Gå til innhold

"supportere"


Eiko
 Del

Anbefalte innlegg


Etter flere år med sesongkort på samme plass på Nadderud er jeg nå så sinnsykt lei av noen besserwissere på raden bak!!! De sitter utlukkende og sprer edder og galle om Stabæk, men jubler selvsagt høyest når vi scorer. Jeg trenger snart psykolog, og ber om hjelp fra andre om å snakke til denne typen "fans" som kanskje klarer å trikse tre ganger.

 

Jeg mener faktisk dette er et reelt problem på Nadderud, som bør tas opp og motarbeides. Man skal gå på kamp for å heie på Stabæk. Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter flere år med sesongkort på samme plass på Nadderud er jeg nå så sinnsykt lei av noen besserwissere på raden bak!!! De sitter utlukkende og sprer edder og galle om Stabæk, men jubler selvsagt høyest når vi scorer. Jeg trenger snart psykolog, og ber om hjelp fra andre om å snakke til denne typen "fans" som kanskje klarer å trikse tre ganger.

 

Jeg mener faktisk dette er et reelt problem på Nadderud, som bør tas opp og motarbeides. Man skal gå på kamp for å heie på Stabæk. Alltid. Uansett.

30840[/snapback]

Q-feltet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter flere år med sesongkort på samme plass på Nadderud er jeg nå så sinnsykt lei av noen besserwissere på raden bak!!! De sitter utlukkende og sprer edder og galle om Stabæk, men jubler selvsagt høyest når vi scorer. Jeg trenger snart psykolog, og ber om hjelp fra andre om å snakke til denne typen "fans" som kanskje klarer å trikse tre ganger.

 

Jeg mener faktisk dette er et reelt problem på Nadderud, som bør tas opp og motarbeides. Man skal gå på kamp for å heie på Stabæk. Alltid. Uansett.

30840[/snapback]

 

 

He he, hvor var det du satt? For på felt M har vi en del slike folk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner hva du mener...og støtter deg delvis. Men man har også lov til å stille krav til laget man heier på. Av og til blir man skuffet og noen "usaklige" strofer kan komme ut...

 

Hadde de vært likegyldige hadde jo det vært verre. Og Stabæk har faktisk hatt grunn til å bli kritisert ved noen anledninger siste sesongen...

 

 

Stabæk - alltid uansett. Helt enig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette illustrerer bare nok en gang forskjellen mellom 'tilskuere' og 'supportere'. Førstnevnte kategori er på kamp for å bli underholdt og se sitt lag vinne, aller helst med mange mål. All respekt for det. Sikkert ikke få som har bannet NFF og landslaget opp og ned etter å ha betalt firesifra kroner for å ta med familien på Ullevål og fått servert Norge med slett innsats mot Mesopotamia i en målløs treningskamp. Denne gruppen kan lett ta ut sin frustrasjon på spillerne dersom de ikke får underholdningsproduktet de har betalt for. Supportere derimot, har et mer lidenskapelig forhold til laget og sporten og det vises gjennom måten man støtter laget på, både i motgang og medgang.

 

Dette er kanskje selvfølgeligheter og en grov forenkling, men poenget mitt er at vi ikke kommer utenom gruppen 'tilskuere' på Nadderud. Og det er tross alt bedre med mange folk enn med få folk, så derfor skal alle som ønsker å se Stabæk spille føle seg velkommen på stadion. Så får heller 'supporterne' prøve å omvende 'tilskuerne' til 'supportere' med vennlige midler dersom det er på sin plass. Kjeft funker ihvertfall ikke i lengden, selv om man mange ganger kan ha god lyst!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er kanskje selvfølgeligheter og en grov forenkling, men poenget mitt er at vi ikke kommer utenom gruppen 'tilskuere' på Nadderud. Og det er tross alt bedre med mange folk enn med få folk, så derfor skal alle som ønsker å se Stabæk spille føle seg velkommen på stadion. Så får heller 'supporterne' prøve å omvende 'tilskuerne' til 'supportere' med vennlige midler dersom det er på sin plass. Kjeft funker ihvertfall ikke i lengden, selv om man mange ganger kan ha god lyst!

