Gå til innhold

Stabak.no


Totto
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg syns Stabak.no fortjener langt bedre enn 23. plass, samtidig har jeg en del tanker om hva som bør forbedres til neste år. Jeg kommer gjerne med konkrete innspill når jeg får mer tid.

 

Kan du si noe om hva juryen generelt legger vekt på i disse kåringene, Mads?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Korrekt ortografi må være på plass, det er en forutsetning i enhver moderne institusjon. Jeg klarer ihvertfall ikke bli sjarmert av reklamer med skrivefeil feks. Jeg velger å tro at resten av manglene er direkte eller indirekte forårsaket av den i mine øyne meningsløse overgangen til perform, og at arbeidskapasitet for å ferdigstille og feilsøke denne plattformen har gått på bekostning av innhold.

 

Jeg har ikke lest de to linjene, for når jeg går til fotball.eu får jeg bare opp at single damer søker menn. Og selv om det antakeligvis er riktig, begrunner det ikke hvorfor stabak.no er vurdert slik den har blitt.

 

Forøvrig føles det weird med en kåring der nesten alle sidene er på samme plattform. Fuckings mainstream moderne fotball samlebånd-shit ass.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns Stabak.no fortjener langt bedre enn 23. plass, samtidig har jeg en del tanker om hva som bør forbedres til neste år. Jeg kommer gjerne med konkrete innspill når jeg får mer tid.

 

Kan du si noe om hva juryen generelt legger vekt på i disse kåringene, Mads?

 

Ja, trenger så mye innspill som mulig!

 

Det står litt om hva de legger vekt på her http://www.fotballen.eu/topp100/2012/info/index.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Poenget ditt er vesentlig men eksempelbruken suger. Supertoppscorerhelt Ojo til Genk så Brann får cash i kassa vs umotiverte og middelmådige Kleiven til (konkurrent i 2014) Odd for knapper og glansbilder?

 

Når dette er sagt er jeg rimelig sikker på at alle som føler for å bidra til at stabak.no skal bli bedre enkelt kan kontakte klubbledelsen og gi sitt bidreag for å gjøre sidene bedre, i stedet for å bruke energi på å klage på innsatsen til de få som faktisk bidrar.

 

Jeg synes det minner litt om tifo-kritikken som dukker opp med jevne mellomrom.

 

Sikkert litt frekt innlegget mitt her, men jeg ser gjerne at Marco skriver på stabak.no om ikke annet så for å rette opp skrivefeilene som dessverre florerer.

 

Husk at klubben har slanket vekk all godtgjørelse til slike funksjoner, og det er vanskelig å klage på gratisarbeid...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er påtide at noen sier noe om stabak.no nå. Klubbens eneste ansikt utad. Det er greit nok at klubben ikke har mye penger å ta av, men jeg synes man burde kunne kreve at det lille som skrives er av någenlunde kvalitet. Slik klubben fremstår på nett nå er direkte skadelig og trist. Maria Borgersen har skrevet en veldig bra artikkel i dag om Thor Lange, men ellers er innholdet helt på trynet.

 

De siste overskriftene på stabak.no:

  • 3 Stabæk jenter på U 19
  • Første prat med "ny" mann rundt A-laget, Jan Peder Jalland
  • Fotball spesial tirsdager og torsdager,- vi tok en prat med assistenttrener Jan Peder Jalland
  • Christer Kleiven går til Odds Ballklubb.
  • Stabæk mål i Kina.

Unnskyld meg, men dette er det første man møter på stabak.no knyttet sammen med noen uskarpe og generelt dårlige bilder. Hva er dette for noe? Innholdet i selve artiklene er det heller ikke mye pent å si om, men at det er mulig å skrive så mye feil i de få linjene det står er for meg en gåte.

 

For å ta et eksempel (beklager at jeg linker til litt lugubre sider):

 

Her er brann.no sin sak på Ojo sin overgang:

http://www.brann.no/news/article/1u9bsfm98dq641w5bhnf48gn7s/title/kim-ojo-solgt-til-genk

 

Her er stabak.no sin sak på Kleiven sin overgang:

http://www.stabak.no/news/article/1q1m5ku3pysud16bhdk96p9j5t/title/christer-kleiven-gar-til-odds-ballklubb

 

Generelt er det jo dessverre lite informasjon fra klubben, men fortsetter det med denne kvaliteten på artiklene er det nesten bedre at det er stille.

 

Fullstendig enig.

 

Men jeg synes du kunne skrevet dette innlegget under ditt vanlige brukernavn, det ville gitt et enda tydligere signal til Stabæk. (Slapp av, jeg skal ikke avsløre deg)

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med Slum.

 

En mer overordnet betraktning, (som også gjelder i arbeidet med hjemmesidene, er at man på nåværende tidspunkt ikke er gode nok til å skape forventninger, begeistring og engasjement i Stabækfamilien. Skal man selge sesongkort må man ut til folket, - med WEB, ambassadører, Stabæktryner o.l. Det kan hende at det er lite ressurser, men får man ikke til dette nå kommer det 2000 i åpningskampen på Nadderud. En slagplan må legges, - frivillige ressurser må samles, struktureres og brukes. Folk må SNAKKE om Stabæk, TENKE på Stabæk og FØLE for Stabæk.

