Gå til innhold

Stabæk Vs Bærum


jokke
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Kampen ble jo en vits da Bærum ga opp. Stavrum har litt å jobbe med.

 

De første 30 minuttene fortalte meg at vi skal prise oss lykkelig om vi slipper noe TL-lag i neste runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampen ble jo en vits da Bærum ga opp. Stavrum har litt å jobbe med.

 

De første 30 minuttene fortalte meg at vi skal prise oss lykkelig om vi slipper noe TL-lag i neste runde.

34411[/snapback]

 

Det var da måte på å være negativ også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampen ble jo en vits da Bærum ga opp. Stavrum har litt å jobbe med.

 

De første 30 minuttene fortalte meg at vi skal prise oss lykkelig om vi slipper noe TL-lag i neste runde.

34411[/snapback]

 

Det var da måte på å være negativ også.

34430[/snapback]

 

 

Ja, hva var dette for noe? Vi vinner 6-2 og så skal man begynne å snakke om de første 30 minuttene hvor ting ikke stemmer helt. Bærum var helt i 100, Stabæk tok det litt piano is tarten. Men vi kjører fullstendig over Bærum! Og mer kan man ikke vente.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er faktisk enig med Alz. Synes vi har hatt startproblemer i mange av kampene i har spilt i år. Mot gode lag kan det straffe seg. Spillet har heller ikke vært superdupert, men vi har vunnet takket være gode spisser. Nå kjennetegner det et topplag at de vinner på 'dårlige' dager (ref. Tønsberg-matchen), og som kjent er vel det eneste målet å sanke nok poeng til å rykke opp, men vi tjener vel ikke så mye på å gjøre det alt for spennende underveis. Sogndal-kampen kan bli en bra test på hvor gode vi virkelig er denne sesongen. De har etablerte, talentfulle og rutinerte spillere med stort potensiale (som de dog ikke har fått ut ennå), og de vil garantert gi jernet mot oss på Nadderud. Får vi nok baklengs i sekken de første 30 blir det vrient å hente inn, selv for Daniel og Veigar. Ikke meningen å virke negativ her, men poenget er at vi har mye å gå på når det gjelder det spillemessige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke meningen å virke negativ her, men poenget er at vi har mye å gå på når det gjelder det spillemessige.

34455[/snapback]

 

Noe som understrekes av allegutta redeaksjonen...

 

Man rykker selvfølgelig ikke opp på tunneller, overstegsfinter og veggspill på midtstreken, men spillemessig ønsker vi å heve oss. Klare å styre rytmen i større grad enn hva vi har lykkes med på de første syv kampene.

 

Vi har mye å gå på... Veldig mye, vi tar liksom ikke helt av før litt ut i kampen. Dette kan skyldes dårlig tenning, eller full innsats fra motstander som etterhvert blir godt slitne mot topptrente idrettsmenn fra Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke meningen å virke negativ her, men poenget er at vi har mye å gå på når det gjelder det spillemessige.

34455[/snapback]

 

Noe som understrekes av allegutta redeaksjonen...

 

Man rykker selvfølgelig ikke opp på tunneller, overstegsfinter og veggspill på midtstreken, men spillemessig ønsker vi å heve oss. Klare å styre rytmen i større grad enn hva vi har lykkes med på de første syv kampene.

 

Vi har mye å gå på... Veldig mye, vi tar liksom ikke helt av før litt ut i kampen. Dette kan skyldes dårlig tenning, eller full innsats fra motstander som etterhvert blir godt slitne mot topptrente idrettsmenn fra Stabæk

34468[/snapback]

Satt vel en del i beina fra 16. Digg å se at Sogndal fikk ekstraomganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har mye å gå på... Veldig mye, vi tar liksom ikke helt av før litt ut i kampen. Dette kan skyldes dårlig tenning, eller full innsats fra motstander som etterhvert blir godt slitne mot topptrente idrettsmenn fra Stabæk

34468[/snapback]

 

-Det er nettopp det som skjer, mener jeg. De lagene vi møter går knallhardt ut og da er det ikke nødvendigvis lurt å gjøre det samme. Mot Sogndal tror jeg det blir motsatt. Sogndal må for all del ikke tape (8 poeng bak med tap) og kommer til å spille defensivt.

 

Vi spiller utrolig kontrollert synes jeg, uten å være i nærheten av å briljere. Vi gjør akkurat det som er nødvendig for å vinne kampene. Som mot Tønsberg. Vi kontrollerte i 1 omgang. Kliner til i 2. omgang, får målet og kontrollerer inn. Hvis Tønsberg hadde utlignet så er jeg rimelig sikker på at vi hadde tatt fullstendig over og vunnet kampen. Selve spillet kunne vært mye bedre, men klokskapen til LAGET STABÆK kunne knapt vært bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har mye å gå på... Veldig mye, vi tar liksom ikke helt av før litt ut i kampen. Dette kan skyldes dårlig tenning, eller full innsats fra motstander som etterhvert blir godt slitne mot topptrente idrettsmenn fra Stabæk

34468[/snapback]

 

-Det er nettopp det som skjer, mener jeg. De lagene vi møter går knallhardt ut og da er det ikke nødvendigvis lurt å gjøre det samme. Mot Sogndal tror jeg det blir motsatt. Sogndal må for all del ikke tape (8 poeng bak med tap) og kommer til å spille defensivt.

 

Vi spiller utrolig kontrollert synes jeg, uten å være i nærheten av å briljere. Vi gjør akkurat det som er nødvendig for å vinne kampene. Som mot Tønsberg. Vi kontrollerte i 1 omgang. Kliner til i 2. omgang, får målet og kontrollerer inn. Hvis Tønsberg hadde utlignet så er jeg rimelig sikker på at vi hadde tatt fullstendig over og vunnet kampen. Selve spillet kunne vært mye bedre, men klokskapen til LAGET STABÆK kunne knapt vært bedre.

