Jump to content

Recommended Posts

Jeg tenkte først og fremst på damene ja (Gentleman av kaliber ;) ) Det er forøvrig ufattelig surt at vi ikke får sommerkampene ute på Nadderud :P

Pytt - det ville bare vært vanskelig å få med seg alle målene med sola i trynet. Dessuten vil nok underlaget i Fornebu favorisere våre mer enn det gresset på Nadderud gjør.

Mot Tromsø kommer vi til å være mer bestemte med tanke på at folk skal stå og synge. Vi sperrer av delene av kortsida vi ikke bruker, slik at vi blir en kompakt kvadrat som virkelig lar seg høre. Det er ufattelig viktig at vi yter vårt beste i denne kampen for å få fjernet siste rest av tvil om hvor vi høres best fra. Og ja, alle får plass innenfor denne firkanten. Trangt og godt.

stadionmottromso.png

Genialt! Her skal det trøkkes på maks! Fy faen jeg gleder meg til denne kampen!

Veldig enig.

Tror det også er veldig mange kjedelige, sittende på G/H/F som har blitt voldtatt av bortefølget i år, som har sett frem til dette i lang tid.

Mener faktisk at vi kan få med mange flere enn normalt ved at noen - les Lars - til og med kan legge det ut på stabak.no. - at dette forsøksprosjektet er verd å få med seg.

Gleder meg stort til dette selv, skal bli herlig :)

Og PS: Til dere 4 godt voksne herrene med caps som henger som slakt over en bølgebryter hver eneste kamp, ikke synger og ikke engang gidder å klappe + du andre godt voksne herre med blankpolert skalle, men dog burde latt være fordi du er en av de få jeg har sett med fettvalker på bakhodet, hvis eneste bidrag mot sandefjord var et ironisk "beste laget er", etterfulgt av en hånlig fnising: Dere kan få lov til å bli igjen på felt D.

Edited by BelgiskBlaa

Mot Tromsø kommer vi til å være mer bestemte med tanke på at folk skal stå og synge. Vi sperrer av delene av kortsida vi ikke bruker, slik at vi blir en kompakt kvadrat som virkelig lar seg høre. Det er ufattelig viktig at vi yter vårt beste i denne kampen for å få fjernet siste rest av tvil om hvor vi høres best fra. Og ja, alle får plass innenfor denne firkanten. Trangt og godt.

stadionmottromso.png

Flyttes Juniorsupport eller står de ved siden av oss denne kampen?

Edited by nr.25

Er det ikke sånn at bortesupporterne på vei inn og ut av arenaen ikke skal menge seg med hjemmesupporterne og at de derfor må stå der de har gjort til nå? Eller tar jeg veldig feil her?

Vi står på bortesupporternes felt, junior support står på motsatt langside..

stadionmottromso.png

De står (sitter) vel på felt A som vanlig? 

Vi står på bortesupporternes felt, junior support står på motsatt langside..

Aha! Er ikke så god på de forskjellige feltene ennå, men ser det nå...

Det er KUN vi og bortesupporterne som bytter plass, alle andre plasseringer foreløper som vanlig.

Edited by fyR

Hvordan får alle stående syngende supportere som ikke er på forumet vite om at vi sakl stå et annet sted denne kampen? Syns uansett resultat i kveld at vi samles på stadion tidligere enn 5 min før, viser gutta at vi er der som vi gjorde mot sandefjord!

Ang denne inndelingen det er snakk om, kommer det til å bli noe form for " vakthold" for at alle sakl stå i denne kvadraten? De som sitter på feltet vårt idag kommer jo til å gjøre akkurat det samme på kortsiden(prøve å sette seg i "fy området")!

Nå som vi skal stå på kortsiden å lage liv som aldri før har vi jo kontakt med hele stadion, muligheten er jo der til å prøve å informere resten av stadion om at når vi synger svarer hele stadion, ikke bare "hovis".

Eks:

SS: Stabæk fotball

resten av stadion: bærums stolthet

Vet ikke hva som skjedde over her, pcen klikka å posta mange ganger!

Edited by fyR

Hvordan får alle stående syngende supportere som ikke er på forumet vite om at vi sakl stå et annet sted denne kampen?

(...)

Det er vel bare å informere ved inngangen det, feks sette opp et skilt.

Hvordan får alle stående syngende supportere som ikke er på forumet vite om at vi sakl stå et annet sted denne kampen? Syns uansett resultat i kveld at vi samles på stadion tidligere enn 5 min før, viser gutta at vi er der som vi gjorde mot sandefjord!
Det vil bli sendt ut SMS. I tillegg vil nok vaktene forhåpentligvis klare å sende de som prøver å komme seg inn på ståfeltet til riktig inngang.

Jeg håper også at folk klarer å begrense seg til en eller to øl på OB mellom kampene så vi er litt flere på feltet under oppvarmingen enn mot Sandefjord. Det er jo ikke tvil om at det funker å synge under oppvarmingen!

Det vil bli sendt ut SMS. I tillegg vil nok vaktene forhåpentligvis klare å sende de som prøver å komme seg inn på ståfeltet til riktig inngang.

Jeg håper også at folk klarer å begrense seg til en eller to øl på OB mellom kampene så vi er litt flere på feltet under oppvarmingen enn mot Sandefjord. Det er jo ikke tvil om at det funker å synge under oppvarmingen!

Det er viktig å synge under oppvarmingen. Men som jeg har forstått det skal vi stå på bortefeltet mot Tromsø?

dette var på tide, begynte å gi opp håpet nå..

bra jobba av de som har jobba for det, (om det fungerer vel å merke).

alt vi trenger nå er ett par korinstruktører som kan lære oss å synge såpass kompliserte sanger i takt med alkohol innabors :P

Nå skal jeg være ganske kjip, men føler at noen må være det også her: Jeg har hatt sesongkort flere sesonger og står stort sett forholdsvis sentralt og synger så jeg blir hes hver gang. Fishermans Friend er en god venn på kamp! Men jeg må si at denne sesongen synes jeg det er mer mas og styr å være på stadion enn noen gang. Jeg er helt enig i at alle skal stå, og at alle skal synge men her er det flere faktorer jeg vil ta opp:

- Det må være lov til å være skadet eller ha en dårlig rygg på kamp. Jeg har selv det, og setter pris på å ikke presses sammen som sild i tønne. Jeg står da gjerne helt i utkanten av hovedklyngen, og synger for full hals derfra! Er ikke dette lov?

- Å flytte folk frem og tilbake som ble gjort sist hjemmekamp er bare tull. Folk blir irritert og sangresultatet blir dårlig, bla. fordi forsangerene forsvinner og ikke finner "plassene" sine (eller står igjeni svingen).

- Nye supportere trenger litt tid og en hjelpende hånd for å starte å synge. Istedenfor å kjefte og smelle på dem som sitter på siden og ikke er så engasjert, kan kanskje en eller to rutinerte supportere gå bort til dem, stå sammen med dem, snakke litt hyggelig med dem og hjelpe dem i gang?!?

Resultatet av så mye styr og kjefting underveis i kampen - på både nye og "gamle" supportere - er at vi kommer til å få færre medlemmer i SS på sikt, og ikke flere som vi alle ønsker.

Ja, jeg vet at det er mange faktorer og mye som skal stemme, men ta det litt mer med ro og ikke push så sinnsykt! Det skal være moro og hyggelig på kamp, og ikke et ork.

I forhold til Tromsøkampen så er jeg en av flere jeg kjenner som vurderer å IKKE dra på kampen pga alt maset og styret rundt kampen. Dette er personer som synger og lager stemning. Ut fra det som står her tror jeg det kan bli en mindre hyggelig kamp hvis man ikke er motivert eller har helse til å gi 110% hele kampen!

Vil man kun ha supportere som er 110% motivert til å hoppe og danse i 2 timer, eller vil man ha med de som også er det for å stå, ha det gøy og synge for full hals?

Men jeg må si at denne sesongen synes jeg det er mer mas og styr å være på stadion enn noen gang.

Resultatet av så mye styr og kjefting underveis i kampen - på både nye og "gamle" supportere - er at vi kommer til å få færre medlemmer i SS på sikt, og ikke flere som vi alle ønsker.

Ja, jeg vet at det er mange faktorer og mye som skal stemme, men ta det litt mer med ro og ikke push så sinnsykt! Det skal være moro og hyggelig på kamp, og ikke et ork.

I forhold til Tromsøkampen så er jeg en av flere jeg kjenner som vurderer å IKKE dra på kampen pga alt maset og styret rundt kampen. Dette er personer som synger og lager stemning. Ut fra det som står her tror jeg det kan bli en mindre hyggelig kamp hvis man ikke er motivert eller har helse til å gi 110% hele kampen!

Vil man kun ha supportere som er 110% motivert til å hoppe og danse i 2 timer, eller vil man ha med de som også er det for å stå, ha det gøy og synge for full hals?