 

Nok digresjoner. Nå er det ikke slik at vi i Stabæk sutrer mer rundt WEB enn andre. Både RBK og Aafk er misfornøyde. At "annerledesklubben" Stabæk sitter på en masseprodusert samlebånds-web som ikke holder i sammenføyningene er for meg uforståelig. Har man folk som ønsker og evner å gjøre ting betraktelig bedre - uten å ta et rødt øre for dette - så skal man ta dem i mot med åpne armer.

 

Per dags dato har stabaek.no mer trafikk enn stabak.no. Urovekkende. Hyggelig for oss, men slik bør det vel helst ikke være?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Per dags dato har stabaek.no mer trafikk enn stabak.no. Urovekkende. Hyggelig for oss, men slik bør det vel helst ikke være?

 

Siden denne "klikk"-greia ikke lenger lever har ikke jeg noe problem med at Stabaek.no går forbi, sålenge Stabaek.no i Stabak.no's sted kan være en informerende, engasjerende og ikke minst annerledes kanal for supporterne. Klubbens framtid og inntekter ligger i om folk kommer på kamp, kjøper effekter og sesongkort, ikke hvorvidt de leste om kampen på Stabak.no eller Stabaek.no i forkant. RBKWEB har lenge ligget mange skritt foran RBK.no, og slik vil det nok fortsette å være en god stund til. I Stormen har supporterne endret bokmerkene sine fra å peke til klubbens hjemmesider, og direkte til forumet deres.

 

Om SF ikke ønsker å ta imot betydelig frivillig innsats for å snu den negative trenden står de fritt til å velge det bort, men da er det naturlig at disse kreftene brukes et annet sted. For eksempel på Stabaek.no. I uansett tilfelle er Stabæk som klubb nødt til å ha minst én god side som folk ønsker å besøke for å ha et nært forhold til klubben sin. Vi som regner oss som noe kyndige i disse webgreiene kan ikke sitte å se på at klubben også sitter og ser på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husk at klubben har slanket vekk all godtgjørelse til slike funksjoner, og det er vanskelig å klage på gratisarbeid...

 

Javel, men ifølge samme hjemmeside er det 12 stk ansatt i administrasjonen i SF, og med egen IT sjef, en som er ansvalig for medie/marked og en på marked/prosjekt burde det kanskje være i stillingsinstruksen til en av disse noen timer pr uke som ansvarlig for hjemmesiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Unnskyld meg, men finnes det ikke mennesker i administrasjonen som kan norsk? Eksempel: i de tre øverste sakene i nyhetsbrevet som ble sendt ut i dag finner jeg åtte rettskrivningsfeil. På syv linjer med tekst, eller ca. 50 ord.

 

Og selv om Alzheimer mener at man ikke skal klage på sånt, så mener jeg at det bør være lov til å kreve en viss standard. Det skal ikke så mye til...

 

Edit: Og før noen sier "gjør det sjæl" så kan jeg informere om at jeg er inne og retter opp skrivefeil i diverse artikler akkurat nå. Men jeg har ikke planer om å fikse på alt som legges ut fremover...

Endret av Rettep
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alzheimer har selvsagt helt rett i at vi ikke skal klage på de få som gjør en innsats for klubben. Det som har skjedd med stabak.no etter at StabækLars byttet jobb gir imidlertid inntrykk av et totalt fravær av innsats. Det handler nok om et kraftig tilfelle av dysleksi, og det er jo greit nok, men det som ikke er greit er å gi f i korrekturlesing når man jobber med å publisere tekster på klubbens offisielle sider og vet at man sliter med skrive- og lesevansker.

 

(Vi har i det minste en rød tråd i kvaliteten på det som leveres av både spillere, ledere og nå også stabak.no.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Torres : ikke på hjemmepc. var på jobb jeg så det.

 

Posse : En styrtrik oljerusser hadde kjøpt oss opp.. Pumpet inn penger. Kjøpte Messi, Ronaldo, RVP.

Da ville vi kanskje trengt en ny stadion også!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Poenget ditt er vesentlig men eksempelbruken suger. Supertoppscorerhelt Ojo til Genk så Brann får cash i kassa vs umotiverte og middelmådige Kleiven til (konkurrent i 2014) Odd for knapper og glansbilder?

 

Når dette er sagt er jeg rimelig sikker på at alle som føler for å bidra til at stabak.no skal bli bedre enkelt kan kontakte klubbledelsen og gi sitt bidreag for å gjøre sidene bedre, i stedet for å bruke energi på å klage på innsatsen til de få som faktisk bidrar.

 

Jeg synes det minner litt om tifo-kritikken som dukker opp med jevne mellomrom.

