Gå til innhold

Gammel blaa aargang - female edition


BelgiskBlaa
 Del

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Greit at man må jobbe på lik fot med mannlige spillere i samme liga og nivå, men 4000 før skatt for noe som nærmer seg heltidsjobb er jo nesten latterlig. Man tjener jo flere penger på å levere aftenposten. I 2010, da lønnivået var som høyest, tjente jenten fortsat bare en brøkdel av hva gutta fikk hjem - 6,8 % av snittlønna for herrefotball. Da kan man si hva man vill, men kvinnefotball blir ikke profft medmindre de får mulgiheten for å spille som proffer og leve av lønnen sin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da jeg gikk med Aftenposten i mine yngre år, leverte jeg til fler abonnenter enn det til vanlig er tilskuere på en toppseriekamp. Kvinnefotball blir ikke proft med mindre man får opp interessen. Og interessen må nok komme før proffsatsingen, hvertfall hvis det skal bli varig. At chixa har fortjent mer oppmerksomhet (basert på innsats og prestasjoner) kan jeg være med på, men verden er nå ikke alltid rettferdig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Greit at man må jobbe på lik fot med mannlige spillere i samme liga og nivå, men 4000 før skatt for noe som nærmer seg heltidsjobb er jo nesten latterlig. Man tjener jo flere penger på å levere aftenposten. I 2010, da lønnivået var som høyest, tjente jenten fortsat bare en brøkdel av hva gutta fikk hjem - 6,8 % av snittlønna for herrefotball. Da kan man si hva man vill, men kvinnefotball blir ikke profft medmindre de får mulgiheten for å spille som proffer og leve av lønnen sin.

 

Det som er mest skuffende, er faktisk at det knapt er kvinner å ser på damekampene. Jo da, det er noen tidligere spillere som er der, men de sitter andektig å ser på, sammen noen veninner. Det er ingen som tør/gidder/orker å stå sammen $tabæk $upport å synge og prøve å lage liv. Hadde vi kart å få masse jenter/kvinner på feltet ¨vårt, så hadde det i seg selv trukket flere gutter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå burde denne diskusjonen kanskje tas i en annen tråd, men kan jo nevne at kvalkampen til 1. divisjon mellom Bossekop og Ørn Horten trakk 1600! tilskuere. Blir ikke mindre imponerede av at kampen ble spilt en onsdag kl 11:00.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå burde denne diskusjonen kanskje tas i en annen tråd, men kan jo nevne at kvalkampen til 1. divisjon mellom Bossekop og Ørn Horten trakk 1600! tilskuere. Blir ikke mindre imponerede av at kampen ble spilt en onsdag kl 11:00.

Ja, kan hende vi skal ha annen tråd til løsning av dette problemet. Synes bare ofte det blir veldig sirkulært - de må ha interesse for å bli proffe - de får ikke interesse før de er proffe. Men helt sikkert at bedre publikum er nødvendig.

Nå er det kanskje ikke så veldig mange damer generelt som drar på fotballkamp - jeg er i hvert fall ganske alene med den interessen i venninnegjengen. Da blir det gutta jeg drar med, men de gidder som oftest ikke på damekamp. Jeg vet heller ikke hvordan man skal løse problemet, en takker veldig for forståelse av at det er et problem. Jeg har opplevd veldig useriøse kommentarer til kvinnefotball, men det er ett stort skritt på veien at andre fotballfans ser at prestasjoner og insats e verdt å bemerke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang - female edition
×
×
  • Opprett ny...