Gå til innhold

Kongsvinger - Stabæk


 Del

Anbefalte innlegg


Etter et lite hvileskjær i landslagsdrakt, vil reisen gå til de mørke skoger. Tiden er inne for å nedsable Kongsvingergutta, som ligger i nedrykkssumpa på 13. plass med 10 poeng.

 

Offisiell hjemmeside http://www.kil.no/

Supporter'n http://www.kilsk.com/

 

Hold fokus og konsentrasjonen på topp, Stabæk! Husk at alle kamper er like viktige!

GO! FIGHT! KILL!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Gleder meg til kamp - endelig kamp - dog fryktelig, fryktelig lenge til

35947[/snapback]

Jeg har ikke helt oversikten. Hvilken dato er det?

 

Er det sjans for at vi blir vi over 1000 blaa som reiser til Vinger?

35971[/snapback]

Det bør være et mål. Ingen grunn til å være noen færre enn f.eks mot Hønefoss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kongsvingers super-spiss (?) har kjempe tillitt både fra supporterne og og til seg seg selv.

 

http://www.kil.no/nyheter/vis.php4?id=1453

 

Gleder meg til kamp - endelig kamp - dog fryktelig, fryktelig lenge til - er det noen 2.lag kamper vi kan se?

35947[/snapback]

 

Åssiden borte i kveld klokken 19. Det går an å gjøre ventetiden kortere. Jeg kommer ihvertfall til å se Hønefoss - Kongsvinger neste søndag. Så får vi se om Birkeland er like ræva som supporterne til Kil skal ha det til.

Endret av Pedagogen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kommer ihvertfall til å se Hønefoss - Kongsvinger neste søndag.  Så får vi se om Birkeland er like ræva som supporterne til Kil skal ha det til.

36064[/snapback]

 

Nå ble du sikkert veldig skuffa, men Birkeland fikk sitt 3. gule kort mot Bryne, så han spiller ikke mot Hønefoss. Du får se om det er noen andre spillere vi må se opp for......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ny uke, og endelig 1.lagskamp igjen så da er det på tide å få litt fart i denne linken. Vinner Stabæk denne kampen mot et Kongsvingerlag som ikke akkurat er i form, samtidig som det blir uavgjort mellom Sandefjord og Bryne, så leder vi serien med kamp mindre spilt:)

 

I.A er vel tilbake i midtforsvaret vil jeg tro, og jeg personlig håper at Veigar får en plass i start 11'ren fremfor Eirik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ny uke, og endelig 1.lagskamp igjen så da er det på tide å få litt fart i denne linken. Vinner Stabæk denne kampen mot et Kongsvingerlag som ikke akkurat er i form, samtidig som det blir uavgjort mellom Sandefjord og Bryne, så leder vi serien med kamp mindre spilt:)

 

I.A er vel tilbake i midtforsvaret vil jeg tro, og jeg personlig håper at Veigar får en plass i start 11'ren fremfor Eirik.

36780[/snapback]

 

og våre motstandere; de har bare tapt mot Bryne på Gjemselunden, men ikke impnert ellers. Eneste jeg er usikker på er denn Nystuen, hvem er det? Får veldig gode karakterer på vg.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vinner Stabæk denne kampen mot et Kongsvingerlag som ikke akkurat er i form, samtidig som det blir uavgjort mellom Sandefjord og Bryne, så leder vi serien med kamp mindre spilt:)

36780[/snapback]

 

Sansynligheten for at de to lagene spiller uavgjort blir jo ikkeakkurat mindre dersom du legger til at Sandefjord får Bryne på besøk akkurat denne søndagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok en søndagskveld ble tilbrakt på Hønefoss stadion. Denne gang for å se Hønefoss mot vår neste motstander Kongsvinger. Og for å si det med en gang. Kongsvinger står for meg som et bedre lag enn hva tabellposisjonen tilsier.