Jeg skriver under på denne. Jeg synes det er alt for mange regler for å heie på Stabæk for tiden, og med det resultat at jeg faktisk ikke gidder gå dit for å bli irritert. Ikke rart Stabæk support ikke har flere medlemmer... jeg vurderer selv å heller kjøpe sitteplass nå og da neste sesong. Gidder ikke bli kjeftet på fordi jeg ikke heier "riktig". Hilsen KONA til Caz....

ps. jeg har opplevd å få kjeft (fra en i styret) fordi jeg satt på siden av supportfeltet de siste 10 minuttene av en kamp. Det må være lov å kunne gå på kamp også de dagene man ikke er i 100% form og orker å stå og brøle hele veien. Jeg er faktisk veldig ivrig når jeg synger, men det må da gå an å ta en pustepause.

Derfor er det nå planer om å lage et lokomotivfelt, slik klanen har opprettet. Innenfor dette feltet vil det være klare regler for synging og deltagelse, så kan de som har vondt, en dårlig dag eller andre problemer stå i fred utenfor dette feltet..

Regler? Vi får rabbaterte sesongkort mot at vi står og lager stemning. Simple. Problemet når folk tyter utover er at lyden ikke rekker fram til de som står ytterst, de kan bli slappe og flere ganger setter de seg ned. Det er HELT greit å være syk, eller skadet, og sitte i utkanten. De jeg har snakket med spør jeg alltid først om grunnen til at de sitter. Det å være lat er derimot ikke en unnskyldning. Dersom vi har et kvadrat i framtiden er det ikke utenkelig at øvre halvdel blir for de som hopper og synger uansett, mens de som ikke har lyst eller energi til å være i hundre hele tiden står nedenfor (dette er for at lyden skal passere over dem og at de lettere blir med, framfor at vi står spredt og irriterer hverandre med synge/ikke synge.

Det er også for å skåne de som faktisk bidrar, det er ufattelig ergelig å se at man står og synger for at snuppa i rosa piquet foran deg skal føle stemning der han står med henda i lomma.

Edited by Posse

Regler? Vi får rabbaterte sesongkort mot at vi står og lager stemning. Simple.

Det er også for å skåne de som faktisk bidrar, det er ufattelig ergelig å se at man står og synger for at snuppa i rosa piquet foran deg skal føle stemning der han står med henda i lomma.

Jeg forstår at man har lyst til at det skal være mest mulig stemning, men det mener jeg det blir lettest og best med GLEDE, fremfor regler ;)

Det er sikkert mange som mener det er kjempestas å kjefte og smelle for de som ikke lager stemning, og at klanen er et godt forbilde. MEN jeg synes det ikke er gøy å gå på stadion lenger. Jeg synger faktisk 98 % av tiden. Dette minner om korøvelse for 10-åringer.

Du kan være uenig, men det er hvertfall derfor jeg (og sikkert andre) som faktisk lager stemning, ikke gidder å gå mer.

Regler? Vi får rabbaterte sesongkort mot at vi står og lager stemning. Simple.

Jeg forstår at man har lyst til at det skal være mest mulig stemning, men det mener jeg det blir lettest og best med GLEDE, fremfor regler ;)

Det er sikkert mange som mener det er kjempestas å kjefte og smelle for de som ikke lager stemning, og at klanen er et godt forbilde. MEN jeg synes det ikke er gøy å gå på stadion lenger. Jeg synger faktisk 98 % av tiden. Dette minner om korøvelse for 10-åringer.

Du kan være uenig, men det er hvertfall derfor jeg (og sikkert andre) som faktisk lager stemning, ikke gidder å gå mer.

Det er IKKE stas å kjefte og smelle, tro meg! Og normalt gjør vi det heller ikke, men når det tydelig er en trend og vi hører historier om kjekkaser som glisende forteller om det billige sesongkortet de har kjøpt, og man "kan jo bare sitte rett bortenfor, *knis*, *flire*" er vi nødt til å gjøre noe. Og jeg snakker altså ikke om de som ikke synger absolutt hele kampen, men de vi over tid legger merke til som bevisst driter i å bidra, og kanskje også sitter. Da skulle de kjøpt sittekort for lenge sida.

Det er IKKE stas å kjefte og smelle, tro meg! Og normalt gjør vi det heller ikke, men når det tydelig er en trend og vi hører historier om kjekkaser som glisende forteller om det billige sesongkortet de har kjøpt, og man "kan jo bare sitte rett bortenfor, *knis*, *flire*" er vi nødt til å gjøre noe. Og jeg snakker altså ikke om de som ikke synger absolutt hele kampen, men de vi over tid legger merke til som bevisst driter i å bidra, og kanskje også sitter. Da skulle de kjøpt sittekort for lenge sida.

Ok. Forstår. Men jeg har opplevd selv å få kjeft, og jeg synes kanskje noen av dere tar dette litt vel alvorlig. Jeg er like mye supporter, og ja - fått billige billetter for å lage stemning. Men det har dere også. Og det er for å lage god stemning. Mange av dere lager dårlig stemning og regler for hvordan stemningen skal lages...