Gå til innhold

Follo - Stabæk


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Huff jeg hater å måtte spille mot lag som Follo! Fallhøyden når man møter slike lag er faen så høy! I utgangspunktet er det en kamp Stabæk skal og Bør vinne, men man skal ikke slakke ned mange % før det går på trynet!

 

Follo har masse store sterke spillere som kan komme til å gi oss juling i nærduellene. Banedekket gjør det vanskelig for oss å spille dem ut. Sovner vi et øyeblikk så kan du banne på at det dukker opp en jævel med krøller og pannebånd som løper faen så fort og goaller.

 

eller at NFF har satt opp en dommertølper som ikkeblåsernårhanskal og blåsernårhanikkeskal...

 

Brrr! Gleder meg til vi er ferdig med denne kampen!

 

@ringo

Pessimist!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Hva med å sette ut Daniel og Veigar. Kun for å vise vår overlegenhet...

30996[/snapback]

Tror faktisk Eirik og Thomas hadde gjort en god figur!!

Men jeg holder allikevel en knapp på Daniel og Veigar gitt..... :)

31003[/snapback]

 

 

Hva søren er vitsen med å bytte spisspar når det funker perfekt

31007[/snapback]

 

 

Vi har jo vært ganske gode på change-a-winning-team, har vi ikke..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Huff jeg hater å måtte spille mot lag som Follo! Fallhøyden når man møter slike lag er faen så høy! I utgangspunktet er det en kamp Stabæk skal og Bør vinne, men man skal ikke slakke ned mange % før det går på trynet!

 

Follo har masse store sterke spillere som kan komme til å gi oss juling i nærduellene. Banedekket gjør det vanskelig for oss å spille dem ut. Sovner vi et øyeblikk så kan du banne på at det dukker opp en jævel med krøller og pannebånd som løper faen så fort og goaller.

 

eller at NFF har satt opp en dommertølper som ikkeblåsernårhanskal og blåsernårhanikkeskal...

 

Brrr! Gleder meg til vi er ferdig med denne kampen!

 

@ringo

Pessimist!

31021[/snapback]

 

Jeg er helt enig med deg Ringo. Jeg har ikke glemt kampen mot Træff for et par år siden. :-(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke jeg heller..... For de som har glemt:

 

28.06.2000 at 18:00 Nadderud : 516

Stabæk 0 - 2 Træff

Dommer: Espen Berntsen Norgesmesterskapet / 3.runde-kamp

 

Målscorer

0-1 Øystein Sletvold (39), 0-2 Sletvold (76)

Start oppstilling

Anders Rotevatn

André Flem

Petur Marteinsson

Tommy Svindal Larsen

Tom Stenvoll

Christian Wilhelmsson

David Hanssen

Tommy Stenersen

Axel Kolle

Christian Michelsen

Petter Belsvik

 

Innbyttere

Andre Muri

Lennart Steffensen

Thomas Finstad

 

Bytter

Andre Muri -> Petur Marteinsson (35)

Thomas Finstad -> Petter Belsvik (50)

Lennart Steffensen -> Christian Michelsen (70)

-

Gule kort

Thomas Finstad (82)

 

Å tro at seieren er sikret på forhånd er jeg sterk motstander av. Alle kamper skal spilles, og det må kjempes i hver duell, skal vi vinne kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke jeg heller..... For de som har glemt:

 

28.06.2000 at 18:00 Nadderud  : 516

Stabæk  0 - 2  Træff 

Dommer: Espen Berntsen Norgesmesterskapet / 3.runde-kamp

 

Målscorer 

0-1 Øystein Sletvold (39), 0-2 Sletvold (76)

Bytter 

Andre Muri -> Petur Marteinsson (35)

Slapp av - Muri effekten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med å sette ut Daniel og Veigar. Kun for å vise vår overlegenhet...

30996[/snapback]

Tror faktisk Eirik og Thomas hadde gjort en god figur!!

Men jeg holder allikevel en knapp på Daniel og Veigar gitt..... :)

31003[/snapback]

 

 

Hva søren er vitsen med å bytte spisspar når det funker perfekt

31007[/snapback]

 

 

Vi har jo vært ganske gode på change-a-winning-team, har vi ikke..

31026[/snapback]

 

 

Vi har vært gode på change, men ikke på winning

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne kampen er alt annet enn walk-over. Klarer vi å dominere spillet, pleier vi å ha store problemer mot lag som har 9 mann utplassert på egen 16-meter. Og glipper vi et par overganger kan vi fort tape. Noen som husker cup-kampen mot Aalesund på Nadderud? Ikke selg skinnet før bjørnen er født.

 

Skulle jeg gjort noen endringer på laget hadde jeg bytta Henning med Tommy. Synes langt fra sentral midbane har hatt 100% kontroll i de 2 kampene. Og Henning var usynlig i store perioder både mot Bryne og Hønefoss. Han sliter særlig når Jeppe går fram i angrep. Jeg synes Bjørnar gjorde en god jobb og bør starte uansett om Christian blir friskmeldt. Med Jansson, Holter, Olsen og Kjølø er vi sårbare for raske overganger sentralt og på høyrekanten. Derfor utfyller Bjørnar forsvaret bedre enn Holter. Spiller derimot Jørgen stopper, ville jeg hatt Holter på venstrebæk. Der jeg synes det er mest konkurranse utenom plassen til Henning er kantene. Ingen av dem har vært "outstanding" i serien hittil, og Torbjørn, Mads, Bjørnar, Tom og Tommy kan også utfordre disse plassene.