 

Første omgang var en ganske artig affere. Mange sjanser begge veier, med et lite overtak til Kongsvinger. Jeg synes de fikk til en del småpent spill, men det butter liksom litt i mot. Det er disse berømmelige marginene. Spillet varier både med lange oppspill bakfra, samt at en del går gjennom midtbanen. Kongsvingers mål var en riktig perle. En fantastisk 60 meters-pasning fra Espen Nystuen (14) ut til Paul Olaussen (9) på høyrekanten som forserte innover og fikk lagt til Birkelanderstatter Kim Roger Strand (6) som satte ballen kontant i mål. Meget bra! Men hvor lenge var Adam i Paris? Tja, i dette tilfellet ca 6 minutter. Da fikk HBK nok en corner noe de var meget farlige på. Etter noe klabb og babb ble ballen satt i mål. 1-1.

 

Etter pause sank kvaliteten på kampen en del. Det ble lite spill. Mere knokling. Hønefoss var nok hakket vassere i 2. omgang, og de kan takke sine usedvanlig sløve spisser for at de gang på gang ble vinket av for offside. Med mere oppegående spisser (noe vi selvfølgelig har) og bedre presisjon på pasningene skal vi nok klare å spille oss igjennom Kongsvingers noe rufsete forsvar. Mot slutten kontret HBK inn 2-1 og seiersmålet. Kongsvinger presset på for utligning etter dette men en gor HBK keeper reddet det som kom. Alt i alt noe ufortjent med 3 poeng til HBK slik jeg ser det.

 

Kongsvingers keeper Fredrik Persson ( Hvor er Andre Ulla?) er en historie for seg selv. I tillegg til at denne så ut til å ha såpe på hanskene, kan han med fordel presses i oppspillene. Mannen virket usikker og spillte med liten selvtillit. Utspillene gikk i hytt og pine. Og skyt, skyt, skyt på mannen. For deretter å følge opp returer. De kommer. Banna bein. Se også opp for Kjetil Byfuglien (7) Spiller på venstreback, og kommer på overlapp ved noen anledninger. Han har en god venstrefot. Paul Olaussen (9) høyre kantspiller er også en mann å se opp for. Og selvfølgelig Frode Birkeland (25) som etter all sannsynlighet er tilbake etter karantene til søndag.

 

Som jeg startet med virker Kongsvinger sterkere enn hva tabellsituasjonen skulle tilsi. Tror allikevell det vil være mulig å ta poeng fra de. Vi skal ha et bedre lag. Det er slettes meg ikke langt til Kongsvinger, noe som skulle tilsi at vi kan få et akseptabelt bortefølge nok en gang. Etter hvert har vi også fått bekreftet fra våre gutter at de setter stor pris på oss, og at vi kanskje kan være det lille ekstra som gjør at kampen bikker vår vei. Så ALLE MANN TIL KONGSVINGER.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje fokusere litt på neste kamp igjen, har noen oversikt over gule kort? Er det noen som er i fare for å få sitt 3. kort?

 

Hvordan tror dere utfallet av kampen blir? Jeg tipper 1:0 eller 2:0...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


tipper du at vi taper ?

37032[/snapback]

 

Han mente garantert seier til oss.

 

Jeg har ikke set Kil før, men utifra hva jeg har lest er de gode på ballkontroll. Må vel kanskje ha en god midtbane. Det kommer vel til å bli viktig for oss å ta kontrollen. Godt samspill av Jeppe og Hauger burde fikse biffen.

 

Høres også ut som de er ufarlige i front, tipper vi kjører over dem. Vinner 1 - 2 eller mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Se også opp for Kjetil Byfuglien (7) Spiller på venstreback, og kommer på overlapp ved noen anledninger. Han har en god venstrefot.

36838[/snapback]

Var ikke han på junior- eller rekruttlaget vårt for noen sesonger siden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjetil Byfuglien (7)

36838[/snapback]

Var ikke han på junior- eller rekruttlaget vårt for noen sesonger siden?

37054[/snapback]

Ser jo mer ut som han burde vært på et småguttlag nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Veigar frisk som en fisk, og klar til start på søndag? Spilte han landskampen?

37157[/snapback]

 

 

Marcus & Maren er akkurat i Reykjavik og har skrevt per sms:

Normal måtte han være frisk, men spillte ikke med (landskampen) !

