Gå til innhold

Dagens Trening


Markus
 Del

Anbefalte innlegg


Så sendingen, ja. Jeg ble faktisk litt rørt over uttalelsene til den kortklippede, veltrente mannen. Regner med at Jan J's slappe håndtrykk er et tegn på at mannen tar ting med stoisk ro - i visshet om at dette skal nok gå bra.

28302[/snapback]

 

9,5 dag til overgangsvinduet stenger. Har tro på at noe vil skje før den tid. Dersom treneren er rolig er jo det et godt tegn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sistek er en fyr vi definitivt ikke trenger - sutrehuer hører ikke hjemme i Stabæk. Tipper sannheten er at han ble banka opp av egne medspillere og ikke lokale kyprioter

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifølge en jeg kjenner som har spillt med Sistek er han et av de mange 'talent-som-blir-tatt-opp-i-a-stallen-og-tror-han-er-konge-og-gidder-ikke-jobbe-like-hardt-som-før-og-stagnerer' spillerne som det florerer av i dette landet...(Sa noen Samir?)

 

Neitakk til Sistek...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Turrapport fra Nadderud kunstgress…

 

2 is, 2 kaffe og sola skinner. Det er snart sommer gutta !!!

 

Dagens trening inneholdt som vanlig mye bevegelse og spillmønster trening. Som tidligere kommentert er innlegg fra kant første pri i angrep. Eller er det ikke det? Det er i hvert fall det som skal terpes, terpes, terpes og sitte i blodet ved avspark 10.04.05 kl 18:00 – Hvorfor det? Antagelig for gjennombruddspasnigner på topp ikke kan terpes da lukene i motstanders forsvar vil variere fra sekund til sekund og åpningene hovedsakelig er åpne like lenge som polet i påsken. Gjennombruddspasninger skal tres igjennom som et resultat av en god pasningsfot og et godt blikk. Disse er med andre ord ikke nødvendigvis lette å trene på. Innlegg fra kanten derimot krever at man åpner motstanders forsvar og slipper ballen i lukene som nødvendigvis vil dukke opp. Her er det viktig med et fastsatt løpemønster, men faste plasser i motstanders 16 som medfører at ballen puttes i nota. Dette var totalt fraværende i fjor. Mangelfull kvalitet på innleggene og ingen foran mål var gjennomgående i fjorårets sesong. Gutta løp rundt som hodeløse høns og ingen ville score. Dette er drastisk endret.

 

Det er vel naturlig at man titter mest på de nye spillerne i stallen. Bortsett fra matchen mot Bærum i går var dette mitt første møte med Sund. Christian er rask på avtrekkeren og velger ikke nødvendig å spille ballen fremover på banen. På den andre siden er valgene hans gode og greie, selv om ballen går bakover på banen er ikke pasningene hans nødvendigvis defensive. Når ballen derimot slåes inn mot motstanders mål er de alltid harde og riktig plasserte. Det betyr ikke nødvendigvis at de treffer en medspiller i hodet, men de smeller hardt inn, uten en unødvendig høy ballbane og ALLTID utenfor keepers rekkevide. Mitt utsagn er at Sund kommer til å være nest sist på ekstremt mange baller som havner i nettet. Og dette fra en venstre kant. Når hadde vi sist en venstrekant som klarte å legge ballen inn foran mål?

 

Jesper er bunnsolid i alt han gjør. Hver eneste pasning skal frem enten det være en chip inn på greenen eller om det er en drive med 7’er jernet. De SKAL frem, og kommer frem. Deilig. Jesper virker mer solid en Martin og har heldigvis ikke disse ”snurre-på-egen-banehavlde-faktene” som Martin var kjent for. Dette lover godt for oss som allerede har opplevd første hjerte flimmer og legens befaling om færre pølser og mindre øl allerede pre-season.

 

Mike sitter bedagelig i plaststol i vår sol og smiler. IA og Tom kommer tassende ut fra Nadderudhallen med håndklene don-joan’isk over skuldrene. Hvem som vant den interne stupe konkurransen eller hvem som bøyde hva i dusjen er usikkert, men som sagt burde Sund være front-figur for bend-it-like-a-banana på banen.

 

Jørgen Pettersen har fortsatt ikke klippet seg. Det er derfor mine antagelser at ingenting er signert. På treningsfeltet er han anonym. Kanskje ikke så rart. Sånn umiddelbart vil jeg vel påstå at han ikke overbevise i pasningsspillet og virker litt Muri’sk. På godt og vondt. Mer usikker i dag enn i går. Huff dette er vanskelig, men når en spiller ikke overbeviser på en slik trening hvor han MÅ vise seg frem er han muligens feil person.

 

Jon og Isak redder det som kommer, med unntak av de umulige. Betryggende og godt. Holters lissepassnigner er om mulig mer lisse i serie-A enn i Tippeligaen. Unggutta gir gode inntrykk, mens spissene fortsatt mangler litt foran kassa. Henning og Morten var ikke å se, turen til Moldova og spill med flagget på brystet gir vel mulighet til fri fra 1 trening selv om de antagelig savner den gode stemningen, det gode været og de deilige prestasjonene. Å det er digg å være fotball frelst og ikke minst Stabæk supporter nå.