34480[/snapback]

 

 

Synes ikke vi sløste med kreftene i går heller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er ikke negativ her. Ærlig talt: Bærum skapte det meste av sjanser og hadde det meste av spillet de første 30. Hadde de ikke fortsatt sin overoffensive taktikk (som tærer innmari på kreftene) men gått fra 3-5-2 til Altas 4-6-0 formasjon på stilllinga 0-1, kunne vi ha slitt noe for jævli med å vinne.

 

Bærum er et 2. divisjonslag og skal vi som et av de beste 1. divisjonslagene ha ambisjoner om noe mer enn å klamre oss fast i tippeligaen om under et år, må vi kunne forlange at et lag som strengt tatt holder 2 divisjoner lavere nivå enn oss ikke skal få føre en kamp i en halvtime.

 

Javisst var vi jævli bra den siste timen. Men hvorfor kan ikke vi bruke det at motstanderen går ut i 110 i starten av kampen til å heve oss et nivå også?

 

Ser vi på kampene mot Follo, Moss, Alta, Tønsberg og 30 minutter mot Bærum er vi et godt stykke unna nivået vi skal opp på. Vi feide ikke akkurat Bryne av banen heller. Vi var overlegne mot Hønefoss og Godset.

 

Dette har ikke noe med å være negativ å gjøre. Det har noe med å være nøktern å gjøre. Jeg var en av de få som ba noen av de mange om å drite i å slenge dritt om eget lag de første 30 minuttene. For egentlig var det småflaut å se lillebror Bærum føre kampen. Synes jeg.

 

Men revansjen var herlig. Javisst. Hurra! (se: positiv, ikke sant?)

 

JEg har ikke lyst til at vi rykker opp i TL hvis vi ikke har noe der å gjøre. Heislag er ikke morsomt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er ikke negativ her. Ærlig talt: Bærum skapte det meste av sjanser og hadde det meste av spillet de første 30. Hadde de ikke fortsatt sin overoffensive taktikk (som tærer innmari på kreftene) men gått fra 3-5-2 til Altas 4-6-0 formasjon på stilllinga 0-1, kunne vi ha slitt noe for jævli med å vinne.

 

Bærum er et 2. divisjonslag og skal vi som et av de beste 1. divisjonslagene ha ambisjoner om noe mer enn å klamre oss fast i tippeligaen om under et år, må vi kunne forlange at et lag som strengt tatt holder 2 divisjoner lavere nivå enn oss ikke skal få føre en kamp i en halvtime.

 

Javisst var vi jævli bra den siste timen. Men hvorfor kan ikke vi bruke det at motstanderen går ut i 110 i starten av kampen til å heve oss et nivå også?

 

Ser vi på kampene mot Follo, Moss, Alta, Tønsberg og 30 minutter mot Bærum er vi et godt stykke unna nivået vi skal opp på.  Vi feide ikke akkurat Bryne av banen heller. Vi var overlegne mot Hønefoss og Godset.

 

Dette har ikke noe med å være negativ å gjøre. Det har noe med å være nøktern å gjøre. Jeg var en av de få som ba noen av de mange om å drite i å slenge dritt om eget lag de første 30 minuttene. For egentlig var det småflaut å se lillebror Bærum føre kampen. Synes jeg.

 

Men revansjen var herlig. Javisst. Hurra! (se: positiv, ikke sant?)

 

JEg har ikke lyst til at vi rykker opp i TL hvis vi ikke har noe der å gjøre. Heislag er ikke morsomt.

34565[/snapback]

 

Enig!

 

Jeg synes vi har slitt i en del av kampene i år, uten særlig flyt i spillet. Vi har i utgangspunktet en finfin tropp og mye mulig den beste første 11ern i serien. Men dette er ikke nok. Både samhandlig og guts må bli bedre utoveri sesongen, ellers kan vi få det tøft. Det vi presterer om dagen hadde i allefall ikke holdt på øverste nivå, men det da hadde vi vel hatt Martin og noen til, så vi kunne prestert bedre.

 

Spørsmålet er jo om laget vi spiller hadde passet bedre i eliteserien, enn i første div. Mer åpne kamper, mer offensivt orienterte motstandere, osv. Ikke vet jeg.

 

Hvis vi rykker opp må vi forsterke, for vi skal etablere oss igjen. Vi kan ikke havne i sumpa igjen, vi skal ikke bli et nytt Sogndal. Synd at vi ikke har Martin (sier det igjen), da hadde vi hatt en spiller å bygge et "nytt" lag rundt. Merker at jeg kanskje har hatt litt for stor tro på Henning som Martins selvskrevne arvtaker, for jeg ser at han sliter til tider. Men han er enda ung, så jeg håper det løsner.

 

Ellers så er jeg ikke umiddelbart bekymret over hva som skjedde de første 30 mot Bærum, ikke når jeg ser på andre resultateter som Eidsvoll/Turn - Lyn 1-2, etc. Jeg husker ikke riktig hvordan det gikk sist vi møtte Bærum i cupen (husker bare den lure cornern til TSL), men slike kamper har ikke alltid vært preget av stor Stabæk dominans. Den gang hadde vi og et mye bedre lag. Cup er cup, og innsatsen til underdogsa er som regel høy i starten av kampen, til kreftene ebber ut og målene begynner å renne inn. Bærum kom jo og til kampen med 4-1 over Groruddalen, og var inne i en god stim.

 

Anyway, håper på 3 poeng på søndag. Hadde vært stas.

 

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk Vs Bærum
×
×
  • Opprett ny...