Gå til innhold

Thomas Finstad


AndersBD
 Del

Anbefalte innlegg


For en gangs skyld møter vi seriestart med dobbel dekning på spissplassene. Vi har en selvskreven plass til Serie A toppscorer-to-be Nanne, og en plass som muligens vil gå til vår litt utradisjonelle islending Veigar. Han funker både som en avslutter og tilrettelegger, og personlig forventer jeg meg store ting av han i år. Som backup har vi unge Eirik, som, gitt at han holder seg unna tvilsomme skittentøyhauger, kan bli en skikkelig toppspiss for klubben. Alle som så vår siste kamp mot Bærum så at han kan være nærmest usynlig i kampen før han dukker opp og putter to. Raúl, anyone?

 

Så har vi gode gamle Finstad. Han har jo vært en traver i klubben lenge, men har vel aldri blitt stort bedre enn han var i '98. Vil Finsinho bli en hit i år, mot svakere motstand? Han har jo fysikken til det, og vet (som regel) hvor målet står. Hvis han timer hoppene sine litt bedre kan han også være en slugger i lufta. Hva tror dere? Vil Finstad bli en spiss vi setter innpå mot slutten for å leke med slitne, gamle Adeccostoppere eller har toget gått en gang for alle for Finsi?

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne sesongen er Være, eller ikke være for Finstad. Av det jeg så i treningskampen mot Bærum er det langt igjen. Ref snuble i ball, bomme på ballen osv...

 

Men for all del.. Han kan være en joker i slutten av kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot slutten av kampen mot Bærum så vi en litt spennende kombinasjon. Noen vil ha det til at vi spilte med 4 spisser (!). Finsi og Nanne på midtbanen, og Eirik og Veigar på topp. Har ikke Finsi spilt flere treningskamper på midtbanen?

Den kombinasjonen burde kunne skremme vannet av de fleste SerieA-forsvar!

Jeg håper at Finsi får en ny vår iår!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I år ville vel vært perfekt for Finstad å ha en litt mer offansiv holdning? Han har ikke fullt så mye press på seg (les: flere spisser) og han møter som sagt svakere motstand. Jeg syntes det hadde vært på sin plass med en Finstad som lover nettkjenning og full faen i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke skryte på meg å ha sett Finstad i treningssammenheng eller i treningskamper, så hvordan han fungerer på midten vet jeg lite om. Men jeg har noen ganger undret meg på om han egentlig er riktig mann i spissposisjon. Han er jo en litt krigertype, og det forestiller jeg meg passer bedre i en offensiv midtposisjon enn som ren spiss. Man trenger heller ikke være spiss for å få lov til å skåre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finstad er etter min mening en glimrende bakroms-spiss. Problemet er at han ikke får brukt kvalitetene sine til fulle, på måten Stabæk spiller (har spilt). For det er ikke til å stikke under en stol at han ikke akkurat er han er noen Maradonna når det kommer til ballferdigheter.. Mot Bærum snubla han vel et par ganger i ballen og tryna da han skulle prøve seg på en kroppsfinte. Tror Finstad kan bli en joker i mange matcher denne sesongen, men hadde jeg vært coach ville jeg nok valgt Nanne og Palle før Thomas.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finstad er etter min mening en glimrende bakroms-spiss. Problemet er at han ikke får brukt kvalitetene sine til fulle, på måten Stabæk spiller (har spilt). For det er ikke til å stikke under en stol at han ikke akkurat er han er noen Maradonna når det kommer til ballferdigheter.. Mot Bærum snubla han vel et par ganger i ballen og tryna da han skulle prøve seg på en kroppsfinte. Tror Finstad kan bli en joker i mange matcher denne sesongen, men hadde jeg vært coach ville jeg nok valgt Nanne og Palle før Thomas.

29595[/snapback]

 

Mulig at Finsi er ern glimrende bakroms-spiss, men så lenge som Finsi tror at han skal være en tilrettelegger for andre spillere på Stabæk, har han tatt på seg en jobb som han ikke behersker og en jobb som gjør at han mister fokus på sin avslutterrolle. I kampen mot Bærum fikk Finsi ballen flere ganger i beina på hjørnet av 16-meteren. Hver gang vendte Finsi opp bort fra mål og ut av 16-meteren? Finsi har sluttet å gå for scoring noe som antall scorede mål i de siste årene bærer tydlig preg av. Sorry Finsi, du må begynne å gå på mål, ellers er du fredig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 18 år senere...

1 time siden skrev Luringen:

Forvirret over ordlyden. Det samme som sportsdirektør?

Jeg er ikke forvirret, synes den var klar og grei melding. TF som leder, SW som koordinator og IAO som innleid konsulent. Og ja det samme som sportsdirektør, men tittel et nivå ned. Samsvarer med at han ikke har en veldig lang karriere bak seg. Kan også være en mulighet om Michael Bradley trenger er fin tittel, virker jo som hans rolle ikke er 100 % avklart foreløpig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Overrasket, men fornøyd!

Finstad har noe ved seg som jeg liker. Jordnær, omgjengelig og Blaa!

At det ansettes samlet: Bob, Finstad og Wangberg, tror jeg er en absolutt fordel med tanke på å bygge lag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker i det hele tatt som en jordnær og hardtarbeidende gruppe med mennesker, som ikke nødvendigvis må snakke i store bokstaver i riksdekkende medier (det kan Jonsson i VIF ta seg av). Her har vi en fin miks av bred erfaring fra utlandet, klubberfaring fra diverse eliteserieklubber og lokal forankring/kontinuitetsbærer. 

(Og i tillegg en innleid joker som jeg er litt mer skeptisk til)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Thomas Finstad
×
×
  • Opprett ny...