Gå til innhold

NSA - Norsk Supporterallianse


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Triste nyheter rundt landslaget og NSA:

 

Norsk Supporterallianse (NSA) er en uavhengig interesseorganisasjon for norske supporterklubber som i dag teller drøye 40 000 medlemmer. Vi jobber for å bedre supporterkulturen i Norge, samtidig som vi er et bindeledd mellom våre medlemsklubber og forbundet med vår lange erfaring som organisasjon. Til tross for vår uavhengighet har NSA i flere år nytt godt av en avtale med NFF, der vi har fått en kvote med landskampbilletter vi kan selge til våre medlemsklubber. Dette har vært en god avtale for NSA, som har gitt oss økonomisk spillerom.

 

NSA oppfatter supporterkulturen som nært forbundet med ståplasser og mulighet til å stå på kamp. Verden rundt står syngende supportere. Også på landskamp. Til tross for Uefas og Fifas regler. Slik har det også vært praktisert på Ullevaal. Før årets sesog ble NSA kalt inn til møte med NFF hvor vi ble fortalt at det fra forbundets side ble forventet at vi skulle sitte. I alle fall noe av tiden under kamp. I all skriftlig informasjon skulle det også framgå av plassene NSA videresolgte var sitteplasser. Etter en grundig evaluering innad i NSAs styre har vi kommet til at NSA som organisasjon ikke kan akseptere å sitte på landskamp fordi troverdigheten vår i forhold som vedrører stående supportere blir svekket. Vi har derfor sett oss nødt til å bryte avtalen, og vi vil derfor ikke lenger tilby landskampbilletter til våre medlemsklubber. Det har vært et vanskelig valg, da vi har nedfelt i våre vedtekter at vi skal koordinere supporterarbeid i forhold til landslaget. Men vi er hovedsakelig en organisasjon for våre medlemsklubber og supporterkultur, og har da valgt å prioritere dette. Spesielt synd er det at NFF tvinger oss til en slik avgjørelse i en tid da landslaget sliter, både resultatmessig og med interessen blant det norske folk.

 

NSA beklager overfor våre medlemmer, men ber likevel om forståelse for avgjørelsen.

 

 

Med vennlig hilsen,

 

talsmenn i NSA

 

E-post mottatt fra NFF:

 

Vi har forsatt samme krav til dere som tidligere beskrevet.

Dere må sitte.

Dere må bruke den plassen som står på billetten - ingen "free seating".

Dere må holde trapper og rømningsveier fri.

Dere må etterkomme beskjeder som gis av vaktene på stadion.

 

Og ikke minst er dere nødt til å behandle andre tilskuere på Ullevaal på en normal og høflig måte.

Som tidligere fortalt er de klager vi får fra andre tilskuere, som regel forbundet med en plassering nær NSA - hvilket jo er uheldig for både oss og dere.

 

Da dere ikke fikk etablert en landslagsgruppe før Uruguay kampen, som egentlig skulle ha vært en test for at våre krav til dere, kan vi bruke kampen mot Irland 20. august som test.

Følger dere våre retningslinjer, så kan vi fortsette det samarbeide som vi har hadd i en årrekke.

Hvis det ikke lar seg gjøre, er vi dessverre nødt til å la samarbeidet vedr. landskampsbilletter opphøre.

 

Kilde

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er rart ved det, jo høyere opp i maktens korridorer man kommer jo mer dumskap kan man finne. Gratulerer med post nummer 5000 Slum!

 

For min del håper jeg NSA finner en fin måte å markere seg på (kanskje ikke så omfattende som bosnia), men som blir lagt ordentlig merke til. Jeg synes nå det er merkelig at NFF nå truer med å avslutte samarbeidet, jeg trodde NSA hadde spilt det kortet for lenge siden.

 

"Jeg vurderer å slå opp hvis du ikke respekterer meg"

"Fus! Jeg slår opp først!"

 

Og førstemann til Facebook for å endre status.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Patestisk. er målløs. Hva er det de vil?? Godt å se at det var halvfyllt stadion.

 

 

(mye usammenhengende her, - men noen skjønner vel hva jeg prøver å si.

 

Ble det noen øl i dag? ;)

jepps, et par :rolleyes:

poenget er allikevel at jeg synes NFF gjør en særdeles dårlig jobb med å legge til rette for at supportere av norske klubber skal gjøre en god supporter jobb for landslaget. Istede for å bygge oppunder supporter alliansen så velger man å gå for oljeberget og det er trist(slik jeg ser det). Men jeg er jo selvfølgelig av den dustete varianten som synes at fånighatter er teit

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det norske landslaget med NFF i spissen fortjener faen meg ikke en eneste supporter på kamp! NFF er sansynligvis like korrupt som det bosniske fotballforbunet..

Å diktere mennesker på den måten er noe av det sykeste jeg har hørt på lenge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


NFF og NSA har visstnok blitt enige om salg av billetter til landskampene. Nederlandmatchen kom dessverre litt for tidlig.

