Gå til innhold

Juniorlaget


Anbefalte innlegg


Hvorfor kan ikke Stabæk ordne spillerprofiler av juniorene på stabak.no sånn at vi kan følge våre fremtidige stjerner fra starten? Et nytt skritt i retning Tl sin beste nettside! det er sjelden man ser referat fra kampene deres også?

Det er ikke sikkert de vil gjøre det alt for lett for andre klubber å finne (les: rappe) våre beste juniorer....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fant ikke noen passende tråd så jeg poster det her..

 

Imorgen spiller Stabæk 90 guttene våre kvartfinale mot Mathare United.

Stabæk stiller med mange av guttene som har spilt en del i 2.div.

 

Møt opp! Guttene trenger det!

 

Kampen er 09.15 på Kunstgresset på Ekeberg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vålerenga ble "rundspilt" og knust 5-1! av et Stabæk-lag som måtte avslutte med 10 spillere.

Kjempebra! Hvis jeg ikke husker feil lå små(p)enga på plassen bak oss, og vi her dermed befestet vår posisjon i øvre del, og ikke minst deres i nedre. Alt er som det skal være (bare Veigar blir bra til LynEtt på søndag)

 

Edit: Var trøtt på kvelden ja, dette vel selvfølglig G19, ikke Stabæk2. Her leder fortsatt småpenga, da var det bra å slå dem 1-5 på bortebane - selv om de manglet mange av sine fast.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå lurer jeg på om hva som skjer med juniorene..har lest mange nyheter om spillere som har dratt, men har ikke hørt om noen nye som har kommet..

Alexander Thire til Velje, Daniel Svendsen til Åmot, Christian Pettersen til Røa, Alex Kristensen har dratt og nå Lars Sandbu til MS Oslo.. Er det noen som kan oppdatere meg på hvordan stallen ser ut nå..? Den må jo være fryktelig tynn..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor har Alex Kristensen dratt???

 

 

Alex ja. spilte mot han igår faktisk.

 

han spiller for Bygdø monolitten 2... i 3 divisjon G19.

 

snakket med han, og han sa at Pål Berg var grunnen til at han sluttet i Stabæk.

 

Han hadde prøvdespilt for Vålerenga den samme dagen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, i følge nyhetene på stabak.no så var de vel her da VIF ble sendt hjem med halen mellom beina..

Mon tro om mr. Berg har bestemt seg for å gi 90 generasjonen sjansen tidlig og derfor "sparket" de nevnte spillerne..? Det har jo tross alt blitt delt ut spilletid i 2. div til flere 90 spillere i år så han har nok troen på dem...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke tynnere enn at man har vunnet de siste fire seriekampene, bla 5-1 over serieleder og til da ubeseirete Vålerenga.

 

 

Nå kom vel den seieren før flere av de nevnte dro, eller?

 

Tror ikke så mange av de nevnte spillerne var med der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette gjelder ikke juniorlaget, men årgangen som blir førsteårs junior neste sesong:

 

 

Stabæk G16 sikret i dag seieren i sluttspillet i interkrets med en runde igjen å spille. 2-1 borte mot Kolbotn, mens nærmeste utfordrer VIF tapte mot Moss.

 

Gratulerer!

 

For lagets hjemmeside se her: Stabæk G16

 

Mange lovende unggutter her...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ser det blir klaget på fra "høyeste hold" i fotball-Norge, at klubbene er for dårlige til å ta opp juniorspillere i A-lagsstallen. Iflg denne oversikten, er det ingen planer i Stabæk å ta opp noen juniorer i neste års stall. Disse juniorene får sjansen i Tippeligaen neste sesong:

 

Klare for spill på A-laget:

Kim André Hansen (Lyn Oslo)

Jahmir Hyka (Rosenborg)

Andreas Nordvik (Rosenborg)

Harmeet Singh (Vålerenga)

Kristian Brix (Vålerenga)

Amin Nouri (Vålerenga).

 

• I tillegg skal Tromsø og Aalesund ta opp henholdsvis tre og to juniorer. Hvilke juniorer som får sjansen med de store gutta er uklart.

• Klubbfordeling: Tromsø og Vålerenga (3), Rosenborg og Aalesund (2), Lyn Oslo (1).

