Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Klepp lørdag 26. august 15:00


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Klart for kamp igjen, og ingen problem med å rekke cupkampen til herrene på Åråsen etterpå heller.

 

Klepp er et lag vi har møtt hvert år i Toppserien. Står med 6 2 0 17-3 på Nadderud, mens vi har 4 3 2 21-13 på Jæren. Så et bra tak på dem hjemme. Klepp har hatt en bra vårsesong, men har ikke scoret på de to kampene etter ferien og kun tatt et poeng. Dermed har vi fått fem poeng ned til dem, og vi har en kamp mindre spilt.

 

Thorisdottir skal være aktuell for klubber utenlands, men enn så lenge er hun i klubben. Butt er tilbake etter å ha vært suspendert, mens raske Hege Hansen fikk en smell sist og er usikker.

 

For vår del har vi vel pr. i dag 12 spillere som er aktuelle for en startellever. Blir nok dermed minimalt med rokeringer, men Pratt kan kanskje komme inn for Kjørum. Greit at vi har noen som kan true motstanderne på farten. Defensivt har det sett bra ut etter ferien. Motstanderne kommer til lite sjanser selv om de har ball mer enn de pleier mot oss. Synes innsatsen de siste kampene har veid opp for at vi har mistet litt kvalitet. Greier man å fortsette slik blir det forhåpentligvis bra både lørdag og videre fremover.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rønning er vel noe usikker, men håper hun er med fra start. Hun viser trygghet og ro, noe vi så etter at hun måtte ut i gymsalen i Bodø. Da gjorde rokeringene bak, samtidig med Birkelands innhopp, det tøffere for våre spillere i de to bakerste leddene.

 

Blir imponert over at de blaa holder koken som de gjør, med så mange borte med både skader og reise til andre klubber, så er det ikke mer en imponerende.

Kvaliteten er varierende, men innsatsen er 100 %.

Vi slipper inn minst mål noe 10 mål viser , og er av de beste. Bjånesøy har hatt en ny vår, vi er mest scorende på dødball i Toppserien suverent, der 2 mål er kommet etter(direkte frispark ved Maanum, og Rønning til Bjånesøy mot Røa)) frispark og 11 etter corner(13 av 29 ). Med andre ord scorer man nesten like mye på dette som i etablert spill.

 

Også imponert at de "unge" tar mer ansvar, når andre forsvinner. Heidi og Andrea har spilt bedre en man kan forvente og får store pluss, mens Synne nå løper og jobber mer en "noen" gang", og lykkes mer, samtidig som hun har unngår flere av de stygge bruddene i mot.

 

Klepp er et lunefult lag. De har styrke bakover, og Thorir er med i denne kampen...Hansen tror jeg neppe spiller, etter å ha sett hva som skjedde mot Sandviken(se ca 60 min ut i kampen). Men de har Butt, en kontroversiell spiller som vet å sette ut albuer og kan være ufin i spillet, men har så langt puttet 9 mål -også et mot oss på Jæren, der min datter som sov i timen, et halvt sekund, og glemte seg bak ryggen(1-2), som til slutt ble 2-2.

De har Ims, som ikke har funnet toppformen, men en spiller man må ta hensyn til, spesielt om hun får rom foran Stabæks sekstenmeter. Klepp er et lag man selvsagt kan slå, men det kan fort bli jevnt noe flere uavgjorte de siste årene også forteller oss. Jeg håper det blir avgjort der det beste laget vinner, og ikke på tilfeldigheter, noe vi har unngått i år.

 

OG- spiller keeper Bogstad, (3. keeperen i EM) og Hiim) begge har flyttet til Oslo. for studier, og klubben meldte at de spilte "siste hjemmekamp sist ? -men ellers ingen aning..

 

Vi har så langt Norges beste keeper uten tvil, det beste forsvaret(bare å lese tabell, og se spill), vi har en spennende midtbane, med mye ungt og fremover en Bjånesøy som i dette selskapet er blitt en ringrev innenfor 16 meteren, sammen med Synne, en Kjørum som på sitt beste er bra, og en spennende utfordrer i Pratt. Sistnevnte har mye inne, og får laget brukt det, så kan høsten bli blaa!

 

Det blir en like nervøs lørdag her fra sør igjen i morgen, der det er vondt å vente, vondt å se på, men i år har det vært mest gøy etterpå. Med tre søringer i Østmo, Mykland og Liane, så er Bærumsklubben laget i toppserien med flest søringer- Stolt ;)

 

Jan R

Endret av JanReidar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når ikke Stabæk greier å score på 2-3 hundre prosent sjanser og noen andre, så fortjener de ikke poeng i dag.

 

Og varemerket de siste 2 kampene var innsats og glød, i 2.omgangen kunne det se ut som de hadde glemt skoa i garderoben. Og våknet ikke før det sto 85 min på klokka.

Man skal heller ikke forvente for mye, med Willman og Ellingsen som ikke har denne rutinen enda, men tross alt er to av de bedre i dag, spesielt førstnevntes 1.omgang.

 

0-1 målet er klassisk: Min datter, Liane taper en mot en på kant, og får ikke hindret innlegg, der Ims knuser Rønning og Reinås i duell på 5-meteren... det kunne man unngått!

 

Gullet kan glemmes, så nå handler det om å kjempe om en bronse, noe mer ville være urealistisk med en tropp som har mye kvalitet, men er for tynn....Klepp blir skumle, Røa har et "hårstrå", mens Arna må vinne mot Ørn, ellers er de borte..

 

Min spillerbørs i dag, 1-10(for moro skyld) Hjelmseth 5, Liane 4, Rønning 4, Reinås 5, Grønli 5 - Ludvigsen 4, Ellingsen 4, Willman 6, Jensen 4, Bjånesøy 4, Kjørum 5, Pratt 4

 

Jan R

Endret av JanReidar
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Klepp lørdag 26. august 15:00
×
×
  • Opprett ny...