Gå til innhold

I A Olsen


Anbefalte innlegg


Intervju med IA:

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article93518.ece

 

- For meg personlig er det mye større at Start overlever enn at jeg får sølv med Stabæk.... I forhold til Bærum er det 100 ganger større engasjement her, så sykt er det. Stabæk spiller fin fotball, men det er de faste som møter opp. Det er mer trykk her, og det er et krav at Start skal være i toppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det kommer direkte fra hans munn stiller jeg meg tvilende til om jeg vil ha ham tilbake i klubben... Så kan han heller kose seg med det enorme engasjementet på halvfulle Sør Arena. Håper pepperkakene smakte, Inge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det kommer direkte fra hans munn stiller jeg meg tvilende til om jeg vil ha ham tilbake i klubben... Så kan han heller kose seg med det enorme engasjementet på halvfulle Sør Arena. Håper pepperkakene smakte, Inge!

 

e-9

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det kommer direkte fra hans munn stiller jeg meg tvilende til om jeg vil ha ham tilbake i klubben... Så kan han heller kose seg med det enorme engasjementet på halvfulle Sør Arena. Håper pepperkakene smakte, Inge!

Det sto i Aftenposten Morgen i dag også.

- Hvor spiller du når sesongen er over?

 

- Godt spørsmål. Det finnes ingen opsjoner i utlånsavtalen og jeg har tre år igjen av kontrakten med Stabæk. Jeg forholder meg til den og ønsker ikke å spekulere, jeg får vente og se om det skjer andre ting, svarer Olsen, som i starten av mars var med i Åge Hareides landslagstropp bestående av hjemlige spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det kommer direkte fra hans munn stiller jeg meg tvilende til om jeg vil ha ham tilbake i klubben... Så kan han heller kose seg med det enorme engasjementet på halvfulle Sør Arena. Håper pepperkakene smakte, Inge!

Er ikke noe kult å høre ham si det, men jeg skjønner det egentlig ganske godt. Det er noe totalt feil med Nadderud, ikke publikum, men utformingen av stadion. Uansett hvor mye det synges, klappes, skrikes og hyles så høres det forferdelig dårlig. Regner med at det har med utformingen av stadion å gjøre, at lyde rett og slett forsvinner ut porten...

Det er vel det jeg gleder meg mest til med ny stadion. Lukket inne kommer trykket fra de stående BLAA til å bli 100 ganger bedre. GLEDER MEG.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det kommer direkte fra hans munn stiller jeg meg tvilende til om jeg vil ha ham tilbake i klubben... Så kan han heller kose seg med det enorme engasjementet på halvfulle Sør Arena. Håper pepperkakene smakte, Inge!

Det sto i Aftenposten Morgen i dag også.

- Hvor spiller du når sesongen er over?

 

- Godt spørsmål. Det finnes ingen opsjoner i utlånsavtalen og jeg har tre år igjen av kontrakten med Stabæk. Jeg forholder meg til den og ønsker ikke å spekulere, jeg får vente og se om det skjer andre ting, svarer Olsen, som i starten av mars var med i Åge Hareides landslagstropp bestående av hjemlige spillere.

 

Hvor han spiller neste år er vel egentlig avhengig av én ting tror jeg: Hva Jönsson svarer når IA spør: "Er jeg tiltenkt plass i førsteelveren?" Om Jönsson sier ja blir han, om han sier nei drar han. Og sier Jönsson nei ser jeg heller ikke noe problem i å cashe inn millionene for han. Bytte mot Ygor?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det kommer direkte fra hans munn stiller jeg meg tvilende til om jeg vil ha ham tilbake i klubben... Så kan han heller kose seg med det enorme engasjementet på halvfulle Sør Arena. Håper pepperkakene smakte, Inge!

Er ikke noe kult å høre ham si det, men jeg skjønner det egentlig ganske godt. Det er noe totalt feil med Nadderud, ikke publikum, men utformingen av stadion. Uansett hvor mye det synges, klappes, skrikes og hyles så høres det forferdelig dårlig. Regner med at det har med utformingen av stadion å gjøre, at lyde rett og slett forsvinner ut porten...

