Gå til innhold

Tilskuertall


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Den beskjeden gis av sikkerhetsansvarlig.

Hvis man skal inn i svingen må man være kledd nøytalt.

Som f.eks Brannsupporterne?

 

Man må enten ha bortesupporternes farger eller være kledd nøytralt. Ganske logisk, eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Billetter til svingen selges jo i svingen....hvilket betyr at man får denne beskjeden etter(!) at man har stått i kø.

 

Kunne ikke svingen blitt delt i to med gjerde, så hadde man like sjanser uansett farge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den beskjeden gis av sikkerhetsansvarlig.

Hvis man skal inn i svingen må man være kledd nøytalt.

 

 

Jeg fikk heller ikke lov(som Stabæk-supporter), men vennen min som var nøytral,spurte om han kunne komme inn det var da ikke lov, selv om han ikke heier på Stabæk <_< Støtter at det burde deles så man kunne stå der som Stabæk-supporter også :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den beskjeden gis av sikkerhetsansvarlig.

Hvis man skal inn i svingen må man være kledd nøytalt.

Som f.eks Brannsupporterne?

 

Man må enten ha bortesupporternes farger eller være kledd nøytralt. Ganske logisk, eller?

 

Regelen jeg har hørt er at man ikke skal blande lags supportere. Det kom så mange Brannfans at de "fikk" svingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regelen jeg har hørt er at man ikke skal blande lags supportere. Det kom så mange Brannfans at de "fikk" svingen.

 

Hvis dette er regelen, så må den jo gjelde på langsida også. Noe den ikke gjør i dag.

 

Synes det er håpløst at Stabæk stopper Stabæksupportere i porten, når det ikke er fullt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regelen jeg har hørt er at man ikke skal blande lags supportere. Det kom så mange Brannfans at de "fikk" svingen.

 

Hvis dette er regelen, så må den jo gjelde på langsida også. Noe den ikke gjør i dag.

 

Synes det er håpløst at Stabæk stopper Stabæksupportere i porten, når det ikke er fullt.

 

Hovis eller FornebuLandet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo en forskjell på supportere og tilskuere, så det kan være derfor hovis er åpen for begge lags effekter. Ingen supportere vil vel sette seg på hovis vel?

 

Den kjøper jeg ikke. Hvordan ser man forskjell på en supporter og tilskuer, hvor begge har på seg drakt og skjerf.

 

Andre lags supportere/tilskuere slippes inn på både Fornebulandet og Hovis. Mens egne supportere/tilskuere ikke slippes inn i kikkertsvingen. Det er nesten så jeg ikke tror det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til vanlig så er det ingen problem å komme inn i svingen som hjemmesupporter, men siden det er svært få som ønsker å stå der så velger Stabæk noen ganger å holde av hele svingen til bortelagets supportere. Og siden de er supportere på organisert tur osv så slippes ikke Stabæk supportere inn ved de anledningene.

 

Eksempel både mot Brann og LSK, derimot mot RBK var det fritt frem i svingen.

 

For sittende publikum er reglene litt anderledes. De utgjør vistnok ingen risiko (?) og trenger ikke gjerdes inn eller passes på i samme grad. Det aksepteres derfor mange steder at hjemme og bortelagets tilhengere sitter ved siden av hverandre. Nadderud stadion er liten derfor er det heller ingen mulighet til å hindre dette, enkelte andre arenaer påpeker at de har rett til å flytte tilhengere av bortelaget til bortefeltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja ja, så sier vi det sånn da..

 

Da er vel oppfordringen til folk uten sesongkort og spesielt de som pleier å være sent ute med billettkjøp. Slutt med det! Kjøp billett tidlig og sikre deg en plass, for å følge Stabæk i medaljekampen i det siste året på Nadderud. Regelen om å kjøpe billett tidlig, gjelder vel da spesielt i kampene mot FFK, godset og vif, som vel er de gjenstående kampene hvor bortesupporterne kommer til å få tildelt svingen i sin helhet.

