Gå til innhold

La Manga


Rich
 Del

Anbefalte innlegg


Kampene for den første perioden er satt. Møter Kolbotn 9/2 14:00 og Lillestrøm 14/2 15:00.

Drar selv ned 7/2 06:35 med retur 16/2 13:20.

Da sees vi nok på kamp, hørte snakk om at noen av matchene muligens skulle spilles på Pintar stadion. Vet du noe mer ang det?
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Kampene for den første perioden er satt. Møter Kolbotn 9/2 14:00 og Lillestrøm 14/2 15:00.

Drar selv ned 7/2 06:35 med retur 16/2 13:20.

Da sees vi nok på kamp, hørte snakk om at noen av matchene muligens skulle spilles på Pintar stadion. Vet du noe mer ang det?

 

Ser ut som både treninger og kamper skal være i Pinatar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Var på dagens trening, og kan nevne at Camilla, Melissa og Trine ikke er med. Julie og Marte fra rekruttlaget er med. Cecilie og Selma trente ikke, mens Line drev med alternativ trening. Marie var heller ikke med på alt, men det meste. Stine måtte gi seg mot slutten av treningen.

 

Ellers ble det scoret mye, og nykommerne begynner å komme mer inn i laget. Finnen med hodestyrke, samt bra kraft i pasningsfoten. Mina får brukt fart og teknikk mer, og Victoria er det vanskelig å skjønne at Lillestrøm ikke brukte mer. Guro imponerte mest av keeperne, og kan godt være en utfordrer til keeperplassen allerede.

 

Ellers ustabilt vær. Kanonvær torsdag ettermiddag og nesten vindstille. Ellers har det blåst og vært litt kjølig mesteparten av tiden. Regnet har holdt seg unna, men er meldt til kampen mandag :(

 

Positivt at man også har med en fotograf ned hit, og totalt med alt og alle har det vel vært 31 stykker. Keepertreneren har reist hjem, så keeperne var i hvert fall i dag helt overlatt til seg selv.

 

Tar meg en tur på treningsstudioet etterpå hvor jeg kan se på TV, surfe nettet og legge kabal mens jeg trener.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Cathrine spilte ikke fra start, og Victoria ned på midt, mens Pernille overtok spissplassen. I 2. omgang spilte man med oppstillingen jeg nevnte, men Line kom inn for Celine etterhvert.

 

0-0 til pause hvor vi hadde en stor sjanse, men Avaldsnes var best spillemessig. I starten av 2. omgang er Avaldsnes nær ved å ta ledelsen på et langskudd, men Ingrid greier mesterlig å hindre at ballen går over streken.

 

Avaldsnes tar ledelsen etter at ene backen vår slår et for løst tilbakespill. Det snappes opp, og derned 0-1. Utligningen kommer etter et langt oppspill fra høyre, som en Avaldsnes-forsvarer mesterlig stupheader i krysset. Gunnhildur var der, og hadde nok gjort det samme om Avaldsnes spilleren ikke hadde vært først på den. Så går Avaldsnes rett opp og tar ledelsen igjen. Denne gang er det andre backen som misser.

 

Kampen går mot slutten, og Maija hives opp i angrep, og det blir satset på lange oppspill fra Stine. I siste minutt av ordinær tid treffer et av disse hodet til Victoria, som mesterlig styrer den inn. Dermed 2-2, og et resultat man kan være fornøyd med. Avaldsnes var ihvertfall laget jeg holdt som seriefavoritter.

 

Det som er negativt er pasningsspillet i eget forsvar. Mye slurv, og de andre lagene vet å presse oss høyt nå. Også mange pasninger som slås med altfor lite kraft og/eller presisjon. Synes vår finske spiller var unntaket. Også et par av spillerne som ikke tørr å sette inn skikkelige taklinger (redd for å bli skadet).

 

Ingrid står meget bra i mål, men er jo med på pasningsspillet bak der. Noen ganger kan det være bedre å sparke langt. Maija har jeg nevnt, Celine kommer godt av det utover i kampen etter innledningsvis å ha slitt med farten til Hege Hansen. Stine skal ha for sine langpasninger på slutten av kampen.

 

Victoria ser man jo er en klassespiller, og vil bli veldig viktig for oss. Cathrine har et bra innhopp i 2. omgang, mens Ingvild S fortsatt ikke er i sin beste matchform.

 

Alt i alt er jeg mer optimist etter denne kampen, og etter å ha sett 11 av 12 Toppserielag bør det ikke være noen tvil om at vi skal ta medalje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så en liten oppsummering etter at de to andre kampene i dag endte med at Trondheims/Ørn slo Vålerenga 1-0, og Sandviken vant 3-2 over på at Medkila.

 

Klepp er vel laget som har skuffet mest, men var jo også svake her i fjor for så å gjøre en bra sesong. Positivt overrasket over Arna/Bjørnar. Urædd så ut som en nedrykksfavoritt i 1. omgang, men 2. omgangen tyder på at laget er i stand til å gi noen lag kamp.

 

For vår del har det virket positivt, og ser bedre ut enn i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En liten melding til alle lagene som er innom her så vil jeg anbefale å ta avskjedsmiddagen på Changos fremfor Luigi's. Mexicansk restaurant med utrolig god mat, og veldig veldig bra service. Eneste er at det vel ikke er plass til mer enn to lag av gangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Første tur i år blir 6-13/2. Dette for de seks beste lagene. Neste tur blir 21-28/3. Skal nok ned dit den siste perioden, men mer usikkert om jeg er der i februar (kan egentlig bare 9-12/2, og da er jeg avhengig av at det er kamp 10 eller 11 for at det skal bli veldig interessant).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bekreftet at det blir Pinatar 6-13/2, mens man ikke drar i mars. Har ordnet slik at jeg drar ned 7/2 med retur 12/2. Håper derfor ikke man velger å kun spille en kamp, og at det blir 12/2. Om noen ønsker å bli med er det bare å si i fra. Har sengeplass i hus 15 minutter fra Pinatar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vurderer å dra nedover til Pinatar.

 

Har hatt fast bosted på la Manga de siste 5 årene, men det blir litt upraktisk der nå. Siden de fire øverste lagene bor i Pinatar og nr 5 og 6 bor på la Manga.(res fra toppserien)

 

Noen tips om flypriser, bosted eller lign, tas mot med takk :) Jeg er Pensjonist og kan ikke flotte meg med de dyreste prisene, bare til underretning ;)

Jeg er også fleksibel i forhold til perioden jeg kan være der, siden jeg ikke har forpliktelser hjemme. Det viktigste er treninger og ikke minst kampene...

 

PS. Siden jeg fortsatt skriver "litt", så er jeg avhengig av godt nett der jeg bor ;)

 

Jan R

Endret av JanReidar
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vel, siden man valgte nettopp det jeg fryktet har jeg booket om flybilletter. Drar først ned 8/2 12:35 med Norwegian, og returnerer 13/2 08:00 med samme selskap. Går glipp av Avaldsnes-Lillestrøm, men heller tre kamper søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Verdt å merke seg at Lillestrøm ikke har meg seg keepertrener, og de to keeperne er overlatt til seg selv. Vi har ikke med Granli, men keepertrener har vi nå med. Stor forskjell på treningene, og ikke minst at man få tilbakemeldinger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lagoppstillingen til kampen i morgen ser ut til å bli: Hjelmseth- Grønli, Reinås, Rønning, Liane- Isaksen, Ludvigsen - Kjørum, Maanum, Jensen - Bjånesøy.

 

Flakk reiser hjem i dag pga eksamen, mens Cathrine Dekkerhus ikke er med på fotballøktene. Øgaard er ikke med, og er muligens på vei bort. Har med en fra rekruttlaget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dro og så Røa Lillestrøm, og Lillestrøm var virkelig svake. Røa dro i land en fortjent seier med 1-0. Ikke manglet Lillestrøm spillere heller. Sandviken slo forøvrig Kolbotn, og har dermed vunnet begge kampene sine. Av det jeg har sett virker vi mest solide. Det er dog over to måneder til seriestart, og laget fra Romerike har fått penger på bok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ser ut som La Manga blir veldig ampurtert i år. I fjor sto Lillestrøm over, mens det i år ser ut som alle lagene fra Østlandet + Klepp dropper å dra. Lurer også på hva Klepp egentlig driver med. Står kun oppført med en treningskamp, og det er mot Avaldsnes i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Klepp, Lillestrøm og Vålerenga er ikke her, men fjorårets seriemester var her i januar. Grand og Lyn spilte uavgjort, og viste vel hvor de vil høre hjemme på tabellen. Ellers har vi en knøttliten tropp her, og er nødt til å få inn minst to-tre spillere til seriestart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Kampen på tirsdag er nå flyttet til kl 15(kanskje). Har vært litt rot i følge mine kilder (noen som er overrasket?). Dog kommer det vel ikke opp mot Tyrkia. 

Ellers noterer jeg med at vi har en veldig engasjert trener, og som tydeligvis også er tydeligere enn tidligere trenere. Pang, pang, pang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 timer siden skrev sexxes:

Kampen på tirsdag er nå flyttet til kl 15(kanskje). Har vært litt rot i følge mine kilder (noen som er overrasket?). Dog kommer det vel ikke opp mot Tyrkia. 

Ellers noterer jeg med at vi har en veldig engasjert trener, og som tydeligvis også er tydeligere enn tidligere trenere. Pang, pang, pang.

Ja det stemmer at avspark er klokken 15:00, det er bekreftet av medieavdelingen på La Manga

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

La Manga
×
×
  • Opprett ny...