Gå til innhold

Stabæk FK Jr.


 Del

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Lagene ble vel egentlig ikke enige så da ble den spilt på dette tidspunkt. På forhand ble man fortalt at Medkila var favoritter, men slik virket det ikke under kampen. Etter en jevn start tok Stabæk fullstendig over, og kunne konfortabelt ta seg til en semifinale med 5-0. Øvrige lag i semifinalen er Arna/Bjørnar, Kongsvinger og Lyn.

 

Lyn har sannsynligvis et knallsterkt lag, mens A/B har jeg liten kjennskap til. Kongsvinger er således kanskje det mest overkomlige laget. Kampen skal visstnok spilles helgen 22-23 september. Med TS-kamp mot Lillestrøm søndagen er det vel neppe muligheter for å styrke laget med spillere derifra (ikke at man ønsker å gjøre det heller). Blir det A/B blir det mest sannsynlig bortekamp, mens Lyn gir mest sannsynlig hjemmekamp. Kongsvinger er jeg usikker på. Det laget har hatt en bortekamp, mens Stabæk har hatt to. Bortekampen var dog mot Tromsdalen.

 

Utifra hva jeg vet settes semifinalene opp, og vil således tro at Kongsvinger ikke blir sendt til Bergen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir Kongsvinger i semifinalen, men om det er hjemme eller borte har jeg ikke fått info om. Arna/Bjørnar har fått hjemmekamp, men hvem de møter er fortsatt usikkert da Kattem skal ha lagt inn protest etter tapet mot Lyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kattem la inn protest lenge før kampen mot Lyn ble spilt. Handler om at de ikke fikk flyttet kampen grunnet sine to U20 jenter. En prinsippsak hvor gebyret for protesten er betalt av serieforeningen for kvinner. Tviler sterkt på at protesten går igjennom.

 

Forøvrig tipper jeg kampen går på Gjemselund.

Endret av Pedagogen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kattem la inn protest lenge før kampen mot Lyn ble spilt. Handler om at de ikke fikk flyttet kampen grunnet sine to U20 jenter. En prinsippsak hvor gebyret for protesten er betalt av serieforeningen for kvinner. Tviler sterkt på at protesten går igjennom.

 

Forøvrig tipper jeg kampen går på Gjemselund.

Nei, kan heller ikke tenke meg at protesten går igjennom. Skal jo også nevnes at Medkila var irriterte for at de måtte spille kampen søndag siden flere av spillerne deres hadde 1. divisjonskamp dagen før. Dermed mente man at det ikke var like vilkår. At Stabæk hadde tilbudt dem å spille kampen på et tidligere tidspunkt ble selvsagt ikke nevnt. Det var nemlig på en dato før spillerne dro til U20-VM med fire spillere fra Stabæk som i teorien kunne spilt i NM.

 

Jeg har dog hørt at Stabæk har fått hjemmekamp uten at jeg kan si det med 100% sikkerhet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bekreftet hjemmekamp. Kil's påstand om nedprioritering av nmj19 er bare vås. Nmj19 troppen er identisk med 1.div.troppen. Så langt har de kun brukt 3 rekruttspillere i nm. Kun 3 av spillerstallen i 1.div kan ikke benyttes (inkl. Begge toppscorerne). De har 3. J16 landslagsspillere tilgjengelig. Det kinkige for kil blir 1.div. De har tøffe kamper mot topplagene medkila 16/9 (hjemme) og avaldsnes 23/9 (borte). Kil tapte mot bunnlaget voss dagen etter nm seiren mot øhil. De tapte igjen mot sola igår og det er tett bak dem på tabellen (men ingen nedrykksfare). Hvor mye de prioriterer nm vil vise seg dersom de søker å flytte avaldsnes kampen. Hvor mye stabæk prioriterer nm vil vise seg i forhold til om kampen kan spilles på nadderud til tross for sponsor/serieforenings treff samme dag....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Da er det klart for kamp i kveld, og optimismen kunne vært større. Er en del skadeproblemer, som skader hodebry. Dog så er det visstnok et par ute på Kongsvinger også, samt at de har et par stykker som kommer rett fra landskamper i Sverige. I motsetning til Stabæk benytter vel også Kongsvinger seg av alt de har av juniorer. Har vel mindre å spille for i 1. divisjon kvinner hvor hverken opprykk eller nedrykk er nærliggende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er i så fall et veldig kortsiktig fokus for KIL - hvis det er slik at etablerte A-spillere skviser ut spillere i utvikling opp mot A-laget når utviklingslaget (altså juniorlaget) har vært så dumme å komme langt i cupen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da blir det CUPFINALE. 1-0 i en spennende kamp mot Kongsvinger. Kongsvinger best i 1., mens Stabæk var best i 2. Scoring i det 81. minutt av Kristine B Nilsen. Finalemotstander blir enten Arna/Bjørnar eller Lyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Arna/Bjørnar knuser Lyn 4-0. Dermed blir det nok tur til Bergen for å spille cupfinale. Arna/Bjørnar nå i to av tre mulige finaler på jentesiden, og kan bli en tredje. Stabæk mulig motstander i to av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