 

Neste hjemmekamp er en stund til, mandag 26/5, mot Aalesunds FK. Hvis alt går som det skal mot Lyn, 16. mai, så er det en kamp vi går til som serieleder. Det bør trekke noen ekstra tilskuere.

 

Hvis vi skal ha en sjanse til å sette ny rekord på Nadderud i år, bør vi nok slette den gamle rekorden mot Aalesund, som lyder på 5231, og stammer fra 2003. Vi trenger kun 5135 tilskuere for å ligge likt med skjemaet fra i fjor. Men jeg er redd det ikke holder, da vi har hele 4 hjemmekamper i skoleferien, som nok dessverre vil trekke snittet nedover.

 

Dagens andre oppfordring er derfor: legg ferien til juni i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja ja, så sier vi det sånn da..

 

Da er vel oppfordringen til folk uten sesongkort og spesielt de som pleier å være sent ute med billettkjøp. Slutt med det! Kjøp billett tidlig og sikre deg en plass, for å følge Stabæk i medaljekampen i det siste året på Nadderud. Regelen om å kjøpe billett tidlig, gjelder vel da spesielt i kampene mot FFK, godset og vif, som vel er de gjenstående kampene hvor bortesupporterne kommer til å få tildelt svingen i sin helhet.

 

Neste hjemmekamp er en stund til, mandag 26/5, mot Aalesunds FK. Hvis alt går som det skal mot Lyn, 16. mai, så er det en kamp vi går til som serieleder. Det bør trekke noen ekstra tilskuere.

 

Hvis vi skal ha en sjanse til å sette ny rekord på Nadderud i år, bør vi nok slette den gamle rekorden mot Aalesund, som lyder på 5231, og stammer fra 2003. Vi trenger kun 5135 tilskuere for å ligge likt med skjemaet fra i fjor. Men jeg er redd det ikke holder, da vi har hele 4 hjemmekamper i skoleferien, som nok dessverre vil trekke snittet nedover.

 

Dagens andre oppfordring er derfor: legg ferien til juni i år.

 

 

Ja og ja. Tidligere ute og ferieplanlegging. Det med tidlig skjønte jeg vel egentlig selv og. Neste år blir det sesongkort! Forresten noen som vet om det er flere Blaa familie kort igjen? Har sendt mail til Stabækkontoret, men ikke noe svar derfra.......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja og ja. Tidligere ute og ferieplanlegging. Det med tidlig skjønte jeg vel egentlig selv og. Neste år blir det sesongkort! Forresten noen som vet om det er flere Blaa familie kort igjen? Har sendt mail til Stabækkontoret, men ikke noe svar derfra.......

 

Neste år er det vel heller å hele familien i $$ ettersom vi vel får et ganske mye større felt å fylle opp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bør ikke Stabæk bli mye bedre på å promotere seg for yngre mennesker. spesielt skoleelever. har en bror som jobber på sfo, og der hender det støtt og stadig at en lynspiller titter innom. dette resulterer i 90% av barna som går der holder med lyn. må være mulig at stabæk spiller mer på dette her slik at barna får et lite forhold til spillerne, og dermed drar med seg foreldre og venner på kamp, ergo fler tilskuere. dette koster spillerne ekstremt lite, og jeg synes dette hadde vært en glimrende måte på å sikre nye stabæksupportere.. noen som er enig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner med at det står i kontrakten til Alan at han skal ha som mål å verve alle som er like høye som han.

 

Jeg er enig i at sånt funker, selveste superhelten Petter Belsvik var innom Jar Skole når jeg gikk der. For en GUD han var, og selv om jeg ikke var heeelt Stabækfrelst enda ville jeg aldri valgt en annen klubb etter det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør ikke Stabæk bli mye bedre på å promotere seg for yngre mennesker. spesielt skoleelever. har en bror som jobber på sfo, og der hender det støtt og stadig at en lynspiller titter innom. dette resulterer i 90% av barna som går der holder med lyn. må være mulig at stabæk spiller mer på dette her slik at barna får et lite forhold til spillerne, og dermed drar med seg foreldre og venner på kamp, ergo fler tilskuere. dette koster spillerne ekstremt lite, og jeg synes dette hadde vært en glimrende måte på å sikre nye stabæksupportere.. noen som er enig?

