Gå til innhold

Stabæk På Topp!


Blaatter
 Del

Anbefalte innlegg


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 25. Jun 2007, 12:16) 108836[/snapback]
For en herlig mandag på jobb! Turen til kaffeautomaten går forbi kontorene til både brann- og engafolk, har blitt endel kopper allerede... :lol:

En Enga-supporter som jobber innendørs??? :blink:

 

Det kalles vaktmesterkontor...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trampeklapp! (Denne lå nederst og var på vei ut.)

 

Nå kan jeg dra på hytta og slikke sol med et stort smil og ikke minst med vedvarende hvilepuls. Skjønt så mye sol blir det nok ikke for jeg nekter å ta av drakten så lenge vi leder serien. Ja jeg har faktisk dusjet, sovet, jobbet, osv. med den på i en uke allerede, og dersom jeg til tross for hyppig drakt/kroppsdusjing allikevel stinker hest klokken 20.00 Søndag 4 November, ja så får det stå til for 24 timer senere ligger vi uansett alle sammen i grøfta og spyr etter tidenes fest. Merk da fortsatt med tidenes gullglis på leppa, samt et sterkt ankommende hukommelsestap hvor det faktum at jeg ikke har skiftet klær på 4 måneder skal gå i glemmeboken. (Sånn sett er jeg litt glad jeg ikke har Stabæk undertøy.) Heia Stabæk!

 

 

:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne tråden blir jo bare full av meningsløse innlegg, fordi at vi stadig løfter den til topps, før den sklir ut igjen. Foreslår at denne tråen flyttes over til Blaa eller noe, der det ikke er så mye aktivitet. OK??

Ikke noe spennende å lese her uansett. Vi VET jo at Stabæk er BEST. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne tråden blir jo bare full av meningsløse innlegg, fordi at vi stadig løfter den til topps, før den sklir ut igjen. Foreslår at denne tråen flyttes over til Blaa eller noe, der det ikke er så mye aktivitet. OK??

Ikke noe spennende å lese her uansett. Vi VET jo at Stabæk er BEST. :)

Tullball. Denne tråden fungerer perfekt slik den er nå. Opp med seg! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne tråden blir jo bare full av meningsløse innlegg, fordi at vi stadig løfter den til topps, før den sklir ut igjen. Foreslår at denne tråen flyttes over til Blaa eller noe, der det ikke er så mye aktivitet. OK??

Ikke noe spennende å lese her uansett. Vi VET jo at Stabæk er BEST. :)

Tullball. Denne tråden fungerer perfekt slik den er nå. Opp med seg! :)

Hepp,

 

For å holde den på topp og fylle den med meningsfulle innlegg kan vi jo kanskje bruke den til å diskutere hva vi mener Stabæk bør gjøre for å holde seg på topp?

Kjør debatt!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne tråden blir jo bare full av meningsløse innlegg, fordi at vi stadig løfter den til topps, før den sklir ut igjen. Foreslår at denne tråen flyttes over til Blaa eller noe, der det ikke er så mye aktivitet. OK??

Ikke noe spennende å lese her uansett. Vi VET jo at Stabæk er BEST. :)

Tullball. Denne tråden fungerer perfekt slik den er nå. Opp med seg! :)

Hepp,

 

For å holde den på topp og fylle den med meningsfulle innlegg kan vi jo kanskje bruke den til å diskutere hva vi mener Stabæk bør gjøre for å holde seg på topp?

Kjør debatt!

 

@ringo

Fortsette å vinne kamper....kanskje :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


@ringo

Fortsette å vinne kamper....kanskje :huh:

 

:lol:

Evt. kan vi prøve å ta mer poeng enn motstanderne ;)

 

Selv har jeg troen på å holde fokus, ta en kamp av gangen, huske på at ballen er rund og at vi teller målene til slutt.

Endret av Blå_i_eksil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel jeg gjør et forsøk.

 

Jeg er veldig spent på hvordan ferien påvirker gutta. Jeg syns at de virket til tider mentalt og fysisk slitne i siste kampen. Utrolig nok. De spilte genialt til tider, med tidvis slapp de seg alt for langt ned. Gå-fotball på lavt nivå, og vi slapp inn to unødvendige mål.

