Gå til innhold

I A Olsen


Anbefalte innlegg


Ja-ja. Jeg synes i utgangspunktet vi ikke skal bli sånn som RBK var. Er det spillere som vil vekk og Stabæk har blitt tilbudt markedspris, synes jeg i utgangspunktet han skal få gå. Jeg vil tippe at IA ligger på mellom 5 og 10 mill, avhengig av hvem som kjøper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja-ja. Jeg synes i utgangspunktet vi ikke skal bli sånn som RBK var. Er det spillere som vil vekk og Stabæk har blitt tilbudt markedspris, synes jeg i utgangspunktet han skal få gå. Jeg vil tippe at IA ligger på mellom 5 og 10 mill, avhengig av hvem som kjøper.

De fleste lag foretrekker vel å beholde kjernen i start-11'rn sin? At noen tviholder på stallfyllet for å hindre konkurentene i å bruke dem er en helt annen greie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt beholder man sine viktigste spillere selv om det kommer ok bud på dem. Problemet er spillere som vil vekk. Man tjener sjelden på å tviholde på spillere som ønsker seg bort, og ikke er det særlig god moral heller. Hvis IA absolutt vil prøve seg i en ny klubb, er det for dumt å nekte hvis vi får et fornuftig bud. Men å selge før sesongen er over bør være helt uaktuelt. Om det blir en budkrig mellom Brann, Lillestrøm og kanskje noen til etter sesongen, er det helt i orden å selge. Så får vi jobbe med å finne erstattere i mellomtiden. Som f.eks. Vidar Martinsen, Børre Steenslid eller en svenske, islending, danske, finne eller hva som helst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt beholder man sine viktigste spillere selv om det kommer ok bud på dem. Problemet er spillere som vil vekk. Man tjener sjelden på å tviholde på spillere som ønsker seg bort, og ikke er det særlig god moral heller. Hvis IA absolutt vil prøve seg i en ny klubb, er det for dumt å nekte hvis vi får et fornuftig bud. Men å selge før sesongen er over bør være helt uaktuelt. Om det blir en budkrig mellom Brann, Lillestrøm og kanskje noen til etter sesongen, er det helt i orden å selge. Så får vi jobbe med å finne erstattere i mellomtiden. Som f.eks. Vidar Martinsen, Børre Steenslid eller en svenske, islending, danske, finne eller hva som helst.

Hepp,

 

Føler meg ganske trygg på at det ikke skulle by på store problemer å erstatte IA sportslig, men det er selvsagt noe med signaleffekten her i forholdt til hvordan Stabæk fremstår som klubb. Det er vanskelig å bli tatt seriøst i spiller og ikke minst sponsormarkedet hvis man selger unna sine antatt beste spillere.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"– Kunne Brann vært interessant hvis du får et tilbud?

 

– Klart det hadde vært veldig spennende. Enhver spiller i Norge kunne sikkert vært interessert i å spille for Brann. Stabæk er også en bra klubb, men kanskje er det på tide å ta et steg videre i karrieren. Jeg kan ikke utelukke noe, men det er ikke opp til meg, sier Olsen som tidligere har slitt på grunn av en mel-allergi som legene fant sent ut av. "

 

Kilde: Bergens Tidende

 

Hva faen har mel-allergi med denne saken å gjøre? Har mel-allergi-spillere klausuler i kontrakten som gjør de går for halv pris? (Bergens tidene sucks. Hele Bergen sucks!)

 

Men fra spøk til alvor; Jeg blir skikkelig skuffa når Inge-Andre uttaler seg slik. Hvis han absolutt skal videre i karrieren får han komme seg ut av landet, og ikke til brann.

 

Nå kan sikkert journalistene i BT ha vrengt og vridd på uttalelsene til IA, men jeg får sure oppstøt av : "Enhver spiller i Norge kunne sikkert vært interessert i å spille for brann.."

ÆSJ! Hvor er klubbfølelsen??

 

Husk IA har takket nei til mange tilbud fra andre klubber, han har gitt 100% i hver kamp og han har hvert lojal ovenfor Stabæk, og om han ønsker andre utfordringer så unner jeg han det. Jeg mener også det er bedre om han gikk til Brann i stedenfor til Vif.Lyn eller Lillestrøm hvor han faktisk takket nei til etter nedrykket til 1 div. for han ville ta ansvar og føre Stabæk opp til TL igjen. Her er ne blå og lojal spiller som jeg unner slt godt. Jeg vil ikke se på IA som judas om han gikk til Brann. Men jeg håper han blir i Stabæk hvor han hører hjemme.

