Gå til innhold

Kamptråd: Lillestrøm-Stabæk


Peter
 Del

Anbefalte innlegg


Ba om dette sist gang også, uten at det kan sies å ha gått helt veien.

 

Gi meg fotballekvivalenten av scenen fra Sin City hvor Bruce Willis endelig får hendene sine på han ekle gule fyren.

 

De to siste kampene mot dette laget har ikke akkurat fått meg vennligere innstilt til dette bedritne laget. Hent frem revansjelysten nå, gutter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kippe på dødball blir livsfarlig...

 

Myten om LSK som dødballag lever videre. Kippe scorer i snitt 1-2 mål pr. sesong. Scoret jo mot oss sist, så da er han vel ferdig for i år. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kippe på dødball blir livsfarlig...

Myten om LSK som dødballag lever videre. Kippe scorer i snitt 1-2 mål pr. sesong. Scoret jo mot oss sist, så da er han vel ferdig for i år. :)

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Kippe på dødball blir livsfarlig...

Myten om LSK som dødballag lever videre. Kippe scorer i snitt 1-2 mål pr. sesong. Scoret jo mot oss sist, så da er han vel ferdig for i år. :)

 

Såpass ja. Ser jo at han har vært ute av troppen de siste to kampene, og ikke på banen i den før det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Andel av mål scoret på dødball. Lillestrøm er et helt middels lag. Kilde: whoscored

 

d_dball.png

 

Der Lillestrøm (og vi) har størst relativt andel er i åpent spill:

 

open_play.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kippe scorer i snitt 1-2 mål pr. sesong.

 

Folk har vel fortsatt mareritt om 2009 og 2010-sesongen (12 mål tilsammen) og nekter å innse at det ikke har vært sånn i de påfølgende sesongene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når man ser på antall sjanser LSK skapte mot oss på dødball sist kamp, og samtidig legger faktumet at vi har vært særdeles labre på defensive dødballer i år.. OG at Kippe scoret på dødball mot oss sist kamp... så er det kanskje ikke helt uten grunn at man er bekymret for dødballer mot LSK/kippe...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal man ta utgangspunkt i forrige kamp mot LSK taper vi uavhengig av dødballer. Skal vi se på hjemmekampen er det vel mer fornuftig å bekymre seg for spilleren som scoret to mål? Han har jo vært brennhet i de andre kampene siste måneden også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stemmer, men han var på plass på Nadderud i oktober da vi kunne parkert LSK i bunnen og unngått mye nervetrøbbel. Så Ordinas og Erlandsen har møtt hverandre to ganger

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stemmer, men han var på plass på Nadderud i oktober da vi kunne parkert LSK i bunnen og unngått mye nervetrøbbel. Så Ordinas og Erlandsen har møtt hverandre to ganger

 

Det er jo det jeg sier. Kommentaren rettet seg mot Øyvind som dro opp Åråsen i fjor.

 

LSK borte var imidlertid Tonis første kamp som hovedtrener. Og det gikk jo riktig så bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Erlandsen er vel den største/ivrigste forkjemperen for knokkelfotball i hele ES (i Obos hadde han vel bare vært en av mange, sukk). Og det er vel grunnen til at vi sliter så veldig mot dem under Toni (og forøvrig har hatt en del problemer med dem de siste 20 årene). Det samme var det hjemme mot FKH og borte mot Sogndal. Jeg synes dommere bør blåse langt oftere mot slike lag, men med den gjennomsyret anglofile holdningen i norsk fotball, slipper dommere alt for lett unna med å "legger lista litt høyt" og tillate at teknisk overlegne spillere blir tatt ut av røft fysisk spill fra sine neandertaler-motstandere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


... Og det er vel grunnen til at vi sliter så veldig mot dem under Toni (og forøvrig har hatt en del problemer med dem de siste 20 årene)...

Vi har da 21-13-16 mot de.. vil vel si at de sliter mer med oss :P vi har tapt de siste 2, men vant de 4 før det igjen..
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda, men ser du på målforskjell blir bildet et annet. Mange stygge tap, og totalt 68-78 i hvv. scorede mål og baklengsmål. Mener det er kun RBK og Viking vi har hårfint dårligere målforskjell mot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Erlandsen er vel den største/ivrigste forkjemperen for knokkelfotball i hele ES (i Obos hadde han vel bare vært en av mange, sukk). Og det er vel grunnen til at vi sliter så veldig mot dem under Toni (og forøvrig har hatt en del problemer med dem de siste 20 årene). Det samme var det hjemme mot FKH og borte mot Sogndal. Jeg synes dommere bør blåse langt oftere mot slike lag, men med den gjennomsyret anglofile holdningen i norsk fotball, slipper dommere alt for lett unna med å "legger lista litt høyt" og tillate at teknisk overlegne spillere blir tatt ut av røft fysisk spill fra sine neandertaler-motstandere.