  • Ser jeg ikke har nevnt det, men klokkeslettet ble ikke endret på. Kan ellers nevne at man ikke vil bruke spillere fra startelleveren fra TL i denne kampen. Dette til fortvilelse for Traaen i Nrk, som helst så at Hansen og Hegerbergene, samt Bakke var med. IK og Hauge er det ihvertfall meningen skal være med , samt hospitantene Granli og Maanum. Er jo også et lite spørsmålstegn med hva Arna/Bjørnar vil stille med. Er jo med i medaljekampen, og har vel også et ønske om å ha friske spillere til kampen dagen etter (Kolbotn borte er ingen wo). Tipset er at de starter med et par av de sterkeste på benken klare til å komme inn hvis det skulle butte på. Uansett Arna/Bjørnar får favorittstempelet, og det kan vi fint leve med. Stabæk har vel ikke vært favoritter i noen av runden, men finalen er man i. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Arna/Bjørnar har fått sin Toppseriekamp omberammet til onsdag. Det betyr at de har kamp både onsdag og søndag, og med cupfinale lørdag kan det bli tøft siden de i motsetning til Stabæk bruker TS-spillere, men spørs hva man gjør nå siden laget er i medaljekampen fortsatt. Ingen ulempe for Stabæk ihvertfall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da vant det beste laget. Arna var vesentlig bedre en Stabæk og med resultatet 4-0 så sier det litt om forskjellen. Nå skal det sies at Stabæk spilte med de som spiller fast på Jr laget, uten å hente inn noen forsterkninger fra A-Laget, mens Arna satset på sine toppseriespillere. Arna scooret det første etter ca 2,5min og om det ikke var envegskjøring så kom ikke Stabæk til så mange sjanser. Men her har man altså hatt helt annen tilnærming til denne kampen og for min del har jeg ikke noe imot Stabæks politikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


AB var bedre og det skulle bare mangle. Samtidig var vel ikke Stabæk i nærheten av maks nivået fra tidligere kamper. Observerer at midtbanen sliter med posisjonering noe som gjør at avstandene blir store og gjør at det offensive spillet lider. Jentene var heller ikke helt på. Vi blir for ofte avventende, er sist på ballen og mangler presset til AB. Noterer også at alle målene kom på vår høyrekant..... I likhet med toppserielaget virker det som om kantene er pålagt å gnage på krittet. Dermed blir det enkelt å låse av de 3 foran og avstandene blir for store mellom dem. Større grad av frihet må til.

 

4 ukers uten kamptrening er muligens ikke en oppskrift for fremtiden.

Endret av Josva h.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Enkelt og greit videre i cupen etter wo mot Valdres. Skal bli spennende å følge dette laget, som har vunnet alle kampene i 2. divisjon til nå, og består av de samme spillerne som i fjor - Maren Hauge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hjemmekamp også i 2. runde. Nå er det Hødd man skal møte. Kamptidspunkt er utgangspunktet søndag 9. juni 15:00. Det vil isåfall være en fin forkamp til herrenes kamp mot Ranheim. Dog kan kampen spilles tidligere, eller senest onsdag 12. juni om lagene blir enige om det. Med tanke på hvor motstanderen kommer fra er det neppe aktuelt å spille annet enn i en helg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er man klar for kvartfinalen etter 4-1 mot Hødd i en kamp man dominerte ganske betraktelig. Hødd tok dog ledelsen på en corner etter femten minutter, men fem minutter etter reduserer Stabæk ved IK også den på en corner.

 

2-1 kommer 13 minutter ut i 2. omgang hvor Kristin når ballen før keeper, og stort sett alle jubler før hun setter ballen i det åpne målet. IK gjør 3-1 litt før halvveis ut i omgangen, og Emilie setter spikeren i kisten ti minutter før slutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er man klar for kvartfinalen etter 4-1 mot Hødd i en kamp man dominerte ganske betraktelig. Hødd tok dog ledelsen på en corner etter femten minutter, men fem minutter etter reduserer Stabæk ved IK også den på en corner.

 

2-1 kommer 13 minutter ut i 2. omgang hvor Kristin når ballen før keeper, og stort sett alle jubler før hun setter ballen i det åpne målet. IK gjør 3-1 litt før halvveis ut i omgangen, og Emilie setter spikeren i kisten ti minutter før slutt.

Beklager, men jeg har litt problemer med å henge med på dine kamp referater. Jeg klarer det sånn noenlunde når du bruker fornavn på A-Laget, men jeg klarer ikke å følge helt med når du bruker bare fornavn på 2 laget og J19. Kunne du begynne å bruke både for og etternavn?? Jeg tror ikke jeg er den eneste som sliter med dette. Skulle gjerne visst navnet på de jeg så score i dag.

 

Det var rundt 70 tilskuere på kampen og det ble servert deilige vaffler med hjemmelaget jordbærsyltetøy i kiosken. hyggelig kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Da er man klar for kvartfinalen etter 4-1 mot Hødd i en kamp man dominerte ganske betraktelig. Hødd tok dog ledelsen på en corner etter femten minutter, men fem minutter etter reduserer Stabæk ved IK også den på en corner.

 

2-1 kommer 13 minutter ut i 2. omgang hvor Kristin når ballen før keeper, og stort sett alle jubler før hun setter ballen i det åpne målet. IK gjør 3-1 litt før halvveis ut i omgangen, og Emilie setter spikeren i kisten ti minutter før slutt.

Beklager, men jeg har litt problemer med å henge med på dine kamp referater. Jeg klarer det sånn noenlunde når du bruker fornavn på A-Laget, men jeg klarer ikke å følge helt med når du bruker bare fornavn på 2 laget og J19. Kunne du begynne å bruke både for og etternavn?? Jeg tror ikke jeg er den eneste som sliter med dette. Skulle gjerne visst navnet på de jeg så score i dag.

 

Det var rundt 70 tilskuere på kampen og det ble servert deilige vaffler med hjemmelaget jordbærsyltetøy i kiosken. hyggelig kamp.

 

Kristin Ramde Tveit og Emilie Furuseth Haugan var målscorerne i tillegg til IK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det blir tur til Sarpsborg i kvartfinalen, som er satt til og spilles søndag 11. august 15:00. Kampen kan spilles tidligere, eller senest 25. august om lagene blir enige om det.

 

Er vel en mulighet for at kampen spilles på annet tidspunkt. Rekruttlaget kvinner har kamp samme dag, og Sarpsborg kvinnelag spiller seriekamp hjemme 16:30.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kampen ble spilt 19:30, og ble langt fra så spennende som fjorårets kamp. Stabæk vant 6-1 til slutt, men Sarpsborg scoret først. Etter at Stabæk hadde snudd kampen satte Sarpsborg inn et par spillere som hadde en hel 1. divisjonskamp i beina. Tydeligvis ikke det lureste, og på slutten raste målene inn. Mål av Hanna(2), Kristin(2), Emilie og IK(str).

 

Arna/Bjørnar er også videre, men tror ikke fjorårsfinalistene blir satt opp mot hverandre. Så tipset mitt er at den enten blir bortekamp i Grimstad eller Tromsø, eller hjemmekamp mot Grand. Klepp blir nok om laget går videre satt opp mot Arna/Bjørnar. Med bortekamp i semifinalen kan jeg heller ikke se at finalen kan spilles noe annet sted enn på Nadderud om man kommer dit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hjemme mot Grand 20. september 17:00. Litt pussig at kampen settes til denne datoen all den tid runde er terminfestet til den 21 og 22. At Grands kvinnelag har seriekamp den 22. skal ikke ha noe å si, men at TV-kampene i Adecco ikke er fastsatt kan være grunnen. Dog skal dette være en match man skal ha veldig gode muligheter til å ta. Klepp-Arna Bjørnar i den andre kampen spilles dagen etter. Antar at man i en evt. finale får hjemme mot Klepp og borte mot Arna Bjørnar. Satser dermed på at Klepp fikser det :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk FK Jr.
×
×
  • Opprett ny...