mener jeg det skal store baller til for å vrake Mix etter Brannkampen. Men jeg må innrømme at jeg har ikke snøring på hvem som skal ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Du sier vel nesten her at Mix bør spille fordi Farnerud er bedre? B)

 

For øvrig enig i at Farnerud er bedre, men at Mix viser gode takter på sentral midtbane - og dermed er et godt alternativ

 

Nja, er veldig i tvil her, men jeg synes at laget har en tendens til å satse på at PF skal ordne biffen når han spiller, og dermed blir passive selv.

 

Mulig dette bare skyldes at vi har vært svake tidligere i sesongen og at det blir mye bedre med litt flere friske folk og VPG i form.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Inn med begge, ja:

 

JK

VEH-TMG-JIH-BOE

JA-HH-PF-EH

DN-VPG

 

 

Steike så fort den skadekrisa ble avblåst, godset kan få skikkelig bank av det her.

 

Nå håper jeg at forsvaret kan få starte med denne oppsetningen i en del kamper, så vi virkelig kan begynne å mure igjen bakover - baklengsmålet i går burde vært unngått, og endret øyeblikkelig kampbildet til det verre for oss

Her er problemet Roger Finnjord stadig kommer borti, vi kan bare ha 11 spillere på banen.

Når vi supportere vil ha inn en spesifikk spiller, er det ikke alltid vi tenker på hvem som skal ut.

Og all den tid jeg er enig i lagoppstillingen din her, geirti, mener jeg det skal store baller til for å vrake Mix etter Brannkampen. Men jeg må innrømme at jeg har ikke snøring på hvem som skal ut.

 

Er det ikke ved kusma at ballene fort blir store? De vrakes uansett ikke etter Brannkopper.

Roger Finnjord har ikke et tilsvarende problem da det må antas at hans spillere ikke har hatt potensiale til å blåse like kraftig opp nedentil ved kusmatisk lidelse.

Er det forøvrig Mix sine erstattere som bør vise store baller, eller er det trener, eller de som fremsetter ønskede lagoppstillinger her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjelvik er vel egentlig den eneste fra Brann-kampen som ikke viste nok til fornyet tillitt, gitt at troppen blir skadefri. Det er ikke sikkert det er så lurt å sette 2 kamprustne herrer inn på banen fra start, det kommer litt an på om de får kamptrening i cupen. Det er risikabelt å starte med to som sannsynligvis må ut etter 60-70 min. Ettersom det bare var Skjelvik som bør ut av start-elveren, går Pontus ELLER Daniel inn. Går Daniel inn, beholder Mix plassen. Går Pontus inn, flyttes Mix over på kant. Selvfølgelig med forbehold om at JA er frisk nok til start

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når vi endelig spilte bra og vant ser jeg ingen grunn til å endre startellevern. Gi hele laget fra sist 30 minutter på å vise seg fram før man evt. vurderer bytter.

Nå har vel aldri JJ byttet ut noen før etter minimum 60 min, om ikke det har vært skade. Mulig jeg husker feil, men jeg kan ikke komme på at det har skjedd. :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjelvik er vel egentlig den eneste fra Brann-kampen som ikke viste nok til fornyet tillitt, gitt at troppen blir skadefri. Det er ikke sikkert det er så lurt å sette 2 kamprustne herrer inn på banen fra start, det kommer litt an på om de får kamptrening i cupen. Det er risikabelt å starte med to som sannsynligvis må ut etter 60-70 min. Ettersom det bare var Skjelvik som bør ut av start-elveren, går Pontus ELLER Daniel inn. Går Daniel inn, beholder Mix plassen. Går Pontus inn, flyttes Mix over på kant. Selvfølgelig med forbehold om at JA er frisk nok til start

 

 

En gammal gubbe som Daniel må ha tilnærmet en uke mellom kampene, så hvis han starter mot Høland, skal han vel ikke starte mot godset. Personlig vil jeg foretrekke det om han kun får de siste 15-30 min mot Høland, og så starter mot Godset. Han er en mye bedre bakromsspiss enn Andersson.

 

Hva gjelder Farnerud og Mix, kan de kanskje få starte hver sin kamp av disse to? Da holder jeg en knapp på sistnevnte mot Godset.