 

 

Det har Stabækspillerne også gjort mye. Men kanskje ikke på Stovner og andre Lyn-skoler?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør ikke Stabæk bli mye bedre på å promotere seg for yngre mennesker. spesielt skoleelever. har en bror som jobber på sfo, og der hender det støtt og stadig at en lynspiller titter innom. dette resulterer i 90% av barna som går der holder med lyn. må være mulig at stabæk spiller mer på dette her slik at barna får et lite forhold til spillerne, og dermed drar med seg foreldre og venner på kamp, ergo fler tilskuere. dette koster spillerne ekstremt lite, og jeg synes dette hadde vært en glimrende måte på å sikre nye stabæksupportere.. noen som er enig?

 

 

Det har Stabækspillerne også gjort mye. Men kanskje ikke på Stovner og andre Lyn-skoler?

De var bl.a. på Evje skole for et par år siden. Klart far var stolt da guttungen kom tilbake med Tommy Stenersen autograf i panna...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør ikke Stabæk bli mye bedre på å promotere seg for yngre mennesker. spesielt skoleelever. har en bror som jobber på sfo, og der hender det støtt og stadig at en lynspiller titter innom. dette resulterer i 90% av barna som går der holder med lyn. må være mulig at stabæk spiller mer på dette her slik at barna får et lite forhold til spillerne, og dermed drar med seg foreldre og venner på kamp, ergo fler tilskuere. dette koster spillerne ekstremt lite, og jeg synes dette hadde vært en glimrende måte på å sikre nye stabæksupportere.. noen som er enig?

 

 

Det har Stabækspillerne også gjort mye. Men kanskje ikke på Stovner og andre Lyn-skoler?

De var bl.a. på Evje skole for et par år siden. Klart far var stolt da guttungen kom tilbake med Tommy Stenersen autograf i panna...

Vet de har gjort dette før, men hvorfor ikke gjøre dette oftere. trenger ikke være mer en 2-3 spillere. besøke hver skole i asker/bærums området en gang i halvåret el?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den gang jeg gikk på barneskolen hadde vi besøk av Richard Ackon. Jeg har fortsatt friskt i minnet at han dundret ballen i det lengste hjørnet fra en kilometers avstand, etterfulgt av stormende jubel fra den eneste Stabæk-supporteren på hele trinnet - meg.

 

I dag er det en helt annen verden å gå på barneskolen jeg gikk på. Nærmere 75% heier på Stabæk, og ikler seg blaa luer, sjerf og drakter bortimot hver dag. Den lokale forankringen begynner sakte men sikkert å bite seg fast i hjertet av kommunen vår, endelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør ikke Stabæk bli mye bedre på å promotere seg for yngre mennesker. spesielt skoleelever. har en bror som jobber på sfo, og der hender det støtt og stadig at en lynspiller titter innom. dette resulterer i 90% av barna som går der holder med lyn. må være mulig at stabæk spiller mer på dette her slik at barna får et lite forhold til spillerne, og dermed drar med seg foreldre og venner på kamp, ergo fler tilskuere. dette koster spillerne ekstremt lite, og jeg synes dette hadde vært en glimrende måte på å sikre nye stabæksupportere.. noen som er enig?

 

Jobber selv på sfo og kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Der jeg jobber (Grav skole) har Stabæk vært flittige og delt ut gratis kalendere til hver eneste klasse på hele skolen. Det henger en Stabæk-kalender i hvert eneste klasserom nå. Grav er heller ikke den eneste skolen som har fått dette. Veldig smart av Stabæk og gjøre dette. I vinter krydde det av Stabæk luer over hele skolegården. Av de 600 barna på skolen, heier 9av10 på Stabæk. Uten tvil.

