Gå til innhold

I A Olsen


Anbefalte innlegg


Enig i de to første setningene dine. Men jeg mener at fokuset bør være på det sportslige, spesielt nå. Så kan vi heller være sympatiske i vinterhalvåret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i de to første setningene dine. Men jeg mener at fokuset bør være på det sportslige, spesielt nå. Så kan vi heller være sympatiske i vinterhalvåret.

 

Det er i fotballsesongen fotballlag kan fronte noe. Jeg tror ikke regnbueflagg i hjørnene på La Manga vil ha fullt så stor påvirkning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stor forskjell på fire cornerflagg og det opplegget som har vært de par siste årene.

Vi ligger på kvalikk én runde fra halvspilt sesong, vi har hvertfall ett lag som har begynt å ta poeng bak oss, og man ser ingen tegn til forbedring..DER bør fokuset være tjuefire timer i døgnet, ikke på alt utenomsportslig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt er fokuset der. Det forhindrer ikke at man kan legge engasjementet i en sak som er veldig viktig for veldig mange. Beklager at jeg dro frem dette, var virkelig ikke meningen å skape en debatt, men å gi IA fortjent kred.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Et av hans verste år som sportssjef (ingen nye har slått til enda). Men det fatale var vel da Ohi ikke ville til Kina og 20mill forsvant fra spillerbordet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjor hadde IAO et ganske ålreit år. Greit at det årets største suksess (Lumanza) kom i 2016, men han sto også for signeringer som Brochmann og Gyasi.

Og Ba, selv om han falt i innsats var han fortsatt en meget bra og viktig signering i fjor

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enig med IAO. Vi har fått en bedre keeper, og vi har fått inn en DM som skal rydde foran forsvaret. Offensivt har vi så mange alternativer uansett at å miste Brochmann ikke er noe tap. Og vi har fått Valencic i tillegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har mistet Ovenstad som aldri spilte og Brochmann som hadde en jevnt nedgående kurve siden våren 2017 og nå var bak Bohinen. Ikke spesielt svekket isolert sett, selv om dette var de eneste bevegelsene. Sayouba ut er selvfølgelig isolert sett en svekkelse, men så lenge det skjer to uker etter at vi har hentet en ny førstekeeper, og Sandberg allerede har prestert på trening og kamp, ser jeg ikke at keeperbyttet er annet enn en forsterkning. (Selv om jeg aller helst ville sett Sayouba tilbake på toppnivå)

 

Så har vi i tillegg fått årets spiller fra Finland og et ettertraktet talent til en rolle vi trenger.

 

Så langt, før evt noen drar utenlands, er vi helt klart styrket. Kanskje ikke mye, til det vet vi for lite om Valencic og Keita. Men keeperbyttet er nok til at vi i hvert fall er litt styrket.

 

Artig å lese at Joachim Jonsson har oss på femteplass, kun bak lag som ligger topp-5. På forumet har dommedagsprofetene spådd nedrykk, og konkludert med at Start og LSK har forsterket så voldsomt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Uvanlig stille fra sportssjefen, siste jeg leste var at nedrykkskampen er bra trening for de unge spillerne!?

Han har hatt en like svak sesong som laget så da er vel ligge lavt en taktikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja, mer presist - laget har hatt en svak sesong fordi IA har hatt en svak sesong, og med denne hånd til munn strategien man har lagt opp til så har man ikke råd til at IA ikke leverer...

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


@ringo: Du kritiserer det du kaller hånd til munn-strategien hver gang muligheten byr seg, men foreløpig har jeg ikke sett noe bedre alternativ gitt klubbens økonomi. Hva mener du klubben skal gjøre?

 

Jeg er heller ikke enig i beskrivelsen din. Klubbens strategi er å utvikle egne spillere, for å spe på med spillere utenfra som hever nivået. Skal disse både være gode nok og være innenfor Stabæks rekkevidde sier det seg selv at det blir på kortere kontrakter (som for Keita). Så kan man ha flaks/være dyktige i enkelttilfeller som Dio, Boli og Ohi.

 

Mener også at kritikken passer ekstra dårlig denne sesongen. Det er mange år siden vi har hatt så god kontinuitet som før 2018.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er som kjent dyrt å være fattig.... Kontinuitet, ja- men vi mistet hele midtbanen når Lumanza forsvant. I tilegg hjalp heller ikke skaden på Kassi noe særlig. Det å proppe på med akademi spillere er sikkert morro men i år er det altfor mange på en gang, derfor er det dritt at vi ikke fant noen forsterkninger defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

I A Olsen
×
×
  • Opprett ny...