Gå til innhold

Tilskuertall


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


For oss som ikke er medlem der? hva står det?

 

Det er så godt som gratis å komme inn på Stabæk-Tromsø!

Ta med deg et par gamle fotballsko til Nadderud Stadion på Søndag og kom gratis inn i Klokke-Svingen. Kampen starter 18.00. Les mer her!

Barn i Alanzinho's hjemby i Brasil skal få dem!

Stabæk skal på Cup i Brasil i Januar nemlig...

PS: Det er i Bærum på Nadderud Stadion!!!

 

(Et forum, mange har sagt at de kommer, mange kom sikkert...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.fotballtips.no/default.asp?u_ac...&u_log=6060

 

RBK topper tabellen

 

Rosenborg har slitt denne sesongen, men har fortsatt taket på publikum. Som vanlig ble trønderne seriemester i tilskuertall.

 

19.903 tilskuere i snitt fulgte RBK på Lerkendal denne sesongen.

 

Nærmest følger seriemester Brann. Rødtrøyene hadde i snitt besøk av 17.225 personer, skriver NTB.

 

Odd reddet kvalik i siste runde, men ble jumbo på tilskuerlisten. Kun 5526 tilskuere i snitt fulgte Skiens-laget.

 

Publikumstabellen:

...og jeg har lagt til kapasiteten på arenaene slik at dere ser at jo vi ligger akkurat der vi logisk sett hører hjemme, nest minst kapasitet = nest sist på antall. Det betyr dog ikke at vi ikke kan bli bedre med nåværende kapasitet.

Rosenborg 19.903 Kapasitet: 21 166

 

Brann 17.225 Kapasitet: 17 500

 

Viking 15.787 Kapasitet: 16 500

 

Vålerenga 13.837 Kapasitet: 25 572

 

Fredrikstad 11.798 Kapasitet: 12 800

 

Start 11.141 Kapasitet: 15 000

 

Aalesund 10.475 Kapasitet: 10 720

 

Lillestrøm 9251 Kapasitet: 12 200

 

Lyn Oslo 7663 Kapasitet: 25 572

 

Strømsgodset 6808 Kapasitet: 8 500

 

Sandefjord 6098 Kapasitet: 9 000

 

Tromsø 6053 Kapasitet: 8 300

 

Stabæk 5570 Kapasitet: 6 950

 

Odd Grenland 5526 Kapasitet: 5 800

 

En ting, hvor mange tar egentlig kikkertsvingen? Jeg fant ikke noe tall.

(Er viktig for å få perspektivene på plass. :lol:  Uten den har vi god prosentvis dekning.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med tallene over har vi 80% dekning, noe som gir oss 7. plassen.  Brann topper med 98,5%.

 

Om vi antar at det er omlag 1500 plasser i klokkesvingen, ender vi ca 5450 sitteplasser (på nettet ligger det varierende informasjon, men jeg antar at de mangler mix-tribunen).  Det er mindre enn gjennomsnittet.  Vi har i såfall en dekning på 102%.

 

Men det går kanskje ikke an å regne på den måten.  Det har vært endel mennesker der i enkelte kamper i år.  Og uansett hvor mye de klager tror jeg de ser bedre enn det jeg gjorde i går.  De slipper å vaske joggeskoene sine og har betalt en tredel av det Godset krever for sitt gjørmehøl.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tide med en oppsummering av året som har gått.

 

4917 på siste kamp mot Tromsø, ga oss et snitt på 5570. Dette er +514 i forhold til i fjor. En økning på ca 10%. Noe som må sies å være bra.

 

Ingen ny rekord mot Tromsø. Det dårlige været må ta skylden, men jeg synes det allikevel er skuffende dårlig oppmøte i en så viktig kamp.

