Gå til innhold

Tilskuertall


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Helt enig. Selv har jeg sesongkort med veldig bra plass, men forventer ikke at jeg skal ha egen plass utenom ligakamper. Forkjøpsrett til alle fotball arangement, men ikke egen plass er det jeg har forventet. La sesongkortinnehavere kjøpe billetter frem til en viss dato, så legges resten ut for salg og ferdig med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det inte slutsålt idag tror ja det beror på ett dåligt biljettsystem.

Vi lever i 2009 med internet.

Har polare som höll på att ge upp att gå och se matchen om inte ja hade hjälpt dom.

Kan man få översikt på lediga platser och bestämma plats när man går på kino så borde det att gå att få till här också.

Det måste finnas färdiga biljettlösningar som endast behöver anpassas efter TA, som går att köpa in.

Helt enig. Dagens løsning med billettservice.no holder ikke mål(veldig rart siden billettservice er Norges største billettleverandør, men det er en annen disk.). Flere klubber, eks. Hønefoss som andre har trukket frem tidligere, har et helt enkelt et stadionkart der man ser hvilke seter som er "holdt av", hvilke som er solgt og hvilke som er ledige. Så kan man velge helt enkelt hvilke seter man vil ha. Dette er vell enklere gjennomført på en mindre stadion, men at man f.eks. kunne sett et stadionkart(med navnsetting, altså bortesuppporere, ss-support osv), for så og velge hvilket felt man vil sitte på, og deretter få opp seteoversikt alla kino, må jo være ekstremt mye mer oversiktlig og enklere gjennomført enn dagens modell. Dagens nettmodell fører til at flere må dra til Stabækbutikken, som er overarbeidet i slike tider, i tillegg til at dette kan være problematisk for personer med nok sysler fra før av. At majoriteten av billettene kjøpes på nett er veldig viktig når man skal prøve å selge flere tusen billetter.

 

Att behöva åka iväg till ett ställe för att köpa biljett till ett annat ställe känns ju väldigt 1900-tal.

Och att inte ha fått ordning på detta ett halvår efter premiären, är bara väldigt väldigt dåligt.

Givetvis skulle dom varit ute och tittat på olika lösningar innan, fixat ett system innan, provkört innan, och i drift till invigningen.

Tror klubben tappar pengar på detta.

Samt att det skapar förvirring och kaos och missnöjda "kunder".

Inte bara i denna matchen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ledelsen bør evaluere (og slakte) billettsystemet etter sesongen. Men et bytte av system under sesongen er nok uaktuelt. Det er mange klubber å spørre om hjelp fra for å få til et kinosystem. (blant annet Odd, Brann, Hønefoss mm) Men frykter at det ikke skjer noe fordi man ønsker å ha samme system på alle arrangementene i TA og ved de fleste ikke-fotballarrangementer så funger billettservice godt nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men frykter at det ikke skjer noe fordi man ønsker å ha samme system på alle arrangementene i TA og ved de fleste ikke-fotballarrangementer så funger billettservice godt nok.

 

Da er spørsmålet om andre systemer fungerer godt nok til ikke-fotballarrangementer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klarer ikke å forstå at det skal være noe problem med "kino-løsningen". Da får man opp et bilde av alle setene. De som er solgt/reservert blir sorte, de som er ledige er gule. Man velger antall billetter, og får velge selv hvor man vil sitte. Systemet kan begrenses, så man ikke kan velge annet enn ved siden av allerede solgte plasser, da inneklemte, usolgte billetter er vanskelig å få solgt. Ved sesongkortfordeler markeres de "faste plassene" som "reservert" inntil fristen går ut. Dette systemet kan enkelt gjøres om til seksjoner, ståplasser eller unummererte. Butikkutsalg, eller andre utsalg over disk, henter billetter fra samme sted. Man vet til en hver tid hvor mange som er ledige, hvor det er ledig og man kan enkelt sperre av eller endre oppsettet, om man trenger det.

 

I Ticket leverer slike systemer, blandt andre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er spørsmålet om andre systemer fungerer godt nok til ikke-fotballarrangementer.

 

Nå har vel ikke billettservice fungert spesielt bra til andre arr. heller. Hadde noen særdeles misfornøyde venner etter Terminator filmen (som jeg heldigvis slapp å se).

 

Jeg ser dog en utfordring i integrasjonen mot kortleserne fra skidata, men jeg regner med at skidata har et greit api/kommunikasjonslag som de ikke tar alt for mye for.

 

Et annet problem er jo hvis kortleserne fra Skidata ikke eies av Stabæk ______ men av billettservice, dog blir dette kun spekulasjoner.

