Jump to content

Recommended Posts

JJJ-melodien:

Vi sender Stabæk hjem til Nadd'rud.

Der vi kommer fra.

Stabækfansen synger,

dette er bare bra!

Det er to ting som må på plass før en evt. stadion kan bygges på Gjønnesjordet. Grunneier (regner med at dette er bondegården) må være villig til å selge til en pris som ikke er helt hjerterå. Kommunen må være villige til å omregulere fra jordbruksformål til idrettsformål. Prisen på tomten vil måtte beregnes utfra at tomten er jordbrukseiendom (man kan kun drive jordbruke. ikke bygge boliger, næringslokaler eller industri) eller regulert til idrettsformål (man kan kun bygge idrettsanlegg. ikke boliger osv...).

Lurer på om nettavisene slår opp at reaksjonene på forumet er utelukkende positive. Det er vel ikke like spennende som at vi er usmakelige.

Det er to ting som må på plass før en evt. stadion kan bygges på Gjønnesjordet. Grunneier (regner med at dette er bondegården) må være villig til å selge til en pris som ikke er helt hjerterå. Kommunen må være villige til å omregulere fra jordbruksformål til idrettsformål. Prisen på tomten vil måtte beregnes utfra at tomten er jordbrukseiendom (man kan kun drive jordbruke. ikke bygge boliger, næringslokaler eller industri) eller regulert til idrettsformål (man kan kun bygge idrettsanlegg. ikke boliger osv...).

Har vel egentlig mer tro på at jordet blir det nye friidrettsanlegget, mens banen på Nadderud senkes for å få plass til flere tilskuere.

Grunneier skal visstnok ikke være uvillig.

Og så var det penga, da...

Her er man vel litt ute med tiggerhatten?

- Telenor Arena ville aldri eksistert uten Stabæk. Kjell Ulrichsen som i dag eier arenaen har vært en helt avgjørende person for Stabæk i mange år, og selv om han trakk seg ut av selve fotballdriften for et år siden, er vi overbevist på at han har et stort hjerte for Stabækfotballen. Vi er sikre på at vi kommer til å finne løsninger sammen med ham og hans folk

"Siden du har gitt oss så mye, så regner vi med at du vil gi oss litt til..."

Hvis Kjelle-Per har lyst til å tjene penger på arenaen, kan han jo kanskje hjelpe oss med stadion på Gjønnes. Da kan han jo faktisk skape overskudd på Fornebu med konserter og messer, og han får dermed noe igjen for alle pengene han har brukt på klubben. Vinn-vinn. Selv om SF har en 40-års leieavtale med arenaeieren hjelper det lite hvis eieren går konk og mister sitt forhold til STB.

Dette er helt sikkert Jannes feil. Jeg tipper han har planlagt dette helt siden avtalen hans med RBK var klar.

Dette er helt sikkert Jannes feil. Jeg tipper han har planlagt dette helt siden avtalen hans med RBK var klar.

Albert er neppe helt uskyldig han heller. Mannen eier jo visstnok ikke empati.

Moroklumper. Skal vi ned en divisjon helt ufortjent, må vi sitte en hel vinter og se at andre lag napper ut spillere fra troppen vår. Jeg savner Nadderud jeg også. Men det spilles jo damekamper der hele tiden. Vi må heller fokusere på å gjenreise TA til å bli vårt fort. Der alle hater å spille. Eller... gjenreise, og gjenreise... Uansett. Ingen skal slå oss på TA i 2011. Ikke en gang Sogndal.

Og DER var vi faktisk uenige. Budstikka, kom igjen. Nå er det nytt opprør i $$.

Moroklumper. Skal vi ned en divisjon helt ufortjent, må vi sitte en hel vinter og se at andre lag napper ut spillere fra troppen vår. Jeg savner Nadderud jeg også. Men det spilles jo damekamper der hele tiden. Vi må heller fokusere på å gjenreise TA til å bli vårt fort. Der alle hater å spille. Eller... gjenreise, og gjenreise... Uansett. Ingen skal slå oss på TA i 2011. Ikke en gang Sogndal.

Og DER var vi faktisk uenige. Budstikka, kom igjen. Nå er det nytt opprør i $$.

Du er dum! Jeg melder meg ut!

Nadderud har sjel og sjarm, men ærlig talt; jeg vil ikke tilbake! En ny stadion alá det Potter nevner hadde jo vært det beste - men blir vel praktisk umulig på et par tiår... Vi må nok prøve å tviholde på Fornebuhallen - jeg har begynt å trives der og Stabæks fremtid er nok der. Den er jo også kortere til fornebu fra nedre Stabekk enn fra nedre stabekk til Nadderud btw.