 

Samtidig førte Odds kampanje i siste hjemmekamp i seriespillet, hvor de delte ut en drøss med gratisbilletter, Odd forbi oss på tilskuertabellen, og vi havnet dermed sist. Odd hadde imponerende 9022 tilskuere i siste kamp, og det hjalp dem sikkert i den kampen, selv om det til slutt gikk på hue og ræva ut.

 

Iflg Ingo i artikkelen i Budstikka, er antall sitteplasser 5100, og da sier det seg selv at vi ikke kan få så mange flere inn til neste år. Nå ryker Odd og Sandefjord ut, og det var de 2 minst besøkte kampene i år. Mens mot Start hadde vi over 6000 tilskuere. Men de tre lagene vi får inn får vel ikke folk til å gå amok for å komme seg til Nadderud, er jeg redd.

 

Forbedringspotensialet på enkelte kamper har vi, som feks mot rbk, lsk og Tromsø, men noen økning på 10 % neste år, får vi definitivt ikke. Den store økningen må vi nok vente på til 2009. Men da forventer jeg at alle rekordene ryker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Da er sesongen endelig i gang, og første hjemmekamp nærmer seg. Klarer vi å øke snittet vårt i år, i vår siste sesong på Nadderud?

 

1. runde ga høye tilskuertall, men det var nok en ekstraordinær runde, hvor både vif, rbk, Viking og Brann hadde hjemmekamp. Tilskuertallene fordeler seg nok litt jevnere utover i sesongen.

 

Første kamp ga oss ikke den starten vi ønsket. Men det er tydeligvis ikke noe bedre vi kan forvente i 1. runde. Vi skal visst ikke vinne 1. kamp. Resultatet bør uansett ikke ha så mye å si i forhold til tilskuere på første hjemmekamp. Det er ikke utsolgt enda, men iflg billettservice er det kun få billetter igjen. Det gjelder å kjappe seg hvis man vil ha sitteplass. Så spørs det hvor mange som fyller opp i svingen. Det bør være mulig å sette ny rekord mot LSK, den forrige for øvrig fra i fjor (5 412). Men det avhenger nok litt av hvor mange pip piper som tar veien.

 

Det ble sagt, når terminlista kom, at vi starter opp med 3 publikumskamper, og at det var litt uheldig å få alle de, helt i starten av sesongen. Jeg kan ikke si meg helt enig i det, da lsk definitivt ikke er blant de mest besøkte lagene på Nadderud. Faktisk ligger de helt nede på 9. plass i forhold til de lagene som har trukket flest til Nadderud. Vif og Rbk topper listen, men begge de rekordene stammer fra den tiden det ikke var seter på Fornebulandet.

 

Men nå er det første kamp. Publikum bør være klar for fotball etter en lang vinter. Med flomlyset på og tv-kameraene stilt inn, bør det bety fulle tribuner og forhåpentligvis 3 poeng til hjemmelaget.

 

La begynnelsen på siste sesong på Nadderud starte!

 

 

Edit: For øvrig, noen som har oversikt over antall solgte sesongkort? ($$ og totalt)

Endret av Freak Magnet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk - Lillestrøm - 5 131 tilskuere.

 

Tja, hva skal man si? Føler at jeg gjentar meg selv i denne tråden ved å skylde på været. Men det er nok ingen tvil om at enkelte sjeler holdt seg hjemme på søndag pga av redselen for litt dugg i håret. Spesielt når kampen også gikk på tv, som hovedkamp. Vel, dem om det. Fotball er nå engang best live, og spesielt når vi får den festfotballen som Stabæk serverte oss.

 

Men altså, ingen ny rekord mot Lsk.

 

Snittet ligger allerede på -281 i forhold til kampen mot Lillestrøm i fjor.

 

I forhold til første hjemmekampene i fjor ligger vi 1131 etter skjema. For de med korttidshukommelse, så var første kamp i fjor mot Brann, en kamp som normalt trekker litt ekstra.

