Gå til innhold

Ny Hovedtrener ?


Fortsatt Blaa
 Del

Anbefalte innlegg


Jønnson er den beste taktiske treneren Stabæk har hatt. Det viser jo de kampene som vi har ligget under og kjempet oss til uvgjort.

 

Hva? Kan du gi et eksempel på en taktisk disponering som har "reddet i havn" resultatet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jønnson er den beste taktiske treneren Stabæk har hatt. Det viser jo de kampene som vi har ligget under og kjempet oss til uvgjort.

 

Hva? Kan du gi et eksempel på en taktisk disponering som har "reddet i havn" resultatet?

 

Frisparktrekket mot lsk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jønnson er den beste taktiske treneren Stabæk har hatt. Det viser jo de kampene som vi har ligget under og kjempet oss til uvgjort.

 

Hva? Kan du gi et eksempel på en taktisk disponering som har "reddet i havn" resultatet?

 

Frisparktrekket mot lsk.

 

Er vel neppe noen taktisk disponering? Hvis ikke brassespark også er det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jønnson er den beste taktiske treneren Stabæk har hatt. Det viser jo de kampene som vi har ligget under og kjempet oss til uvgjort.

 

Hva? Kan du gi et eksempel på en taktisk disponering som har "reddet i havn" resultatet?

 

Frisparktrekket mot lsk.

 

Er vel neppe noen taktisk disponering? Hvis ikke brassespark også er det?

Når det er et avtalt trekk så er det selvfølgelig en taktisk disponering. Tror du ikke det trekket er noe gutta har planlagt og øvd på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det er et avtalt trekk så er det selvfølgelig en taktisk disponering. Tror du ikke det trekket er noe gutta har planlagt og øvd på?

 

Selvfølgelig er det det. Dette sa jo Petter Belsvik selv etter kampen. (selv om trekket ikke ble akkurat sånn som planlagt). Det var en plan bak det, akkurat som frisparktrekket mot enga.

 

Vær så snill å legg denne diskusjonen død. Jeg orker ikke mer klaging på JJ. Vi rykket opp i fjor. Vi har forbedret forsvarsarbeidet vårt betraktelig siden 2004. Vi har spisser som scorer og spiller god fotball. Vi ligger 2 poeng bak 3. plassen. Det eneste vi mangler er 2-3 nye spillere for å kunne ha flere alternativer på benken. End of discussion!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det er et avtalt trekk så er det selvfølgelig en taktisk disponering. Tror du ikke det trekket er noe gutta har planlagt og øvd på?

 

Selvfølgelig er det det. Dette sa jo Petter Belsvik selv etter kampen. (selv om trekket ikke ble akkurat sånn som planlagt). Det var en plan bak det, akkurat som frisparktrekket mot enga.

 

Vær så snill å legg denne diskusjonen død. Jeg orker ikke mer klaging på JJ. Vi rykket opp i fjor. Vi har forbedret forsvarsarbeidet vårt betraktelig siden 2004. Vi har spisser som scorer og spiller god fotball. Vi ligger 2 poeng bak 3. plassen. Det eneste vi mangler er 2-3 nye spillere for å kunne ha flere alternativer på benken. End of discussion!

 

ENIG!! det var omtrent det jeg forsøkte å si i går ettermiddag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det er et avtalt trekk så er det selvfølgelig en taktisk disponering. Tror du ikke det trekket er noe gutta har planlagt og øvd på?

 

Selvfølgelig er det det. Dette sa jo Petter Belsvik selv etter kampen. (selv om trekket ikke ble akkurat sånn som planlagt). Det var en plan bak det, akkurat som frisparktrekket mot enga.

 

Vær så snill å legg denne diskusjonen død. Jeg orker ikke mer klaging på JJ. Vi rykket opp i fjor. Vi har forbedret forsvarsarbeidet vårt betraktelig siden 2004. Vi har spisser som scorer og spiller god fotball. Vi ligger 2 poeng bak 3. plassen. Det eneste vi mangler er 2-3 nye spillere for å kunne ha flere alternativer på benken. End of discussion!

 

ENIG!! det var omtrent det jeg forsøkte å si i går ettermiddag.

 

Enig det er teit å klage på JJ. Husk at Stabæk spiller så og si med samme mannskap som i fjor. Jeg mener Stabæk har gjort det mye bedre enn det man hadde trodd på forhånd. Det er bare å takke JJ for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jønnson er den beste taktiske treneren Stabæk har hatt. Det viser jo de kampene som vi har ligget under og kjempet oss til uvgjort. Mange av disse kampene burde man også ha vunnet, men det må spillerne ta på sin kappe. Eller så er det litt for mange urutinerte spillere for at Stabæk ikke har maktet å hente inn forsterkninger. Men jeg tror dette vil ordne seg nå i ferien da Tom S kun skal jobbe med det sportlige og ikke ha noe med det økonomiske å gjøre lengre.

 

 

Klarer ikke å la vær å kommentere denne.

Er ikke en tilhenger av å skaffe ny trener men å hevde at JJ er et taktisk geni er å skyte langt over mål.