 

Og jeg er enig i at IA er har sjel og blør for drakta. Han er en av de virkelig lojale i laget.. Men derfor er det ekstra smertefullt om det er han som ønsker seg bort til en annen klubb i tippeligaen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt beholder man sine viktigste spillere selv om det kommer ok bud på dem. Problemet er spillere som vil vekk. Man tjener sjelden på å tviholde på spillere som ønsker seg bort, og ikke er det særlig god moral heller. Hvis IA absolutt vil prøve seg i en ny klubb, er det for dumt å nekte hvis vi får et fornuftig bud. Men å selge før sesongen er over bør være helt uaktuelt. Om det blir en budkrig mellom Brann, Lillestrøm og kanskje noen til etter sesongen, er det helt i orden å selge. Så får vi jobbe med å finne erstattere i mellomtiden. Som f.eks. Vidar Martinsen, Børre Steenslid eller en svenske, islending, danske, finne eller hva som helst.

Hepp,

 

Føler meg ganske trygg på at det ikke skulle by på store problemer å erstatte IA sportslig, men det er selvsagt noe med signaleffekten her i forholdt til hvordan Stabæk fremstår som klubb. Det er vanskelig å bli tatt seriøst i spiller og ikke minst sponsormarkedet hvis man selger unna sine antatt beste spillere.

 

@ringo

Jeg ser store problemer med å erstatte IA. Vi kan sikkert finne noen med både høyere fart og bedre teknikk (i hvet fall med bena), men å finne noen som gir 110% i hver eneste kamp er ikke lett! Se eks borte mot FFK når nesten hele laget hadde tatt ferie, hvem var det som kjempet som en løve og mot slutten spilte både i angrep og forsvar? Det er mange andre som ofte har god innsats, men mesteparten har likevel et toppnivå under bunn-nivået til IA (og det sier klart mest om IA). Et salg nå blir som å kutte av seg høyre arm, salg til vinteren er bedre men håper man heller kan gjøre grep for at IA skal ønske å bli med videre - det går nok på sportslige ambisjoner og satsning. Nå har vi (antar jeg) kjørt relativt billig i år, og burde dermed ha litt ekstra i bakhånd til neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt beholder man sine viktigste spillere selv om det kommer ok bud på dem. Problemet er spillere som vil vekk. Man tjener sjelden på å tviholde på spillere som ønsker seg bort, og ikke er det særlig god moral heller. Hvis IA absolutt vil prøve seg i en ny klubb, er det for dumt å nekte hvis vi får et fornuftig bud. Men å selge før sesongen er over bør være helt uaktuelt. Om det blir en budkrig mellom Brann, Lillestrøm og kanskje noen til etter sesongen, er det helt i orden å selge. Så får vi jobbe med å finne erstattere i mellomtiden. Som f.eks. Vidar Martinsen, Børre Steenslid eller en svenske, islending, danske, finne eller hva som helst.

Hepp,

 

Føler meg ganske trygg på at det ikke skulle by på store problemer å erstatte IA sportslig, men det er selvsagt noe med signaleffekten her i forholdt til hvordan Stabæk fremstår som klubb. Det er vanskelig å bli tatt seriøst i spiller og ikke minst sponsormarkedet hvis man selger unna sine antatt beste spillere.

 

@ringo

Jeg ser store problemer med å erstatte IA. Vi kan sikkert finne noen med både høyere fart og bedre teknikk (i hvet fall med bena), men å finne noen som gir 110% i hver eneste kamp er ikke lett! Se eks borte mot FFK når nesten hele laget hadde tatt ferie, hvem var det som kjempet som en løve og mot slutten spilte både i angrep og forsvar? Det er mange andre som ofte har god innsats, men mesteparten har likevel et toppnivå under bunn-nivået til IA (og det sier klart mest om IA). Et salg nå blir som å kutte av seg høyre arm, salg til vinteren er bedre men håper man heller kan gjøre grep for at IA skal ønske å bli med videre - det går nok på sportslige ambisjoner og satsning. Nå har vi (antar jeg) kjørt relativt billig i år, og burde dermed ha litt ekstra i bakhånd til neste år.