 

Vår neste hjemmekamp er mot nettopp Brann, og for å komme likt med skjema igjen, må det komme hele 6543 tilskuere på denne kampen. Noe som i så fall vil være ny rekord mot Brann. Den forrige rekorden lyder på 6345, fra 2000.

 

De neste hjemmekampene, mot Brann og Rbk blir veldig avgjørende for om vi setter ny publikumsrekord i år. Vi må nok sprenge kapasiteten på Nadderud i begge disse kampene, for å bedre rekorden fra i fjor. Jeg tviler. Men bærumsfolk - Prove me wrong!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk - Lillestrøm - 5 131 tilskuere.

 

Tja, hva skal man si? Føler at jeg gjentar meg selv i denne tråden ved å skylde på været. Men det er nok ingen tvil om at enkelte sjeler holdt seg hjemme på søndag pga av redselen for litt dugg i håret. Spesielt når kampen også gikk på tv, som hovedkamp. Vel, dem om det. Fotball er nå engang best live, og spesielt når vi får den festfotballen som Stabæk serverte oss.

 

Men altså, ingen ny rekord mot Lsk.

 

Snittet ligger allerede på -281 i forhold til kampen mot Lillestrøm i fjor.

 

I forhold til første hjemmekampene i fjor ligger vi 1131 etter skjema. For de med korttidshukommelse, så var første kamp i fjor mot Brann, en kamp som normalt trekker litt ekstra.

 

Vår neste hjemmekamp er mot nettopp Brann, og for å komme likt med skjema igjen, må det komme hele 6543 tilskuere på denne kampen. Noe som i så fall vil være ny rekord mot Brann. Den forrige rekorden lyder på 6345, fra 2000.

 

De neste hjemmekampene, mot Brann og Rbk blir veldig avgjørende for om vi setter ny publikumsrekord i år. Vi må nok sprenge kapasiteten på Nadderud i begge disse kampene, for å bedre rekorden fra i fjor. Jeg tviler. Men bærumsfolk - Prove me wrong!

 

 

Interesant problemstilling, men hjelper det særlig å ha denne tråden på et supporter-forum? Alle her er jo på matchene.

 

Minner meg litt om rep-øvelse, hvor alle står oppstilt og får lenge taler om hvor skuffende det er at så få har møtt. Vi som faktisk møtte kan jo ikke gjøre særlig med det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hjelper og hjelper, Hr. Jansen. Nei, kanskje ikke. Skulle selvfølgelig lagt inn tråden på Bastionen sitt forum, for å verve folk derfra. Eller har du et annet forslag på hvor denne tråden passer bedre?

 

For øvrig kan vi som møter gjøre noe med det. Selvfølgelig ikke i forhold til den kampen som har vært, men i forhold til neste kamp. Vi kan bla motivere folk rundt oss til å ta en tur. Særlig for dere som bor og jobber i Bærum. Her i Oslo sydøst har dessverre en annen klubb større nedslagsfelt. Men på tross av dette driver jeg min høyst private markedsføring i området.

 

I tillegg så er det jo jobben til markedsavdelingen i Stabæk å få flere folk på kampene. Men nå er det jo ikke så veldig mye å gå på da, all den tid kapasiteten på sitteplassene på Nadderud er nærmest sprengt. Og med Nadderuds fasiliteter, spiller nok også værmeldingen inn på om enkelte tar turen eller ikke. Den faktoren får vi ihvertfall eliminert på Fornebu.

 

Og at alle her på forumet også er på alle matchene er nok dessverre ikke hele sannheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med Freak Magnet her. Svært mange av forumdeltagerne er ikke medlem av SS, og mange heier ikke engang på Stabæk (utrolig, men sant)

 

Og av de som heier på Stabæk virker det som om mange ikke er på voldsomt mange kamper i året, vurdert ut fra en del meningytringer som ingen i en supportergruppe ville ha kommet med.

