Gå til innhold
Markus

Dagens Trening

Anbefalte innlegg

I fjor var vi helt klart for dårlig trent inn i sesongen da vi sjelden klarte å holde 90 min. Det at det økes med litt mengde og intensitet ser jeg ikke noe problem med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk stilte også ganske mange spørsmål da Bob kjørte to treninger om dagen og trening før treningskamp på forsesongen i 2014. Gikk helt ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To-tre økter (en styrkeøkt inni der) dagen nå i preseason mener jeg er helt naturlig. Trener de mindre trener de for lite. Enkelt og greit. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har min bakgrunn fra Langrenn, og har hele veien syntes vi har hatt alt for lite kondisjon trening, noe en også har sett gjennom en lang sesong!

Fotball kan gutta, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet med å bygge opp grunnkondisen før en bygger videre på annet.

Hadde en prat med Gjert Ingebrigtsen før jul, der er det BARE mengdetrening som er i fokus januar og store deler av februar! Så jeg hyller det at vi løper mer enn tidligere i preseason.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel også sånn at det og spille fotball med intensitet er en av de beste treningsformene for form og kondisjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i grunntrening i form av løping og styrke, gjerne også litt alternativ trening. Det må ansees som skadeforebyggende. Vi har mange unge spillere, viktig at treningsmengde tilpasses den enkelte, igjen mtp skadeforebygging

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden skrev greatone:

Nå er det vel også sånn at det og spille fotball med intensitet er en av de beste treningsformene for form og kondisjon.

Det er også veldig belastende. Man må ha mye løpe- og styrketrening ved siden av. Dette har jeg selv erfart, etter å ha debutert på seniornivå i 7.div som 34-åring.

Resultat: måtte slutte nå 10 måneder senere grunnet en hel røys med skader i legger og lår 😂

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
57 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Det er også veldig belastende. Man må ha mye løpe- og styrketrening ved siden av. Dette har jeg selv erfart, etter å ha debutert på seniornivå i 7.div som 34-åring.

Resultat: måtte slutte nå 10 måneder senere grunnet en hel røys med skader i legger og lår 😂

 

Det er sant. Man må trene styrke ved siden. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden skrev greatone:

Det er sant. Man må trene styrke ved siden. 

Men kan være du hadde opplevd det samme med bare løpe og styrketrening og....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke, hvis vi tror vi kan skvise enda en god sesong eller to ut av ham

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HOlsen kjøres inn som høyre back. Utsøkte headinger av Bråten på avslutningsøkta!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×