Gå til innhold

Landslaget


Buss1 Marius
 Del

Anbefalte innlegg


Norge-Frankrike endte 1-1, og begge lag videre. Kampen avsluttet med at Frankrike stort sett trillet ballen i ro og fred på egen banehalvdel, og dommeren så ikke noe poeng i å spille det siste tilleggsminuttet.
Sånn Stabæk-relatert oppdaget Bjarne Berntsen at Melissa Wiik faktisk var spiss, og hun fikk prøve seg i de fire minuttene (inkludert to tilleggsminutter) hvor ingen andre enn henne brydde seg. Personlig gråter jeg ikke om dette var Norges nest siste kamp i EM.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norge-Frankrike endte 1-1, og begge lag videre. Kampen avsluttet med at Frankrike stort sett trillet ballen i ro og fred på egen banehalvdel, og dommeren så ikke noe poeng i å spille det siste tilleggsminuttet.
Sånn Stabæk-relatert oppdaget Bjarne Berntsen at Melissa Wiik faktisk var spiss, og hun fikk prøve seg i de fire minuttene (inkludert to tilleggsminutter) hvor ingen andre enn henne brydde seg. Personlig gråter jeg ikke om dette var Norges nest siste kamp i EM.

 

Tipper vi møter Sverige, og det går da ikke an å heie på söta "bror" i den kampen? Ellers hadde jeg vært tilbøyelig til å være enig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norge-Frankrike endte 1-1, og begge lag videre. Kampen avsluttet med at Frankrike stort sett trillet ballen i ro og fred på egen banehalvdel, og dommeren så ikke noe poeng i å spille det siste tilleggsminuttet.
Sånn Stabæk-relatert oppdaget Bjarne Berntsen at Melissa Wiik faktisk var spiss, og hun fikk prøve seg i de fire minuttene (inkludert to tilleggsminutter) hvor ingen andre enn henne brydde seg. Personlig gråter jeg ikke om dette var Norges nest siste kamp i EM.

 

Tipper vi møter Sverige, og det går da ikke an å heie på söta "bror" i den kampen? Ellers hadde jeg vært tilbøyelig til å være enig.

Söta syster må gjerne vinne om vi ikke spiller med glød. Dette gnistet like mye som Mjøsa. Men sånn rent teknisk ligger vel Rønning(var det vel) på 99 kamper inkludert neste kamp, så det hadde vært stas med 100 kamper (ikke at hun blir kastet ut av landslaget med Eli, da). Men om BB dytter Akerhaugen og Vikestad i midtforsvaret og setter Skammelsrud Lund eller Garsjord på siden, og starter med Melissa på topp med Isabell, da er jeg nesten fristet til å heie på Norge. I hvert fall om han dropper drillo-stilen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norge-Frankrike endte 1-1, og begge lag videre. Kampen avsluttet med at Frankrike stort sett trillet ballen i ro og fred på egen banehalvdel, og dommeren så ikke noe poeng i å spille det siste tilleggsminuttet.
Sånn Stabæk-relatert oppdaget Bjarne Berntsen at Melissa Wiik faktisk var spiss, og hun fikk prøve seg i de fire minuttene (inkludert to tilleggsminutter) hvor ingen andre enn henne brydde seg. Personlig gråter jeg ikke om dette var Norges nest siste kamp i EM.

 

Tipper vi møter Sverige, og det går da ikke an å heie på söta "bror" i den kampen? Ellers hadde jeg vært tilbøyelig til å være enig.

Söta syster må gjerne vinne om vi ikke spiller med glød. Dette gnistet like mye som Mjøsa. Men sånn rent teknisk ligger vel Rønning(var det vel) på 99 kamper inkludert neste kamp, så det hadde vært stas med 100 kamper (ikke at hun blir kastet ut av landslaget med Eli, da). Men om BB dytter Akerhaugen og Vikestad i midtforsvaret og setter Skammelsrud Lund eller Garsjord på siden, og starter med Melissa på topp med Isabell, da er jeg nesten fristet til å heie på Norge. I hvert fall om han dropper drillo-stilen.

 

 

Jeg så kampen Norge-Tyskland på svensk web-TV. Kommentatorene var nådeløse mot BBs disposisjoner

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag er det kvartfinale

Kampen vises på Eurosport kl.19:00. Kampen vises på Onkel Blaa på Bekkestua. Bli med og del denne opplevelsen med andre som er glade i Norge og ikke minst de lokale heltene Toril, Melissa, Ingrid, Trine og Solveig.

 

Da ses vi i kveld, på Blaa

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag er det kvartfinale

Kampen vises på Eurosport kl.19:00. Kampen vises på Onkel Blaa på Bekkestua. Bli med og del denne opplevelsen med andre som er glade i Norge og ikke minst de lokale heltene Toril, Melissa, Ingrid, Trine og Solveig.

 

Da ses vi i kveld, på Blaa

 

Dessverre - kan ikke komme. Men samtlige kvartfinaler vises på RUV (tilsvarende NRK1) her på Island. Til tross for at Island i grunn ikke gjorde det spesielt bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag er det kvartfinale

Kampen vises på Eurosport kl.19:00. Kampen vises på Onkel Blaa på Bekkestua. Bli med og del denne opplevelsen med andre som er glade i Norge og ikke minst de lokale heltene Toril, Melissa, Ingrid, Trine og Solveig.

 

Da ses vi i kveld, på Blaa

 

Dessverre - kan ikke komme. Men samtlige kvartfinaler vises på RUV (tilsvarende NRK1) her på Island. Til tross for at Island i grunn ikke gjorde det spesielt bra.

Å si at Island ikke gjorde det spesielt bra er litt som det ville vært å si at ikke Stabæk gjorde det bra dersom de røk ut i gruppespillet i CL...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herlig!

Kanskje de til og med blir omtalt i media nå.

De har fått absurd mye omtale i media hittil. Første på samtlige store aviser.

 

Ellers er jeg enig(!) med Enda en j... om at Island faktisk gjorde det bra. Å komme til sluttspillet var bra, å spille jevnt med Frankrike og Norge var bra. Å tape med ett mål mot Tyskland, hvor enn redusert, er bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herlig!

Kanskje de til og med blir omtalt i media nå.

De har fått absurd mye omtale i media hittil. Første på samtlige store aviser.

 

Ellers er jeg enig(!) med Enda en j... om at Island faktisk gjorde det bra. Å komme til sluttspillet var bra, å spille jevnt med Frankrike og Norge var bra. Å tape med ett mål mot Tyskland, hvor enn redusert, er bra.

 

Javel?

 

Mulig jeg har oversett et ironivarsel her, men absurd mye omtale?

 

De fortjener all den ære de kan få etter kampen i dag. De spilte tøft, modig og med en besluttsomhet som de garantert ikke har fått som følge av Berntsens formaninger.

 

Jeg tror de rett og slett hadde skjønt det selv.

 

Og ja - de kommer nok til gå på hodet og stumpen ut av semien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitat programleder på kveldsnytt:

 

"NRK har lagt inn bud på å få sende semifinalen på TV".

 

Her kommer pressen...

Dere har dessverre ikke fulgt med lenge nok (som fra -92) til å forstå hva som er absurd mye omtale. Når Aftenposten, Dagbladet og VG alle hadde kvinnelandslaget som førstesak, teller det som absurd mye omtale. At saken har overlevd til dagen etterpå gjør det helt uvirkelig.

 

Men i herresammenheng er det ikke stort...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


BJARNE ER BORTE!

 

TRALALALALA

 

BJARNE ER BORTE!

 

TRA-ALALALALALA

 

LISE PÅ LANDSEN!

 

TRALALALALA

 

LISE PÅ LANDSEN!

 

TRA-ALALALALALA

 

BJARNE ER BORTE!

 

TRALALALALA

 

BJARNE ER BORTE!

 

TRA-ALALALALALA

 

LISE PÅ LANDSEN!

 

TRALALALALA

 

LISE PÅ LANDSEN!

 

TRA-ALALALALALA

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så kun 1. omgang i går. Måtte på et møte.

Den var veldig bra, men spillerne svei av veldig mye krutt. Max i alle dueller. Kjempet Tyskland i kne og kunne fort ha ledet 2-0 til pause.

Når jeg kom tilbake var kampen ferdig.

Mitt spørsmål er; Ble vi for slitne i 2. omgang, eller var det andre årsaker til at kampen tydligvis snudde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så kun 1. omgang i går. Måtte på et møte.

Den var veldig bra, men spillerne svei av veldig mye krutt. Max i alle dueller. Kjempet Tyskland i kne og kunne fort ha ledet 2-0 til pause.

Når jeg kom tilbake var kampen ferdig.

