Gå til innhold

Veigar Speaks!


AndersBD
 Del

Anbefalte innlegg


"Hello everyone

18/05-2005 kl 12:57

 

I just like to say that I am very happy how the season has startet and how many peoples have followed os to the games, bothe away and home games. So i hope to see and hear from you on our next games.

 

Hilsen

Veigar Páll"

 

Nice, Palli!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


noen som kan oversette?

34185[/snapback]

 

vel.. det står at veigar scoret 4 mål da Stabæk vant 7-0 i cupens 1.runde over et av de beste lagene i 3.divisjon, Fossum.. Så står det noe om at han scoret 3 i første omg. og bare 1 i andre..

 

videre står det bare om andre islendinger som var i aksjon i cupens 1.runde..

Endret av pondus87
Lenke til innlegg
Del på andre sider


noen som kan oversette?

34185[/snapback]

 

vel.. det står at veigar scoret 4 mål da Stabæk vant 7-0 i cupens 1.runde over et av de beste lagene i 3.divisjon, Fossum.. Så står det noe om at han scoret 3 i første omg. og bare 1 i andre..

 

videre står det bare om andre islendinger som var i aksjon i cupens 1.runde..

34202[/snapback]

Vant vi ikke 8-0 a? Registrerte at Aftenposten også skrev at det ble 8-0...!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vant vi ikke 8-0 a? Registrerte at Aftenposten også skrev at det ble 8-0...!

34206[/snapback]

Joda, det blei 8-0. Tror det var litt forvirring en stund, men registrerer at fotball.no har oppdatert resultatoversikten til 8-0.

 

Han er en mann av få ord, Veigar! Men det gjør ikke noe så lenge han putter.

Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han snakker norsk, men skriver det kanskje ikke så alt for godt...

34132[/snapback]

 

Alle på Island må i tillegg til engelsk, lære seg 1. av de 3 skandinaviske språkene når de går på skolen.

 

(Men hvor mange av oss har vel ikke hatt en 3. språk på skolen som vi ikke er så flinke til lenger - jeg sier bare en ting: stakkars den franskmannen som prøver å kommunisere med meg i dag...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hehe...husker bare uefa cup turen til anderlecht... ;-)

 

men tilbake til veigar/islendinger som maa laere et skandinavisk spraak: jeg vet (fra noen islandske venner) at islendinger forstaar dansk (er jo nesten det det samme som islandsk). derfor tror jeg at det er enkelt aa forstaar norsk ogsaa, islandsk er jo egentlig basisen til norsk og dansk og svensk. altsaa: hvorfor er det et saa stort problem aa skrive paa norsk?

marel snakket/skrev norsk da han spilte her, tryggvi ogsaa, og jeg kjenner minst to andre islendinger som har laert seg fransk+nederlandsk (i tillegg til islandsk, engelsk, svensk).

(og de er alle fotballspillere, saa ikke svar med at spillere har ikke tid/trenger ikke aa laere andre spraak)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


men tilbake til veigar/islendinger som maa laere et skandinavisk spraak:

34324[/snapback]

 

 

Jeg har fått med meg at du liker Islandsk fotball generelt og Marel B. spesielt. Men hvorfor du da har så spesielt imot Veigar Pall skjønner jeg ikke. I dine fleste meldinger angående han er du over gjennomsnittet kritisk. Gi mannen en sjanse. Denne sesongen har han så langt overbevist meg. (men jeg hadde jo tro på han før sesongen, så for meg er det ingen overraskelse at han har levert varene, men ikke desto mindre gledelig) Hvilket språk han snakker og skriver, med eller uten rettskrivingsfeil, se det driter jeg i ! ! !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det er enkelt aa forklare:

- de faa ganger jeg var paa treningen saa han hver gang ut som om han ikke hadde lyst til aa trene. han virket apatisk, trött og som om han ikke ville trene alle de kjedelige ting alle andre maatte trene.

