Gå til innhold

Nadderud


Gjest gladlaks
 Del

Anbefalte innlegg


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10045682

 

Dette er en skandale. Telenor Arena som narko reir. Var det det politikerne i Bærum-politikerne ville ha når Telenor arena ble regulert til fotball. En tankevekker for oss som har fotballinteressert ungdom som ønsker å anvende Telenor Arena for det den var tenkt som, fotball. Høyre i Bærum og ordfører har latt Telenor Arena utvikle seg til noe det ikke skulle være. Spørsmålet er om omreguleringen av Telenor Arena er lovlig. Er det ingen som kan innklage dette inn for departementet m ed overordnert ansvar for reguerlingsplaner. Hvem ivaretar de almenne interesser for fotball i Bærum? Dette (omreguleringen) hadde aldri skjedd i Trondheim, Bergen eller Stavanger. Fotball folket i Bærum er alt for snille med politikerne sine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg legger merke til er at det var 22000 på samme arrangement i fjor, og bare 8000 i år. Går nedover med TA, gitt.

 

Dette har vel strengt talt ingenting å gjøre med TA, men heller at Sensation ikke er like kult som det var for 3 år siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"Mindretallet i formannskapet ville at kommunen bare skulle betale 1,7 millioner kroner for lysanlegget. Dette fordi verdien er nedskrevet siden 2006."

 

Altså betalte Bærum kommune mer for lysanlegget enn marketspris??? Gleder meg til "Morten Stene II - Svart flomlys".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Trenger ikke være «på en annen planet» for å ta innbytterbenken som en del av arbeidet fremover i Stabæk. Trenger heller ikke gå fra dagens løsning til verdens beste stoler over natta.

 

Poenget er at det finnes mange grep å ta som man kanskje ikke tenker over. Benken er en av dem. Alle skjønner at de som sitter på benken på Nadderud nå ikke sitter godt rent fysisk, spesielt de bakerste.

 

Artikkelen er meget interessant forøvrig, man har mye å lære av Molde og Solskjær.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min ringe hukommelse sier at de "gamle" fra TA står under hovis. Kan vi bytte selve setene med de vi har i bruk på Nadderud så får vi en gratis oppgradering. Men var egentlig de fra TA så veldig komfortable?

 

Jeg regner med at det er krav om at begge innbytterbenker skal være like, så da slår jo en oppgradering som Solskjær har gjort, possitivt ut for begge lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nadderud havner på en tolvteplass i kåringen av eliteseriens beste anlegg. Kåringen er foretatt av lagenes respektive kapteiner. Vi havner forran Sandnes idrettspark 2,40 (Sandnes Ulf), 14) Marienlyst stadion 2,13 (Strømsgodset), 15) AKA Arena 1,93 (Hønefoss) og Fosshaugane Campus 1,93 (Sogndal).

 

At Nadderud havner over Marienlyst synes jeg er litt merkelig. Det må være sjarmen og det flotte hjemmepublikummet som gjør at tippeligaens kapteiner i snitt foretrekker Nadderud fremfor Marienlyst... :rolleyes:

 

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article259329.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

hva skjedde egentlig med Mix-tribunen på kortsiden? Husker vi fikk gratisbilletter der før i tiden. Var gjennom det jeg ble hekta på stabæk, og jeg er sikkert ikke alene om det ...

Med dagens tilskuertall har vi neppe bruk for denne tribunen. Den må monteres ned og opp hvis det er friidrettsarrangementer på stadion, og det er vel en kost det er greit å unngå for øyeblikket. Hvis klubben ønsker å gi ut gratisbilletter, så kan de få gjort det på de vanlige tribunene.

Skulle det bli bruk for den senere, så forutsetter jeg nesten at den får et annet navn enn "Mix"...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg vet at klubben har jobbet med dette en stund, men dette forslaget er såpass bra at jeg synes du kan sende det over som et innspill. Noen av idéene dine er allerede vurdert som fremtidige løsninger, men det er sikkert ting her som kan være gode bidrag i en diskusjon rundt området. Send avgårde asap!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Screen_Shot_2013_09_27_at_9_02_41_AM.png

 

I disse flotte morgentimer tok jeg meg friheten til å skissere en masterplan over fremtidens Nadderud Stadion. Det må nevnes at jeg ikke har satt meg inn i reguleringsbestemmelsene for området, så planen kan inneholde grep som er i konflikt med regelverkene. Uansett, det er interessant å se hva man kan få til uten å måtte flytte på oss.

 

1. Første grep er å flytte friidrettsbanen til område mellom Nadderudhallen og Oslo International School. Det er noe trangt, men det går akkurat. Flytting av løpebanen vil følgelig frigi verdifull plass rundt dagens stadion.

 

2. Ved flytting av friidrettsbanen må en ny tilhørende tribune (500-1000 plasser) settes opp mellom banen og Nadderudhallen. Denne trenger ikke være særlig komplisert, ei heller romme garderober o.l. Friidretten vil fortsatt kunne bruke garderobefasilitetene på Nadderud Stadion og i Nadderudhallen. Om friidretten og Bærum Kommune godtar kun 1000 sitteplasser vet jeg ikke.

 

3. Det neste grepet vil være å skyve gresset på Nadderud Stadion helt inntil dagens Hovedtribune.

 

4. Deretter kan den gamle tribunen i vest jevnes med jorden, og en ny tribune settes opp inntil banen. Denne bør ikke være for høy med tanke på godkjennelse fra naboene bak. Det positive for dem er at den nye tribunen vil ligge 30 meter lenger sør-øst enn tidligere, noe som vil slippe til mer dagslys i området mellom tribunen og naboene. Mer dagslys og lengre siktlinjer er en løsning naboene burde være fornøyde med.

 

5. Under tribunen på den nye kortsiden i sør vil det være plass til lokaler for Stabæk og annet næringsliv. Disse vil være godt synlige fra hovedveien.

 

6. Ved fremtidige behov kan også en ny tribune settes opp på kortsiden i nord.

 

I forhold til lignende prosjekter som er gjort omkring i Norge vil jeg anslå at en slik totalløsning vil koste omkring 50 millioner kroner. Setter man tribunen i nord på vent, vil det bli selvsagt bli billigere.

 

Vi er på vei!

 

Når jeg leste innlegget ditt følte jeg meg som ungen i butikken som driver å napper morra si i gensern "Mamma!!! Jeg vil ha sånn! Vil ha, vil ha, vil ha!".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer kommunen til å godkjenne en så radikal omlegging av både Haukeveien og Gamle Ringeriksvei?

 

 

Det er da lov å håpe? Denne løsningen er jo bedre (enn slik nadderud er per dags dato) for naboer, turgåere, bortesupportere, tilskuere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nadderud
×
×
  • Opprett ny...