Gå til innhold

Dagens Trening


Markus
 Del

Anbefalte innlegg


Helt utrolig egentlig at man nå kan ringe fra kameraet sitt. Hva blir det neste? At man også kan ringe fra platespilleren sin? Eller sende sms fra strykejernet sitt?

 

Synes forresten at det var veldig bra kvalitet på bildene Markus. Hva slags telefon har du? Har min telefon (T630) samme oppløsning?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt utrolig egentlig at man nå kan ringe fra kameraet sitt. Hva blir det neste? At man også kan ringe fra platespilleren sin? Eller sende sms fra strykejernet sitt?

 

Synes forresten at det var veldig bra kvalitet på bildene Markus. Hva slags telefon har du? Har min telefon (T630) samme oppløsning?

38348[/snapback]

SonyEricsson K750i - er utrolig fornøyd med kameraet egentlig (til mobilt å være mener jeg)- har 2mpx, noen som medfører at man faktisk kan bruke bildene etter at man har tatt de. -> I motsetning til din T630. Markus og Janne i full size (bildet altså)

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sola skinner omtrent alltid over Nadderud Stadion. Selskapet er godt og underholdningen er rett så trivelig. En perfekt start på helgen hvis det er noen som har vurdert å ta seg en tur. Tror gutta setter pris på litt støtte der de løper i sola.

 

For de som vurderer om de skal lese dette så har jeg vel kanskje et par gledelige meldinger å komme med nedover i referatet. – og ja – det var 2 stk brasilianere på treningen,

 

Vi starter med det minst trivlige – SKADESITUASJONEN

 

Jesper – deltar i litt hepping, noen server og litt løping, men kun med 50% innsats. Avslutter treningen med å ligge på sidelinjen, skrive autografer og bli stikket i hjel av Fysio-Tor. Ingen dramatikk i dette i det hele tatt. Det virker som om alt foregår under kontrollerte former.

01.jpg

 

Veigar – deltar for fult når han holder på, men hopper av gresset og opp på en ergometersykkel etter hvert. Trener avslutninger med full styrke og setter et par mål, før JJ sier at ”nå er treningen over for den lille islendingen”

 

Det var det negative vi hadde å melde om. Egentlig ikke mye – 2 halvskader, men begge kan nok spille hvis de må.

 

TRENINGEN

Jeg kommer litt sent, men når jeg ankommer holder de på med avslutningstrening, ballen spilles ut fra hjørne 5meter/dødlinje hvorpå gutta komme løpende innover og avslutter fra 10-20 meter. Keeperne våre er gode, veldig gode, uten at det betyr at avslutningene er dårlige. Keeperne tar det de skal ta + litt til og enda litt til. De holder på en lengre periode med høy frekvens så noen perler blir det også på spissene våre. Jeg blir ikke skremt av avslutningsevnen til spisene, heller imponerte over keeperne våre. Trivelig. Våre angripende spillere deltok på denne treningen, mens våre defensive spillere var inndelt i 2 lag og spilte mot hverandre.

 

Etter hvert spiller gutta, inndelt i 2 ellevere, mot hverandre – de gule mot de blaa. De gule er gutta som starter i morgen. Noen som har lyst til å vite? – Kom på treninga !

 

Det blaa laget har 2 brasilianere på laget, gutta har GOD teknikk, virker som om de kommer fort inn i spillerstilen og skjemmer seg ikke bort. Det så ut som to spillere som alltid hadde vært der og det er jo lovende tatt i betraktning at det er første treningen. De har noen lekre detaljer, men også noen mindre bra – akkurat som resten av gutta. Det er vanskelig å si hva de står for. Jeg har tidligere brent meg på uttalelser om en nigerianer som viste seg å bli et kort vennskap. Disse gutta imponerte mer en nigerianer, men var ikke på nivå – pt – over dagens spillere. Skal vel på et par treninger til denne uken å beskue disse gutta.

 

Det var 2 stykker – den store og den lille.

 

Den lille

03.jpg

så ut som en ballfordeler i en Martin rolle, han hadde vendinger av typen som vi er vant til å se av Martin og Henning, pasningene på kort avstand satt og kom fort. Han hadde også noen server under avslutnings-treningen på tvers av banen som var ganske presise samt harde.