- saa er han ikke saa velgig imötekommende naar han treffer supportere (han er ikke ublid, absolutt ikke, men han mangler noe alle andre stabaek spillere har naar de möter supportere)

- han sa flere ganger veldig tydelig til islandske aviser at han ikke trives i stabaek, at han faar for lite spilletid, at han önsker seg vekk fra klubben hvis det blir nedrykk osv. (ok det var 2004 sesongen og etter nedrykk, men...jeg kan ikke glemme det)

- jed synes han mangler ganske mye naar han spiller: han kan ikke ta imot ballen, han kan ikke spille ballen, han er for svak i luftdueller, det eneste han kan er - naar han faar ballen spilt rett i beina rett foran 16meteren - löpe rett fram og score. men det er litt for lite for en som kaller seg spiss. da er jo selv marel med bruket bein bedre.

 

saa naa vet du hva jeg synes om veigar.

hvis han scorer er det greit, og jeg heier paa han paa kampen.

men ikke forvent at jeg liker han.

 

ps: jeg har sett han spille med det islandske landslaget (han spilte bra), og jeg har sett han paa landslagstreningen (og han var bra der ogsaa), altsaa har jeg faatt med meg flere forskjellige inntrykk av han, og hva jeg synes om han naa er begrunnet av alle opplevelser jeg hadde med han.

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider


hehe...husker bare uefa cup turen til anderlecht... ;-)

 

hvorfor er det et saa stort problem aa skrive paa norsk?

marel snakket/skrev norsk da han spilte her, tryggvi ogsaa, og jeg kjenner minst to andre islendinger som har laert seg fransk+nederlandsk (i tillegg til islandsk, engelsk, svensk).

(og de er alle fotballspillere, saa ikke svar med at spillere har ikke tid/trenger ikke aa laere andre spraak)

34324[/snapback]

 

He probably wrote in English just to annoy people like you.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- de faa ganger jeg var paa treningen saa han hver gang ut som om han ikke hadde lyst til aa trene. han virket apatisk, trött og som om han ikke ville trene alle de kjedelige ting alle andre maatte trene.

 

Dette var vel i fjor, hvor han var dårlig trent. Har du vært på treninger i år? Er han fortsatt like umotivert i år??? Han har da tatt av flere kilo, og virker mye bedre trent i år enn i fjor....gjør han ikke..?

 

- saa er han ikke saa velgig imötekommende naar han treffer supportere (han er ikke ublid, absolutt ikke, men han mangler noe alle andre stabaek spillere har naar de möter supportere)

 

Mulig det, det kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har hatt anledning til å "møte han". Men ikke alle er like glad i oppmerksomhet og søker dette i like sterk grad, og det må vi akseptere... Han gjør jo et lite forsøk med dette korte innlegget sitt på stabak.no, da...

 

- han sa flere ganger veldig tydelig til islandske aviser at han ikke trives i stabaek, at han faar for lite spilletid, at han önsker seg vekk fra klubben hvis det blir nedrykk osv. (ok det var 2004 sesongen og etter nedrykk, men...jeg kan ikke glemme det)

 

Alle kan vi gjøre feil. I.A. Olsen sa vel også at han ønsket seg vekk, men både han og Veigar ble, og de er i mine øyne tilgitt for lengst.

 

- jed synes han mangler ganske mye naar han spiller: han kan ikke ta imot ballen, han kan ikke spille ballen, han er for svak i luftdueller, det eneste han kan er - naar han faar ballen spilt rett i beina rett foran 16meteren - löpe rett fram og score. men det er litt for lite for en som kaller seg spiss. da er jo selv marel med bruket bein bedre.

 

Jeg har nevnt det før, og nevner det gjerne igjen. Veigars mål mot Haka i fjor kunne ikke vært utført av en som ikke kan ta imot ballen, vende bort spillere og score. Et utsøkt mål. At ikke du har sett det, betyr ikke at det ikke har skjedd. Jeg var der, så det, og glemmer det aldri. (og dette gjorde han når han var dårlig trent) Han kan vel også score på frispark....... Og topper Assist-lista i år.

 

saa naa vet du hva jeg synes om veigar.

hvis han scorer er det greit, og jeg heier paa han paa kampen.

men ikke forvent at jeg liker han.