 

Sikkert litt frekt innlegget mitt her, men jeg ser gjerne at Marco skriver på stabak.no om ikke annet så for å rette opp skrivefeilene som dessverre florerer.

 

Husk at klubben har slanket vekk all godtgjørelse til slike funksjoner, og det er vanskelig å klage på gratisarbeid...

 

Jeg tar selvkritikk på dette innlegget. Jeg var faktisk ikke klar over at stabak.no-oppdateringene faktisk er betalt arbeid, men jeg levde i villfarelsen om at det ble utført på dugnad.

 

Min kommentar utgår derfor og jeg slutter meg til den samstemte kritikk som er av kvaliteten på stabak.no.

 

I jakten på kostnadskutt bør drift av hjemmeside være en av de første oppgavene som outsources til frivillige. Vi har meget dyktige folk i supportermiljøet som jeg håper kan ta på seg denne oppgaven, spare Stb for penger og samtidig heve kvaliteten. Jeg slenger meg samtidig på ønsket om bytte av plattform.

 

Det eneste ankepunkt mot en hjemmeside drevet av frivillige fra supportermiljøet er vel frykten for at vi da har sett den siste nyeheten om chixa for all framtid, ettersom enkelte meningsbærende talibanere i den aktive kjernen ikke ønsker fokus på annet enn menn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Færre klovnegreier generelt hadde definitivt gjort seg, ja. Mulig jeg er gammeldags men relativt mye "fotballstoff" stigmatiserer fotballinteresserte og fans som nerder og/eller ultramegasuperharry.

 

Eks: landslagsklovn nr. 1, 2, 3, 4 og 5 i en og samme person - Rune Eikeland fra Oddrane:

 

Det er jo så jævla pinlig....

 

Det som er synd er at de relativt få med total mangel på sosiale antenner får boltre seg utemmet og blir fremhevet av media på samme måte som de få stygge taklingene hvert år i hockey som utgjør hele mediadekningen av ishockey. Nettopp derfor tror såpass mange nordmenn fra møblerte hjem at fans er "fotballidioter".

 

"Rune Tribune" Eikeland kan alene med trompeten sin rydde en hel tribune for alt intelligent liv, akkurat som et par med downs syndrom kan kvele et helt supporterforum.

 

La oss stabak.no fokusere på det som er fotballrelatert og mindre på hvilken favorittartist spillerne har. Jeg savner spesielt litt mer analytisk stoff på stabak.no fra kvalifiserte folk i klubbledelsen av typen: "Hvorfor taper stb fotballkamper" eller litt mer rundt hvorfor vi lot Kleiven gå for vekslepenger til Rune Eikeland & co.

 

Vi klager jo på at Budstikka ikke skriver om Stabæk, men det bør i det minste kunne stå på stabak.no. En skikkelig reportasje om "Pettter Belsviks tanker foran 2013" gjerne over flere artikler savner jeg. Jeg savner dybdeintervjuer om fotball/stb med spillerne, ikke mer "hva føler du nå?" etter en kamp.

 

Jeg foreslår at vi etablerer "nyestabak.no" (elns) asap og viser at vi faktisk kan levere et vesentlig bedre produkt i løpet av en måneds tid. Så overtar vi enkelt og greit klubbsidene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I det store og hele enig med det du skriver, Alzheimer. Det eneste jeg ikke er helt enig i er at det bør være generelt mindre klovnegreier. Synes ikke problemet er at det er for mange fjolleinnslag - det er stort sett ikke flere av dem enn et par, tre stykker i løpet av et år - problemet er at det ikke finnes noe av det seriøse og dyptgående som du nevner i tillegg, eller rettere sagt som hovedstoff. Vi kan ikke forvente at spillerne står for omfattende og dyptpløyende analyser etc på klubbsidene. At vi oppigjennom årene har hatt en knapp håndfull spillere i klubben som ikke har hatt kameraskrekk og laget et og annet skøy et par ganger i året er ren bonus, så får man ta det for det det er og ikke analysere med for kritisk blikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Synes det er litt kjipt at det fortsatt kun ligger én kort sak, i banal stikkordsform, om treningskampen mot Kongsvinger. Årets første seier mot et lag i Adecco og nydelig scoring av debutanten. Ingen intervju med spillere eller trener.

 

Her må det vel være mulig å få ut noe mer i en tid der en hver positiv nyhet tas i mot med åpne armer.

Endret av Sincus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er litt kjipt at det fortsatt kun ligger én kort sak, i banal stikkordsform, om treningskampen mot Kongsvinger. Årets første seier mot et lag i Adecco og nydelig scoring av debutanten. Ingen intervju med spillere eller trener.

 

Her må det vel være mulig å få ut noe mer i en tid der en hver positiv nyhet tas i mot med åpne armer.

Synes også det er meget dårlig at man ikke klarer å skrive spillernes fulle navn.

Jeg observerte at det har blitt etterspurt etter de andre treningskampene også.

 

Om det er så ung og ny stall må folk få bli kjente med spillerne ikke bare med klengenavn eller fornavn.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabak.no
×
×
  • Opprett ny...