Kjempe seg til uavgjort er det en taktisk prestasjon?

Mot Brann i bergen har vi vel det beste eksempelet. Leder 2-0 og setter inn offansive spillere for å trygge seieren, det er vel noe av det dummeste som har blitt gjordt i tl. Det var det flere spillere og trenerteamet selv som mente!

At vi klarte å hente opp rbk, Lsk og Viking er jo sterkt men hvis man ser alle kampene under et er det alt for svakt.

Sandefjord 0-0 på hjemmebane, tap 1-0 over bånnlaget Start hvor JJ lot start presse på i hele 2`ndre ommgang, Vif som vi hadde i kne men ble liggende bakpå i 2`ndre ommgang for å slippe vif inn i kampen igjen, det sure tapet mot Ffk som også lå i bunn.

Som sakt en del bra men også en del elendige taktiske disposisjoner.

Sene bytter som regel 1,2 og 3 minutter for slutt. Strand inn for Hauger vif 3min, Start 6 min, Lsk 1 min hva pokker er det?

Ellers så har man andre kamper hvor han bytter sent, sist kamp hvor Tom hadde krampe 20 minutter før slutt, ble bytta ut når det var 3 min igjen.

Jeg tror det er så enkelt at når vi leder er vi feige og legger oss bakpå, når vi ligger under kjører han på med offansive spillere.

Selvfølgelig har JJ et problem med tynn stall og han bør ikke byttes ut, la oss spille glad Stabæk fotball da havner vi nok høyt oppe.

 

Serie er jevn og det er kunn 4 p ned til siste plass...................

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Vi må huske på at han ikke har all verdens ressurser å jobbe med! Tatt i betraktning av skader og lignende så har han vel oppnådd ok resultater. Men jeg er enig i at det det har vært noen gale beslutninger. Som å sete innpå Alan i kampene mot Brann og FFK. Eller sette inn Alan i det store og det hele.....

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vif som vi hadde i kne men ble liggende bakpå i 2`ndre ommgang for å slippe vif inn i kampen igjen,

 

Er ikke enig i alle forklaringene dine, men denne er værst. Fikk du med deg hva som skjedde i pausen? Det var IKKE JJ som "bestemte" at vi skulle ligge bakpå. Enga startet i en flat 4-4-2 med god plass mellom firerne, der Veigar fikk være konge. Offensivt sleit de med midtbanene, og spissene ble lette å ta ut for forsvaret vårt.

 

I andre omgang kjørte Enga over i en diamant på midten, la indreløperne litt smalere og kjørte frem backene mer. Dermed tok de ut mellomrommet Veigar hadde herjet i, de økte presset på midtstopperne, og ikke minst de fikk gode muligheter på kantene, delvis fordi vi ikke har kantspillere som kan tvinge backene til motstanderen til å forbli bak.

 

Man kan jo si at Stabæk burde hatt en bedre plan mot dette trekket fra Enga, men å tro at det var noe JJ gjorde i pause som endret kampbildet, det er tull.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vif som vi hadde i kne men ble liggende bakpå i 2`ndre ommgang for å slippe vif inn i kampen igjen,

 

Er ikke enig i alle forklaringene dine, men denne er værst. Fikk du med deg hva som skjedde i pausen? Det var IKKE JJ som "bestemte" at vi skulle ligge bakpå. Enga startet i en flat 4-4-2 med god plass mellom firerne, der Veigar fikk være konge. Offensivt sleit de med midtbanene, og spissene ble lette å ta ut for forsvaret vårt.

 

I andre omgang kjørte Enga over i en diamant på midten, la indreløperne litt smalere og kjørte frem backene mer. Dermed tok de ut mellomrommet Veigar hadde herjet i, de økte presset på midtstopperne, og ikke minst de fikk gode muligheter på kantene, delvis fordi vi ikke har kantspillere som kan tvinge backene til motstanderen til å forbli bak.

 

Man kan jo si at Stabæk burde hatt en bedre plan mot dette trekket fra Enga, men å tro at det var noe JJ gjorde i pause som endret kampbildet, det er tull.

 

 

Selvfølgelig viste alle at vif måtte legge om om etter å ha blitt rundspilt i 1 ommg. At JJ ikke klare å finne motrekk er skremmende. Det var tydelig at gutta ikke var like iverige framover, hvorfor skal jeg ikke si skråsikkert, men hvis man tar kommentarene i Start kampen hvor han var veldig iverig på å holde nullen og ikke satse framover og Nystuens bråstopp da han plutselig så mitbanestreken mot vif tolker jeg det dit hen at gutta hadde fått beskjed om å holde nullen.

Det er ikke bra for vi er gode nok til å slå lag som Ffk, Start,Viking og Vif!

Taktikk er noe av det viktikste i slike kamper noen ganger bommer man, men når man har 3 styker på sidelinja som skal ha ansvaret burde det skje noe. Det gjorde det ikke og Tom med strekk fikk spille 17 min før han ble bytta ut, Morten var også utslitt uten noe reaksjon fra benken!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Generelt vil jeg si at det er bra vi kan ha en debatt om treneren også når det går brukbart. Det dummest er å bare starte debatten når det går helt skeis. Det er også bra at noen tør mene at ting er feil. Det er bra at andre støtter ham 100%.