 

Man kan jo også håpe det finnes andre systemer sos er laget for å skalere bedre, gjerne i bredden slik at man kan leie cpu tid hos Amazon eller andre grid løsninger ved behov.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror bilettservice har sånn system for oss, men de har valgt å ikke gjøre det tilgjengelig for alle. Stabæk butikken kan vel reservere som det skulle vært kino, el?

 

Ja, i butikken har man tilgang til hele salkartet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11.118 solgte nå

Som betyr kun 2.000 igjen? :o

 

Mange kommer til å bli stoppet i porten :(

 

Edit: Og kan noen forklare hvorfor de siste ca. 2.000. billettene ikke kan selges?

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edit: Og kan noen forklare hvorfor de siste ca. 2.000. billettene ikke kan selges?

 

 

800 av dem er vel ståplasser?

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edit: Og kan noen forklare hvorfor de siste ca. 2.000. billettene ikke kan selges?

 

 

800 av dem er vel ståplasser?

 

Riktig, og de resterende er pga at vi ikke kan putte hva som helst klin inntil JR Support, og at sesongkortinnehavere ikke har hentet billettene sine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edit: Og kan noen forklare hvorfor de siste ca. 2.000. billettene ikke kan selges?

 

 

800 av dem er vel ståplasser?

 

 

Plasser til sesongkortinnehavere som ikke har kjøpt billlett vil stå tomme. Vanskelig å få solgt disse når de har valgt å gjøre det på denne måten.

 

Edit: Akkurat Posse:-)

Endret av roger
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da Schultz sa at det var solgt 10 200 nevnte han også at det var 800 billetter igjen på nettet og 2500 i butikken. Tilsammen blir det 13 500. Antar man at bortefeltet er på 1500 plasser, og ca 500 (!?) er solgt til dansker så langt kommer kapasiteten opp på 14 500.. Det kan være en forklaring på at "2000 ikke kan selges"

 

Uansett så tror jeg ikke vi greier å selge de ut ca 13 000 som er tilgjengelig for blaa og nøytrale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edit: Og kan noen forklare hvorfor de siste ca. 2.000. billettene ikke kan selges?

 

 

800 av dem er vel ståplasser?

 

Riktig, og de resterende er pga at vi ikke kan putte hva som helst klin inntil JR Support, og at sesongkortinnehavere ikke har hentet billettene sine.

15.500

-800 (Ståplasser)

-500 (JR Support)

-1200 (Sesongkort)

Det er akkurat 2.500 det!

 

Kjipt altså. Hvorfor kan vi ikke selge uavhentede sesongkort-billetter?

Også håper jeg JR Support har hatt kampanje med at de kan ta med venner!

 

Da Schultz sa at det var solgt 10 200 nevnte han også at det var 800 billetter igjen på nettet og 2500 i butikken. Tilsammen blir det 13 500. Antar man at bortefeltet er på 1500 plasser, og ca 500 (!?) er solgt til dansker så langt kommer kapasiteten opp på 14 500.. Det kan være en forklaring på at "2000 ikke kan selges"

 

Uansett så tror jeg ikke vi greier å selge de ut ca 13 000 som er tilgjengelig for blaa og nøytrale.

Minst 6 jeg kjenner skal kjøpe en time før. Og det tror jeg mange andre har tenkt til også. Så jeg ser ikke bort ifra at noen må vende slukøret hjem!

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


[quote

Minst 6 jeg kjenner skal kjøpe en time før. Og det tror jeg mange andre har tenkt til også. Så jeg ser ikke bort ifra at noen må vende slukøret hjem!

 

hvis de må dra hjem fordi de ikke får billett nå, så synd for de, går an å ordne ting litt tidligere en et par timer før kampstart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenk å ha sesongkort og så droppe denne matchen!!!

 

Det er mye syke mennesker der ute

 

Det kan jo hende at man har kjøpt billetter på vanlig måte også da, og at man ikke har vært klar over at setet man pleier å ha ikke blir fylt opp av andre. Det er sikkert mange som er ferie og kanskje kommer hjem idag for å få med seg kampen. Men som ikke valgte å dra hjem for å sikre seg sitt eget sete. Det kan til og med være mange som ønsker å prøve ut kortsiden med SS også. Det er jo helt klart huller i systemet til Stabæk når det gjelder forkjøpsrett. Synd omd et skulle gå utover mange mennesker som blir stående utenfor.

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle booke inn sjefen og kona hans på nettet nå, det er klin umumlig. Kun enkeltplasser på forskjellige rader (felt C) eller syv plasser unna hverandre på felt A rad 20...