Jeg liker følelsen av å dra på kamp på fornebu - det føles som en begivenhet, i motseting til Nadderud. Selvfølgelig hadde jeg blitt med videre om det skulle bli nadderud og 2. div, men jeg ønsker det selvsagt ikke.

Det er bra for alle dere Nadderud/ekte fotball/ekte supportere-ronkere som syntes alt var bedre i 1993 har fått damelaget - der kan dere leve ut supporterdrømmen deres!

Jeg mener ikke dette som kritikk, men bare som en kommentar. Stabæk ønsker å bygge stort og å bli en storklubb, og da er det naturlig at man mister noe sjel på veien. Så på den måten må jo damelaget være et perfekt supplement til herrelaget ;)

Ps. jeg regner med at en del av det som er skrevet her er galgenhumor ;)

Nadderud har sjel og sjarm, men ærlig talt; jeg vil ikke tilbake! En ny stadion alá det Potter nevner hadde jo vært det beste - men blir vel praktisk umulig på et par tiår... Vi må nok prøve å tviholde på Fornebuhallen - jeg har begynt å trives der og Stabæks fremtid er nok der. Den er jo også kortere til fornebu fra nedre Stabekk enn fra nedre stabekk til Nadderud btw.

Jeg liker følelsen av å dra på kamp på fornebu - det føles som en begivenhet, i motseting til Nadderud. Selvfølgelig hadde jeg blitt med videre om det skulle bli nadderud og 2. div, men jeg ønsker det selvsagt ikke.

Det er bra for alle dere Nadderud/ekte fotball/ekte supportere-ronkere som syntes alt var bedre i 1993 har fått damelaget - der kan dere leve ut supporterdrømmen deres!

Jeg mener ikke dette som kritikk, men bare som en kommentar. Stabæk ønsker å bygge stort og å bli en storklubb, og da er det naturlig at man mister noe sjel på veien. Så på den måten må jo damelaget være et perfekt supplement til herrelaget wink.gif

Ps. jeg regner med at en del av det som er skrevet her er galgenhumor wink.gif

Fyllerør og ralling

kall meg en pingle, men jeg liker taket.

Pingle!!

(Se budstikka; mobbing av medlemmer på åpent forum!! Skandale at ikke Albert er online for å moderere. Albert må gå av! Peder 4 prez!!)

Fy faen.

Det var et par stykker som nærmest ga Stabæk fotball denne arenaen. Julepresang. En sånn du får lov til å velge deg i butikken et par uker før jul. Stabæk bestemte seg for gaven, selv. Skreddersøm. Sydd til den størrelsen du trodde på etter at ribbefettet hadde fått konvertert seg til muskelmasse.

At gaven kom som Stabæk og kommunen selv ønsket, og med de utgifter størrelsen tilsier, må alle andre enn de som ga oss gaven og muligheten ta ansvaret for.

Jeg mener at hele distriktet må ta ansvaret for en fantastisk gave som fremdeles er flunkende ny, og som bare ligger der. Vi må bruke den. Bruke den maksimalt. Det er nemlig det eneste som behøves for at ikke gaven blir ødelagt. Hvis kun en av 20 i det geografiske nedslagsfeltet jevnlig kommer på banen og kommitterer seg til det - er fremdeles både gaven, opplevelsen og prosjektet en suksess. De klarer det med letthet i Afrika, i Sør-Amerika, i resten av Europa, og i Bergen. Tenk om Bærumsfolket med den privatøkonomien ikke skal klare å ta vare på gaven fordi vi ikke klarer å samle oss om noe som helst, -ikke fylle arenaen med nok folk til å klare driftsutgiftene! Det er nesten så man bør si - selv om du ikke har likt fotball før så begynn å like det nå. Som jeg går på hopprenn i Holmenkollen hvert bidige år uten å like verken hopp med eller uten tåke. Som du setter ned farten når du kjører forbi en barnehage - selv om du ikke liker snørrunger. Det er nemlig NOE vi trenger. Og NOE trenger oss. (Hvis vi skal bygge et optimistisk og bedre samfunn da..., og skape noen moderne crazy steder å dele sorger og gleder)

Ikke spør igjen hva bygda kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for bygda.