 

Andre spørsmål:

Hva er med Henning ? Kan han spille søndag ???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Veigar frisk som en fisk, og klar til start på søndag? Spilte han landskampen?

37157[/snapback]

 

 

Marcus & Maren er akkurat i Reykjavik og har skrevt per sms:

Normal måtte han være frisk, men spillte ikke med (landskampen) !

 

Andre spørsmål:

Hva er med Henning ? Kan han spille søndag ???

37167[/snapback]

 

 

Henning er nok klar på søndag. Spilte ikke på tisdag fordi han var litt småsyk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi topper laget:

 

 

------------- Super-Jon --------------

 

Morten --- IA --- Mike --- Bjørnar ---

 

Branimir ---- Henning ---- Jesper ---- Stenvoll

 

--------- Veigar ---- Nanne ---------

 

 

 

Tommy kommer inn der det trengs på midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Huff, alt dette utenomsportslige pratet fjerner all fokus på grunnen til hvorfor vi egentlig er her. Ikke det at brød, landskamp tifo, kvinne em og dobbelgjengere er uvensentlig, men personlig er det vel på tide å rette fokus mot lagets 11'er...

 

Jeg gjetter på følgende 11:

 

------------------------------ Jon -------------------------------

 

Morten ------------ IA ------------ Mike ------------ Bjørnar

 

Branimir ------ Henning --------Jesper ---------- Tommy

 

---------------- Veigar --------- Nanne --------------------

 

Hverken kontroverseilt eller overaskende... men vinnende! Har ikke sett noen treninger i det siste, men regner vel med at det blir omtrent slikt. Både regner og håper på 3 sikre poeng og minimum top 2 på søndag kveld.

Håper vel egentlig på Bryne seier i Sandefjord så vi når vi banker Sandefjord om 16 dager får en luke på opptill 8 poeng...

 

Gleder meg til kamp igjen, har vært lenge siden. Når fotball-em diskuteres med over 30 innlegg på disse sider sier det seg selv at folk er desperate. Måtte vi bli mange og høylytte på Kongsvinger på søndag. La gutta få høre at vi digger dem og sørg for at Morten M. hører navnet sitt så ofte og høyt at han signerer livstidskontrakt med Stabæk.

 

Ønsker alle en riktig så blaa helg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vel egentlig på Bryne seier i Sandefjord så vi når vi banker Sandefjord om 16 dager får en luke på opptill 8 poeng...

 

Jeg håper på uavgjort. Med seier leder vi serien med en kamp mindre spilt og jeg føler at gutta skal klare å slå både sandefjord og bryne borte. Uansett om det er opprykk som selvfølgelig gjelder, håper jeg på seriemesterskap. Det er noen år siden sist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Budstikka melder at Stabæks lag mot Kongsvinger er følgenede:

 

 

Kiiiiperd: Jon Knudsen

 

Fårsvard: Morten M. Skjønsberg, Inge André Olsen, Mike Kjølø, Bjørnar Holmvik

 

Miedtbane: Branimir Poljac, Henning Hauger, Jesper Jansson, Tommy Stenersen

 

Andgrep: Daniel Nannskog, Veigar Pall Gunnarsson.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg gjetter på følgende 11:

 

------------------------------ Jon -------------------------------

 

Morten ------------ IA ------------ Mike ------------ Bjørnar

 

Branimir  ------ Henning  --------Jesper  ---------- Tommy

 

---------------- Veigar  --------- Nanne --------------------

 

 

37498[/snapback]

 

 

Budstikka melder at Stabæks lag mot Kongsvinger er følgenede:

 

 

Kiiiiperd: Jon Knudsen

 

Fårsvard: Morten M. Skjønsberg, Inge André Olsen, Mike Kjølø, Bjørnar Holmvik

 

Miedtbane: Branimir Poljac, Henning Hauger, Jesper Jansson, Tommy Stenersen

 

Andgrep: Daniel Nannskog, Veigar Pall Gunnarsson.

37541[/snapback]

 

Hva vant jeg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kongsvinger - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...