 

Faen så moro dette blir.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenk å ha sesongkort og så droppe denne matchen!!!

 

Det er mye syke mennesker der ute

 

Det kan jo hende at man har kjøpt billetter på vanlig måte også da, og at man ikke har vært klar over at setet man pleier å ha ikke blir fylt opp av andre. Det er sikkert mange som er ferie og kanskje kommer hjem idag for å få med seg kampen. Men som ikke valgte å dra hjem for å sikre seg sitt eget sete. Det kan til og med være mange som ønsker å prøve ut kortsiden med SS også. Det er jo helt klart huller i systemet til Stabæk når det gjelder forkjøpsrett. Synd omd et skulle gå utover mange mennesker som blir stående utenfor.

 

 

Menge jeg kjenner som har sesongkort, men som har valgt å kjøpe utenom forde de ønsket å ta med seg venner og sitte sammen med dem. Sånn det er lagt opp nå er det jo ikke mulig å ta med noen ettersom du kun får din egen plass. Skulle ønske dette var organisert på en annen måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Menge jeg kjenner som har sesongkort, men som har valgt å kjøpe utenom forde de ønsket å ta med seg venner og sitte sammen med dem. Sånn det er lagt opp nå er det jo ikke mulig å ta med noen ettersom du kun får din egen plass. Skulle ønske dette var organisert på en annen måte.

 

De kunne uansett ikke tatt noen andres sesongkortplass bare fordi de ville ha med seg venner.. :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenk å ha sesongkort og så droppe denne matchen!!!

 

Det er mye syke mennesker der ute

 

Det kan jo hende at man har kjøpt billetter på vanlig måte også da, og at man ikke har vært klar over at setet man pleier å ha ikke blir fylt opp av andre. Det er sikkert mange som er ferie og kanskje kommer hjem idag for å få med seg kampen. Men som ikke valgte å dra hjem for å sikre seg sitt eget sete. Det kan til og med være mange som ønsker å prøve ut kortsiden med SS også. Det er jo helt klart huller i systemet til Stabæk når det gjelder forkjøpsrett. Synd omd et skulle gå utover mange mennesker som blir stående utenfor.

 

 

Menge jeg kjenner som har sesongkort, men som har valgt å kjøpe utenom forde de ønsket å ta med seg venner og sitte sammen med dem. Sånn det er lagt opp nå er det jo ikke mulig å ta med noen ettersom du kun får din egen plass. Skulle ønske dette var organisert på en annen måte.

Det blir ganske sikkert arangert på en annen måte til neste CL/EL hjemmekamp, vi skal la de få denne muligheten til å gjøre småfeil, men ikke en gang til.

Skulle jeg kjøpt biletter til 2 imellom sesongkort plassene så hadde jeg satset på at noen kunne flytte litt på seg, slik at man får sitte sammen, det går nokk bra...

Dessuten: alle satt ved siden av noen de kjente da de kom hjem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


uff. billettsystemet er forferdelig. trengte 2 ganger til aa skjönne det.

forskjellige salgsmetoder og salgssteder naar det gjelder kjöp av billetter til langsiden og kortsiden er ikke det smarteste, og trenger du rabattert barnebillett maa du stikke innom butikken uansett *huff*

kino-systemet synes jeg höres fornuftig ut. og naar de som jober i butikken faar dette systemet paa pcene sine maa det vel vaere mulig aa ha det samme systemet paa internett slik at alle kan bestille billetter naar som helst og hvor som helst?

ved spesielle anledninger (cup, cl, uefa cup) synes jeg det funker best med aa holde av plassene til sesongkortholdere, saa selge billettene til sesongkortholdere (og da faar hver sin fast plass slik at det ikke ender i kaos), deretter selge de frie (= ikke sesongkort) plassene, og til slutt kan man legge ut de usolgte sesongkortplassene.

de som har sesongkort men skal sitte sammen med venner uten sesongkort maa desverre kjöpe billetter i det frie salget men det synes jeg er ikke noe problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har ett kjapt spørsmål.. jeg har 3 sessongkort på felt M, kjøpte billetter til denne kampen tidlig på stabækbutikken. Gav da beskjed om at jeg skulle ha billetter på våre plasser, men fikk nummererte billetter på felt M.. har jeg blitt solgt feil eller er unmmererte billetter egentlig nummererte.. ? De kostet 300kr så jeg fikk jo prisen som sessongkort innehaver med forkjøps rett..

Endret av Erik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tilskuertall
×
×
  • Opprett ny...