Jump to content

Recommended Posts

Oppfordrer alle til å satse litt penger på Euro millions i kveld, så kan den heldige vinneren donere en liten sum som kan redde TA. :P

Dette lukter lenkegjeng lang vei.

Synes ellers følgende er verdt å legge merke til:

Idrett:–Selv om det ikke blir eliteseriefotball, blir det mye idrett. Vi skal ha Oslo Horse Show her og Solberg Extreme Motorshow. I tillegg er det mange dager som står «tomme» uten program. Da er det meningen at ulike typer idrettslag kan leie seg inn til selvkost.

Man har jo sagt at man ikke trenger noen stiftelse for å sørge for at lokale idrettslag kan benytte arenaen. Men så fjerner man gresset, og forlanger saftig leie av dem. Alt annet enn Nesøen IL kommer nok til å styre langt klar av dette. Stiftelse nå, ellers går stort sett alle positive effekter av Hangar'n i dass for alle andre enn eier.

Edited by geirti

"Den brente jords taktikk", anyone?

Det ville vel i hvertfall vært på sin plass å tagge arenaen blaa dersom vi må forlate den etter årets sesong...

Om man skal lete etter noe positivt i all elendigheten, må det vel kanskje være at TA ikke har fremstått som en sportslig god hjemmebane for oss:

2009: 10-3-2, 35-15, 33p, snitt 2,2p

2010: 7-2-6, 24-22, 23p, snitt 1,5p

2011: 2-0-4, 5-12, 6p, snitt 1p

Totalt: 19-5-12, 64-49, 62p, snitt 1,7p

Med unntak av 2009 er det ikke medaljesnitt på poengfangsten på TA.

V U T Mål Poeng Poengsnitt

Nadderud + -

95 8 1 4 24 13 25 1,92

96 4 7 2 26 18 19 1,46

97 6 3 4 16 11 21 1,62

98 9 3 1 30 15 30 2,31

99 9 2 2 32 23 29 2,23

0 9 1 3 34 13 28 2,15

1 9 0 4 27 17 27 2,08

2 8 4 1 28 12 28 2,15

3 6 4 3 24 15 22 1,69

4 3 5 5 15 18 14 1,08

6 5 7 1 31 16 22 1,69

7 8 3 2 27 16 27 2,08

8 10 2 1 41 12 32 2,46

94 42 33 355 199 324

55% 25% 20% 2,1 1,18 1,92

Telenor Arena

9 10 3 2 35 15 33 2,2

10 7 2 6 24 22 23 1,53

11 2 0 4 5 12 6 0,4

19 5 12 64 49 62

53% 14% 33% 1,78 1,36 1,72

Som vi ser, på Telenor Arena scorer vi mindre, slipper inn mer, taper mer og vinner litt mindre enn på Nadderud. Snittpoeng på Nadderud (inkl annulus horrible) 1.92 vs 1.72 på Telenor Arena. Sportslig sett er Telenor Arena en liten nedtur, rent statistisk sett...

Hørte iallefall i går at Rally-sirkuset til Solberg-gutta har flytta ut fra Fornebu. Skal til Stavanger nå... Penger tapt, med andre ord.

Hva skjer?: http://www.stabak.no...ticle107537.ece

Godt å få litt informasjon, selv om ikke så mye av det egentlig er ny info.

Endelig litt info!

Jeg lover å spytte inn minimum 5 lapper!

Bli med folkens! La oss vise hva som bor i oss. Send mail til ingebrigt@allegutta.no og bekreft at dere kommer til å bidra med den summen som passer dere. Dette skal vi faen meg klare!!

Edited by stabækLars

Godt med mer info, selv om jeg er enig i at det ikke var så mye nytt her. Det er riktignok godt å høre at styret faktisk er positive til utsiktene rundt Telenor Arena...

Jeg er selvfølgelig med på å spytte inn penger. Får se hvor mye jeg klarer, men en brukbar sum skal det i hvert fall bli. Skal få med resten av familien på spleiselaget også. Håper så mange som mulig blir med å spytte inn det de måtte mene er passende. Nå har vi virkelig muligheten til å bidra, og dette skal vi klare!