30852[/snapback]

 

Det er nok ganske mange (også meg selv) som må kvalifisere til gruppen midt i mellom tilskuer og supporter. Vi er ikke like flinke som dere til å reise på bortekamper etc. Men ære være dere for det! Vi ser alikevel ikke på oss selv som storforlangende stillesittende publikum som BARE er på stadion for å bli underholdt for inngangsbilletten! Vi følger laget på vår måte. Drar på hjemmekamper, har på radiosporten mens vi spiser middag for å følge ressultatet fra bortekamper, leser først sporten i Budstikka for å se om det kommer noen nye spillere før overgangsvinduet stenger osv.

Men det må jo likevel være lov å forvente LITT underholdning for billetten også! Fotballkamp skal være underholdende, men ikke nødvendivis målrik. Godt spill, dristige finter, godt timet løp, samhandling, humør. Når alt dette uteblir, og man husker kampen for altfor mange støttepasninger, lavt tempo og lite oppfinnsomhet er det lov for både supportere og engasjerte "tilskuere" å være misfornøyd. Dette var mye av realiteten i fjor, heldigvis ser årets tapning av Stabæk ut til å være mye mer sprudlende i alle ledd, til glede for både "tilskuere" og supportere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mange som mener mye om dette, og vi komer ikke bort fra at det er mange på Nadderud som bruker de to ganger 45 til BARE å disse eget lag. Dette gjølr det i stor grad mindre hyggeleig å gå på kamp på NAdderud, mindre hygelig å ta med seg gjester eller nye supporter når man vet det slenges dritt fra raden bak.

 

Til dere som surmuler: Det bør være mulig å være litt mer positiv til laget man elsker enn at man sitter der og surmuler. Smil til verden og verden smiler til deg!

 

Og til dere som har noen rundt dere som bare surmuler, forsøk å ta det opp på en ok måte med vedkommende, ikke sleng dritt tilbake, da blir ting bare enda værre.

 

Selvjustis og at folk tar tak i seg selv er nok eneste måten å komme dette til livs.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Poenget er vel at det finnes mange måter å være supporter på.

 

Og det er greit å forlange underholdning. Problemet er bare at det ikke påvirker gutta på banen positivt om man syter og klager mens spillet pågår.

 

Det som hadde vært fint var om alle støttet laget så lange kampen er i gang, og i stedet tar klagingen over en øl på Onkel Blaa ETTER kampen.

 

Eller her på forumet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Poenget er vel at det finnes mange måter å være supporter på.

 

Og det er greit å forlange underholdning. Problemet er bare at det ikke påvirker gutta på banen positivt om man syter og klager mens spillet pågår.

 

Det som hadde vært fint var om alle støttet laget så lange kampen er i gang, og i stedet tar klagingen over en øl på Onkel Blaa ETTER kampen.

 

Eller her på forumet

30888[/snapback]

Er stortsett enig i dette! Og det er stor forskjell på å disse og klage i 2x45 min, og på å komme med enkelte tilrop og kommentarer under kampen. Tror nok gutta tåler å høre et og annet ooooohh, neeiiii, og "Se løpet da mann!" i kampens hete, hvis ikke trenger de å trene litt på "fokus i kampsituasjon"! Men at det lite stimulerende å prestere under et kontinuerlig massivt klagerop kan vel alle forstå!

 

Hvis noen disser og klager i 2x45min hele sessongen igjennom, kan man hverken kalles supporter, tilhenger, eller hjemmepublikum, knapt nok tilskuer, og man hadde kanskje hatt mer fornuftige ting å bruke pengene sine (eller firmaets) penger på enn sessongkort! Da kunne heller ha donert pengene til klubben og trukket fra på selvangivelsen! :-)

Endret av apk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ikke bare støtte laget alt man kan hele kampen igjennom!!?? Heiarop osv...!!!!??

 

Klagingen kan man vel ta etterpå!! Det er underveis i kampen man må støtte laget og håpe på at det snur! For det kan ikke snu etterpå, når kampen er ferdig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis noen disser og klager i 2x45min hele sessongen igjennom, kan man hverken kalles supporter, tilhenger, eller hjemmepublikum, knapt nok tilskuer, og man hadde kanskje hatt mer fornuftige ting å bruke pengene sine (eller firmaets) penger på enn sessongkort! Da kunne heller ha donert pengene til klubben og trukket fra på selvangivelsen! :-)

30889[/snapback]

