Gå til innhold

Stabak.no


Totto
 Del

Anbefalte innlegg


Kan klubben slutte å legge ut artikler om neste kamp basert på historiske data. Det hjelper ikke til annet enn å legge unødvendig press på spillerne. Kan Veigar gjennta fjorårets 2 mål? Nei!

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det handler vel bare om å gripe etter de halmstråene som finnes for å skape litt håp og entusiasme blant potensielle billettkjøpere inn mot kampdag. Synes ikke Håvard og stabak.no fortjener å være mål for frustrasjonslufting bare fordi han/de tar seg bryet med å lete frem, skrive og legge ut statistikk med forhåpningsfull vinkling før hver kamp. Det er virkelig ikke der presset på spillerne kommer fra.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok, men det er også slik at dagens lag ikke kan sammenlignes med noe annet lag vi har stilt med, og da er det kanskje like greit å ikke late som noe annet.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok, men det er også slik at dagens lag ikke kan sammenlignes med noe annet lag vi har stilt med, og da er det kanskje like greit å ikke late som noe annet.

 

Dette har slått meg flere ganger også. Sjelden har statistikk om tidligere oppgjør vært så intetsigende som nå. Vi er underdog i alle kamper, til tross for at statistikken sier at vi har vært det tredje beste tippeligalaget de siste 17 årene.

 

Edit: men dette er jo samtidig et alvorlig tilfelle av å skyte pianisten. Det er ikke statistikken fra tidligere møter som har ødelagt nok en søndag.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Går jeg in på stabask.no så stopper maskinen min opp i ca 2min mens den laster ned den forb.. dustete videoen på høyre side, enten jeg vil se den eller ikke. I de 2 min dette pågår får jeg ikke scrollet nedover eller noe som helst, må bare sitte der som det mehe jeg er og vente på at dette skal bli ferdig. Det virker som om hele dritten er basert på en lest fra NFF eller noe, for hjemmesiden til VIF ser omtrent lik ut. Derimot henger ikke maskinene seg opp i 2min på siden til enga. hvorfor er det slik? Jeg har også problemer med å finne info om damelaget på våre sider, spesielt terminlisten skulle jeg ønske det var lettere å finne. Tidligere har det vært NM i hjemmeside for fotballklubbene, der Stabæk stort sett har gjort det ganske bra. Nå er alt styrt av NøFF virker det som. Det er vel ikke noen vits i en slik konkurranse da? Er dette opplegget til NøFF med på å utvikle fotballklubbenes hjemmesider? Må Stabæk være med på dette tullballet? kan vi slippe unna når vi kommer i 1div?

 

For mitt vedkommende har denne fantastiske nye hjemmesiden ført til at jeg har økt mitt besøk fra 2 ganger daglig til 4 ganger i uken.

 

Lenge leve den siste kommuniststat....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er helt enig i det som står over, angående kritikk av den nye hjemmesiden. Masse irriterende dill, sider som tar eksta tid å laste, damelaget som er nesten forsvunnet, klisjeaktig dill b(f.eks. #12) som prøver å gjøre oss kliss like andre klubber osv. Alt i alt en løsning som står langt tilbake for den hjemmesiden vi hadde for bare noen måneder siden.

 

Men hvorfor har jeg ikke tatt opp denne kritikken her? (Jeg er jo ikke akkurat kjent for å brenne inne med for mange meninger)

 

Vel, jeg har bare en tanke der: de som driver med styre og stell i klubben har mer presserende ting en hjemmesida i disse dager (i hele år, egentlig). Hjemmesida er for dugnadsprosjekt å regne sammenlignet med:

  • Få på plass en langsiktig stadionløsning.
  • Skaff sponsor- og andre inntekter som er like store som utgiftene neste år.
  • Få sportslig oversikt over hvordan vi skal klare å rykke opp igjen neste år = spillerstall 2013.
  • Få kommunen med på laget igjen (noe de faen ikke har vært i det siste).

...og drit i om NFF/NTF har skaffet oss en hjemmesidemal som ikke fungerer særlig bra for oss som frekventerer den ganske ofte

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når jeg gikk inn på stabak.no nettopp, ble jeg bedt om å gjennomføre en spørreundersøkelse om sidene fra Webstatus.

Regner med at flere får den også, det er en god anledning til å si hva man mener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes de nye sidene gir inntrykk av å være et resultat av en vennetjeneste - at en eller annen i NFF/NTF eller hvem det var som bestemte dette kjenner en fyr som er ikke spesielt god på webdesign, og at tjenesten ble kjøpt uten å se på produktet først. Sammenlignet med sidene som StabækLars & Co klarte å utvikle selv er de flere skritt i feil retning, både innholdsmessig og funksjonelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes de nye sidene gir inntrykk av å være et resultat av en vennetjeneste - at en eller annen i NFF/NTF eller hvem det var som bestemte dette kjenner en fyr som er ikke spesielt god på webdesign, og at tjenesten ble kjøpt uten å se på produktet først. Sammenlignet med sidene som StabækLars & Co klarte å utvikle selv er de flere skritt i feil retning, både innholdsmessig og funksjonelt.