Det er vel det jeg gleder meg mest til med ny stadion. Lukket inne kommer trykket fra de stående BLAA til å bli 100 ganger bedre. GLEDER MEG.

 

 

Joa, men nå er det ikke stemningen han klager på da. Det er publikum som er der;

 

I forhold til Bærum er det 100 ganger større engasjement her, så sykt er det. Stabæk spiller fin fotball, men det er de faste som møter opp.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei var for eksempel nesten ikke noe trykk fra oss den kampen han ble utvist mot Fredrikstad borte.. Ikke noe engasjement!

 

Han burde vite bedre, han har jo hørt oss når vi har vært på arenaer hvor lyden har blitt "lukket" inne..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når IAO blir spurt hvor han er neste sesong, så er han vel litt usikker på om Stabæk ønsker å beholde ham på bakgrunn av at han faktisk ble leid ut fremfor å ha ham i troppen i sesonginnspurten... Det er aldri noen stor tillitt å bli leid ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når IAO blir spurt hvor han er neste sesong, så er han vel litt usikker på om Stabæk ønsker å beholde ham på bakgrunn av at han faktisk ble leid ut fremfor å ha ham i troppen i sesonginnspurten... Det er aldri noen stor tillitt å bli leid ut.

 

jojo, greit nok det, men er veldig skuffende å høre han prate sånn etter flere år her. Det er snakk om Start, grenser for hvor mye liv og engasjement det er der også.. Hadde håpet at han hadde blitt litt blaaere over årene..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når IAO blir spurt hvor han er neste sesong, så er han vel litt usikker på om Stabæk ønsker å beholde ham på bakgrunn av at han faktisk ble leid ut fremfor å ha ham i troppen i sesonginnspurten... Det er aldri noen stor tillitt å bli leid ut.

Jeg har forstått hele utleie saken som om det var IA selv som ville leies ut.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan være enig i at det er for få engasjerte, synes selv at det burde vært mange flere...at de få engasjerte er veldig engasjerte er meget bra, men som sagt, det er "de faste" som han uttrykker. Vi får håpe at antallet engasjerte øker, Stabæk burde vel egentlig være Bærums stolthet, og dermed burde Bærums befolkning vise større engasjement utenom disse "faste" som IAO nevner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA er ferdig for meg etter den kommentaren. Håper han aldri kommer tilbake til klubben.

 

Hva er så kontroversielt med det han sier? Etter min mening sier han bare helt selvfølgelige ting.

 

Mulig jeg er hårsår, men jeg liker ikke spillere som snakker dritt om eget publikum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan være enig i at det er for få engasjerte, synes selv at det burde vært mange flere...at de få engasjerte er veldig engasjerte er meget bra, men som sagt, det er "de faste" som han uttrykker. Vi får håpe at antallet engasjerte øker, Stabæk burde vel egentlig være Bærums stolthet, og dermed burde Bærums befolkning vise større engasjement utenom disse "faste" som IAO nevner.

 

Engajementet kommer med Fornebu Arena.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han sier vel bare at det er mer engasjement rundt Start, noe som er omtrent like kontroversielt som å påstå at 3 er mer enn 2. Jeg leser hvertfall ikke noe kritikk mot fansen på Nadderud noe sted. At det burde vært mer engasjement rundt Stabæk i kommunen vår er tatt opp flere ganger her og, uten at det er ment som noe kritikk av de som er på kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det kommer direkte fra hans munn stiller jeg meg tvilende til om jeg vil ha ham tilbake i klubben... Så kan han heller kose seg med det enorme engasjementet på halvfulle Sør Arena. Håper pepperkakene smakte, Inge!

Er ikke noe kult å høre ham si det, men jeg skjønner det egentlig ganske godt. Det er noe totalt feil med Nadderud, ikke publikum, men utformingen av stadion. Uansett hvor mye det synges, klappes, skrikes og hyles så høres det forferdelig dårlig. Regner med at det har med utformingen av stadion å gjøre, at lyde rett og slett forsvinner ut porten...

Det er vel det jeg gleder meg mest til med ny stadion. Lukket inne kommer trykket fra de stående BLAA til å bli 100 ganger bedre. GLEDER MEG.

