Gå til innhold

Stabæk FK Jr.


 Del

Anbefalte innlegg


Mener det er viktigere at man ser Stabæk i cupfinalene enn at man skal boikotte enn arena man faktisk ønsker det skal spilles fotball i. Så håper så mange som mulig stiller opp. Hadde vært fint med noen flagg og bluss også (eller kanskje ikke det siste).

 

Muligheten for seire bør være absolutt til stede, og flere av spillerne har muligheter til å vinne i begge klasser. J19-finalene pleier dessuten å bli målrike. I seks av syv finaler har vinnerlaget scoret minst fire mål. Tilskuerrekorden for J19 er 1119, mens J16 har 1315. Med tanke på starttidspunkt blir ikke J16-rekorden slått.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De eneste som har blusset i TA er vel FCK-fansen? På opptaket av den kampen (CL-kval) mener jeg man kan se røyken hele kampen...

Satt rett ved siden av den gjengen og jeg kan bekrefte at det var ganske mye røyk en periode og viftene tok det ikke unna veldig bra

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler at de spillerne som skulle styrke J19-laget er de som svikter. Marie dribler og dribler, men slår knapt en pasning, og etter hvert ga vel nesten de andre opp å komme i posisjoner. Cecilie D, som jeg synes har vært Stabæks beste i Toppserien denne sesongen er usedvanlig anonym. Cecilie F gjør til seg å være en utrolig tabbe, og selv om hun har noen fine inngripninger tidligere i kampen er det dette man husker.

 

Kjedelig, men gleder meg over mesterskapet til de yngste jentene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Så har kvaliken til NM startet. J16 allerede videre etter seier mot Lyn og wo mot Nordstrand. J19 med kamp mot Øvrevoll Hosle i dag "borte" på Nadderud. Vinner til slutt 6-1 etter 3-0 ved pause. ØHIL bra med i starten av begge omganger, men så dominerer vi. Kjører toppet lag med unntak av Frida Maanum som ble på benken. Mye bra spill, men til tider i overkant dristig bak der. Tre mål av nykommeren Cornelia Remme Fladberg. Skal også møte Oppsal, som etter sigende skal være det svakeste laget i puljen. Dog skal man ikke ta noe for sikkert. ØHIL var på sin side regnet som et av de beste lagene, og ryker nok fordi Oslo Fotballkrets bare får med tre lag i NM. Det ble kuttet etter at Lyn og Stabæk møttes i finalen i 2015. Må jo la de andre kretsene få en sjanse også. NM handler jo tydeligvis om breddefotball, ikke toppfotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

 

Jepp, feks ikveld Fredag 15 september klokken 19:00, bane 2! Bare å komme å heie på J16 :)

Ehh.... Hvor i verden gikk denne kampen? Jeg antar selvfølgelig i Norge, men hvor Snøgg hører hjemme har jeg ingen peiling på.

 

stabak.no Fredag tar J16 imot Snøgg på Nadderud kunstgress kl. 19.

Endret av nøtte
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jepp, feks ikveld Fredag 15 september klokken 19:00, bane 2! Bare å komme å heie på J16 :)

Ehh.... Hvor i verden gikk denne kampen? Jeg antar selvfølgelig i Norge, men hvor Snøgg hører hjemme har jeg ingen peiling på.
Kampen gikk på Kiwi banen..... mao det var hjemmekamp. Snøgg er fra Notodden. Ikke mest kjent her borte kanskje, men klubben er faktisk grunnlagt i 1905 ?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snøgg hadde faktisk spiller på det norske herrelandslaget i 1981. Var også på øverste nivå tidlig på 50-tallet. Og for å ta med ennå en unødvendig detalj hadde min musikklærer på ungdomsskolen spilt for Snøgg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snøgg hadde faktisk spiller på det norske herrelandslaget i 1981. Var også på øverste nivå tidlig på 50-tallet. Og for å ta med ennå en unødvendig detalj hadde min musikklærer på ungdomsskolen spilt for Snøgg.

Mer fun facts (dere får unnskylde at det ikke har så mye med Junior damer å gjøre):

Roy Amundsen var på landslaget som 3.divisjonsspiller!

Herrelaget til Stabæk møtte forøvrig Snøgg i 3.div i 1981 (kilde : stb.guru)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper man blir satt opp borte mot Tiller (alternativt borte mot Herd).

 

Ellers har Stabæk og Vålerenga tre lag hver i semifinale. Bare i J19 ingen er med, mens begge er med i G16.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Herlig insats av J16 laget, konge! Men hvordan i h...... greier forbundet å sette opp J16 NM finalen på en fredag klokken 13:00??? I tilegg til at spillerne må ha fri fra skole etc er det jo null sjanse for at folk som har jobb, med-elever, venner etc etc kan komme å lage fest og en fin ramme rundt arrangementet. Er dette en fin måte å skape blest om jente fotball på?? :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


He...he... sorry, my mistake :) :) :)....

På Stord mobiliserte man hele lokalsamfunnet og lagde fest ut av semifinalen med oppimot 800 tilskuere, kampen gikk på en lørdag formiddag. Selve rosinen i pølsen, finalen, den legger NFF på en fredag klokken 13, midt i skoletiden. Sikkert veldig ok for tilreisende supportere fra Tiller også, mye mere praktisk med en fredag midt på dagen. Tror det blir tungt å fylle Telenor Arena og skape blest rundt jente-fotballen på denne måten....

Endret av elvis
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Minner om at det i morgen fredag den 17. November spilles jr-cupfinaler i TA.

To av finalene er vært å få med seg, den første matche har avspark klokken 13:00, der møter Stabæk J16 - Tiller

Den andre matchen starter klokken 16:00 der møter Stabæk G16 - Viking.

https://www.fotball.no/turneringer/nm-j16-telenor-cup/2017/telenor-cup-atte-lag-kjemper-om-nm-gull/

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk FK Jr.
×
×
  • Opprett ny...