Kjempebra med litt info, og bygdeavdelingen stiller også opp i den Blå "Hva skjer?"-aksjonen.... :rolleyes:

Jeg vurderer å selge blaa minnearbånd for stabæk som toppklubb. Tenker de kan gå for 1000 hvorav 99,- går rett til Stabæk! Any takers? Anyone?

*disclaimer: dette innlegget prøver på ingen måte å trivialisere de utilgivelige grusomhetene på Utøya

Men sånne armbånd kan like godt være et fint, synlig bevis på at man har bidratt, uavhengig om alle ønsker å gå med det. Så føler kanskje folk at de har fått en symbolsk, liten greie igjen for det de gjør.

Mitt noe tullete innlegg refererte selvsagt til denne saken http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Drapstruet-etter-salg-av-minnearmbnd-2548307.html

go en eller annen kjip rørleggers patetiske forsøk på å sko seg på folks sorg.

Men for all del, om noen vil lage et produkt som kan selges til inntekt for Stabæk på en mer etisk forsvarlig måte, så by all means. Men det er jo mye lettere å bare kjøre cash direkte inn på klubbens konto.

Jeg tenkte ikke på å selge armbånd, jeg tenkte på å at jeg kunne lagt mitt bidrag i å kjøpe inn et par hundre sånne bånd, som kan deles ut til alle som har kjøpt en aksje på 1000,- eller mer feks :)

Grunnen til at tanken streifet meg er at folk ikke fortjener å føle at de gang etter gang kaster pengene ned i det sorte hullet Stabæk uten å få "noe som helst" igjen for det.

Hvis Stb gjør det mulig for allmenheten å kjøpe aksjer er det i seg selv noe folk ville satt pris på tror jeg.

Jeg hørte det på radioen i stad, men jeg skjønte ikke helt greia. Er det stor sjanse for det, fordi det er så dyrt å flytte til Nadderud? De tingene har vel ikke noe med hverandre å gjøre. Og det er heller ikke kommunens plikt å oppgradere Nadderud, om vi blir kasta ut?

Mulig Ingo har rett i det han sier, men det kom hvertfall ikke frem i saken...

Vel, får vi hvertfall en avklaring innen 1. november skal vi ha noen mnd på oss til å legge ned tidenes dugnad for å holde klubben oppe, uansett hvor vi spiller.

"46-åringen fra Jar kaller seg fortsatt betinget optimist med tanke på en fremtid som leietager i Telenor Arena."

Pr i dag vil det være galskap å planlegge med mirakler og spill på TA neste år, det vil vel omtrent være som "å ta en Lyn" neste sesong om TA glipper. Derfor er det helt riktg å planlegge med andre alternativer og tilpasse økonomien deretter. Dersom mirakler skulle skje, kan vi forhåpentligvis se resigneringer og nye spillere før neste sesong. Ser ikke at den vanskelige situasjonen nødvendigvis skal forhindre kontraktsforhandlinger fullstendig, man kan vel legge til et punkt om reforhandlng av lengde og lønn dersom det blir videre spill på TA.

Spørsmålet nå er vel hvem som sitter med 3-400 mill som brenner i lomma når det kommer til nytt kontor. Jeg er sikker på at ledelsen har nok bekjentskap til å ha en viss oversikt over hvilke bedrifter som lufter slike tanker. Vi kan vel utelukke at Ulrichsen vil kjøpe ny tomt på Fornebu så lenge han ikke får bygge messehall (men det hadde vært j*** storsinnet av han). Jeg går med en liten drøm om at Varner-brødrene ser etter nye kontorlokaler. Om de ikke er bæringer, har de vokst opp på Nesbru, et par steinkast fra kommunegrensen til Bærum, og de bor på Nesøya med utsikt over Bærums fastland så vidt jeg har skjønt. De sitter definitivt på nok midler til å realisere et kjøp av nevnte tomt, så vi får bare håpe at de er blaa

Varnergruppen har akkurat kjøpt nytt bygg i nesøyveien så den drømmen kan du glemme....