Gå til innhold

Europa-cup


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Utfra den informasjonen jeg fant vil Stabæk bli tilbudt Norges plass i Intertoto-cupen. Dette som en følge av cupfinaleseieren til Fredrikstad, som ellers ville vært Norges Fair-Play lag. Denne plassen går til Lillestrøm, som ellers ville vært Norges Intertoto lag. Egentlig et spesielt tilfelle siden Lillestrøm ikke er garantert plass med Fair-play, men er vel ikke mulig å bruke begge mulighetene, og kanskje heller ikke mulig å velge?

 

Intertoto har jo ikke den beste klangen, men nå er det snakk om færre kamper, og flere lag som kvalifiserer seg for UEFA-cupen. I år gikk vel Lillestrøm inn i 2. runde, vant den før laget tapte mot Newcastle i 3. runde, som var avgjørende kamp for spill i UEFA-cupen.

 

Så hva synes vi om det om det blir en realitet. For min del blir det sannsynligivs farvel til min planlagte sommerferie, men det får heller være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 604
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Ikke så lett det der. Fredrikstad var det laget som vant Fair-play rankingen, men siden laget vant cupen kvalifiserte det seg der. Dermed går plassen til beste laget som ikke er kvalifisert til E-cup (intertoto teller sannsynligvis ikke der. Der jeg setter et forbehold om Stabæks plass, antar uansett at en klubb ikke får muligheten til å benytte seg av begge muligheter. Stabæk er nemlig ikke neste lag på Fair-play rankingen).

 

Ble du noe klokere nå? I såfall blir jeg imponert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hmm ok. Så fredrikstad er fairplay laget i TL, og i dag vant de cupen. Trodde at når man vant cupen, så var det ingen andre goder enn at man ble Norgesmester? Fair Play kvalifiserer til Intertoto? Champions League? Royal League? VM? EM? ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ orker ikke mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke så lett det der. Fredrikstad var det laget som vant Fair-play rankingen, men siden laget vant cupen kvalifiserte det seg der. Dermed går plassen til beste laget som ikke er kvalifisert til E-cup (intertoto teller sannsynligvis ikke der. Der jeg setter et forbehold om Stabæks plass, antar uansett at en klubb ikke får muligheten til å benytte seg av begge muligheter. Stabæk er nemlig ikke neste lag på Fair-play rankingen).

 

Ble du noe klokere nå? I såfall blir jeg imponert.

Vil ikke plassen gå til Enga? (pga liga plassering)

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vil ikke plassen gå til Enga? (pga liga plassering)

 

Enga er jo kvalifisert for UEFA-cup. Eneste som ødelegger er visst Lillestrøm må spille intertoto, og fair-play plassen går til nesten lag på den tabellen (og det er ikke Stabæk). Garanterer det ikke før det offentliggjøres av NFF, men det har nå stått i media (til og med den litt mindre useriøse).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


går ikke den midt i sommerpausen?

Jo, les http://sv.wikipedia.org/wiki/Intertotocupen

men det er en god mulighet til å kvalifisere seg til UEFA-cupen, det hadde jo vært moro. Det var i Intertoto LSK røk mot Newcastle tidligere i år, Newcastle gikk videre til UEFA-cupen. Andre lag som gikk fra IT-cup til Uefa-cup var OB (fra Danmark), NK Maribor og Ethnikos Achnas, SV Ried og Kayserispor (aldri hørt om de 3 siste), så det burde være en sjans for å oss å gå gjennom det "nåløyet".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


går ikke den midt i sommerpausen?

Jo, les http://sv.wikipedia.org/wiki/Intertotocupen

men det er en god mulighet til å kvalifisere seg til UEFA-cupen, det hadde jo vært moro. Det var i Intertoto LSK røk mot Newcastle tidligere i år, Newcastle gikk videre til UEFA-cupen. Andre lag som gikk fra IT-cup til Uefa-cup var OB (fra Danmark), NK Maribor og Ethnikos Achnas, SV Ried og Kayserispor (aldri hørt om de 3 siste), så det burde være en sjans for å oss å gå gjennom det "nåløyet".

 

nei, for Maribor har jo bare spilt Champions League for et par år siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


går ikke den midt i sommerpausen?

