Gå til innhold

Kamptråd: Start - Stabæk 18:00 - 8. juli 2018


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


Snart 50 år etter at vi møtte Start første gang, har vi tilsammen hatt 28 kamper mot dem:

 

13 seire, 8 uavgjorte og 7 tap og en samlet målforskjell 61-41 i vår favør.

 

De to siste oppgjørene på Sør Arena har vært særdeles ujevne; for to år siden vant vi 5-0 og Billy kjøpte seg 6 uker til i trenerstolen, for tre år siden tapte vi 4-1 i det jeg tror var Ajers avskjedskamp, men som uansett var Starts siste seier før de gikk over ett år i Tippeligaen uten seier.

 

Nå forventer jeg en langt jevnere kamp - det ble 1-1 i våres, og bortsett fra to nevnte oppgjør må vi 7 år tilbake for å finne en kamp noen av lagene har vunnet med mer enn ett mål.

 

Det kan også nevnes at vår totale statistikk på Sør Arena etter at den ble bygget for drøyt 10 år siden er helt anstendig:

3 seire, 2 uavgjort og 3 tap med 19-16 i målforskjell.

 

Vi starter vel som vi gjorde mot Haugesund (never change a winning team):

 

Mande

 

Hanche-Granli-Demidov-Moe

 

Hernandez-Vetlesen-Børkeeiet-Brochmann

 

Boli-Ohi

 

Med Ola og Sæther som supersubs!

 

Denne kan jo faktisk bli bra, og herrefred som mine nerver har behov for tre poeng i denne kampen!

 

 

MEN, skal vi huske, dette er i enda større grad en must-win for Reka. Og han er vel den eneste grunnen til at jeg er litt skeptisk til om vi klarer å sope med oss tre poeng hjem igjen.

 

Reka, og borteformen vår, da, den er jo til å grine av (0,25 poeng per bortekamp hittil i seriekampene).

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut til at det kanskje blir en endring siden Haugesundkampen, Hou Sæter inn for Hernandez i en 4-4-2 formasjon

Hernandez var ikke så se på dagens trening så lagoppstillingen er ikke sikker?

 

Forøvrig veldig positiv til Berg. Han er aktiv på treningsfeltet og vet hvordan han vil ha det. Gutta ser ut til å respondere bra. Var der ikke så lenge men lenge nok til å se Boli med flott skåring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jævlig spent på denne kampen merker jeg. Hvem hadde trodd at Reka skulle trene Start når de tar imot Stabæk for sin første kamp med Berg som trener?

Endret av testapen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første bortekampen for Stabæk noengang var mot Start i 95. Det ble 4-1 tap etter redusering av Gärdeman hvis jeg husker riktig, men det som gjorde mest inntrykk var hvor hyggelige og fotballkyndig Startfansen var, og ikke minst hvordan de imponerte med detaljkunnskap om Stabæk. Hvem vet kanskje var det Frankieboy man pratet med; http://tigerberget.no/forum/showthread.php?1652-16-Serierunde-START-STAB%C3%86K-%28kamptr%C3%A5d%29

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget ikke ute ennå så vidt jeg kan se, men i troppen som ligger på fotball.no ser jeg i hvert fall at Hernandez mangler. Ikke noe Njie heller, selv om han etter rapportene var med for fullt på trening denne uken.

 

Tipper vi får se samme laget som sist, med Sæter eller Brynhildsen inn for Hernandez.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk

 

30 Sayouba Mande

4 Vadim Demidov

16 Andreas Schjølberg Hanche-Olsen KAPTEIN

18 Jeppe Arctander Moe

21 Daniel Fredrik Granli

8 John Hou Sæter

25 Hugo Vegard Vetlesen

42 Tobias Borchgrevink Børkeeiet

89 Tonny Brochmann Christiansen

10 Bi Sylvestre Franck Fortune Boli

99 Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo

 

Benken:

1 Simen Lillevik Kjellevold

20 Ola Brynhildsen

23 Emil Bohinen

27 Nicolas Pignatel Jenssen

50 Oscar Aga

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brynhildsen gjorde et godt innhopp mot Haugesund, Bohinen gjorde et bra innhopp mot Molde. Kanskje Pignatel Jenssen kan være en bra innbytter hvis vi trenger å forsvare en ledelse? Synes ikke den benken var så ille☺️

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For ikke å si fire... (edit: svar til Geirti)

 

Håper Ola får et godt i innhopp i dag, han er vel eneste på benken som har startet en eliteseriekamp?

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som kan si noe om kampbildet for oss som sitter på fly?

 

Merker det er særs uvant å lese på vglive at vi er svært kompakte..

Vi var best første halvtimen. Start best siste kvarteret
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Start - Stabæk 18:00 - 8. juli 2018
×
×
  • Opprett ny...