Tror dessverre vi må leve med at enkelte har sin største glede i å se andre mislykkes for så å kunne si "hva var det jeg sa" etterpå. Men vi får satse på at dette minimeres til så godt som null underveis i denne sesongen..... det vil nemlig ikke være mye å klage på i år!! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt å se litt engasjement her. Vi kan selvsagt ikke forvente drillparty hver gang, og særlig ikke i serie-A. Det er selvsagt greit med et sukk og et stønn i ny og ne. De jeg vil til livs er de som klager (hele tiden, uavbrutt, uansett). Jeg tror imidlertid det er viktig at tilskuere/ supportere/ fans i utgangspunktet er positive til eget lag så lenge de PRØVER å vinne kampen. Jeg tror gutta merker at tribunen er positive til dem og ønsker at de(vi) skal vinne. Mitt ønske er derfor å få større oppmerksomhet om at vi skal støtte opp om Stabæk, og heller oppmuntre forsøk på å få til noe enn å slakte mislykkede forsøk. Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg må innrømme at jeg nok kommenterer rimelig mye fra tribunen når stabæk spiller dårlig

 

men det skal litt til før jeg virkelig blir sint. i 2.omgang mot bryne i serieåpningen satt jeg nærmest og slo meg selv fordi det virket som lagmoralen var helt borte i perioder, folk jobbet ikke, gikk ikke på løp, ble rett og slett stående stille og vente på ballen. det er helt ok når man forsøker og feiler, men når alt dreier seg om å spille mest mulig ball på egen banehalvdel blir jeg skikkelig irritert.

 

er selvfølgelig lett å sitte på tribunen å være "bedreviter", men har spilt fotball i flere år selv, og fulgt med stabæk jevnt og trutt siden jeg var liten, og vet derfor godt hvordan stabæk "kan" spille på sitt beste...med bevegelse i bakrom (dersom det finnes), mye bruk av kantene osv

 

det virker litt som stabæk sliter når de skal ha hele initiativet i kampen...at de blir stresset når de MÅ angripe og det andre laget legger seg bakpå..jeg vet ikke, men det har vært en tendens den siste tiden, ikke bare i fjor, men også tidligere. gode mot gode lag som presser dem (hvor de kan ta i bruk overgangsspill og har mer rom) men dårligere mot dårlige lag som legger seg bakpå

 

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke annet enn si meg enig med Rich (ikke første gang det, forøvrig). Hvorfor ikke da klagingen etter kampen.

En ting er at stemningen på tribunen "merkes" av gutta på banen, men like viktig at stemning merkes også på tribunen, og har en tendens til å smitte videre, noe som gjør det desto tyngre for oss evige optimister å støtte laget på den måten vi mener gir størst effekt.

 

Tenk hva du vil (selvsagt), men la det positive komme ut under kamp, og alt det andre etter kamp. Tross alt, tro kan som kjent flytte fjell. Og selv om tvilen i blant kan melde seg så skal vi vel aldri miste troen ?

 

Det verste jeg har opplevd på Support-seksjonen er vel en liten gjeng som står bakerst og stort sett benytter kampene til en eviggående prat om alt annet enn den pågående kamp, uansett hva som måtte skje rundt dem eller på banen. Selvsagt er det fullt mulig å forsøke å overhøre dem, men det er slett ikke så lett. Og hvorfor i all verden kan de ikke følge kampen/laget når de først har valgt å gå på kamp, og så ta de øvrige diskusjonene på Onkel Blaa etterpå, eller hjemme i kjellestua for den saks skyld.

 

Ellers lykkelig og fornøyd med siste kamp, både når det gjelder innsats på banen og på tribunen. Blir resten av sesongen like Blaa, og med opprykk som "belønning" er det nesten så man kan føle seg "glad" over nedrykket.

Det kan jo nå nesten virke som det har gitt oss et gigantisk løft på nesten alle vis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner hva du mener...og støtter deg delvis. Men man har også lov til å stille krav til laget man heier på. Av og til blir man skuffet og noen "usaklige" strofer kan komme ut...

 

Hadde de vært likegyldige hadde jo det vært verre. Og Stabæk har faktisk hatt grunn til å bli kritisert ved noen anledninger siste sesongen...

 

 

Stabæk - alltid uansett. Helt enig!

30844[/snapback]

 

Hehe, følte du deg truffet........ (You Can with C........ )

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

"supportere"
×
×
  • Opprett ny...