Mitt spørsmål er; Ble vi for slitne i 2. omgang, eller var det andre årsaker til at kampen tydligvis snudde?

Kombinasjon av at jentene ble for slitne, og at Tyskland fikk til mer. Litt færre feilpasninger, og litt giftigere foran mål. Norge ble rett og slett for defensive til tider, og da Tyskland skåret 2 mål på 4-5 minutter hadde ikke jentene så mye å stille opp med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


geirti, det var en vakker sang. :)

 

Interessant nok ble det ganske bra på slutten. Da byttet Berntsen Huse med Garsjord og brukte Garsjord (som er høyre back) som høyre back. Akerhaugen ble midtstopper, og Skammelsrud Lund (som er midtstopper/høyre back) ble også mer eller mindre midtstopper, noe som ga Mjelde litt mer rom fremover.

 

Jeg lurer på om vi kan lære noe av å bruke midtstoppere som midstoppere og høyrebacker som høyrebacker...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har Eli Landsem tatt ut sin første tropp, og ikke overraskende så er Marie Knutsen fra Røa tilbake og Lise Klavenes fra Stabæk. Vi merker allerede nå at det har skjedd endringer etter trenerbytte, Meget positivt.

 

Hadde kanskje ventet at det kom enda noen fra Røa, de er jo regjerende seriemestere, og leder serien i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har Eli Landsem tatt ut sin første tropp, og ikke overraskende så er Marie Knutsen fra Røa tilbake og Lise Klavenes fra Stabæk. Vi merker allerede nå at det har skjedd endringer etter trenerbytte, Meget positivt.

 

Hadde kanskje ventet at det kom enda noen fra Røa, de er jo regjerende seriemestere, og leder serien i år.

Siri Nordby er i USA, Lene Mykjåland har vært mye skadet i det siste, Guro Knutsen Mienna har slitt med form og begynnende tretthetsbrudd og Marit Fiane Christensen har sagt at hun ikke er sikker på comeback. Stine Andreassen har ikke blitt funnet verdig før, og Marthe Braavold Johansen har hatt en del dårlige kamper. Merkelig med Caroline Knutsen, men det er en annen sak. Også litt pussig med Hedda Strand Garsjord, men vi ser at også hos Landsem glimrer tradisjonelle høyrebacker med sitt fravær. Hvilket er dårlige nyheter for Trine og Toril, som vi mye heller skulle ha sett spille midtbane og midtforsvar.

 

Uttaket etter klubber:

Toril H. Akerhaugen (Stabæk),

Trine Rønning (Stabæk)

Solveig Gulbrandsen (Stabæk)

Lise Klaveness (Stabæk)

Ingrid Hjelmseth (Stabæk)

 

Camilla Huse (Røa)

Marie Knutsen (Røa)

Elise Thorsnes (Røa)

 

Isabell Herlovsen (Kolbotn)

Lisa-Marie Woods (Kolbotn)

Christine Colombo Nilsen (Kolbotn)

 

Marita Skammelsrud Lund (Team Strømmen)

Lene Storløkken (Team Strømmen)

 

Maren Mjelde (Arna/Bjørnar)

 

Anneli Giske (Fløya)

 

Cecilie Pedersen (Avaldsnes).

 

Ingvild Stensland (Lyon)

Leni Larsen Kaurin (Turbine Potsdam)

 

Lurer nesten på om det blir all verdens forskjell fra Berntsens grisekjedelige fotball. Bortsett fra at Klaveness endelig er tilbake. Mens Melissa er ute. Noe i alle tilfelle undertegnede ser som et problem:

Toppscorerlisten 2009 (bare norske spillere med):

Lene Mykjåland 19 mål - ikke funnet verdig

Melissa Wiik 18 mål - ikke funnet verdig

Kristin Lie 16 mål - ikke funnet verdig

Lise Klaveness 16 mål - på landslaget

Elise Thorsnes 12 mål på landslaget

Isabell Herlovsen 12 mål - på landslaget

Miriam Mumtaz 11 mål - ikke funnet verdig

Kine Kvalsvik 9 mål - ikke funnet vedig

Madeleine Giske 8 mål - ikke funnet verdig

Anneli Giske 8 mål - på landslaget

 

PS: Langt mer interessant er det at Lisa Marie Woods er på landslaget.