Jo, les http://sv.wikipedia.org/wiki/Intertotocupen

men det er en god mulighet til å kvalifisere seg til UEFA-cupen, det hadde jo vært moro. Det var i Intertoto LSK røk mot Newcastle tidligere i år, Newcastle gikk videre til UEFA-cupen. Andre lag som gikk fra IT-cup til Uefa-cup var OB (fra Danmark), NK Maribor og Ethnikos Achnas, SV Ried og Kayserispor (aldri hørt om de 3 siste), så det burde være en sjans for å oss å gå gjennom det "nåløyet".

 

nei, for Maribor har jo bare spilt Champions League for et par år siden.

Og så?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


går ikke den midt i sommerpausen?

Jo, les http://sv.wikipedia.org/wiki/Intertotocupen

men det er en god mulighet til å kvalifisere seg til UEFA-cupen, det hadde jo vært moro. Det var i Intertoto LSK røk mot Newcastle tidligere i år, Newcastle gikk videre til UEFA-cupen. Andre lag som gikk fra IT-cup til Uefa-cup var OB (fra Danmark), NK Maribor og Ethnikos Achnas, SV Ried og Kayserispor (aldri hørt om de 3 siste), så det burde være en sjans for å oss å gå gjennom det "nåløyet".

 

nei, for Maribor har jo bare spilt Champions League for et par år siden.

Når du først på død og liv skal komme med sånne oppgulp, er det jo greit at du leser innlegget skikkelig først. Maribor står ikke nevnt blant de tre siste... men det stemmer at de spilte i CL. Så takk for infoen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


går ikke den midt i sommerpausen?

Jo, les http://sv.wikipedia.org/wiki/Intertotocupen

men det er en god mulighet til å kvalifisere seg til UEFA-cupen, det hadde jo vært moro. Det var i Intertoto LSK røk mot Newcastle tidligere i år, Newcastle gikk videre til UEFA-cupen. Andre lag som gikk fra IT-cup til Uefa-cup var OB (fra Danmark), NK Maribor og Ethnikos Achnas, SV Ried og Kayserispor (aldri hørt om de 3 siste), så det burde være en sjans for å oss å gå gjennom det "nåløyet".

 

nei, for Maribor har jo bare spilt Champions League for et par år siden.

 

Du er jo en solstråle, som alltid....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men til poenget dere!!

 

Kan jeg få rette spørsmål til de ekte nerdene:

  • Betyr dette at vi får spille Intertoto?
  • Når spilles Intertoto?
  • Hva slag type klubber spiller i Intertoto? (ser ingen norske fra de foregående årene)
  • Er det mye penger i denne cup'en?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men til poenget dere!!

 

Kan jeg få rette spørsmål til de ekte nerdene:

  • Betyr dette at vi får spille Intertoto?
  • Når spilles Intertoto?
  • Hva slag type klubber spiller i Intertoto? (ser ingen norske fra de foregående årene)
  • Er det mye penger i denne cup'en?

 

sexxes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men til poenget dere!!

 

Kan jeg få rette spørsmål til de ekte nerdene:

  • Betyr dette at vi får spille Intertoto?
  • Når spilles Intertoto?
  • Hva slag type klubber spiller i Intertoto? (ser ingen norske fra de foregående årene)
  • Er det mye penger i denne cup'en?

Vi har jo hatt det mye morro med intertoto tidligere.. Husker særlig kampene mot Auxerre og Dinamo Moskva på Nadderud. Rettere sagt så husker jeg bedre de russiske supporterne i kampen mot Dinamo.. "DII-NAA-MÅÅ, DII-NAA-MÅÅ". Ute i europa gikk det vel værre bortsett fra fra kampen mot Panachaiki (ellerno), i Hellas. Intertoto er jo en lettere vei å gå enn tidligere mtp. å nå UEFA-cupen.. om ikke annet er det jo grei matching mot middels europeiske lag.

 

Men ettersom jeg har forstått reglene rett, er det LSK som skal spille Intertoto i år også.. Norge får vel ikke Fairplay-laget to år på rad?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men til poenget dere!!