 

...men 2-0 borte mot Hønefoss gir ingen grunn til utskiftninger selvsagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


men hvem er Lennart Steffensen???

31055[/snapback]

 

Venstreving som ble hentet fra Skeid (for ca 1. mill hvis jeg ikke husker feil) samme sesong som Chippen kom til klubben. Var langt fra noen suksess og fikk kun med seg et knipp a-lagskamper før han byttet klubb etter 1 sesong (tror det var til søpple-Enga).

 

Korriger meg hvis noe er feil, dette er kun tatt fra hukommelsen som til tider er som en gulost - full av hull. Men du finner nok alle statistikker på nordeuropas beste offisielle klubbsider: Stabak.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider


men hvem er Lennart Steffensen???

31055[/snapback]

 

Venstreving som ble hentet fra Skeid (for ca 1. mill hvis jeg ikke husker feil) samme sesong som Chippen kom til klubben. Var langt fra noen suksess og fikk kun med seg et knipp a-lagskamper før han byttet klubb etter 1 sesong (tror det var til søpple-Enga).

 

Korriger meg hvis noe er feil, dette er kun tatt fra hukommelsen som til tider er som en gulost - full av hull. Men du finner nok alle statistikker på nordeuropas beste offisielle klubbsider: Stabak.no

31058[/snapback]

 

Gikk til Slummen, ja!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[...] Der jeg synes det er mest konkurranse utenom plassen til Henning er kantene. Ingen av dem har vært "outstanding" i serien hittil, og Torbjørn, Mads, Bjørnar, Tom og Tommy kan også utfordre disse plassene. [...]

31053[/snapback]

Enig - kantspillerne imponerte ikke på Hønefoss. Jeg synes Christian Sund var svakest. I 2. omgang trakk han ofte inn i banen og lot sin side være åpen for Hønefoss. Fikk han i det hele tatt til noe i 2. omgang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[...] Der jeg synes det er mest konkurranse utenom plassen til Henning er kantene. Ingen av dem har vært "outstanding" i serien hittil, og Torbjørn, Mads, Bjørnar, Tom og Tommy kan også utfordre disse plassene. [...]

31053[/snapback]

Enig - kantspillerne imponerte ikke på Hønefoss. Jeg synes Christian Sund var svakest. I 2. omgang trakk han ofte inn i banen og lot sin side være åpen for Hønefoss. Fikk han i det hele tatt til noe i 2. omgang?

31071[/snapback]

 

 

Både Branimir og Sund har problemer med hva som er høyre, venstre og midten. Det skjedde et ganger at Branimir var på besøk over hos Sund på venstre siden når det egentlig skulle vært 30 m mellom de...

Men det er mulig at taktikken til laget er at vingene skal trekke inn mot midten når ballen er på motsatt side?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke misforstå meg helt. Jeg har ikke klaget på innstillingen eller innsatsen deres. Men Chrisu sliter med harde ballmottak, Branimir velger (som Ohr og chippen) ofte feil løsning (gå gjennom 2 motspillere i stedet for å spille vegg med DN eller VPG. Og jeg ser at begge sliter med å velge riktig når Morten/Bjørnar kommer på overlapp. Så mister vi ballen... Men bevares de har ikke spilt seg bort heller. Men poenget mitt er at det er sterke spillere på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke misforstå meg helt. Jeg har ikke klaget på innstillingen eller innsatsen deres. Men Chrisu sliter med harde  ballmottak, Branimir velger (som Ohr og chippen) ofte feil løsning (gå gjennom 2 motspillere i stedet for å spille vegg med DN eller VPG. Og jeg ser at begge sliter med å velge riktig når Morten/Bjørnar kommer på overlapp. Så mister vi ballen... Men bevares de har ikke spilt seg bort heller. Men poenget mitt er at det er sterke spillere på benken.

31087[/snapback]

 

Enig i hva du sier, men synes likevel begge skal få fortsette. Det har noe med å få trygghet i rollen en har, utvikle denne videre, samt at et lag som er i medgang antakelig ikke blir bedre av å bytte ut spillere. Arsenal er mitt drømme eksempel på et lag som har hatt høy grad av kontinuitet i første 11ern, de har hatt en relativt fast stamme, og dette har gjort at de har utviklet et spill som få andre matcher. Vel og merke når laget er skadefritt og i form. Et annet godt eksempel er Milan, som har hatt samme 11er i snart 3 år. Fordelen er at en utvikler en unik forståelse med dem du spiller sammen med, som vanskelig oppnås med høy rotering. Ulempen er jo såklart at det oppstår usikkerhet hvis viktige brikker i laget skades eller er utestengt.