Av kuriositeter ser vi at Belsvik stepper inn og styrer midtbanen sammen med Jesper når de er på lag. Det morsomste er da når Jõnsson ikke nødvendigvis er fornøyd med Petter sine løp og ball leveringer som vanligvis er av særdeles serie-A kvalitet. Spillet blåses av og Petter blir fortalt med fast, bestemt, svensk tale at han må skjerpe seg.

 

Jõnsson er en trivelig kar og låner villig bort ballen til 14 åringer som er særdeles tøffe og 3 åringer med Sabeltann is.

 

Kunstgresset er nesten grønt i Bærum. Fotballhjertet vil alltid være blaatt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


om tidligere kommentert er innlegg fra kant første pri i angrep

28868[/snapback]

Det er dette jeg savnet i hele fjor.

 

Takk for meget bra turrapport, Markus.

 

LIVET ER HERLIG!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Turrapport fra Nadderud kunstgress…

 

bla bla hodeløse høns bla bla unødvendig høy ballbane bla bla færre pølser og mindre øl bla bla Sabeltann is.

 

Kunstgresset er nesten grønt i Bærum. Fotballhjertet vil alltid være blaatt

28868[/snapback]

 

At kunstgresset nesten er grønt er i hvertfall et godt tegn på at det er vår. Kanskje på tide å tørke støv av de grå plastblomstene på kontoret, så vårstemninga setter seg skikkelig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Var også på dagens trening som telte mange spillere. Alle a-lags gutta var i dyst og det var vel hele basen til andre laget også.

 

Særdeles kraftig trøkk, nesten så jeg satt og var redd for skader. Ballfølelsen er i boks og tekniken sitter. Det samme gjør avsluttningene. Gressmatta på Nadderud er nokså hompete, litt grønn, men mest gull. Det er derfor digg å se at gutta takler et slikt underlag utmerket.

 

Dette er lovende for morgendagen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gressmatta på Nadderud er nokså hompete, litt grønn, men mest gull. Det er derfor digg å se at gutta takler et slikt underlag utmerket.

31579[/snapback]

 

Jeg har hørt om veier som skulle være belagt med gull, men matta på Nadderud hadde jeg ikke trodd dette om. Tror det kan bli mer rift om den matta nå enn noengang før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gressmatta på Nadderud er nokså hompete

31579[/snapback]

 

Jeg har hørt om veier som skulle være belagt med gull, men matta på Nadderud hadde jeg ikke trodd dette om. Tror det kan bli mer rift om den matta nå enn noengang før.

31583[/snapback]

 

Beklager, mente naturligvis Bekkstua banen, det var der de trente

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når jeg kjørte forbi Nadderud i 10-tiden i dag så jeg at IA, Veigar + to andre hadde tatt med seg noen tusen baller ut på treningsfeltet for å trene innlegg + skudd på mål. Så ikke hvem de andre to var, desverre. Og jeg er ikke 100% sikker på Veigar og IA, siden det er teknisk mulig å komme opp i 70 kmt mellom de to fartsdumpene i Haukeveien. Synd de ikke deler ut gratis trenings-program til publikum ved slike ekstra-treninger. Men betyr dette at IA er tiltenkt en mer offensiv oppgave?

Endret av atleten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men betyr dette at IA er tiltenkt en mer offensiv oppgave?

33200[/snapback]

Eller skal han bare trene på å treffe mål på headingene... Ref Moss og Strømsgodset?

33203[/snapback]

Noe som i og for seg er en offensiv oppgave.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Veigar på ergometer sykkel på sidelinjen på et våt Nadderud (ryktene går om at lyske problemen fra i fjor er på vei tilbake) - ellers alle mann alle som trente på Stadion...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vår nye venn Markus er på plass, vel det var vi begge.

 

2005_0616_153823.jpg

 

2005_0616_153848.jpg

 

2005_0616_154059.jpg

 

2005_0616_154215.jpg

 

2005_0616_155149.jpg

 

2005_0616_155209.jpg

 

2005_0616_155223.jpg

 

2005_0616_155236.jpg

 

2005_0616_155256.jpg

 

2005_0616_160202.jpg

 

Beklager bildekvalitet, men noe slekt mobilt kamera - ihvertfall på zoom - bortsett fra det fungerer det jo utmerket...

 

Markus spilte i midtforsvaret når gutta spilte. Han var god og sikker på touchen i Jan's magiske trekant som ingen andre enn spillerne skjønner. Snakket mye med Jesper, men virket fornøyd...

Inge stod på side linjen (ellers alle-mann-alle)- jeg spurte "brist" - han svarte: "tja, vet ikke enda" og virket litt stiv. Iskrem selgeren dukket aldri opp så pjokken ble utålmod på å komme seg hjem i solsteika på Nadderud.

 

Rett så trivelig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Dagens Trening
×
×
  • Opprett ny...