 

Men det er håp for alle som vil: Så følg oppfordringa fra Freak Magnet og møt mannsterkt (inkluderer kvinner, barn og eldre) opp mot de uspiselige fra Bergen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er interessant å lese, muligens fordi jeg nok hører inn i gruppen over de som "ikke er på voldsomt mange kamper i året" (men jeg heier i det minste på Stabæk). Keep up the good work!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk - Lillestrøm - 5 131 tilskuere.

 

Tja, hva skal man si? Føler at jeg gjentar meg selv i denne tråden ved å skylde på været. Men det er nok ingen tvil om at enkelte sjeler holdt seg hjemme på søndag pga av redselen for litt dugg i håret. Spesielt når kampen også gikk på tv, som hovedkamp. Vel, dem om det. Fotball er nå engang best live, og spesielt når vi får den festfotballen som Stabæk serverte oss.

 

Men altså, ingen ny rekord mot Lsk.

 

Snittet ligger allerede på -281 i forhold til kampen mot Lillestrøm i fjor.

 

I forhold til første hjemmekampene i fjor ligger vi 1131 etter skjema. For de med korttidshukommelse, så var første kamp i fjor mot Brann, en kamp som normalt trekker litt ekstra.

 

Vår neste hjemmekamp er mot nettopp Brann, og for å komme likt med skjema igjen, må det komme hele 6543 tilskuere på denne kampen. Noe som i så fall vil være ny rekord mot Brann. Den forrige rekorden lyder på 6345, fra 2000.

 

De neste hjemmekampene, mot Brann og Rbk blir veldig avgjørende for om vi setter ny publikumsrekord i år. Vi må nok sprenge kapasiteten på Nadderud i begge disse kampene, for å bedre rekorden fra i fjor. Jeg tviler. Men bærumsfolk - Prove me wrong!

 

Må jo huske på at det ble sendt hjem et par busslast med bønder og ta det i tillegg var 4 grader og regn, men de hadde kanskje kjøpt billett??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må jo huske på at det ble sendt hjem et par busslast med bønder og ta det i tillegg var 4 grader og regn, men de hadde kanskje kjøpt billett??

 

Ingen busser ble sendt tilbake til Lillestrøm i følge KFL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må jo huske på at det ble sendt hjem et par busslast med bønder og ta det i tillegg var 4 grader og regn, men de hadde kanskje kjøpt billett??

 

Ingen busser ble sendt tilbake til Lillestrøm i følge KFL.

Jeg ble fortalt at det var ca. 200 som ble sendt tilbake med busser... dog kan det hende at de i KFL jeg pratet med var noe tilbakestående. (dette er faktisk ikke ironi)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må jo huske på at det ble sendt hjem et par busslast med bønder og ta det i tillegg var 4 grader og regn, men de hadde kanskje kjøpt billett??

 

Ingen busser ble sendt tilbake til Lillestrøm i følge KFL.

Jeg ble fortalt at det var ca. 200 som ble sendt tilbake med busser... dog kan det hende at de i KFL jeg pratet med var noe tilbakestående. (dette er faktisk ikke ironi)

 

Det er vel de fleste som holder med et lag som plukker ut de høyeste og styggeste til å spille for dem. Hørte også det at et par busser dro tilbake. Hvis det hadde vært meg i Lillestrøm hadde nok ikke jeg bare dratt hjem sånn uten videre, men det kan jo hende at det var noen som hadde litt vett og ikke ville del av det som skjedde

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Realiteten er at vi har høyest prosentvis belegg (på sitteplassene) på Nadderud av alle lagene i TL. Det er nesten alltid utsolgt, og variabelen er om det andre lagets supportere gidder å stå i svingen. Dette er selvsagt også væravhengig.

 

Tror bare vi får konstatere at det blir ett hvileår til før vi skal knuse alle rekorder på FA med over 10.000 i snitt.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må jo huske på at det ble sendt hjem et par busslast med bønder og ta det i tillegg var 4 grader og regn, men de hadde kanskje kjøpt billett??