 

Så veldig kamprustne er jo ikke Pontus og Daniel akkurat - ute med skade i to uker, er det ikke det de har vært?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 237

Har flyttet en haug med innlegg til Turtråden så vi i ro og fred kan diskutere det som er viktigst, nemlig kampen.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva gjelder Farnerud og Mix, kan de kanskje få starte hver sin kamp mot hhv. Høland og Godset? Da holder jeg en knapp på sistnevnte mot Godset.

 

 

Tviler sterkt på at Farnerud blir brukt mot et tredjedivisjonslag i en NM-kamp, om det går på bekostning av Godsetkampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva gjelder Farnerud og Mix, kan de kanskje få starte hver sin kamp mot hhv. Høland og Godset? Da holder jeg en knapp på sistnevnte mot Godset.

 

 

Tviler sterkt på at Farnerud blir brukt mot et tredjedivisjonslag i en NM-kamp, om det går på bekostning av Godsetkampen.

 

Pontus holder vel begge kampene, men det er en spiss vi mangler. Tipper Jan Banan får starte mot Høland, det et nivå han har bevist at han fungerer på, og at Daniel blir spart til Godset. Hvis vi ikke er helt sikre på Farnerud enda så har vi Mix i bakhånd. Det er godt å se at skadesituasjonen begynner å gå over. Noen som har hørt noe mer om Diogo, er kan skadet etter Brann-kampen eller var det bare en kjenning som gikk fort over?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 706

Nannskog spiller ikke torsdag, kanskje på søndag

Palmi er ute en ukes tid

Farnerud er tidligst klar til søndag

Diogo er ute halvannen uke ca

 

 

http://fotball.aften...ticle169325.ece

 

 

Så det ligger vel da ann til at vi starter med omtrent samme 11 som mot brann, minus diogo. Skjelvik fra start evt?

Endret av fyR
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæks 16. mai kamper

 

09 Stabæk-Sandefjord 4-1

08 Lyn-Stabæk 0-2

07 Stabæk-Odd 1-0

06 Fredrikstad-Stabæk 2-1

(05 Tønsberg-Stabæk 0-1)

04 Lyn-Stabæk 2-0

03 Stabæk-Lyn 1-3

02 Viking-Stabæk 3-3

01 Stabæk-LSK 3-2

00 Haugesund-Stabæk 0-4

99 Stabæk-Bodø/Glimt 3-2

98 Strømsgodset-Stabæk 2-1

97 Viking-Stabæk 5-1

96 Stabæk-Kongsvinger 5-0

95 RBK-Stabæk 5-2

 

Hjemme: 5-0-1, 17-8

Borte: 2-1-5, 14-19

Totalt: 7-1-6, 31-27

 

Konklusjon: Vi er et typisk hjemmelag 16. mai, og som seg hør og bør pleier NFF å gi oss bortekamp på 16. mai. I år møter vi Strømsgodset som også slo oss samme dato i -98. Var på kamp og husker best en enslig gammel Godset-supporter som stod på "feil plass" og sang Godsetsanger gjennom hele kampen på bortetribunen. Festen etterpå var bedre enn kampen for min del...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig dårlig oppdatert fra våre lokale medier (les Budstikka). Ingen info om hvem som er klar eller ei.

Ikke spes bra på andre medier heller forøvrig. Kanskje derfor "klipp og lim" journalistene fra Stikka ikke har kommet med noe...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Står vi under tak? Har ikke vært på den nye staddan til Godset.

 

Dårlig med tak i klokkesvingen der vi skal stå

Stadion kan vel neppe sies å være ny... men de har i alle fall fått opp noe tribunelignende greier vi kan stå på i svingen, så vi slipper å stå i gresskråningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Står vi under tak? Har ikke vært på den nye staddan til Godset.

 

Dårlig med tak i klokkesvingen der vi skal stå

Stadion kan vel neppe sies å være ny... men de har i alle fall fått opp noe tribunelignende greier vi kan stå på i svingen, så vi slipper å stå i gresskråningen.

 

Men uten tak?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Strømsgodset-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...