Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne sett at tribunen hadde vært 2-delt, da hadde jeg fått mer inntrykk av at det er en stadion enn en hall...

Er meget glad for at det ikke blir to-delt. Da ender vi opp som Røkkeløkka eller Color Line. Og slik arenaer er det ingen som vil ha. Vi ville ha, og fikk intim stadion.

Helt enig! På et fullsatt Bislett (som tar omtrent like mange tilskuere som Fornebu Arena), er det ikke todelt, og jeg fikk en mye mer intim følelse der under Bislett Games - bedre kontakt med de andre på tribunen.

Men jeg vil tro at det skal inn noen VIP-losjer på den ene langsiden, det vil jo nødvendigvis måtte dele tribunen. Det kan jo tenkes at innendørs-tribunen bare er en eksempeltegning, og ikke slik det virkelig blir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men med de tegningene som foreligg nå, hvordan gjøres det da med bortesupportere? blir egne områder avsperret med gjerder, eller får vi samme som i f.eks Mandal der det kun hang plast for å holde oss "på plass"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stadionet der ser ut til å bli riktig så lekkert! Veldig unorsk, og det er en bra ting når det gjelder stadionarkitektur. Flott også at det er bare én etasje med tribuner. Jo mindre oppdelt i etasjer og felter, jo bedre er det.

Bare lurer litt på nøyaktig hva som ligger i "banebrytende teknologi". Det er kanskje mest i forhold til tekniske løsninger med tanke på andre bruksområder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plassering på stadion regnes som bagatell i det store bildet. Reglene sier at supportere skal være adskillt fra øvrigheten, da får vi stole på at det blir det.

Personlig er jeg mer redd for hvor det har blitt av STÅPLASSENE våre.

Veldig mye bedre med en etasje for det gir mye bedre helehtsfølelse.

Arenaen kommer til å gi oss kjempe bra med akkustikk, men jeg må innrømme det blir litt rart å se opp i takbjelkene når vi er på kamp. For oss supportere og spiller må det vel likevel sees på som en fordel at ikke sludd, stiv kuling eller store nedbørsmengder i form av snø eller regn ødelegger for publikumsoppmøtet, spillet eller i værste fall sørger for utsatte kamper.

Ballong formen er jeg litt tvilende til, kunne nok tenkt meg enda mer "tyrefekter" aktig arena, men duverden dette blir flott uansett (sett fra en Blaa sjel)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Få Microsoft inn som hovedsponsor.

Så blir det Microsoft Blue Screen Arena.

Nei søren, da stopper jo alt opp igjen!

Beste navneforslaget så langt... he he (sett fra en it-konsulents ståsted...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bare lurer litt på nøyaktig hva som ligger i "banebrytende teknologi". Det er kanskje mest i forhold til tekniske løsninger med tanke på andre bruksområder?

tilrettelagt for kameraer, små sendere på ball og spillere, grafisk animasjon i realtime, kan få ganske mye fett info og direkte replays på storskjerm med dagens teknologi. bare tankene som setter grenser for hva teknologien kan gjøre om 2 år, på denne arenaen blir det tilrettelagt for bruk av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Plassering på stadion regnes som bagatell i det store bildet. Reglene sier at supportere skal være adskillt fra øvrigheten, da får vi stole på at det blir det.

Personlig er jeg mer redd for hvor det har blitt av STÅPLASSENE våre.

Dette har vi blitt lovet skriftlig fra Ingo.

Tror Alz fortsatt sitter på den mailen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom de ikke holder det de tydeligvis har lovet dere ang seter, kan jo elektrisk skrutrekker med $$-logo være en aktuell supporterartikkel å selge i fremtiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tilrettelagt for kameraer, små sendere på ball og spillere, grafisk animasjon i realtime, kan få ganske mye fett info og direkte replays på storskjerm med dagens teknologi. bare tankene som setter grenser for hva teknologien kan gjøre om 2 år, på denne arenaen blir det tilrettelagt for bruk av det.
Høres rimelig fett ut det, ja. Får litt assosiasjoner til det nye stadionet til Bayern og 1860 München.

Når det gjelder navn er vel det enkleste det beste. Fort Fornebu, Stabæk Stadion, Stabæk Fornebu Arena etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en våt drøm som er i ferd med å gå i oppfyllelse!!! Får gåsehud av tanken på "her er guttene våre" som ljomer ut over stadion, med masser av blaa supportere!!! Dette er jo jul og bursdag på èn gang!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gleder meg til å komme kjørende mot stadion i busser og se mot horisonten at det er blått lys... Stadion skal jo kunne skifte farge utvendig. Da kan vi ha blå stadion på kampdager...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen! Det kribler i hele kroppen nå bare ved å se bildene. Tenk hvordan det blir når det skal åpnes!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da kan vi jo stille følgende spørsmål:

Hvilken artist ønsker vi til å åpne stadion når den er klar?

personlig kunne jeg tenke meg StabækLars and the KingKongs på full guffe med over 10.000 på tribunen, og Daniel putter 3 mot Enga.... i første omgang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Regner med at lydanlegget blir en smule bedre enn det sikksykt fete som er på Nadderud:)

Siden det skal være mulig å ha andre arrangementer der også så blir det nok bedre ja, selv om jeg foretrekker mint mulig jabbing, hepping, o.l over høytalerne under kamp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere virkelig så over dere av lykke over denne arenaen? Selv så var jeg ikke veldig imponert og @ringo, som jeg har snakka med, synes den ser helt jævlig ut og kalte den til og med en jæv** plastboble. Det er ikke meningen å være noen partybrems eller dust her, det må jeg få sagt.

Men det får meg til å lure om alle var så fornøyde eller om dere bare er veldig sultefôra på ny stadion og derfor tar alt rått?!?!

Håper det er lov å være litt kritisk, selvom dette er en stor dag for dere!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Men det får meg til å lure om alle var så fornøyde eller om dere bare er veldig sultefôra på ny stadion og derfor tar alt rått?!?!

Litt begge deler kanskje? Og dagen er ikke større enn at de fleste av oss gleder oss mer til at spaden stikkes i jorda....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt litt begge deler her og. I forhold til Nadderud er hva som helst en kjempesuperduperfantastisk forbedring. Gleden blir nok litt forsterket av det, og at stadionprosjektet har vart i år og dag.

Men også bortsett fra det synes jeg faktisk det ser skikkelig bra ut. Etter min mening langt penere enn stadionene til Aalesund, Viking, Molde og alle andre som er i planlegging av norske klubber. Jevnt over synes jeg alle de er relativt stygge, sånn bortsett fra at de ikke har løpebaner og sånt tull som bør være minimumskrav til et nytt stadion.

Endret av Perfect 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som kanskje ikke er like bra for dere er at den visstnok ligner på den som søpla planlegger på plata. De kaller det jo Oslo S fordi de ikke tør innrømme at det er plata de ønsker seg tilbake til, sånn at det ikke blir så langt for fansen og spillerne å reise etter kamp. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stadion på Oslo S kan vel aldri bli en realitet, så de kan planlegge så mye de bare vil. Synes hele idéen virker som noe fyllerør, og det er kanskje akkurat det det er...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider