Jump to content
Markus

Dagens Trening

Recommended Posts

I fjor var vi helt klart for dårlig trent inn i sesongen da vi sjelden klarte å holde 90 min. Det at det økes med litt mengde og intensitet ser jeg ikke noe problem med.

Folk stilte også ganske mange spørsmål da Bob kjørte to treninger om dagen og trening før treningskamp på forsesongen i 2014. Gikk helt ok.

To-tre økter (en styrkeøkt inni der) dagen nå i preseason mener jeg er helt naturlig. Trener de mindre trener de for lite. Enkelt og greit. 

Jeg har min bakgrunn fra Langrenn, og har hele veien syntes vi har hatt alt for lite kondisjon trening, noe en også har sett gjennom en lang sesong!

Fotball kan gutta, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet med å bygge opp grunnkondisen før en bygger videre på annet.

Hadde en prat med Gjert Ingebrigtsen før jul, der er det BARE mengdetrening som er i fokus januar og store deler av februar! Så jeg hyller det at vi løper mer enn tidligere i preseason.

Nå er det vel også sånn at det og spille fotball med intensitet er en av de beste treningsformene for form og kondisjon.

Ser ikke noe galt i grunntrening i form av løping og styrke, gjerne også litt alternativ trening. Det må ansees som skadeforebyggende. Vi har mange unge spillere, viktig at treningsmengde tilpasses den enkelte, igjen mtp skadeforebygging

2 timer siden skrev greatone:

Nå er det vel også sånn at det og spille fotball med intensitet er en av de beste treningsformene for form og kondisjon.

Det er også veldig belastende. Man må ha mye løpe- og styrketrening ved siden av. Dette har jeg selv erfart, etter å ha debutert på seniornivå i 7.div som 34-åring.

Resultat: måtte slutte nå 10 måneder senere grunnet en hel røys med skader i legger og lår 😂

57 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Det er også veldig belastende. Man må ha mye løpe- og styrketrening ved siden av. Dette har jeg selv erfart, etter å ha debutert på seniornivå i 7.div som 34-åring.

Resultat: måtte slutte nå 10 måneder senere grunnet en hel røys med skader i legger og lår 😂

Det er sant. Man må trene styrke ved siden. 

1 time siden skrev greatone:

Det er sant. Man må trene styrke ved siden. 

Men kan være du hadde opplevd det samme med bare løpe og styrketrening og....

Hvorfor ikke, hvis vi tror vi kan skvise enda en god sesong eller to ut av ham

HOlsen kjøres inn som høyre back. Utsøkte headinger av Bråten på avslutningsøkta!

NRK filmet på dagens økt. Så ingen nye mens jeg var der i starten, kanskje noen presenteres etter trening?

Prøvespilte for S08 uten å få kontrakt, men virker som avisens utsendte synes han gjorde en god figur.

IMG-20190307-WA0001.jpg

Noen som har vært og spanet inn den siste kineseren på trening? Skal visstnok ha en haug med topseriekamper i ligaen der borte, uten at det nødvendigvis er et kvalitetstegn da men...

Var innom idag. Har god fysikk og virket å ha overblikket!

11 minutter siden skrev @ringo:

Skal være forsvarsspiller etter hva jeg hører ja.

Ble brukt som rundingsbøye et par ganger, er det første treningen eller?

Andre - men rundingsbøye er nok en korrekt beskrivelse det også hører jeg...dessverre.