 

Kan jeg få rette spørsmål til de ekte nerdene:

  • Betyr dette at vi får spille Intertoto?
  • Når spilles Intertoto?
  • Hva slag type klubber spiller i Intertoto? (ser ingen norske fra de foregående årene)
  • Er det mye penger i denne cup'en?

 

1. Det gjenstår vel å se, men sånn jeg forstår det er mulighetene tilstede. Hvis LSK takker ja til Fair-play-plassen (hvis de kan velge å takke ja/nei da, og det ikke bare blir bestemt at de får den evt. plassen), så er vi de nominerte for Intertoto.

 

2. Juni/juli. Spilles over 3 runder, hvor Lillestrøm i år kom med i 2. runde. De tapte 3. runde mot Newcastle. Turneringen avsluttes før 2. runde i uefa-cupen starter, i august.

 

3. I utgangspunktet er det de som har kommet høyest på tabellen, som ikke er kvalifisert for CL eller Uefa-cup. Har vært så som så med hvilke land som har satset på dette tidligere, og mange har takket nei. Men etter omlegging i fjor, har det blitt mer attraktivt å være med. Tidligere gikk 3 lag videre til Uefa-cupen fra Intertoto, nå går 11 lag videre. (alle vinnerene fra 3. runde) Norske lag har takket nei til dette i mange år, helt fram til omleggingen i fjor.

 

4. Vet ikke om det er så mye penger å hente, men går man derimot til Uefa-cupen.......

 

 

 

Men ettersom jeg har forstått reglene rett, er det LSK som skal spille Intertoto i år også.. Norge får vel ikke Fairplay-laget to år på rad?

 

Hvilken regel er dette?

 

Hvis Norge er mest fair-spillende, eller blant de 8 mest fairspillende landene, så kan vel et norsk lag trekkes ut (LSK), eller..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvilken regel er dette?

 

Hvis Norge er mest fair-spillende, eller blant de 8 mest fairspillende landene, så kan vel et norsk lag trekkes ut (LSK), eller..?

 

Er det ikke slik at det trekkes ut 3 land hvert år i tillegg til landet som får fairplay-prisen, som skal få sitt fairplay-lag kvalifisert til UEFA-cupen. I fjor ble Norge trukket ut og Brann fikk plassen ettersom de var fairplay-lag nr.1 i Norge. Trekningen i år har vel ikke vært enda, og jeg ser det vel som lite sannsynlig at Norge blir trukket ut i år igjen. Eller har jeg bomma helt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


fra Aftenposten:

 

Forutsetningen for at Lillestrøm kommer med i Uefa-cupen er at norske landslag, og klubblag som har spilt og spiller europacupkamper, i perioden 1. juni 2006 til 31. mai 2007, samlet oppnår et gjennomsnitt på minimum 8 poeng på UEFAs fair play-rangering.

 

Nasjonen som er best på fair play, får laget sitt rett inn i Uefa-cupen, mens de to andre plassene avgjøres på trekning blant nasjonene som har mer enn 8 fair play-poeng.

 

rettelse av mitt tidligere innlegg: Er ikke blant de 8 beste lagene plassen trekkes, men blant de som har 8 eller flere fair play-poeng.

 

Norge hadde dette i fjor, og Norge (representert ved Brann) ble trukket ut. Sannsynligheten for at Norge blir trukket ut i år igjen (hvis vi kommer over 8 poeng), er kanskje ikke så stor. Men det er mulig! Er vel ingen regel som sier at man ikke kan bli trukket ut 2 år på rad?

 

Vet ikke hvordan Norge ligger ann nå, men jeg mener vi pleier å være med i potten det trekkes fra. Enkelte år har vi jo vært helt på toppen også, og fått plass automatisk.

Endret av Freak Magnet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


fra Aftenposten:

 

Forutsetningen for at Lillestrøm kommer med i Uefa-cupen er at norske landslag, og klubblag som har spilt og spiller europacupkamper, i perioden 1. juni 2006 til 31. mai 2007, samlet oppnår et gjennomsnitt på minimum 8 poeng på UEFAs fair play-rangering.

 

Nasjonen som er best på fair play, får laget sitt rett inn i Uefa-cupen, mens de to andre plassene avgjøres på trekning blant nasjonene som har mer enn 8 fair play-poeng.