 

Den store

02.jpg

Han var vel den beste av de, men jeg håper vel mer på den store.

En spiller som ligner på Kanu utseende messig, mens på Kaasa med godteknikk og hastighet på banen. Kaasa spør kanskje de fleste, men ja – det er vel det jeg tenker. Hvis du forestiller deg typen, farger huden mørk, gir han hurtighet og teknikk så er vi ganske nære. Han scorer mye, sparker som en hest og virker rask på foten.

 

Gutta skal være her en uke, en spennende uke, tror teamet trenger litt tid til å bestemme seg og det er lovende. Det gjør jeg også. $$’s 4 utsendte i solen konkluderte med begge eller ingen. En situasjon med en ny viggo-venneløs som Accon er ingen tjent med, 2 gode brasilianere derimot. Det er 2 spennende spillere og hvis alternativet er Berland, JPW, type stallfyll ville jeg heller tatt sjansen på disse 2.

 

SMÅPLUKK:

Christian Tanum – er på dagens trening

Markus Karlsson – bruker 15 minutter på å prøve å megle seg inn på laget med JJ, Pål Berg og Petter Belsvik, mens alle andre soler seg og spiser banan.

Tom Stenvoll – Har årets sommer-sol skille

$$ - Stiller med eminent teknikk og trikse konkurranse på sidelinjen.

Publikumsrekord – Så mange har jeg ikke sett på en trening før – dog dårlige med supportere! 1 fotograf og en journalist – antagelig fra forskjellie byråer.

04.jpg

 

 

DAGENS GLEDELIGSTE:

Markus: Du blir eller?

Morten M. Skjønsberg: Jeg håper det!

 

DAGENS TEITEST:

- Batterier på kameraet er oppskrytt

 

DAGENS BONUS:

Går til DEG!

 

Det gule laget besto av:

 

JK

MS – IA – MK – BH

BP – HH – TS – CS

EM – DN

 

Ps.s JJ lå på dette tidspunktet på sidelinjen med nåler i beinet

 

 

Alle mann til Nadderud i morgen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for utfyllende referat Markus! Håper å høre mer om de to brasilianerne, og at de er gode nok til å styrke laget både i 1. div og Eliteserien.

 

Vanker en Lollipop på deg på stadion i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


..bare en ting: MK i startoppstillingen er Mike Kjølø/Marcus Karlsson?

40151[/snapback]

Markus Karlsson – bruker 15 minutter på å prøve å megle seg inn på laget med JJ, Pål Berg og Petter Belsvik, mens alle andre soler seg og spiser banan.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var der også en liten tur.

Bare et lite spørsmål; hvordan kommer dere inn på stadion?

 

Prøvde å gnage meg gjennom hengelåsene, men det funka ikke. Kombinasjonen amalgam og stål er ikke bra.

 

Må man være så freidig å gå spillerinngangen?

 

Hilsen forsiktig fyr.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var der også en liten tur.

Bare et lite spørsmål; hvordan kommer dere inn på stadion?

 

Prøvde å gnage meg gjennom hengelåsene, men det funka ikke. Kombinasjonen amalgam og stål er ikke bra.

 

Må man være så freidig å gå spillerinngangen?

 

Hilsen forsiktig fyr.

40166[/snapback]

Porten ved billettboden var åpen, men ja - så freidig kan du være at du går gjennom spillerinngangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Porten ved billettboden var ikke åpen.

Men takk, likevel.

Neste gang skal jeg brøyte meg vei gjennom spillerinngangen i håp om å blir forvekslet som en brasiliansk frelser.

God sommer!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Porten ved billettboden var ikke åpen.

Men takk, likevel.

Neste gang skal jeg brøyte meg vei gjennom spillerinngangen i håp om å blir forvekslet som en brasiliansk frelser.

God sommer!

40168[/snapback]

Den var åpen på vei ut! - Jeg gikk ut der...

 

God natt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Publikumsrekord – Så mange har jeg ikke sett på en trening før – dog dårlige med supportere! 1 fotograf og en journalist – antagelig fra forskjellie byråer."