Hvis du ser på kampene i år mot Sogndal og LSK så vil jeg heller si at dommeren (rohit saggi i begge kamper) blåste alt for mye og stykket opp kampen til å bli dødball på dødball, han drepte flyten i de kampene og fikk de inn i et spor LSK og Sogndal trivdes med. Jeg mener dommeren var alt for pirkete i de to kampene og hadde en klart lavere list enn normen.

 

Jeg synes forresten LSK har spilt ganske bra fotball (aggressiv kontringsfotball) etter at de la om stilen ved å benke Malec og Skoda og kjøre Udoji og Knudzon på topp. Matthew og Innocent på sentral midt er to kvalitetsspillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Erlandsen er vel den største/ivrigste forkjemperen for knokkelfotball i hele ES (i Obos hadde han vel bare vært en av mange, sukk). Og det er vel grunnen til at vi sliter så veldig mot dem under Toni (og forøvrig har hatt en del problemer med dem de siste 20 årene). Det samme var det hjemme mot FKH og borte mot Sogndal. Jeg synes dommere bør blåse langt oftere mot slike lag, men med den gjennomsyret anglofile holdningen i norsk fotball, slipper dommere alt for lett unna med å "legger lista litt høyt" og tillate at teknisk overlegne spillere blir tatt ut av røft fysisk spill fra sine neandertaler-motstandere.

Hvis du ser på kampene i år mot Sogndal og LSK så vil jeg heller si at dommeren (rohit saggi i begge kamper) blåste alt for mye og stykket opp kampen til å bli dødball på dødball, han drepte flyten i de kampene og fikk de inn i et spor LSK og Sogndal trivdes med. Jeg mener dommeren var alt for pirkete i de to kampene og hadde en klart lavere list enn normen.

 

Jeg synes forresten LSK har spilt ganske bra fotball (aggressiv kontringsfotball) etter at de la om stilen ved å benke Malec og Skoda og kjøre Udoji og Knudzon på topp. Matthew og Innocent på sentral midt er to kvalitetsspillere.

LSK er jo ES formlag nå, men kampen mot Brann (antakelig ES mest fysisk robuste lag), hvor alle mann gikk i krigen og jobba og presset intenst over hele banen, gjør at jeg har trua på at vi kommer til å være ekle å spille mot også mot LSK. Ser oddsen ligger på 3.90 på Stabækseier. Klarer vi å beholde revansjesuget og bygge videre på det arbeidet som ble lagt inn i Brannkampen, samt demme opp for farten til Knudzon, så kjenner jeg at jeg blir forsiktig optimist og setter noen kroner på Stabækseier her. *jinxalarm*
Lenke til innlegg
Del på andre sider


LSK spilte ikke knokkelfotball mot oss, ihvertfall. Ja, flere av målene kom på dødball, men det var mer en konsekvens av at vi ikke kan forsvare oss på dem enn noe annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Under Bradley så vi stadig at vi tok ut spillere på motstanderlagene, mens det nå er nesten klart på forhånd at visse spillere skårer. Er temlig sikker på at Kippe skårer dødballmål og at Knudtzen løper fra forvaret og setter inn ett mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Under Bradley så vi stadig at vi tok ut spillere på motstanderlagene, mens det nå er nesten klart på forhånd at visse spillere skårer. Er temlig sikker på at Kippe skårer dødballmål og at Knudtzen løper fra forvaret og setter inn ett mål.

Bra at vi setter fire baller i nota selv, da :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sebastian har vært ganske så heit på grøten denne uka. Skulle gjerne sett et innhopp i dag hvis han ikke helt utladet etter 8 mål på to kamper siden mandag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sebastian trente heller ikke med laget i går så hadde vel restitusjonstrening.

 

Har ønsket å se han komme inn i flere kamper nå. Flisa var kanskje ingen målestokk men godt jobba med 5 mål :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Lillestrøm-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...