 

Det var ikke noe produkt å se på... Tjenesten ble kjøpt, og så begynte de å utvikle den etterpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nettsiden er en skandale blottet for sjel, men hvorfor i svarte kom den er vel kanskje også et betimelig spørsmål?

 

Det må jo ha hatt noe med økonomi å gjøre, hvis ikke går man jo ikke med på noe så dumt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nettsiden er en skandale blottet for sjel, men hvorfor i svarte kom den er vel kanskje også et betimelig spørsmål?

 

Det må jo ha hatt noe med økonomi å gjøre, hvis ikke går man jo ikke med på noe så dumt.

 

Se punkt fem av det alltidblaa skriver. Økonomisk sett så er dette en bedre løsning for klubben. Før var web en utgiftspost, nå skal det være en inntekt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I utgangspunktet er idéen god, det er gjennomføringen som virker fryktelig halvhjertet og uprofesjonell.

 

Da jeg først hørte at Tippeliga-lagene skulle få en felles plattfrom, så jeg for meg noe lignende det de amerikanske ishockeylagene har. NHL.com er en utrolig bra fellesside for alle klubbene i NHL, med alt man kan ønske seg av nyheter, artikler, videoklipp, historie, statistikk, livesenter, terminlister og veldig enkel tilgang til hver enkelt klubbs sider. NFF kunne betalt for tl.no etter samme mal som nhl.com hvis man først skal gå for felles løsninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


alltidblaa, jeg er stort sett enig i prosessen du forespeiler, både den gode start, den forferdelige samkjøringen over på dårlige fellesløsninger og den forhåpentlige happy end du forespeiler oss.

 

Men punktet 11 "skandalen er et faktum", krever nok en prosess med mye bråk fra grasrota i fotball-Norge. Bråket må neppe komme i alle klubbene, bare i en stor nok del av den samlede kjøttvekta av toppklubber til at dimlingene i NTF gir seg og slipper det hele fri igjen. Det bråket synes jeg gjerne vi i Stabæk skal prøve å slippe å ta. Situasjonen vår er krevende nok som den er. Det er mitt poeng.

 

Kjempeleif: uenig => enig (selvfølgelig)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sagt mitt om de nye nettsidene til alle klubbene i et annet fora. Jeg synes det er svært uheldig at NTF har fratatt klubbene en del av identiteten sin. Det kunne fort vært slik at alle klubbene hadde samme utstyrsleverandør, og bare fargene var forskjellig. Det skal ikke være slik at supportere sluker hva som helst bare det får "riktige" farger og en påklistret logo når det kommer fra samlebåndet.

 

Jeg synes det må stilles noen kritiske spørsmål til prosessen. Hvorfor valgte alle klubbene i adecco og tl å skifte nettsider? Mange klubber hadde gode nettsider, og flere var nesten helt nye. Er det gulrot? Trussel om pisk om man uteblir? Og hva er det som gjør at i ihvertfall én av disse klubbene ble web og medieansvarlig hverken spurt eller informert før avtalen (om en uferdig og utestet plattform) var underskrevet for 3 år?

 

Jeg tenker også at klubben skal fokusere på andre områder nå, men hele denne NTF/Perform-greia lukter shit lang vei.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det har kommet en mobilversjon nå. Det er fint.

 

Problemet er bare at den er helt ubrukelig, mest fordi man ikke får noen god oversikt over siste nytt. Man må vente på at artiklene dukker opp i karusellen og skynde seg å klikke før den byttes ut.

 

Håper dette kan fikses.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser det har kommet en mobilversjon nå. Det er fint.

 

Problemet er bare at den er helt ubrukelig, mest fordi man ikke får noen god oversikt over siste nytt. Man må vente på at artiklene dukker opp i karusellen og skynde seg å klikke før den byttes ut.

 

Håper dette kan fikses.

 

Dette har vi spilt inn flere ganger til Perform, vi håper også at det skjer noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi kom på 23. plass i fotball.eu sin "NM" i fotballweb. Jeg har slitt litt med å forstå innholdet i de to linjene de begrunnet det med og at f.eks. denne siden kom over oss, men men, jeg skal ikke være noen dårlig "taper".

 

Vi har masse forbedringspotensiale og dersom vi skal bli bedre trenger vi input fra lesere. Noen som har noe å komme med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med dem i at det har blitt litt uoversiktlig og endel ting som mangler her og der. En gjennomgang av og opprydning i de forskjellige menyene og lenkene ville vært en god start. En annen ting, som har blitt betydelig verre nå i det siste, er mangelen på korrekturlesing av de sakene som legges ut. F.eks. i nyheten om at Thor Lange har fått kontrakt med a-laget er det enkelte setninger som ser ut som de har vært gjennom ti runder i google translate. Mulig dette er småprik som ikke mange bryr seg om; jeg synes det gir et veldig uprofesjonelt inntrykk å legge ut noe som er så dårlig skrevet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabak.no
×
×
  • Opprett ny...