 

Vel, det var ikke Rema varianten for å si at jeg synes de samme 11 bør starte. Dette var visst det.

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


men hvem er Lennart Steffensen???

31055[/snapback]

 

Venstreving som ble hentet fra Skeid (for ca 1. mill hvis jeg ikke husker feil) samme sesong som Chippen kom til klubben. Var langt fra noen suksess og fikk kun med seg et knipp a-lagskamper før han byttet klubb etter 1 sesong (tror det var til søpple-Enga).

 

Korriger meg hvis noe er feil,

31058[/snapback]

 

Steffensen var litt av et kanonkjøp... Men også et bevis på Vålerengas totale inkompetanse for noen år tilbake.

Vi kjøpte han for ca 2 mill fra Skeid (etter at også LSK var interessert). Han holdt vel en halv sesong hos oss, uten at han imponerte overhodet. Da fant VIF det for godt å kjøpe han fra oss, og var så snille å gi oss akkurat det samme som vi ga Skeid, selv om markedsverdien han burde ha sunket betraktelig mellom disse kjøpene. Han floppet i VIF også og gikk så til Hønefoss. Om han er der ennå aner jeg ikke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i hva du sier, men synes likevel begge skal få fortsette. Det har noe med å få trygghet i rollen en har, utvikle denne videre, samt at et lag som er i medgang antakelig ikke blir bedre av å bytte ut spillere. Arsenal er mitt drømme eksempel på et lag som har hatt høy grad av kontinuitet i første 11ern, de har hatt en relativt fast stamme, og dette har gjort at de har utviklet et spill som få andre matcher. Vel og merke når laget er skadefritt og i form. Et annet godt eksempel er Milan, som har hatt samme 11er i snart 3 år. Fordelen er at en utvikler en unik forståelse med dem du spiller sammen med, som vanskelig oppnås med høy rotering. Ulempen er jo såklart at det oppstår usikkerhet hvis viktige brikker i laget skades eller er utestengt.

31107[/snapback]

På den annen side er det vel vanskelig å IKKE velge f.eks. Vieira, Pires, Henry, Campbell, Cole osv. til lagoppstillingen gang etter gang. Eller Gattuso, Sjevtsjenko, Maldini, Nesta osv. for den saks skyld. :) Men jeg skjønner poenget ditt. Og er helt enig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gi kantspillerne våre litt tid...Trygghet er det de trenger. Både Krestjansund og Branimir har definitivt potensiale.

 

Krestjansund er ny i klubben - noen som husker de første kampene til Chippen...Tror han hadde 2,5 i snitt på VG-børsen etter 4 kamper eller noe...Man trenger tid for å komme inn i laget og spillemøsnter etc..

 

Branimir er forholdsvis fersk på førstelaget han også...Han kommer til å blomstre skikkelig etterhvert!

 

Blir veldig bra dette!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


gikk så til Hønefoss. Om han er der ennå aner jeg ikke...

31114[/snapback]

 

For spesielt interesserte. Han spiller der fortsatt. Spilte 22 kamper fra start i fjor, men har enda ikke vært på banen i år.

 

Men dette skulle jo være en tråd om Follo-Stabæk. Gi tillitt til startelveren fra forrige kamp er nå min mening....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Går for

 

Hugo - han kan jo få litt kamptrening

 

morten-pettersen-kjølø-holmvik: ia har begynt med kortsamlinga, unødvendig med ett nytt mot follo

 

branimir-jesper-henning-sund Bytt inn steners med hauger i pausen og hva med melhuus mot chrisu samtidig

 

veigar-nannskog- så lenge de fortsetter å score er det ingen grunn til å bytte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter en rask telefon til en koselig dame på Follo Fotballs kontor, ble jeg informert om stadion har kapasitet på ca 2500, hvorav 509 er sitteplasser på "hovedtribunen".

 

De regner med at det kommer ca 1000 hjemmesupportere og ca 1000 fra Stabæk.

30997[/snapback]

Hvordan kommer Stabæk-folket til å plassere seg? Er jo alltid moro med folk på begge langsidene, slik at vi kan kaste rop til hverandre. Som bortelag er det også veldig gøy å være i flertall på hovedtribunen (eller hva det nå kan kalles)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Går for

 

Hugo - han kan jo få litt kamptrening

 

morten-pettersen-kjølø-holmvik: ia har begynt med kortsamlinga, unødvendig med ett nytt mot follo

 

branimir-jesper-henning-sund Bytt inn steners med hauger i pausen og hva med melhuus mot chrisu samtidig

 

veigar-nannskog- så lenge de fortsetter å score er det ingen grunn til å bytte.

31125[/snapback]

Jeg mener nå bestemt at de beste spillerene bør spille til enhver tid! Uansett alder osv.

Vi kan fort gå på en smell hvis vi ikke følger med!..

Endret av Mikki
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener vi skal stille med best mulig lag for å unngå en blemme allà Træff, men på den andre siden hvis vi først skulle gå på en slik tabbe så ville det jo vært litt greiere å svelge hvis ikke det var første elveren som spillte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Follo - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...