Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Tobbe avgjorde for Køben i går:

 

København – Aalborg 1-0

Tidligere Stabæk-spiller Tobias Linderoth sørget for tre poeng til Ståle Solbakkens menn med sin scoring på overtid. Både Brede Hangeland og Andre Bergdølmo spilte hele kampen for løvene, mens Fredrik Winsnes spilte hele kampen for Aalborg. Den tidligere Rosenborg-spilleren pådro seg gult kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lite sannsynlig! Tror du Anderlecht sier nei til bud på 35 mill, dersom de risikerer å la han gå gratis til sommeren? Chippens agent har uttalt at han antagelig blir solgt til sommeren. Hadde kontrakten hans gått ut til da hadde det ikke vært snakk om noe salg. Mulig han signerte en 3-års kontrakt da han gikk til Anderlecht, men den kan jo ha blitt reforhandlet.

 

Anderlecht skal i allefall opptre rimelig klønete hvis de ikke klarer å få noe penger for han når han forltaer dem. Så dumme tror jeg ikke det er mulig å være.

 

Tok dette over i en mer relevant tråd.

 

Ja, det kan selvsagt være at han har skrevet ny kontrakt for alt jeg vet. Det jeg vet er at Pauligirl følger godt med på belgisk fotball, og samtidig antar jeg at overgangsvinduet i Frankrike og Belgia stengte 31 januar. Mao, hvis han ikke har skrevet ny kontrakt, går han gratis til sommern.

 

Anderlecht har vel visst seg som lite villige til å la Chippen gå tidligere, selv om de etter sigende skal ha fått enda bedre bud på han før.

 

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om Christian er Bosman til sommeren? Får vi penger for han i flere ledd, eller stopper det ved Anderlecht?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På hjemmesidene til Anderlect står det kontrakt: 2006-2007. Må bety at han har kontrakt ut neste sesong.

Fra Aftonbladet.se: "Enligt Sportbladets uppgifter finns planer på ett bud från PSG i storleksordningen 35 miljoner kronor. ”Chippen” har ett år kvar på kontraktet med Anderlecht men har rätt att gå för en fastställd summa."

 

Han blir garantert solgt, med mindre han signerer ny kontrakt med Anderlecht.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk!

 

Da kommer han til å bli solgt, og endelig kan vi doble det vi fikk betalt for han i utgangspunktet. Kanskje skjer det allerede før VM? Hvis en klubb som PSG allerede nå er såpass interessert at de vil legge en anseelig sum på bordet, så ønsker de nok å avklare dette før VM. Hvis ikke risikerer de at enda flere klubber får øyene opp får Chippen, som igjen kan føre til en budrunde. Noe vi ikke sier nei takk til selvsagt.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På hjemmesidene til Anderlect står det kontrakt: 2006-2007. Må bety at han har kontrakt ut neste sesong.

Fra Aftonbladet.se: "Enligt Sportbladets uppgifter finns planer på ett bud från PSG i storleksordningen 35 miljoner kronor. ”Chippen” har ett år kvar på kontraktet med Anderlecht men har rätt att gå för en fastställd summa."

 

Han blir garantert solgt, med mindre han signerer ny kontrakt med Anderlecht.

kan ikke dette bety at han har kontrakt til sommer 2006, og får fornyet kontrakten hvis det finnes ingen klubb som er villig til å betale det anderlecht ønsker? husker at han skrev under et 3 års kontrakt. husker det så godt fordi jeg tenkte: oh, kontrakten hans går ut samme tid som marels.

ellers vet jeg ikke hvor nøye belgierne er med spillerinformasjoner ;)

håper ihvertfall at kontrakten hans gjelder til neste sesong, og at han blir solgt veldig dyr om sommeren :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ivrige lesere vil vite at jeg har forsøkt å holde folket oppdatert på den islandske vintercupen, med vekt på eliteserielagenes gruppe A, hvor vi har hatt en kamp mellom Tryggvis Hafnarfjordur (FH) og Marels Breidablik. Her har nå FH dratt fra, Breidablik har falt ned til fjerde plass, samme plass som Marel har på toppskorerlista to runder før slutt. Tryggvi topper lista.