 

 

Joa, men nå er det ikke stemningen han klager på da. Det er publikum som er der;

 

I forhold til Bærum er det 100 ganger større engasjement her, så sykt er det. Stabæk spiller fin fotball, men det er de faste som møter opp.

Det er ikke 100 ganger fler på Sør Arena enn på Nadderud, så det er IKKE publikum på stadion han tenker på her tror jeg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er under ett år siden følgende:

 

------

 

"Jeg har det veldig bra i Stabæk. Jeg er ikke bare glad i Stabæk, jeg elsker Stabæk og folka rundt klubben, for hva de står for og det de har bygget opp... Jeg kommer til å bli værende her".

~Inge André Olsen

Kilde: Budstikka

 

BDTV: Han som ble...

http://www.stabak.no/content/view/2037/2/

“Æ e blaa.”

~Inge André Olsen

 

IA Olsen inn i Onkel Blaa

http://www.budstikka.no/sec_naeringsliv/article132212.ece

 

------

 

Ja mange ting har skjedd siden da, men jeg foreslår at vi venter med å skjære hodet av ham til han får kommet seg "hjem" og tatt en prat med klubben. Ikke la journalister som stiller stikk-spørsmål, vi vet jo de elsker å ta svaret ut av sin sammenheng, ikke la de få makta. Alle parter; klubben, Jönsson, vi og ikke minst IAO selv ønsker en god og dominerende Olsen i vår blaa forsvarsrekke. At ting gikk som det gikk i årets sesong er jo leit, men ting har sin forklaring, og fanken heller om en liten nedtur skal få legge store drømmer i grus. Jeg beholder troen, alltid, uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han sier vel bare at det er mer engasjement rundt Start, noe som er omtrent like kontroversielt som å påstå at 3 er mer enn 2. Jeg leser hvertfall ikke noe kritikk mot fansen på Nadderud noe sted. At det burde vært mer engasjement rundt Stabæk i kommunen vår er tatt opp flere ganger her og, uten at det er ment som noe kritikk av de som er på kamp.

 

Tror nok engasjementet kommer når stadion er ferdig. Mange som bruker været som unnskyldning for om de kommer på kamp eller ikke. Skal innrømme at Nadderud er ikke det hyggeligste stedet å vært når værtet er ille. Så jo klart det mot TIL sist. Var jo neste 1000 færre enn ellers i sesongen. Skal si at TIL ikke er det laget som trekker meste folk, men det er tross alt kamp om sølvemedalje i en av de beste sesongene til Stabæk noen sinne...

 

Nå som Stabæk endelig skal etablere seg som et topplag vil nye tilhengere rekrutteres og det kan også gjenspeiles i årets tilskuertall. Tror IAO ville likt det som kommer til å skje i Drammen på lørdag... og ikke minst på Blaa etterpå. Skjønner ikke hvorfor det er så fælt å ha faste folk på kamp. Det sier jo i såfall at mesteparten i Kristiansand er medgangssupportere. Hvis de ikke er det så er de vel bare flere faste da??!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med deg, LittleBlueAlien. Det kan være greit å legge litt salt til uttalelsene når de formidles av en journalist. I tillegg er det vel mange som hadde steila dersom vi hadde en spiller hos oss på utlån og denne spilleren - rett før årets viktigste kamp - uttalte at han egentlig brydde seg mer om den klubben han kom fra enn den han spilte for akkurat nå.

 

Så får tiden vise hvor blaa Inge er. Personlig hadde jeg ikke hatt noe imot å se Pontus og Inge som vårt stopperpar neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med deg, LittleBlueAlien. Det kan være greit å legge litt salt til uttalelsene når de formidles av en journalist. I tillegg er det vel mange som hadde steila dersom vi hadde en spiller hos oss på utlån og denne spilleren - rett før årets viktigste kamp - uttalte at han egentlig brydde seg mer om den klubben han kom fra enn den han spilte for akkurat nå.

 

Så får tiden vise hvor blaa Inge er. Personlig hadde jeg ikke hatt noe imot å se Pontus og Inge som vårt stopperpar neste sesong.