 

Om Stabæk ikke selger IA nå selv om han vil bort fra klubben er jeg sikker på at han er professjonell nok til og gi 110 % i hver kamp og ut sesongen. men jeg er enig i at signaeffekten ikker er bra om han forsvinner nå, og jeg er enig at han blir veldig vanskelig å erstatte nå midt i sesongen. Samtidig så må vi også se dette fra IA sin side at han har lyst til og vinne noe i TL og det vil han ikke gjøre på mange år så lenge Stabæk foreløpig ikke satser på å vinne. Jeg håper og tror at IA blir ut sesongen og gjærne lengre, men samtidig ønsker jeg han all lykke om han forsvinner. Han har gjort mye bra og hvert veldig lojal mot klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Stabæk ikke selger IA nå selv om han vil bort fra klubben er jeg sikker på at han er professjonell nok til og gi 110 % i hver kamp og ut sesongen. men jeg er enig i at signaeffekten ikker er bra om han forsvinner nå, og jeg er enig at han blir veldig vanskelig å erstatte nå midt i sesongen. Samtidig så må vi også se dette fra IA sin side at han har lyst til og vinne noe i TL og det vil han ikke gjøre på mange år så lenge Stabæk foreløpig ikke satser på å vinne. Jeg håper og tror at IA blir ut sesongen og gjærne lengre, men samtidig ønsker jeg han all lykke om han forsvinner. Han har gjort mye bra og hvert veldig lojal mot klubben.

 

 

Det er egentlig litt absurd at "å vinne noe" brukes som begrunnelse for å ønske seg bort fra Stabæk. Hvor er det blitt av klubbens visjoner? Var det ikke Stabæk som skulle lære Europa å uttale "æ"?

 

Det kan virke som at alt er satt på "standby" inntil ny stadion er klar. Den årevise krangelen rundt Fornebu Arena, som har forsinket prosjektet kraftig, har tydeligvis ødelagt mer enn vi aner.

 

La oss håpe at dette er siste året i "standby"-modus, og at spillere i fremtiden ønsker å kommet til Stabæk - nettopp "for å vinne noe".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når tas landslagstroppen ut?? Hvis ikke IA er i denne nå må jeg bare le av Hareide... Jeg ser for meg Bård Borgersen eller Atle Roar Håland fra Start...., NEI TAKK... IA som tøffing mot brassene må jo bare bli bra:=)

 

Hørte noe om at Hareide skal presentere den i morgen. Tenk IA knuser Robinho...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


helt greit mener nå jeg...

 

Jo mer han er i landslagsdiskusjon, jo større sjanse er det for at han får tilbud fra utlandet.. Han er i tillegg småskadet, og har godt av å bli matches litt forsiktig....

 

På den andre siden fortjener han en plass i troppen når man ser hva som har blitt tatt med..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal også Start ha vist interesse for Inge.

 

Link.

 

Regner med en avklaring her i løpet av kort tid. Hva Inge selv vil, hva han evt krever for å bli, om han drar til Brann, Start, Vålerenga, selv Rosenborg kan lett bli slakt (ble litt revet med B) )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal også Start ha vist interesse for Inge.

 

Link.

 

Regner med en avklaring her i løpet av kort tid. Hva Inge selv vil, hva han evt krever for å bli, om han drar til Brann, Start, Vålerenga, selv Rosenborg kan lett bli slakt (ble litt revet med B) )

 

Nå bør vell IA roe ned litt... Dette begynner å bli litt Mifsud takter over.. Det er greit at IA vil bort etter hvert men det er vell ikke noe vits i å legge seg ut med alle..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal også Start ha vist interesse for Inge.

 

Link.

 

Regner med en avklaring her i løpet av kort tid. Hva Inge selv vil, hva han evt krever for å bli, om han drar til Brann, Start, Vålerenga, selv Rosenborg kan lett bli slakt (ble litt revet med B) )

 

Nå bør vell IA roe ned litt... Dette begynner å bli litt Mifsud takter over.. Det er greit at IA vil bort etter hvert men det er vell ikke noe vits i å legge seg ut med alle..

 

Hepp,

 

Han er kanskje ikke så lojal som folk tror da... Det virekr ihvertfall ikke slik. Spørsmålet er hvor tjent vi er med å beholde en spiller som "flørter" med den ene klubben etter den andre...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Han er kanskje ikke så lojal som folk tror da... Det virekr ihvertfall ikke slik. Spørsmålet er hvor tjent vi er med å beholde en spiller som "flørter" med den ene klubben etter den andre...

 

@ringo

 

Jeg har aldri sett på ham som en super-lojal spiller, det var jo snakk om LSK for ikke så veldig lenge siden også, men han er likefullt en av våre mest verdifulle spillere. Så lenge han presterer for oss må han gjerne flørte med andre - det er ofte prisen man betaler for å benytte spillere som verken er lokal eller har vært juniorspiller hos oss. Kan man på noen som helst måte si han skylder Stabæk noe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal også Start ha vist interesse for Inge.