 

Jeg har ikke skrevet noe om gruppe B - til tross for at vi der finner den islendingen som har feiret den definitvt største triumf med Stabæk. Helgi Sigurðsson skoret to av Stabæks mål da vi sikret vår første NM-tittel i 1998.

 

I dag spiller han med Fram fra Reykjavik, laget som ligger på 8. og siste plass i gruppa. Men han har skoret mange mål, og med sine fire like mange som toppskoreren i gruppe A (altså Tryggvi), selv om det i gruppe B bare holder til fjerde plass på lista.

 

Helgi kom i fjor høst tilbake til Fram fra AEG i Tyskland. Han har spilt med Fram før, men kommer opprinnelig fra en annen Reykjavik-klubb, Vikingur.

 

MBL0077393.jpg

Helgi i aksjon i en kamp som endte 0-0. Island var nok mer fornøyd med det resultat enn vi var med vår 0-0 kamp nå i helga. Motstander var nemlig Tyskland - i EM-kvalik.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter talløse oppfordringer og bekymringsmeldinger kommer det her en siste oppdatering fra vårens Deildarbikar karla (Ligacup, menn) på Island. I dag spilles nemlig første semifinale, som går mellom vinneren av gruppe 1 og toeren i gruppe 2.

 

Gruppe 1 ble vunnet som Tryggvi Guðmundssons klubb Hafnarfjordur, og det er de som spiller den første semifinalen i dag kl 19.00 norsk tid mot Þór (Thor) fra Akureyri (som er mitt lag i islandsk fotball). Tryggvi ledet lenge toppskorerlista, men ble tilslutt forbikjørt med et mål av lagkameraten Sigurvin Ólafsson.

 

Breiðablik nådde ikke finalespill, de kom på tredjeplass bak Vestmannaeyjar. Marel Jóhann Baldvinsson delte andreplassen på toppskorerlista med Tryggvi.

 

Gruppe 2 var aldri så interessant sett med "gammel blaa aargang"-øyne. Fram klarte med seier over Reykjavik i siste kampen nå på torsdag å unngå sisteplassen. Reykjavik har forøvrig nylig fått seg en ny trener - Teitur Þórðarson. Helgi Sigurðsson skorte i den kampen, og klarte dermed å få tredjeplassen på toppskorerlisten, bare ett mål bak vinneren (og ett mer enn det Marel og Tryggvi dundra inn).

 

Jeg skylder vel å gjøre oppmerksom på at Tryggvi ikke var med i Hafnarfjordurs lag mot Fjölnir på fredag. Om han spiller i dagens kamp har jeg ikke klart å bringe på det rene. Finalen spilles mandag 1. mai. Serien på Island starter søndag 14. mai.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Markegård putta for Hønefoss i dag..

 

Jepp. han trengte ikke mange minuttene for å putte. Han spilte bare de siste 12 min og putta i 86. min og reduserte med det til 3-2 mot bryne. Hønefoss scorte en gang til 89. min. så det endte 3-3 og poengdeling på jæren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tryggvi sikret Hafnarfjordur finaleplass i gårsdagens semifinale i den islandske vintercupen (innendørs). Vi overlater podiet til VISIR.IS og alle dem som hater islandsk må skynde seg til en annen tråd:

 

Tryggvi Guðmundsson skoraði svo glæsilegt mark beint úr aukaspyrnu á lokamínútum leiksins og tryggði FH verðskuldaðan 2-0 sigur.

 

Visir.is

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Niclas spilller/spilte på BK Häken, b.l.a sammen med Hasse Berggren som spilte på FKHaugesund en periode - rykket opp i Allsvenskan i 2000 og i 2005, ligger og koser seg på nedre del av tabellen. Om han er der fortsatt, det vites ikke... sist jeg så han hadde han fått en utrolig harry bart i hvert fall...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Niclas spilller/spilte på BK Häken, b.l.a sammen med Hasse Berggren som spilte på FKHaugesund en periode - rykket opp i Allsvenskan i 2000 og i 2005, ligger og koser seg på nedre del av tabellen. Om han er der fortsatt, det vites ikke... sist jeg så han hadde han fått en utrolig harry bart i hvert fall...

 

mener jeg ikke så han i den nåværende stallen til BK Häcken da jeg var inne om den siden for noen dager siden. men vet ikke hvor han er blitt av etter det i så fall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...