 

Hva du synes om han er din mening, og den må du få lov til å ha, men ikke forvent at jeg er enig med deg.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


vel, da kan vi slutte med denne diskusjonen naa. hva du sier om han er din mening, jeg kan forstaar at du tenker som du tenker, men det er ikke min mening. og jeg har egentlig ikke lyst til aa tilgi spillere hva som helst . ok, de spiller for stabaek, de spiller for dette laget jeg elsker men det betyr ikke at de har lov til alt mulig. og spillerne maa leve med at det finnes supportere som kritiserer dem ;-) hvis det er ikke lov til aa kritisere/diskutere/ha en egen mening om spillerne, kan man likegodt stille opp pappkamerater paa tribunen ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvis det er ikke lov til aa kritisere/diskutere/ha en egen mening om spillerne, kan man likegodt stille opp pappkamerater paa tribunen ;-)

34360[/snapback]

 

Det er lov, i aller høyeste grad. Så lenge man gjør det utenfor banen. Under kamp støtter vi de 11 som er på banen. Alltid Uansett! Da kan man f.eks. synge:

 

Veigar Pall Gunnarson, Veigar Pall Gunnarson, Veigar Pall Gunnarson etc etc etc.

 

Den gikk noen ganger i dag, og det var vel ikke helt uten grunn?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvis han scorer er det greit, og jeg heier paa han paa kampen.

men ikke forvent at jeg liker han.

@freak magnet: du burde lese hele teksten...se hva jeg skrev...

 

@alzheimer: vel, jeg vet ikke, jeg er litt avventende...han scorer men er det saant at han spiller saa bra? hmm, hvis du synes at han spiller saa bra da burde du nevne ogsaa resten av truppen som spiller bra...jesper, morten, branimir, henning, jon, daniel, iao osv.

hele laget spiller bra, og han som spiss har stor nytte av det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slutt med det her, det er bare tøv.

 

Veigar er vår Maradona, vår Baggio, vår Del Piero.

 

Mannen er jo en helt annen spiller i år, og han er en fantastisk playmaker av en spiss. Han setter opp medspillerne sine oftere enn noen annen. Uten Veigar hadde vi slitt mer i år, ingen tvil.

 

Så Pauligirl, legg bitterheten på hylla.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvis han scorer er det greit, og jeg heier paa han paa kampen.

men ikke forvent at jeg liker han.

@freak magnet: du burde lese hele teksten...se hva jeg skrev...

 

@alzheimer: vel, jeg vet ikke, jeg er litt avventende...han scorer men er det saant at han spiller saa bra? hmm, hvis du synes at han spiller saa bra da burde du nevne ogsaa resten av truppen som spiller bra...jesper, morten, branimir, henning, jon, daniel, iao osv.

hele laget spiller bra, og han som spiss har stor nytte av det.

34416[/snapback]

 

Nei, resten av laget spiller ikke bra. Noen ganger ja, noen ganger definitivt nei. Veigar har vært bra i ALLE kampene i år. Han har vist seg fram med innsatsen til Tobbe, teknikken til Chippen++, og lagspillet til Tommy/Martin på en gang. Han vinner til og med i lufta.

 

Men ja, han kunne vært 20 cm høyere og litt raskere. Da kunne vi solgt ham for 500 mill. Holder han samme klasse når vi rykker opp er han i hvertfall god for 50 mill. hvis vi sier han er fra Nigeria og jeg kaller meg Morgan. Men hvem vil selge ham? Ikke vi!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar minner meg om en kjapp utgave av Marel Baldvinsson. Hvorfor ikke hente tilbake han i stedet for å hente Berland. Baldvinsson har tross alt spilt noen kamper i tippeligaen.

34440[/snapback]

 

Og det ble du plutselig pauligirls nye favoritt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvis han scorer er det greit, og jeg heier paa han paa kampen.

men ikke forvent at jeg liker han.

@freak magnet: du burde lese hele teksten...se hva jeg skrev...

34416[/snapback]

 

Jeg så også den teksten, og det er fint at du heier på han på kampen. Men du får ikke heie så mye at du ikke legger merke til hva han gjør på banen, i tillegg til å score mål......

 

Hvis du følger nøye med, så er jeg sikker på at han kommer til å overbevise også deg om sine kvaliteter. Men uansett, din mening er din, og den har du lov til å ha.

 

Mål

1. Daniel Nannskog 8 (+ 2 mål i cupen)

2. Veigar P. Gunnarsson 3 (+ 4)

 

Assists

1. Veigar P. Gunnarsson 4

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Veigar Speaks!
×
×
  • Opprett ny...