 

Ingen busser ble sendt tilbake til Lillestrøm i følge KFL.

Jeg ble fortalt at det var ca. 200 som ble sendt tilbake med busser... dog kan det hende at de i KFL jeg pratet med var noe tilbakestående. (dette er faktisk ikke ironi)

 

Media skrev vel det samme.

 

Tony fra Kfl-styret skriver at det var ingen busser som dro til Lillestrøm før kampen og at dette er feil fra media sin side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så er jeg her igjen...

 

Neste kamp er lørdagskamp mot Brann. Noe som burde bety fulle hus. Dessverre så har vi ikke så veldig god statistikk når det gjelder hjemmekamp på lørdager. (i forhold til tilskuere) Vi har heller ikke hatt så mange de seneste årene. Jeg fant kun 2.

 

2007 21/4 - Rbk - 5986

2006 13/5 - Viking - 4235

 

Altså ikke helt på topp, motstander tatt i betraktning. At vi ikke har tapt, og at fjorårets forestilling var av det riktig så gode slaget hører vel egentlig inn under en annen tråd. Men samtidig så er det noe å ta med seg når man skal få fylt opp Nadderud:

 

Lørdagskamp = morro!

 

Så hvordan skal vi få fylt opp Nadderud til lørdag? Hva kan vi gjøre som er her på forumet? (I motsetning til Rich så tror jeg ikke at alle her er på alle kampene og dermed automatisk ikke kan gjøre så mye mer)

 

1. Alle med sesongkort møter selvfølgelig opp og gir sitt på tribunen.

 

2. De som ikke har sesongkort skaffer seg billett fortere enn svint. Det er fortsatt noen (men ikke mange) billetter igjen på billettservice.no, så det er bare å få kjøpt de opp før noen andre gjør det.

 

3. De blaa på forumet som sitter og taster, men vanligvis ikke klarer å komme seg til Nadderud, gjør noe med det - NÅ!

 

4. Alle kan spre ryktet om at dette er det verdt å få med seg, og få med seg så mange som mulig. For du kjenner vel flere enn kun folk med sesongkort, eller? Kjøp billett nå, før en bergenser snapper den før deg.

 

5. Alle i juniorsupport fyller opp MIX-tribunen.

 

6. Og skulle det bli utsolgt for sitteplasser, så er det ikke en grunn for å bli hjemme. Det er god plass i svingen, og det behøver ikke være noen nedtur å stå der. Sto der selv mot Brann i 2000, hvor Stabæk vant 7-1. 6 av Stabæks mål gikk inn i målet foran svingen, og det var et perfekt sted å stå, med god utsikt til kampens viktigste begivenheter. Garantert verdt en 50 lapp.

 

Møt opp og bli med på å ta tilbake tabelltoppen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Satser på at jeg kan få kanskje ti av vennene mine til å gå på kampen, i tillegg til meg og to andre som står med $$ da. Det er meldt sol og 13 varme på lørdag, så vi skal nok klare å fylle bra opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6515 var ny rekord mot Brann, og også ny rekord for lørdagskamp på Nadderud.

 

Dette førte til at snittet ligger på 5823, og har krympet inn til -25 i forhold til i fjor mot samme motstandere.

 

I forhold til de 2 første hjemmekampene i fjor - uavhengig av motstander - ligger vi 301 etter skjema. I fjor møtte vi Brann og rbk i de 2 første kampene, og Sandefjord (4520) i den 3., så etter neste kamp har vi nok kommet oss på plussiden her.

 

Hvis vi sammenligner litt med de andre lagene, så ligger vi foreløpig på en 10. plass på tilskuertoppen. Ser ikke at det er noen lag vi kan passere på denne tabellen. (med mindre Molde får en giganstisk sportslig sprekk, og det blåser opp til full storm på nordvestlandet, som varer i noen måneder) Er vel mere redd for at enkelte lag passerer oss. Men vi bør klare å holde HamKam og Bodø/Glimt bak oss på denne tabellen. Lyn passerer oss vel, takket være kampene mot oss og vif.