Endret av Two can play that game
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har Eli Landsem tatt ut sin første tropp, og ikke overraskende så er Marie Knutsen fra Røa tilbake og Lise Klavenes fra Stabæk. Vi merker allerede nå at det har skjedd endringer etter trenerbytte, Meget positivt.

 

Hadde kanskje ventet at det kom enda noen fra Røa, de er jo regjerende seriemestere, og leder serien i år.

Siri Nordby er i USA, Lene Mykjåland har vært mye skadet i det siste, Guro Knutsen Mienna har slitt med form og begynnende tretthetsbrudd og Marit Fiane Christensen har sagt at hun ikke er sikker på comeback. Stine Andreassen har ikke blitt funnet verdig før, og Marthe Braavold Johansen har hatt en del dårlige kamper. Merkelig med Caroline Knutsen, men det er en annen sak. Også litt pussig med Hedda Strand Garsjord, men vi ser at også hos Landsem glimrer tradisjonelle høyrebacker med sitt fravær. Hvilket er dårlige nyheter for Trine og Toril, som vi mye heller skulle ha sett spille midtbane og midtforsvar.

 

Uttaket etter klubber:

Toril H. Akerhaugen (Stabæk),

Trine Rønning (Stabæk)

Solveig Gulbrandsen (Stabæk)

Lise Klaveness (Stabæk)

Ingrid Hjelmseth (Stabæk)

 

Camilla Huse (Røa)

Marie Knutsen (Røa)

Elise Thorsnes (Røa)

 

Isabell Herlovsen (Kolbotn)

Lisa-Marie Woods (Kolbotn)

Christine Colombo Nilsen (Kolbotn)

 

Marita Skammelsrud Lund (Team Strømmen)

Lene Storløkken (Team Strømmen)

 

Maren Mjelde (Arna/Bjørnar)

 

Anneli Giske (Fløya)

 

Cecilie Pedersen (Avaldsnes).

 

Ingvild Stensland (Lyon)

Leni Larsen Kaurin (Turbine Potsdam)

 

Lurer nesten på om det blir all verdens forskjell fra Berntsens grisekjedelige fotball. Bortsett fra at Klaveness endelig er tilbake. Mens Melissa er ute. Noe i alle tilfelle undertegnede ser som et problem:

Toppscorerlisten 2009 (bare norske spillere med):

Lene Mykjåland 19 mål - ikke funnet verdig

Melissa Wiik 18 mål - ikke funnet verdig

Kristin Lie 16 mål - ikke funnet verdig

Lise Klaveness 16 mål - på landslaget

Elise Thorsnes 12 mål på landslaget

Isabell Herlovsen 12 mål - på landslaget

Miriam Mumtaz 11 mål - ikke funnet verdig

Kine Kvalsvik 9 mål - ikke funnet vedig

Madeleine Giske 8 mål - ikke funnet verdig

Anneli Giske 8 mål - på landslaget

 

PS: Langt mer interessant er det at Lisa Marie Woods er på landslaget.

 

 

Herlovsen er i tillegg ikke i sin alle beste form. Fikk en omgang mot Kattem sist uke, uten å imponere. Når det er sagt så har heller ikke melissa imponert i høst

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uttaket etter klubber:

Toril H. Akerhaugen (Stabæk),

Trine Rønning (Stabæk)

Solveig Gulbrandsen (Stabæk)

Lise Klaveness (Stabæk)

Ingrid Hjelmseth (Stabæk)

 

Camilla Huse (Røa)

Marie Knutsen (Røa)

Elise Thorsnes (Røa)

 

Isabell Herlovsen (Kolbotn)

Lisa-Marie Woods (Kolbotn)

Christine Colombo Nilsen (Kolbotn)

 

Marita Skammelsrud Lund (Team Strømmen)

Lene Storløkken (Team Strømmen)

 

Maren Mjelde (Arna/Bjørnar)

 

Anneli Giske (Fløya)

 

Cecilie Pedersen (Avaldsnes)

 

Ingvild Stensland (Lyon)

 

Leni Larsen Kaurin (Turbine Potsdam)

 

En ting slo meg plutselig: Ikke bare har vi fem av atten spillere i uttaket, vi har vel også fem av elleve i startoppstillingen? Hjelmseth er førstevalget i mål, og fortsetter hun å stå som i EM så er hun det for all fremtid. Klaveness og Sola er selvskrevne i laget, og både Rønning og Akerhaugen er nok tiltenkt å starte i forsvarsfireren. Herregud for et lag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Landslaget
×
×
  • Opprett ny...