Endret av ØyvindW
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør ikke Stabæk bli mye bedre på å promotere seg for yngre mennesker. spesielt skoleelever. har en bror som jobber på sfo, og der hender det støtt og stadig at en lynspiller titter innom. dette resulterer i 90% av barna som går der holder med lyn. må være mulig at stabæk spiller mer på dette her slik at barna får et lite forhold til spillerne, og dermed drar med seg foreldre og venner på kamp, ergo fler tilskuere. dette koster spillerne ekstremt lite, og jeg synes dette hadde vært en glimrende måte på å sikre nye stabæksupportere.. noen som er enig?

 

Jobber selv på sfo og kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Der jeg jobber (Grav skole) har Stabæk vært flittige og delt ut gratis kalendere til hver eneste klasse på hele skolen. Det henger en Stabæk-kalender i hvert eneste klasserom nå. Grav er heller ikke den eneste skolen som har fått dette. Veldig smart av Stabæk og gjøre dette. I vinter krydde det av Stabæk luer over hele skolegården. Av de 600 barna på skolen, heier 9av10 på Stabæk. Uten tvil.

 

 

Husker jeg ikke helt feil så er det en eller annen i Stabæk som har jobbet litt med sånn markedsføring og reklame og greier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk blir baer mer og mer synelige i Bærum, Asker og Oslo Vest. Når Fornbu arena står klar med en stor supporterebutikk, en million ganger større en StabækButikken vil fler og fler kjøpe seg mer og mer effekter og bli mer synlig! Det vil jo mest sannsynlig være en stor inntektskilde spesielt på kampdag. Viktig at Stabæk greier å gjøre bussiness ut av det, viktig for klubben som vokser mest, tørr jeg påstå. Jeg vet ikke hvor mye Brann, VIF, RBK, Viking tjener på salg av effekter. Men er overbevist om at det er god reklame for klubbe og bra inntekstkilde! Elsker Stabæk! Nyter hverdage som Stabæk suporter. Nå er det 17 timer og 45 minutter til dommern blåser igang kampen foran 5000-7000 eleville Stabæk fans som applauderer for det fantastiske spillet som en mann med navnet Jan Jönsson er hjernene bak!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det 17 timer og 45 minutter til dommern blåser igang kampen foran 5000-7000 eleville Stabæk fans som applauderer for det fantastiske spillet som en mann med navnet Jan Jönsson er hjernene bak!

 

En ekstra hjerne som kicker inn når hovedhjernen kobler ut hadde vært digg noen ganger..

Endret av Dennis Iliohans leggskinn
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det snakkes mye om utsolgt nadderud på matchdager mot de store lagene, og at det da hadde hjulpet med en Fornebu Arena.

Men jeg tror ikke det vil bli fullt hus på fornebu hver gang vi møter de store lagene, det vil garantert bli økning!

Er det ikke slik at motstanderne har krav på 10% av plassene, fornebu tilsier da 1500 plasser til motstanderlaget, noe som vil bidra til å øke snittet med tanke på at de da ikke lenger sitter 50 meter fra banen!

Vil tippe at vi i 2010 sesongen har et snitt på ca 10 000!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det snakkes mye om utsolgt nadderud på matchdager mot de store lagene, og at det da hadde hjulpet med en Fornebu Arena.

Men jeg tror ikke det vil bli fullt hus på fornebu hver gang vi møter de store lagene, det vil garantert bli økning!

Er det ikke slik at motstanderne har krav på 10% av plassene, fornebu tilsier da 1500 plasser til motstanderlaget, noe som vil bidra til å øke snittet med tanke på at de da ikke lenger sitter 50 meter fra banen!

Vil tippe at vi i 2010 sesongen har et snitt på ca 10 000!

Bortelagets supportere har krav på 5% av billettene! Vi snakker da om supporeterfeltet som er det eneste som er regulert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når sant skal sies er vel artikkelen sakset rett fra NTB. Således burde vår vrede være rettet mot de.

Fortsatt ikke stor journalistikk

 

Definitivt ikke. Men selv om enkelte journalister ikke nødvendigvis sjekker sine "fakta" så grundig, kan jo ihvertfall vi være så redelige som mulig i vår iver etter å påpeke feilene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tilskuertall
×
×
  • Opprett ny...