 

Dersom vi bruker ferien godt, lader batteriene uten å ødelegge godfølelsen så har vi en sjanse. Men jeg liker IKKE at det er Brann borte vi møter i første kamp etter ferien. Er redde det kan skape litt usikkerhet om ikke vi tar poeng i denne kampen (noe jeg tviler sterkt på at vi gjør).

 

Nøkkelord blir da: Ta vare på selvsikkerheten, ikke miste hodet, hvile/trene godt, og ikke minst: IKKE MISTE NOEN SPILLERE.

 

Stabæk ALLTID og UANSETT. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Først og fremt det er prekert å unngå å tape mot Brann... he he.

 

Vanskelig å si hva som skal til, men for at det ikke skal stå på mangel av spillere mener jeg det viktigste vil være å få inn et par forsterkninger forover på banen, slik at man har muligheten til å hvile spillere som måtte bli slitne utover sesongen. Klubben vil samtidig ha behov for å ha litt mer krutt på benken utover sesongen, slik at man har noen å hive innpå når man butter imot et defensivt lag (les: nedrykkstruet) som kjemper for en uavgjort. Jeg ser desverre ikke at Markegård og Nystuen kan bidra med noe særlig og laget blir i mine øyne veldig svekket så fort de befinner seg på banen. Få tilbake Ola fra Hønefoss og hent inn 2 offensive spillere til (gjerne en ving som kan avlaste Keller og Alan ved behov), så mener jeg at stallen er bra nok til å holde helt inn. Branimir har ikke helt bevisst hva han er god for på dette nivået, derfor en ekstra ving.

Media mener at det er prekært å få inn noen forsvarsspillere, der er jeg helt uening, klubben har 7 forvarsspillere og vi har sett det har gått greit til nå å rulere både på backene og midtstopperne så langt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Neste kamper:

 

RBK

Viking (h)

Tromsø (b )

Stabæk (h)

Brann (b )

 

Brann

Stabæk (h)

Godset (b )

Vålerenga (b )

Rosenborg (h)

 

Viking

Rosenborg (b )

Start (h)

Sandefjord (b )

Fredrikstad (h)

 

Lillestrøm

Fredrikstad (b )

Odd (h)

Godset (h)

Lyn (b )

 

Stabæk

Brann (b )

Vålerenga (h)

Rosenborg (b )

Start (h)

 

Alle prater om at Stabæk går inn i en tøff periode etter ferien. Men vi skal ikke glemme at Rosenborg og Brann også har noen meget tøffe kamper i vente. Viking og Lillestrøm tar nok 7-10 poeng på de neste fire kampene mot enklere motstand.

 

Jeg blir fornøyd om vi etter kampene mot Brann, Vif og RBK får med oss 4-5 poeng. 3 poeng hjemme mot Start må sees på som en selvfølge om vi skal kjempe helt i toppen.

 

 

Synspunkter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begge hjemmekampene må vinnes. Hvis vi kun får 4-5 poeng tror jeg det blir tøft. Vi er også helt avhengige at vi ikke får skader på midtbanen eller pallskog. Karantener på Hauger og Keller blir heller ikke bra, og de vil nesten garantert komme. Heldigvis er det kun rbk som har vist stabil høstform de siste årene. Brann, lsk og viking vil nesten garantert avgi en del poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Poeng borte mot Brann, seier i hjemmekampene, og så blir Rosenborgkampen avgjørende for hvordan resten av sesongen går. men med det spillet RBK viste i går blir jeg ikke veldig skremt, så jeg tror faktisk vi vinner 3 og spiller en uavgjort i de fire første.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Helt enig hva gjelder det defensive, Forsvaret vårt er undervurdert. Jeg tror nøkkelen er ydmykhet og aggressivitet. Ydmykhet i forhold til den posisjonen vi har i ligaen nå. I det øyeblikket vi begynner å tro at vi er bedre enn det vi er og slapper av 5% er det kjørt. Det samme gjelder dersom vi kommer i en posisjon der vi føler at vi skal begynne å forsvare en tabelledelse. Da blir det fort utrykt og passivt. Bortsett fra det ser jeg ingen grunn til at dette ikke skal holde hele veien inn. Selv ikke stallbredden…