 

Link.

 

Regner med en avklaring her i løpet av kort tid. Hva Inge selv vil, hva han evt krever for å bli, om han drar til Brann, Start, Vålerenga, selv Rosenborg kan lett bli slakt (ble litt revet med B) )

 

Nå bør vell IA roe ned litt... Dette begynner å bli litt Mifsud takter over.. Det er greit at IA vil bort etter hvert men det er vell ikke noe vits i å legge seg ut med alle..

 

Hepp,

 

Han er kanskje ikke så lojal som folk tror da... Det virekr ihvertfall ikke slik. Spørsmålet er hvor tjent vi er med å beholde en spiller som "flørter" med den ene klubben etter den andre...

 

@ringo

Samtidig er det greit å ha i bakhodet at det som står på trykk aldri er helt slik som samtalen med journalisten foregikk. Og i mange tilfeller har det ikke engang vært en samtale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal også Start ha vist interesse for Inge.

 

Link.

 

Regner med en avklaring her i løpet av kort tid. Hva Inge selv vil, hva han evt krever for å bli, om han drar til Brann, Start, Vålerenga, selv Rosenborg kan lett bli slakt (ble litt revet med B) )

 

Nå bør vell IA roe ned litt... Dette begynner å bli litt Mifsud takter over.. Det er greit at IA vil bort etter hvert men det er vell ikke noe vits i å legge seg ut med alle..

 

Hepp,

 

Han er kanskje ikke så lojal som folk tror da... Det virekr ihvertfall ikke slik. Spørsmålet er hvor tjent vi er med å beholde en spiller som "flørter" med den ene klubben etter den andre...

 

@ringo

Samtidig er det greit å ha i bakhodet at det som står på trykk aldri er helt slik som samtalen med journalisten foregikk. Og i mange tilfeller har det ikke engang vært en samtale.

 

Jeg syntes ikke man skal si at en spiller som har gitt 100% for klubben i 8 år ikke er lojal. IA har store følelser for klubben og at han elsker Stabæk Support :unsure: . Jeg vet at IA gjerne ville bli i klubben om klubben hadde vist vilje med å satse som de lovet sør sesongen. Da lovet Stabæk at det skulle komme store forsterkninger og de ville satse. Dette løfte har ikke klubben klart og holde ovenfor spillerne og det er noen spillere som har gått lei av de tomme løftene fra Stabæk. Jeg mener det er noen på Stabæk kontoret som bør ta skylden for at IA event. flere som vil forsvinne fra klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet at IA gjerne ville bli i klubben om klubben hadde vist vilje med å satse som de lovet sør sesongen.

 

Hvordan VET du dette? Kjenner du IA (faren hans e.l.)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det å gi veigar ny kontrakt må jo være et tegn på at de satser?

 

Jeg håper da det, Men man vet jo ikke hva kontrakten inneholder, om han har klausul om og gå om det kommer andre lag istørre ligaer på banen eller om det ikke kommer forsterkninger o.l.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det å gi veigar ny kontrakt må jo være et tegn på at de satser?

Både jo og nei. Veigar var en brikke i laget før sesongen - på den tiden da man lovet store forsterknigner - og signeringen nå er vel strengt tatt ikke annet enn å beholde det man allerede hadde fra før. Som viste seg å være enda bedre enn man håpet på, men han var allikevel førstevalget som Daniels partner ved sesongstart. Det er knall at Veigar signerer ny kontrakt, men skjønner godt at ikke andre spillere gir det til inntekt for klubbens ledelse som lovet å forsterke. Vi er fortsatt veldig tynt besatt på enkelte plasser, og man kan jo spekulere på om f.eks. med en skade på Daniel eller Veigar så hadde tabellen sett helt annerledes ut. Samtidig gjør klubben klokt i å ikke hive seg over den første og "beste" spilleren som dukker opp i kikkertsiktet, men samtidig må man se på signaleffekten. Når man i tillegg tar med det faktum at klubben ikke akkurat driter penger skjønner jeg at dette ikke er en helt enkel situasjon for ledelsen. Nye toppspillere - ja så definitivt. Bruke masse penger på dem - nei så definitivt ikke. Jeg tror at klubben setter økonomien foran det meste, og hvis det betyr at en spiller som IA forsvinner som en indirekte følge av det, ja så får man heller leve med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

I A Olsen
×
×
  • Opprett ny...