( man har kanskje aldri ha kunnet vinne et valg i Bærum med et slikt utsagn? Men det har gått andre steder hvor "valgkretsen" er langt større enn i vår bygd og omegn. Men 5% oppslutning - sperregrensen!!! - det må da for faen være mulig)

*Innlegget er i hovedsak ikke myntet på deg, men på de du kanskje er villig til å argumentere med på utsiden av denne blaa boblen.

Fra ss.no

Uansett hva han velger og hva som da skjer med Stabæk Fotball, vil Ulrichsen være en "hedersmann".

Edited by Slum

Det hjelper ikke å ha en avtale med Stabæk Holding dersom Stabæk Holding går konkurs. Tvangsselges hele anlegget for å dekke inn krav mot Stabæk Holding antar jeg at leieavtalen ikke vil være en del av pakken man må kjøpe?

Det er ikke uvanlig at man må ta med seg forpliktelser når man kjøper et konkursbo av denne typen, så det vil være naturlig at en ny eier må forholde seg til allerede inngåtte avtaler. Ellers ville det vært alt for lett for Stabæk Holding å vri seg unna en avtale man pluteslig har fått kalde føtter for. Da kan Stabæk Holding enkelt slå seg selv konkurs.Men seriøst tror jeg ikke Kjell Chr. Ulrichsen vil se seg tjent med å la Stabæk Holding gå konkurs. Da ryker nemlig hele investeringen han har gjort i hallen FOR ALLTID. I praksis vil den som kjøper konkursboet sitte igjen med all eventuell merverdi som ligger i å eie storstuen vår. Ulrichsen kan dette med penger og investeringer, så dette ordner seg nok.Dette er nok mer et taktisk utspill. Enten for å få kreditorer til å gå med på akkord (altså avskrive deler av gjelden) eller for å tving NFF til å sette opp terminlliste tidligere slik at det blir enklere for Stabæk Holding å drive langtidsplanlegging av aktivitetene som ikke har med fotballkamper å gjøre.

... eller vi kan bare trylle fram penger?

:blink:

Hvis Stabæk Holding går konkurs har banken pant i arenaen. En leieavtale må være tinglyst som heftelse på eiendommen om den skal være bindende for 3. part. Ingen bank i verden vil akseptere pant i eiendommer med den typen heftelser.

Jeg har ikke sjekket om Ulrichsen/Stabæk Holding har pantsatt TA eller ikke, har du, Alz? For alt jeg vet kan TA være helt pantfri. Det er fullt mullig for et selskap å ha drevet med underskudd og ha gjeld uten at eiendeler er pantsatt.Hvis Stabæk Holding går konkurs er det opp til bostyrer å vurdere gyldigheten av krav og forpliktelser i boet. Normalt opprettes det også et kreditorutvalg, og jeg vil anta at Stabæk Fotball som da ville hatt et krav mot Stabæk Holding vil få del der.Ellers har du helt rett i at et krav må være tinglyst for at det skal være gyldig overfor en tredjepart. Men dette er snakk om et mulig konkursbo og konkursbo blir egne rettssubjekter med eget orgianisasjonsnummer etc. Altså er det ikke tinglyst noe på et eventuelt mulig konkursbo som ennå ikke er opprettet.

kall meg en pingle, men jeg liker taket.

Pingle!!

(Se budstikka; mobbing av medlemmer på åpent forum!! Skandale at ikke Albert er online for å moderere. Albert må gå av! Peder 4 prez!!)

Ha. Albert er online, og sjekker hvem som klapper. Må riktignok si at her jeg er nå skjønner jeg ikke behovet for tak over fotballbaner.

Jeg minner om at i alle diskusjoner skal alle være enige, det er ikke lov til å snakke stygt om hedersmenn i SF.

Og egentlig har jeg ikke noe jeg skulle ha sagt. Jeg har gått av som leder for $$ etter saklige krav fra anonyme kilder. Iallefall til jeg er tilbake i Norge. I mellomtiden har Gjermund ansvaret, Så det er hans avgang dere må kreve nå.

Edited by Albert

Ha. Albert er online, og sjekker hvem som klapper. Må riktignok si at her jeg er nå skjønner jeg ikke behovet for tak over fotballbaner.

Jeg minner om at i alle diskusjoner skal alle være enige, det er ikke lov til å snakke stygt om hedersmenn i SF.

Og egentlig har jeg ikke noe jeg skulle ha sagt. Jeg har gått av som leder for $$ etter saklige krav fra anonyme kilder. Iallefall til jeg er tilbake i Norge. I mellomtiden har Gjermund ansvaret, Så det er hans avgang dere må kreve nå.

Gjermund er vel på Cuba?