 

Lag - snitt (antall hjemmkamper i parentes)

Vålerenga 19281(2)

Rosenborg 18417(2)

Brann 17201(2)

Viking 15346(2)

Aalesund 10719(2)

Fredrikstad 10483(2)

Lillestrøm 10003(3)

Molde 7371(2)

Strømsgodset 6476(2)

Stabæk 5823(2)

Tromsø 5499(2)

Bodø/Glimt 4832(2)

Lyn 4521(2)

HamKam 3991(1)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kan vi ikke ha en "ta me en venn dag"? har flere potensielle ss medlemer. Og det er jo viktig å rekrutere foran neste år!

 

Dvs at vi skal ta inn flere på feltet enn vi har kapasitet til, og risikere at et par hundre med sesongkort og medlemskap blir stående utenfor plassene de har betalt for?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kan vi ikke ha en "ta me en venn dag"? har flere potensielle ss medlemer. Og det er jo viktig å rekrutere foran neste år!

 

Dvs at vi skal ta inn flere på feltet enn vi har kapasitet til, og risikere at et par hundre med sesongkort og medlemskap blir stående utenfor plassene de har betalt for?

 

vi stabler i høyden.. nei beklager. glemte det helt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kan vi ikke ha en "ta me en venn dag"? har flere potensielle ss medlemer. Og det er jo viktig å rekrutere foran neste år!

 

Dvs at vi skal ta inn flere på feltet enn vi har kapasitet til, og risikere at et par hundre med sesongkort og medlemskap blir stående utenfor plassene de har betalt for?

 

vi stabler i høyden.. nei beklager. glemte det helt

 

Det å ta med seg en venn på bortekamp er derimot en god idé. Åråsen og Ullevaal er gode steder å stå med masse folk og stort sett god synging. Jeg vil heller ha med meg folk på bortekamp enn å vise dem nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kunne vært en god ide med "ta med en venn" sålenge man bestiller plass til kompisen så det blir satt opp nok busser! Blir som når man har "fan day" på FM, imponerer man der blir det flere fans, fungerer nok ganske likt i virkeligheten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva om SS legger opp til en såkalt fan day i åpningen på fornebu? Så kanskje vi klarer å fylle feltet vårt.

 

Litt àla Engen, som gir bort gratisbilletter for å trekke mange folk?

 

Nei takk, kvalitet fremfor kvantitet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva om SS legger opp til en såkalt fan day i åpningen på fornebu? Så kanskje vi klarer å fylle feltet vårt.

 

Litt àla Engen, som gir bort gratisbilletter for å trekke mange folk?

 

Nei takk, kvalitet fremfor kvantitet.

Akkurat det argumenterer jeg for i en annen tråd, men det er allikevel viktig med rekruttering. Mulig åpningsmatchen ikke er den beste å gjøre et slikt stunt på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva om SS legger opp til en såkalt fan day i åpningen på fornebu? Så kanskje vi klarer å fylle feltet vårt.

 

Litt àla Engen, som gir bort gratisbilletter for å trekke mange folk?

 

Nei takk, kvalitet fremfor kvantitet.

Akkurat det argumenterer jeg for i en annen tråd, men det er allikevel viktig med rekruttering. Mulig åpningsmatchen ikke er den beste å gjøre et slikt stunt på...

Enig med deg. På åpningsmatchen får vi nok en del "venner" i utgangspunktet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå om dagen er Nadderud mer enn utsolgt. Stabæk risikerer faktisk bot hvis de slipper inn særlige flere enn de gjorde mot Brann.

 

Vi har med andre ord et salgsargument som knuser alle andre salgsargumenter og all verdens markedsføring:

 

UTSOLGT

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tilskuertall
×
×
  • Opprett ny...