 

Gjermund kan vel gi litt utfyllende svar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stått opp på feil bein idag..? Igjen..?

 

Ja jeg har lest lenger opp i tråden, de postene er fra 11 august. Ingenting var da bestemt og man visste ikke hvordan man skulle aksjonere.. Styret hadde heller ikke tatt stilling til dette.. Så poenget ditt er?

 

NSA oppfordrer alle sine medlemsklubber å gjennomføre en taus start på kampen. De håper supporterne vil lag mye liv og røre fra tribunen før kampstart, men at tilhengerne «setter seg ned og holder kjeft» de første 15 minuttene av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så poenget ditt er?

 

 

At SS er en av de påmeldte supporterklubbene om du gidder å sjekke på Eurostand-siden.

 

Og nei, jeg har ikke stått opp med feil bein.

 

Det må jo kanskje gis litt mer info til alle? Eller forventer du at alle i SS skal sjekke Eurostand-siden for å se om vi skal være stille eller ikke?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så poenget ditt er?

 

 

At SS er en av de påmeldte supporterklubbene om du gidder å sjekke på Eurostand-siden.

 

Og nei, jeg har ikke stått opp med feil bein.

 

Det må jo kanskje gis litt mer info til alle? Eller forventer du at alle i SS skal sjekke Eurostand-siden for å se om vi skal være stille eller ikke?

 

Info kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så poenget ditt er?

 

 

At SS er en av de påmeldte supporterklubbene om du gidder å sjekke på Eurostand-siden.

 

Og nei, jeg har ikke stått opp med feil bein.

 

Det må jo kanskje gis litt mer info til alle? Eller forventer du at alle i SS skal sjekke Eurostand-siden for å se om vi skal være stille eller ikke?

 

Info kommer.

Det er vel bare og gjøre som alzheimer som har hatt en aksjon gående alene i mange år og komme 10 - 15min etter kampstart. Jada jeg har stått med feil bein.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitt ned og hold kjeft. Dette er å lese på forumet.

 

Mitt spml er da hvor i hælvete skal vi sitte når setene er skrudd ned?

Tar de ansvarlige ansvar og skrur opp setene igjen?

Eller er ønsket at vi skal sette rumpestumpen rett i betongen?

 

nei dette er vel ikke helt gjennomtenkt.

:ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitt ned og hold kjeft. Dette er å lese på forumet.

 

Mitt spml er da hvor i hælvete skal vi sitte når setene er skrudd ned?

Tar de ansvarlige ansvar og skrur opp setene igjen?

Eller er ønsket at vi skal sette rumpestumpen rett i betongen?

 

nei dette er vel ikke helt gjennomtenkt.

:ph34r:

 

Det var ikke aktuelt å skru opp setene til UEFA-cupen, da er det heller ikke aktuelt å skru dem opp til 15 minutter og samtidig ødelegge hele poenget fullstendig ved at supporterne selv skrur opp seter på sitt eget ståfelt! Hvis rumpen din trenger formstøpt plastsete kan du komme litt tidlig og sikre deg sete på de to øverste radene. Ja, vi sitter på betongen. Husk at det kan bli vått, ta et kampprogram!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitt ned og hold kjeft. Dette er å lese på forumet.

 

Mitt spml er da hvor i hælvete skal vi sitte når setene er skrudd ned?

Tar de ansvarlige ansvar og skrur opp setene igjen?

Eller er ønsket at vi skal sette rumpestumpen rett i betongen?

 

nei dette er vel ikke helt gjennomtenkt.

:ph34r:

 

Du får ta med deg en pute da... Heldigvis for dere, er det meldt oppholdsvær på søndag, så da slipper dere en selvpåført kollektiv buksevann :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At den kroppsdelen som andre tenker med mens jeg bruker den til annet drittarbeid er sar for fuktig og rå betong må jeg bare ta hensyn til.

Skulle vi ta stilling med knekk i knærne slik at vi ser ut som en gjeng med junkier ikke for at jeg har noe i mot den gruppen mennesker men jeg liker bare i å se slik ut så tror jeg vil få store problemer å rette meg opp etter de 15 minuttene.

Men forslaget med formpressede plastseter er glimrende, hvor tidlig må man være ute for å få ett slikt ett eller kamn man reservere et slikt. Om det går an så vil jeg ha str xxxxl slik at jeg ikke sitter fast i dette. :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så poenget ditt er?

 

 

At SS er en av de påmeldte supporterklubbene om du gidder å sjekke på Eurostand-siden.

 

Og nei, jeg har ikke stått opp med feil bein.

 

Ja der står også de klubbene som kun stiller med banner, men ikke kjører "Holde kjeft i 15min" aksjonen.. Det var dette jeg lurte på. Takk til styret for info.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

NSA - Norsk Supporterallianse
×
×
  • Opprett ny...