Gå til innhold

Treningskamper 2017


gwestlund
 Del

Anbefalte innlegg


 

Spiss; Ny mann + Ny mann med Boli som reserve.

 

 

Det er vel neppe planen til Toni og resten av klubben med to nye spillere i angrep? Ohi, Pedersen osv. er vel tiltenkt plasser her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


El-amrani var positiv, han er det bare å signere. Synes også Børkeeiet var bra! Har han a-lags kontrakt?

Børkeeiet har ikke a-lagskontrakt, men tror ikke det skal by på problemer. Begge foreldrene er Stabæk-folk:-).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

El-amrani var positiv, han er det bare å signere. Synes også Børkeeiet var bra! Har han a-lags kontrakt?

Børkeeiet har ikke a-lagskontrakt, men tror ikke det skal by på problemer. Begge foreldrene er Stabæk-folk:-).

 

Åhh fader er det kriteriet for kontrakt ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi så jo best ut på slutten i andre omgang. Unggutta spilte one touch med fart og presisjon. Angrepet på 3-0 er jo bare å ta opp på video og si sånn her vinner vi Tippeligaen 2017.

 

Ohi, Njie og Lumanza spiller for mye for seg selv og ødelegger flyt og fart. Håper de lærer av akademispillerne. Men skal ikke ta fra Njie at han var gårsdagens bestemann. To vidunderlige mål som begge er soloraid.

 

Ellers var jo han El-amrani veldig lovende. Og han venstrebacken som kom inn på slutten, han var kanskje fra akademiet? Det gikk jo så fort at det kunne minne om Alan i glansdagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi så jo best ut på slutten i andre omgang. Unggutta spilte one touch med fart og presisjon. Angrepet på 3-0 er jo bare å ta opp på video og si sånn her vinner vi Tippeligaen 2017.

 

Ohi, Njie og Lumanza spiller for mye for seg selv og ødelegger flyt og fart. Håper de lærer av akademispillerne. Men skal ikke ta fra Njie at han var gårsdagens bestemann. To vidunderlige mål som begge er soloraid.

 

Ellers var jo han El-amrani veldig lovende. Og han venstrebacken som kom inn på slutten, han var kanskje fra akademiet? Det gikk jo så fort at det kunne minne om Alan i glansdagene.

Kan det ha vært Anders J. Johansen?

Han kom fra Lyn til Akademiet som 16-åring (f. '99).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vi så jo best ut på slutten i andre omgang. Unggutta spilte one touch med fart og presisjon. Angrepet på 3-0 er jo bare å ta opp på video og si sånn her vinner vi Tippeligaen 2017.

 

Ohi, Njie og Lumanza spiller for mye for seg selv og ødelegger flyt og fart. Håper de lærer av akademispillerne. Men skal ikke ta fra Njie at han var gårsdagens bestemann. To vidunderlige mål som begge er soloraid.

 

Ellers var jo han El-amrani veldig lovende. Og han venstrebacken som kom inn på slutten, han var kanskje fra akademiet? Det gikk jo så fort at det kunne minne om Alan i glansdagene.

Kan det ha vært Anders J. Johansen?

Han kom fra Lyn til Akademiet som 16-åring (f. '99).

 

Ridouan Essaeh fra Skeid kom vel inn som venstreback

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Spiss; Ny mann + Ny mann med Boli som reserve.

 

Det er vel neppe planen til Toni og resten av klubben med to nye spillere i angrep? Ohi, Pedersen osv. er vel tiltenkt plasser her.

 

Nei desverre... men Ohi er ikke god nok for TL, Boli samme og Pedersen og de andre litt for unge en sesong eller 3 til. Føler vi egentlig kun har backupspisser uten noen å backenup

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

 

 

Spiss; Ny mann + Ny mann med Boli som reserve.

 

Det er vel neppe planen til Toni og resten av klubben med to nye spillere i angrep? Ohi, Pedersen osv. er vel tiltenkt plasser her.

Nei desverre... men Ohi er ikke god nok for TL, Boli samme og Pedersen og de andre litt for unge en sesong eller 3 til. Føler vi egentlig kun har backupspisser uten noen å backenup
Tror nok vi må erkjenne at vi ikke har løst spissproblemer. Ohi skal vi takke mye for avgjørende mål før jul men han er ikke i nærheten av å holde Eliteserie kvalitet Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rolig nå. Han var ikke god i fjor, spesielt under Billy, som resten av laget. Han brukte litt mer tid enn andre på å komme seg under Tony, men var ikke så verst mot slutten og god helt på slutten. Nå har han hatt én treningskamp, og bør ikke avskrives helt enda.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvfølgelig har vi ikke løst spissproblemet, jeg bare regner det for ganske sikkert at vi ikke leter etter forsterkninger på spissplass. Det er jo stappfullt av halvgode spisser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange ganger har vi "løst spissproblemet" siden Nannskog ga seg? Jeg kommer i grunn bare på én sesong, Dio i 2015. Alt annet har vært halvveisløsninger. Det har gått ok noen ganger likevel...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange ganger har vi "løst spissproblemet" siden Nannskog ga seg? Jeg kommer i grunn bare på én sesong, Dio i 2015. Alt annet har vært halvveisløsninger. Det har gått ok noen ganger likevel...

Håper du skjønner hvorfor? Er ikke vits å gjenta at vi har problemer med økonomien og fasilitetene?