 

Selv sitter jeg med en litt delt oppfatning, da jeg beundrer mye av selve spillet vi ser, jeg synes det er svært gode resultater spillemessig med en såpass tynn stall, flere unge spillere har fått masse tillitt og vokst på det, og han er en likanes kar som gir svært nyanserte og reflekterte svar til media. Han er flink til å hverken svartmale eller rosemale, og lar tydeligvis takhøyden være høy, da spillerne kan gå ut å si hva de mener i media uten å havne på benken av den grunn. Han stod med begge beina planta på jorden da det gikk så bra i fjor, og han står like solid også nå etter 6 kamper uten seier på rad.

 

Men, når det taktiske bommer, eller motstanderne gjør taktiske endringer som gjør om på spillets gang, virker han ofte noe handlingslammet. Når de fire innbytterne vi har heter Alan, Strand, Nystuen og Sund, så sier det seg selv at vi må gi mannen litt sympati. Du verden så mye mer han kunne gjort med bare 2 kvalitetsspillere til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ har kjørt en relativt defensiv taktikk, og det har stort sett fungert. Vi spiller 4-4-1-1 uansett. Det ville jeg ikke gjort. Backene våre ligger lavt, og det gir oss bedre defensiv kontroll, men midtbanen vår har ikke fungert. Tommy har fungert bra, men vi mangler en offensivt god sentral midtbanespiller og kantspillere som kan utfordre i LENGDEretningen. Som JJ sa i StikkaTV har sentrallinja (DN, VPG, TS, MK, IAO) fungert, mens vi har slitt en del på kantene. Det er vanskelig å være uenig i dette. Vi savner komplette spillertyper (fart, teknikk, duellstyrke og spilleforståelse). Vi har spillere som scorer høyt på 1-3 av forannevnte momenter, men utover de 5 nevnte i sentrallinja er det tynt med spillere som scorer bra på alle 4. Alan er ekstremt bra på teknikk og ekstremt ræva på spilleforståelse og til dels duellstyrke og spill uten ball. Henning og Jokke har skuffet. Tom mangler teknikk. Sund holder ikke TL-nivå. Espen må utvikles en del ennå. Strand begriper jeg ikke hvorfor vi ikke bruker mer.

 

Men det er mulig å prøve andre formasjoner som kan kompensere for spillernes manglende ferdigheter. Der savner jeg litt kreativitet fra JJs side. Og jeg synes det er helt feil at det skal drøyes så jææævli lenge før vi setter innpå friske bein utover i 2. omgang.

 

Men det er klart at JJ har en stor utfordring med troppen han har. Mange jevnt bra spillere på midtbanen, men vi mangler de klare enerne. Som børsene viser har Tommy vært best på midten i år, og det var det neppe mange som trodde ved sesongslutt i fjor, da vi lånte ham ut til en klubb i Oslo (var det Frigg?). Dessverre må vi erkjenne at de øvrige på midten nok mer har skuffet enn Tommy har vært ekstremt bra.

 

Bare 2 tap er svært bra så langt. Bare 2 seire og ingen seire hjemme holder ikke. Så er det lett å si at vi har vært for feige i mange kamper, men vi skal ikke glemme at det vi setter inn framover vil gå på bekostning av defensiv kontroll.

 

Jeg gir JJ godkjent hittil. Men det er skummelt kort vei ned til Adecco...

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå spillet går litt i stå, og det er tydelig at spillerene ikke ofrer 100% vil et bytte ofte være et signal fra trener til spillere at han ikke er fornøyd. Selv om ikke han som blir byttet inn er av topp kvalitet, er det ofte bare bytte i seg selv som gir spillere tenning. Det hjelper lite om dette bytte kommer to min før slutt. Skulle gjerne ha sett noen tidligere bytter i flere kamper.

 

Foruten noen enkelte episoder, er jeg meget fornøyd med Jan. Han virker i tillegg som en sympatisk person

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot Brann i bergen har vi vel det beste eksempelet. Leder 2-0 og setter inn offansive spillere for å trygge seieren, det er vel noe av det dummeste som har blitt gjordt i tl. Det var det flere spillere og trenerteamet selv som mente!

.

.

Jeg tror det er så enkelt at når vi leder er vi feige og legger oss bakpå, når vi ligger under kjører han på med offansive spillere.

Hvilket vel viser hvor vanskelig det er å tilfredstille alle. Jeg er forsåvidt eni gi de som sier vi burde ta bytter tidligere. Skal Strand få muligheter til mål og utvikling trenger han mer enn 4-5 minutter i hver kamp. Utover det sliter vi veldig med tynn stall, mye kan endres med to nye spillere, samtidig som vi forhåpentligvis har en skadefri stall om 1 mnd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ny Hovedtrener ?
×
×
  • Opprett ny...