 

Jeg har en sterk følelse at forsvaret neste år blir JIH, MMS, Pontus og Tom, og at vi aldri kommer til å se IAO i Stabæk drakt igjen.

 

Bare håper at vi får MYE penger for ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med deg, LittleBlueAlien. Det kan være greit å legge litt salt til uttalelsene når de formidles av en journalist. I tillegg er det vel mange som hadde steila dersom vi hadde en spiller hos oss på utlån og denne spilleren - rett før årets viktigste kamp - uttalte at han egentlig brydde seg mer om den klubben han kom fra enn den han spilte for akkurat nå.

 

Så får tiden vise hvor blaa Inge er. Personlig hadde jeg ikke hatt noe imot å se Pontus og Inge som vårt stopperpar neste sesong.

 

Jeg har en sterk følelse at forsvaret neste år blir JIH, MMS, Pontus og Tom, og at vi aldri kommer til å se IAO i Stabæk drakt igjen.

 

Bare håper at vi får MYE penger for ham.

En liten digresjon, men til tross for hvor mye Tom jobber og blør for drakta, kan vi ikke stikke under en stol hvor mange baklengsmål han er involvert i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes dette er udramatisk. Så klart det er viktigere for han personlig om Start holder seg. Han kom til Start for å snu en dårlig trend, og om de holder seg har han jo gjort jobben sin. Har ikke bidratt til eventuelt sølv.

Dessuten er det vel ganske strategisk dumt å uttale seg negativt om Start så lenge han ikke vet om han får beholde plassen sin i Stabæk og derfor kanskje selges til Start.

 

Når det gjelder trykk på stadion vil det nok bli mye bedre med ny stadion. Oppmøte blir sikkert bedre også, det har jo vi sett hos alle de andre lagene med ny stadion. Men tror også litt av grunnen til dårlig oppmøte er at mange i området sliter med å identifisere seg med Stabæk. Blandt den eldre garde vet jeg flere har holdt med Haslum, Bærum osv fra de var unge, og således synes det er kunstig å holde med "fienden" Stabæk. Samtidig tror jeg noe av problemet er litt av imaget til Stabæk. Vi spiller jo litt på rik og pappagutt fra Bærum, noe som kan være litt vanskelig å identifisere seg med om man f.eks er fra Asker og derfor kanskje vif/godset er mer tiltrekkende (Gud forby). Har også flere venner fra Nesøya som heller holder med Lyn enn Stabæk. Start er jo klubben for hele sørlandet, blir litt lettere å velge lag da..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke bli så pissed på IA da. Han sier det bare som det er. Akkurat som Marel gjorde om Molde som by for 3 uker siden. Vi må bare innse at det finnes arenaer i eliteserien der det er mer trøkk enn på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke Pontus og IAO passer så godt sammen, og jeg mener Pontus er bedre enn IAO til det meste annet enn duellspill. MMS og Pontus har klart mest potensial som moderne/spillende midtstopperpar, og utfyller hverandre bedre. I tillegg blir de ikke skadet slik at de går glipp av annenhver sesong.

 

Får vi noen mill for IAO, bør vi heller bruke dem på en Huseklepp e.l.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke Pontus og IAO passer så godt sammen, og jeg mener Pontus er bedre enn IAO til det meste annet enn duellspill. MMS og Pontus har klart mest potensial som moderne/spillende midtstopperpar, og utfyller hverandre bedre. I tillegg blir de ikke skadet slik at de går glipp av annenhver sesong.

 

Får vi noen mill for IAO, bør vi heller bruke dem på en Huseklepp e.l.

 

Eventuelt byttet han mot Huseklepp i sommer+ litt penger... Brann var jo interesserte en gang. Men da tror jeg nok en god del hadde blitt misfornøyd, deriblandt meg selv. Men er mer åpen for det nå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke bli så pissed på IA da. Han sier det bare som det er. Akkurat som Marel gjorde om Molde som by for 3 uker siden. Vi må bare innse at det finnes arenaer i eliteserien der det er mer trøkk enn på Nadderud.

 

Joda.. Men da er ikke Sør Arena inkludert..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

I A Olsen
×
×
  • Opprett ny...