 

Vi kan vel ikke påberope oss at stallen vår er et konkurransefortrinn. Men med IA, Mike og Tommy tilbake fra skader har vi da brukbar dekning i de bakerste rekkene. I andre enden av banene er det, som andre også påpeker, verre. Likevel, karantener, skader og formsvikt på ”de fantastiske 4” kan vi til en viss grad ”garantere” oss mot gjennom å kjøpe litt smart nå i sommer. Det trenger ikke å være mange spillere. Kanskje holder det med 1 god og anvendelig offensiv spiller. Vi har begrensede midler og da er det bedre å satse skikkelig på et sikkert kort enn å hente 2 - 3 "utviklingsspillere".

 

Blaa høst!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begge hjemmekampene må vinnes. Hvis vi kun får 4-5 poeng tror jeg det blir tøft. Vi er også helt avhengige at vi ikke får skader på midtbanen eller pallskog. Karantener på Hauger og Keller blir heller ikke bra, og de vil nesten garantert komme. Heldigvis er det kun rbk som har vist stabil høstform de siste årene. Brann, lsk og viking vil nesten garantert avgi en del poeng.

 

Jeg føler etter å ha sett kampen i går at ikke RBK kommer til å samme høst som i fjor. Selv er jeg faktisk mest redd for at Tøffe-Tom skal klare å jage LSK til gull i år. Liker det ikke men......

At Brann sprekker er nesten noe man kan forutsette, men føler jo at hele dette året er litt mot normalt, så hvem vet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er ikke så bekymret hverken for forsvaret eller midtbanen. Men hva skjer hvis Daniel eller Veigar blir skadet. Eller begge to? Av det jeg har sett av Eirik i år, så er han milevis fra å kunne erstatte noen av dem. Han er faktisk på feil planet i forhold til i det hele tatt å prøve å påta seg en av rollene.

 

Hvordan er det så med andre alternativer. Er Jonas klar for oppgaven? Vil Alan kunne bekle Veigarrollen? Og hva med Branimir?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er skeptisk til Alan i veigarrollen, alan er helt klart best når han kan sette fart framover, han er langt fra like god når ballen blir spilt opp til han feilvendt med en forsvarer i ryggen. Alan har heller ikke det samme blikket for løpene til Daniel som det veigar har. Sist kamp hadde alan mange muligheter til å spille Daniel i bakrommet, men pasningene kom aldri.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er derimot bekymret for midtbanen, hva hvis Tommy ikke kommer så raskt som ventet tilbake fra operasjonen, hva hvis Alan plutselig ikke klarer å hoppe unna de styggeste taklingene, eller Somen, en skade på disse samt en ikke restituert Tommy gir oss veldig lite å velge mellom. Vi har Branimir som riktignok muligens kan være på vei til noe, men å sette innpå Nystuen er jo en kjempe-svekkelse. I tillegg driver jo Keller å pådrar seg kort, plutselig må han sone i løpet av de tre-fire første kampene våre. Derfor MÅ vi ruste opp på midtbanen, helst en som også kan bekle en spissrolle i tillegg..

 

Samtidig er ikke Super-Jon helt usårbar. Jens virker som en trivelig kar, men den måten han klarer å skape usikkerhet på der bak er skremmende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er derimot bekymret for midtbanen, hva hvis Tommy ikke kommer så raskt som ventet tilbake fra operasjonen, hva hvis Alan plutselig ikke klarer å hoppe unna de styggeste taklingene, eller Somen, en skade på disse samt en ikke restituert Tommy gir oss veldig lite å velge mellom. Vi har Branimir som riktignok muligens kan være på vei til noe, men å sette innpå Nystuen er jo en kjempe-svekkelse. I tillegg driver jo Keller å pådrar seg kort, plutselig må han sone i løpet av de tre-fire første kampene våre. Derfor MÅ vi ruste opp på midtbanen, helst en som også kan bekle en spissrolle i tillegg..

 

Samtidig er ikke Super-Jon helt usårbar. Jens virker som en trivelig kar, men den måten han klarer å skape usikkerhet på der bak er skremmende.

 

 

hva med alex valencia da? han går jo billig nå eller er han allt solgt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk På Topp!
×
×
  • Opprett ny...