Endret av tobb
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ryktene sier jo at vi jakter spiss og midtbane, så tror ikke ledelsen heller er fornøyd med det som er i troppen per nå.

Det var betryggende!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvor mange ganger har vi "løst spissproblemet" siden Nannskog ga seg? Jeg kommer i grunn bare på én sesong, Dio i 2015. Alt annet har vært halvveisløsninger. Det har gått ok noen ganger likevel...

Håper du skjønner hvorfor? Er ikke vits å gjenta at vi har problemer med økonomien og fasilitetene?

 

 

Selvfølgelig har jeg skjønt hvorfor. Poenget mitt var at å "løse spissproblemet" ikke har vist seg å være et must for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Hvor mange ganger har vi "løst spissproblemet" siden Nannskog ga seg? Jeg kommer i grunn bare på én sesong, Dio i 2015. Alt annet har vært halvveisløsninger. Det har gått ok noen ganger likevel...

Håper du skjønner hvorfor? Er ikke vits å gjenta at vi har problemer med økonomien og fasilitetene?

Selvfølgelig har jeg skjønt hvorfor. Poenget mitt var at å "løse spissproblemet" ikke har vist seg å være et must for oss.

Enig der:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Poenget mitt var at å "løse spissproblemet" ikke har vist seg å være et must for oss.

 

 

De siste ti årene for Stabæk:

 

Med Dio eller Nannskog på topp:

2008: 54 poeng (26 kamper): gull

2007: 48 poeng (26 kamper): sølv

2015: 56 poeng: bronse

2009: 53 poeng (30 kamper): bronse

 

Med "spissproblem":

2014: 39 poeng: 9. plass

2011: 39 poeng: 10. plass

2010: 39 poeng: 12. plass (Nannskog spilte kun et fåtall kamper)

2016: 31 poeng: 14. plass

2013: Adecco, hårfint opprykk 15 poeng bak Glimt

2012: 17 poeng: 16. plass

 

Med Nannskog/Dio har vi et snitt på 1,9 poeng per kamp, som tilsvarer 57 poeng på 30 serierunder. 57 poeng vil si medalje.

Uten har vi et snitt på 1,1 poeng per kamp i Eliteserien, som tilsvarer 33 poeng på 30 serierunder. 33 poeng vil si nedrykksstrid.

 

For meg fremstår det helt klart som et "must" å ha en god løsning på spissplassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kunne ikke vært mer enig

 

Poenget mitt var at å "løse spissproblemet" ikke har vist seg å være et must for oss.

 

De siste ti årene for Stabæk:

 

Med Dio eller Nannskog på topp:

2008: 54 poeng (26 kamper): gull

2007: 48 poeng (26 kamper): sølv

2015: 56 poeng: bronse

2009: 53 poeng (30 kamper): bronse

 

Med "spissproblem":

2014: 39 poeng: 9. plass

2011: 39 poeng: 10. plass

2010: 39 poeng: 12. plass (Nannskog spilte kun et fåtall kamper)

2016: 31 poeng: 14. plass

2013: Adecco, hårfint opprykk 15 poeng bak Glimt

2012: 17 poeng: 16. plass

 

Med Nannskog/Dio har vi et snitt på 1,9 poeng per kamp, som tilsvarer 57 poeng på 30 serierunder. 57 poeng vil si medalje.

Uten har vi et snitt på 1,1 poeng per kamp i Eliteserien, som tilsvarer 33 poeng på 30 serierunder. 33 poeng vil si nedrykksstrid.

 

For meg fremstår det helt klart som et "must" å ha en god løsning på spissplassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere som virkelig svartmaler spissposisjonen med tanke på hva man har i stallen per dags dato. Men likevel, ikke glem at Boli scoret 14 mål i serien i 2014, kun Kjartansson og Gytkjær som hadde flere den sesongen. Ikke siden tilbake til 2009 hadde man da en spiller med tosifret antall seriemål i TL. Og ja, Boli er riktignok ute en stund med skade og at han ikke har scoret så altfor mange mål siden han forlot oss for to år siden. Noe sjansespill er det med Boli ja, men vi vet hvertfall hva vi får.

 

Ohi med sine avgjørende scoringer på tampen av sist sesong må man jo også ta med. Som enkelte har vært inne på, han var som resten av laget håpløs under McKinlay. Mye grunnet at han ganske tydelig slet med å finne sin rolle, men det var jo akkurat det han gjorde de siste kampene av forrige sesong? Uansett hvor kritisk man er til kampen hans mot Jerv i Grimstad der han brente en stor sjanse så kom han tross alt til muligheter siden han var på rett plass til rett tid. Er det ikke akkurat det som kjennetegner en god spiss? Hvis man unngår 4-2-3-1 formasjonen som man åpenbart ikke har de rette spillerne til, la Ohi få en spissmaker ved sin side. Hva slags spisstype er Mauritz- Hansen? Er han en bevegelig spiss som kunne passe bra til Ohi?

 

Forresten, hadde man et spissproblem i 2013? Stokkelien scoret jo bare ett mål mindre enn Jo- Sondre Aas som ble toppscorer den sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har jeg ikke sjekket tallene, men hvordan er statistikken for antall avslutninger og sjanseutnyttelse for de aktuelle årene?

 

Det gir en bedre pekepinn på om vi har et spissproblem eller ei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2017
×
×
  • Opprett ny...