 

Det som ikke kommer fram av disse tallene, er at vi tok opp 3 spillere før årets sesong. (Håkon, Ulrik og Ola) I tillegg kjøpte vi en ungutt i Karim Aouida. Og tidligere har vi fått fram spillere som Henning, Bjørnar og Morten. Jeg synes nå Stabæk satser ganske bra på juniorarbeidet, jeg da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som ikke kommer fram av disse tallene, er at vi tok opp 3 spillere før årets sesong. (Håkon, Ulrik og Ola) I tillegg kjøpte vi en ungutt i Karim Aouida. Og tidligere har vi fått fram spillere som Henning, Bjørnar og Morten. Jeg synes nå Stabæk satser ganske bra på juniorarbeidet, jeg da...

 

Men selvfølgelig ikke så flinke som hele Norges Rosenborg som gir tillit til en albansk junior. Hva synes dere, er norske fotballdommere eller norske sportsjournalister de mest håpløse? Jeg stemmer for de siste!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal det sies at stallen for 2007 overhodet ikke er komplett enda, og det kan jo skje mye gjennom vinteren, både spillerkjøp/salg og opptak av juniorer(kanskje som en konsekvens av hva kjøp/salg).

 

Det er flere spennende spillere på juniornivå, vil tippe at de som ligger nærmest opptak i A-stallen er Niklas Leidenfeldt, Patrik Josefsen og muligens Jonas Rygg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser det blir klaget på fra "høyeste hold" i fotball-Norge, at klubbene er for dårlige til å ta opp juniorspillere i A-lagsstallen. Iflg denne oversikten, er det ingen planer i Stabæk å ta opp noen juniorer i neste års stall. Disse juniorene får sjansen i Tippeligaen neste sesong:

 

Klare for spill på A-laget:

Kim André Hansen (Lyn Oslo)

Jahmir Hyka (Rosenborg)

Andreas Nordvik (Rosenborg)

Harmeet Singh (Vålerenga)

Kristian Brix (Vålerenga)

Amin Nouri (Vålerenga).

 

• I tillegg skal Tromsø og Aalesund ta opp henholdsvis tre og to juniorer. Hvilke juniorer som får sjansen med de store gutta er uklart.

• Klubbfordeling: Tromsø og Vålerenga (3), Rosenborg og Aalesund (2), Lyn Oslo (1).

 

Det som ikke kommer fram av disse tallene, er at vi tok opp 3 spillere før årets sesong. (Håkon, Ulrik og Ola) I tillegg kjøpte vi en ungutt i Karim Aouida. Og tidligere har vi fått fram spillere som Henning, Bjørnar og Morten. Jeg synes nå Stabæk satser ganske bra på juniorarbeidet, jeg da...

 

Det at det ikke er noen planer for å ta opp juniorer i A-stallen akkurat nå betyr jo ikke at det ikke kommer til å skje. Vi har jo tatt opp juniorer i stallen i løpet av sesongen tidligere, og nå har jo unggutta en lang vinter på å overbevise JJ og resten av trenerteamet at de fortjener en plass i A-stallen i 2007.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men selvfølgelig ikke så flinke som hele Norges Rosenborg som gir tillit til en albansk junior. Hva synes dere, er norske fotballdommere eller norske sportsjournalister de mest håpløse? Jeg stemmer for de siste!

tror jeg holder en knapp på sportsjournalister, særlig etter Kamma kampen...

 

Noen som har oversikt over om det er noen på juniorlaget som er gode nok til å bli tatt opp i stallen i løpet av vinteren?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva gjelder Nicholas Leidenfelt så fikk han et flott tilbud av S. F. ved Petter B og JJ i oktober. Mulighet å trene med A-laget i november og litt ut i desember, så ofte det passet med skolen(3. år på vgs). Målet var et mulig A-lags kontrakt per 1.1.07

S.F. viste stor fleksibilitet og stort ønske om å legge alle forhold og ressurser til rett for dette opplegget som også Jonas Rygh skulle være med på.

Nicholas var med i et par uker og gjorde rimelig greit. Jonas fikk en skade i kneet og må vente til neste mulighet.

I løpet av den tiden fant N. L. ut at han ikke vil bli fotballspiller og har derfor lagt ambisjonene på hyllaen.

Han har derfor sluttet i S. F. og konsentrerer seg i stedet på skole, privatliv og fotball på et annet nivå med andre ambisjoner.

S. F. har i denne prosessen opptrett på en meget proff måte og virkelig gått inn for at dette skal lykkes. Ære vare de med det!!!