 

rettelse av mitt tidligere innlegg: Er ikke blant de 8 beste lagene plassen trekkes, men blant de som har 8 eller flere fair play-poeng.

 

Norge hadde dette i fjor, og Norge (representert ved Brann) ble trukket ut. Sannsynligheten for at Norge blir trukket ut i år igjen (hvis vi kommer over 8 poeng), er kanskje ikke så stor. Men det er mulig! Er vel ingen regel som sier at man ikke kan bli trukket ut 2 år på rad?

 

Vet ikke hvordan Norge ligger ann nå, men jeg mener vi pleier å være med i potten det trekkes fra. Enkelte år har vi jo vært helt på toppen også, og fått plass automatisk.

 

I vår tid i toppen har Norge hatt Fair-plass i 1996, 1997, 1998, 2001 og 2004, samt 2005 som du nevner. (Jeg har ikke giddet å sjekke hvilke år vi har fått den som vinner og hvilke år vi har blitt trukket ut.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


fra Aftenposten:

 

Forutsetningen for at Lillestrøm kommer med i Uefa-cupen er at norske landslag, og klubblag som har spilt og spiller europacupkamper, i perioden 1. juni 2006 til 31. mai 2007, samlet oppnår et gjennomsnitt på minimum 8 poeng på UEFAs fair play-rangering.

 

Nasjonen som er best på fair play, får laget sitt rett inn i Uefa-cupen, mens de to andre plassene avgjøres på trekning blant nasjonene som har mer enn 8 fair play-poeng.

 

rettelse av mitt tidligere innlegg: Er ikke blant de 8 beste lagene plassen trekkes, men blant de som har 8 eller flere fair play-poeng.

 

Norge hadde dette i fjor, og Norge (representert ved Brann) ble trukket ut. Sannsynligheten for at Norge blir trukket ut i år igjen (hvis vi kommer over 8 poeng), er kanskje ikke så stor. Men det er mulig! Er vel ingen regel som sier at man ikke kan bli trukket ut 2 år på rad?

 

Vet ikke hvordan Norge ligger ann nå, men jeg mener vi pleier å være med i potten det trekkes fra. Enkelte år har vi jo vært helt på toppen også, og fått plass automatisk.

 

I vår tid i toppen har Norge hatt Fair-plass i 1996, 1997, 1998, 2001 og 2004, samt 2005 som du nevner. (Jeg har ikke giddet å sjekke hvilke år vi har fått den som vinner og hvilke år vi har blitt trukket ut.

hvis det du sier her er korrekt skal det ikke være noe i veien for om vi kan tildeles en Fair play plass i år igjen.. Vi har hatt plass 3 år på rad tidligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

ganske dumt spørsmål: når spilles selveste intertoto? fra av juli 2007?

 

Er jo ikke så veldig dumt spørsmål, da....

 

Juni/juli. Spilles over 3 runder, hvor Lillestrøm i år kom med i 2. runde. De tapte 3. runde mot Newcastle. Turneringen avsluttes før 2. runde i uefa-cupen starter, i august.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. runde spilles 23-24/6 retur 30/6-1/7

2. runde spilles 7-8/7 retur 14-15/7

3. runde spilles 21-22/7 reur 28-29/7

 

Med andre ryker sommerferien ved deltakelse i Intertoto + at et par seriekamper må flyttes hvis klubben kommer til 3. runde. Det norske laget som deltar går vel inn i 2. runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da trekker jeg den opp igjen da Lillestrøm skal ha takket nei til deltakelse i Intertoto-cupen (man satser med andre ord på FairPlay). Tilbudet skulle således gå videre til Stabæk. Har vi fått dette tilbudet? Har vi svart? Er evt. svaret ja eller nei?

 

Prøver å planlegge sommerferie, og da ønsker jeg gjerne info så fort som mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Drar fram denne igjen, da trekningen for alle rundene, ifølge uefa.com, skal annonseres i dag. Foreløpig har de ikke kommet opp med noe oppsett. Men det er klart at Norge får med et lag i 2. runde.

 

Så er spørsmålet: har Stabæk fått tilbud om å delta, og har vi eventuelt takket ja til dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa-cup
×
×
  • Opprett ny...