 

Vel.. nå skal det sies at det på treningen på torsdag var 260 :unsure: tilskuere på treningen..(fotballskole ++).. var vel neppe så mange der på lørdag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel.. nå skal det sies at det på treningen på torsdag var 260 :unsure:  tilskuere på treningen..(fotballskole ++).. var vel neppe så mange der på lørdag...

40172[/snapback]

Nei - beklager - var ikke meningen å overse torsdagens rekord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ny trening i dag, letter overskyet vær, jeg møte jeg opp på Nadderud for å se spillerne tytte ut av garderoben i en usamlet flokk.

Først ut var Sund og Morten M. sist ut kom Branimir med en ergometersykkel. Mye stiv muskluatur som det skal tøyes og bøyes litt på. Tom var i sivil, Isak, Tanum og Veigar var ikke å se. Spillere som skal spille match i dag trente ikke.

Jesper jogger med mannen med de største puppene. Ifølge Tom Stenvoll henger homo-ryktene som en sort-sky over Fysio-Tor – med et smilende fjes kan Tom også fortelle at Tor var observert på skeive-dager. Man skal med andre ord ta dette med et smil. Jeg har nemlig sett Tor sine barn. Når vi først er inne på støtteapparatet avslører matrik Cooper sin udugelighet på internett i sine søk etter kveldsunderholdning. Han klarer ikke å finne bildet at Tor i bar-overkropp så vi legger det ut her på nytt…

 

01.jpg

 

Branimir forteller oss at det er et overtråkk, men at Tor (dagens mann?) tror at han spiller på søndag. De oppmøte supporterne sier at han får tiden frem til middag til å bli frisk, men tørr ikke spørre Daniel om hvor han var søndag morgen.

 

Våre utenlandske venner på utvekslinguke fremhever seg med god teknikk og målfarlige i en 7er fotball match preget av gårsdagens kamp. Morten M. er skuddkåt, mens den eminente 3dje keeperen Alex redder masse.

 

Jan Jõnsson løper villig etter en ball som har trillet inn på banen, men klarer ikke å følge opp den lekre lissepasning fra Tommy.Tommy unnskylder seg med at han så en skygge av Batman og intuitivt spilte ballen på mannen som løp.

 

”Den store” brasilianeren flytter målet en halvmeter etter et skudd i krysset, mens Daniel skvetter så jævlig av Jons ”voooæææhhhh” at han bommer på ballen.

 

Tom Scehlavan skal i møte med Haugstad og forsvinner en liten periode, men vil ikke ut med annet enn inforasjon over hvor Birkebeineren holder til. Han regner dog med at Markus er spilleklar til helgen, muligens allerede i kveld.

 

Humøret er godt og 7er fotballen ender vel 6-6 (rett meg hvis jeg tar feil)

 

Alt i alt en rolig trening, med våre brasilianske spillere som høydepunkt. De har vel et annet tenningspunkt på treningen en gutta som spilte match og som har gleden av å kunne dra den blaa drakta over hodet hver søndag.

 

01.jpg

 

02.jpg

 

03.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samt at Slum sa at han klarte 400 meter på under 1 minutt på lørdag... Damene løper vel 100 meter på 11 sekunder, Slum påstar at han klarer 4 100 metere rad på under 15 sekunder.

 

Ja jøss!

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samt at Slum sa at han klarte 400 meter på under 1 minutt på lørdag... Damene løper vel 100 meter på 11 sekunder, Slum påstar at han klarer 4 100 metere rad på under 15 sekunder.

 

Ja jøss!

40260[/snapback]

 

Klarer Slum 400 meter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samt at Slum sa at han klarte 400 meter på under 1 minutt på lørdag... Damene løper vel 100 meter på 11 sekunder, Slum påstar at han klarer 4 100 metere rad på under 15 sekunder.

 

Ja jøss!

40260[/snapback]

 

Klarer Slum 400 meter?

40262[/snapback]

 

Sikker på at han ikke sa 40 (førti) meter??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Garrantert, det var en 800m løper på Nadderud på lørdag, han løp 800m på 1.53, det var da Slum sa at han hadde klart en runde på under 1 minutt.

40265[/snapback]

 

Lukter det underholdning på Nadderud i pausen på neste hjemmekamp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Dagens Trening
×
×
  • Opprett ny...