Gå til innhold

Takk!


AndersBD
 Del

Anbefalte innlegg


Da er jeg tilbake etter å ha vært på oppdrag en stund, men jeg har selvsagt holdt meg oppdater, og satan så bra det går! To seire, tabelltopp, spisser som scorer på alt mellom to stenger, utrolig bra publikumsoppmøte, ekstra penger fra Balløya, og hjemmekamp om noen få dager.

 

Sola smiler på Stabæk - Takk til gutta, på banen og tribunen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda, ting går greit nå, men det var vel litt som forventet, eller hva? Å slå Hønefoss og Follo var oppskriftmessig, men likevel bra. Skål for det. Penga fra Everton har vi vel sett komme i en stund nå, men det også er verdt en skål. Den store gleden for min del ligger i at vi endelig har spisser som scorer. Daniel har nesten dobbelt så mange mål på tre kamper som vår toppscorer hadde i hele fjor... Veigar like bak. DET er verdt TO skål!

 

At supporterne er så bra med er også verdt en dram, og jeg tror jeg ser skillet mellom "ny-laget" Stabæk som kom, kjøpte opp og vant seg frem, og det som vil bli "tradisjons-klubben", med erfaring og ekte supporterkultur. Tidligere hadde ingen opplevd motgang (hvis ikke du tilfeldigvis fulgte laget på 80-tallet), men nå fikk man også oppleve baksiden. Bli med i tykt og tynt. Skaper ekstra bånd og gir samhold og alt det der. Når Stabæk nå rykker opp igjen (ingen selvfølge, men en plikt!) er det en klubb med en herdet supportergjeng bak seg, med erfaring fra nedrykkstrid friskt i minne. Jeg tror det kan være avgjørnede for klubben i TL 2006. At så mange følger laget i A-serien er rett og slett rørende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


0-0 mellom Sogndal og Løv/Ham til pause!

 

Får vi enda en miss av Sogndal? :D

32341[/snapback]

Ikke bare 0-0, men 1-0 til Løv/Ham! Skal bli spennende å se hvilke unnskyldninger Sogndal har i dag... hehe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotball er gøy, spesielt når man titter på tabellen... Helt til man titter nøye på tabellen...

 

Vi har spilt U mot laget som på 3 plass... og slått lagene som ligger på 12, 15 og 16 plass av 16 lag. Vi har så langt kun møtt bunlag. Moss i neste er ikke noe særlig bedre på 10 plass.

 

La oss for gudsskyld ikke gjennomføre noen Sogndal her

Lenke til innlegg
Del på andre sider


slått lagene som ligger på 12, 15 og 16 plass av 16 lag. Vi har så langt kun møtt bunlag.

32351[/snapback]

For å snu litt på det. Det er en grunn til at disse lagene ligger der nede. De har møtt oss...;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotball er gøy, spesielt når man titter på tabellen... Helt til man titter nøye på tabellen...

 

Vi har spilt U mot laget som på 3 plass... og slått lagene som ligger på 12, 15 og 16 plass av 16 lag. Vi har så langt kun møtt bunlag. Moss i neste er ikke noe særlig bedre på 10 plass.

 

La oss for gudsskyld ikke gjennomføre noen Sogndal her

32351[/snapback]

 

Tenkte akkurat på det samme..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotball er gøy, spesielt når man titter på tabellen... Helt til man titter nøye på tabellen...

 

Vi har spilt U mot laget som på 3 plass... og slått lagene som ligger på 12, 15 og 16 plass av 16 lag. Vi har så langt kun møtt bunlag. Moss i neste er ikke noe særlig bedre på 10 plass.

 

La oss for gudsskyld ikke gjennomføre noen Sogndal her

32351[/snapback]

 

Tenkte akkurat på det samme..

32378[/snapback]

 

Sogndal gikk på en kjempesmell. Det blir nok moss å bryne som starter å rykke nå ettersom mandal tapte, tror jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tre viktige momenter:

 

1. De vi har vunnet over er har jo dermed tapt minst én kamp av 4, noe som jo er forholdsvis viktige poeng når det er spilt såpass få kamper. Dette vil gjevne seg ut etter hvert når alle har spilt mot litt flere lag. Tåpelig å skape tendensanalyse etter bare 4 kamper i en liga som er så uoversiktelig. Det samme gjelder jo også motsatt; altså de som ikke har spilt mot de antatt beste. Tror f.eks Pors er et lag som ikke er like gode som tabellsituasjonen tilsier, og at de nok vil få seg en fin tur nedover på tabellen etter at de spiller mot de beste lagene.

 

2. Forventningspress. Sogndal er i samme situasjon som oss, nemelig favoritter. Alle lagene vil heve seg til det maksimale automatisk, og vi vil alltid møte et toppfokusert lag. Ingen vil ta "for lett på oppgaven". Sogndal har åpenbart ikke taklet dette like godt som Stabæk, men jeg er overbevist om at Sogndal blir en hard nøtt etterhvert.

 

3. Sandefjord, Kongsvinger og Bryne har møtt antatt sterkere motstandere sålangt enn både Sogndal og Stabæk, og kan nok fort gjøre seg gjeldene når alle har spilt mot alle. Spesielt Sandefjord tror jeg vi bør følge nøye med på. De har også mange års erfaring i toppstriden, og har mye mer erfaring enn man skulle tro. Kvartfinale i cupen i fjor, 2 kvallik av de 3 siste osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Takk!
×
×
  • Opprett ny...