Endret av Sverige
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva gjelder Nicholas Leidenfelt så fikk han et flott tilbud av S. F. ved Petter B og JJ i oktober. Mulighet å trene med A-laget i november og litt ut i desember, så ofte det passet med skolen(3. år på vgs). Målet var et mulig A-lags kontrakt per 1.1.07

S.F. viste stor fleksibilitet og stort ønske om å legge alle forhold og ressurser til rett for dette opplegget som også Jonas Rygh skulle være med på.

Nicholas var med i et par uker og gjorde rimelig greit. Jonas fikk en skade i kneet og må vente til neste mulighet.

I løpet av den tiden fant N. L. ut at han ikke vil bli fotballspiller og har derfor lagt ambisjonene på hyllaen.

Han har derfor sluttet i S. F. og konsentrerer seg i stedet på skole, privatliv og fotball på et annet nivå med andre ambisjoner.

S. F. har i denne prosessen opptrett på en meget proff måte og virkelig gått inn for at dette skal lykkes. Ære vare de med det!!!

Dette vil jeg faktisk karakteriseres som en bombe! Er veldig overrasket nå. Trist!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva gjelder Nicholas Leidenfelt så fikk han et flott tilbud av S. F. ved Petter B og JJ i oktober. Mulighet å trene med A-laget i november og litt ut i desember, så ofte det passet med skolen(3. år på vgs). Målet var et mulig A-lags kontrakt per 1.1.07

S.F. viste stor fleksibilitet og stort ønske om å legge alle forhold og ressurser til rett for dette opplegget som også Jonas Rygh skulle være med på.

Nicholas var med i et par uker og gjorde rimelig greit. Jonas fikk en skade i kneet og må vente til neste mulighet.

I løpet av den tiden fant N. L. ut at han ikke vil bli fotballspiller og har derfor lagt ambisjonene på hyllaen.

Han har derfor sluttet i S. F. og konsentrerer seg i stedet på skole, privatliv og fotball på et annet nivå med andre ambisjoner.

S. F. har i denne prosessen opptrett på en meget proff måte og virkelig gått inn for at dette skal lykkes. Ære vare de med det!!!

Dette vil jeg faktisk karakteriseres som en bombe! Er veldig overrasket nå. Trist!

 

Ja dette var dumt. Nicholas hadde jeg veldig tro på. Men skjønner at han velger andre ting i livet enn fotball. Fotballen krever utrolig mye av en ung mann som ønsker å leve litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal det sies at stallen for 2007 overhodet ikke er komplett enda, og det kan jo skje mye gjennom vinteren, både spillerkjøp/salg og opptak av juniorer(kanskje som en konsekvens av hva kjøp/salg).

 

Det er flere spennende spillere på juniornivå, vil tippe at de som ligger nærmest opptak i A-stallen er Niklas Leidenfeldt, Patrik Josefsen og muligens Jonas Rygg.

 

 

rykter skal ha det til at førstnevnte er på vei ut av Stabæk. Jeg hadde tippet på at Jonas er nærmest A-kontrakt. Men er ikke han født i 87, og dermed ikke jr spiller lenger?

Endret av Andersblaa<3
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal det sies at stallen for 2007 overhodet ikke er komplett enda, og det kan jo skje mye gjennom vinteren, både spillerkjøp/salg og opptak av juniorer(kanskje som en konsekvens av hva kjøp/salg).

 

Det er flere spennende spillere på juniornivå, vil tippe at de som ligger nærmest opptak i A-stallen er Niklas Leidenfeldt, Patrik Josefsen og muligens Jonas Rygg.

 

 

rykter skal ha det til at førstnevnte er på vei ut av Stabæk. Jeg hadde tippet på at Jonas er nærmest A-kontrakt. Men er ikke han født i 87, og dermed ikke jr spiller lenger?

Rykter? Dersom du ser på innlegget til "Sverige" litt lengre opp på siden så ser du at Niklas har lagt fotballen på hyllen. Og "Sverige" skulle være rimelig bra informert, det skjønner du om du går inn på profilen hans og ser på hjemmesiden han har linket seg til.

 

Synd og trist, men man kan jo håpe at Niklas kommer på andre tanker etter en en liten periode med nedprioritert fotball. For øvrig ønsker jeg ham lykke til med valgene han tar.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Juniorlaget
×
×
  • Opprett ny...